LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fout in reisbescheiden

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
mbak
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jun 2014 13:37

Fout in reisbescheiden

Ongelezen bericht door mbak »

Hallo allemaal,

Ik zit ergens heel erg mee in mijn maag en vraag mij af of andere dit zelfde hebben meegemaakt en hoe dat is afgelopen.
En wat zijn eigenlijk mijn rechten en plichten in deze situatie ?

Ergens in januari hebben wij een reis naar Kroatie geboekt.
Met 3 kleine kinderen in een 3 kamer appartement.
Bevestiging ontvangen, aanbetaling gedaan, laatste betaling gedaan.
En nu zo'n 2 en een halve week voor vertrek de reisbescheiden ontvangen.
In dit schrijven wordt opeens gesproken over een 2 kamer appartement.
Ik heb de boekingsbevestiging er bij gepakt en hier staat toch echte een 3 kamerappartement op.

Ik heb de vakantiediscounter (hier is bij geboekt) gemaild en kreeg vrij snel daarna een telefoontje van een vriendelijke medewerker van de klantenservice.
Hij was er in gedoken en was inderdaad tot de conclusie gekomen dat Neckermann (reisorganisatie) een fout had gemaakt.
In dat systeem was onze 3 kamer appartement in eens veranderd in een 2 kamer appartement.
Hij zei ook dat Neckermann geen 3 kamer appartementen meer beschikbaar heeft.
Zij hebben hun mensen in Kroatie zelf gevraagd om een oplossing te bedenken.

Ik heb nog gevraagd aan de medewerker van Vakantiedicounter naar zijn ervaringen en die had wel een goed gevoel dat het allemaal goed zal gaan aflopen.
Voor hem was een tijdsindicatie geven voor het terugkoppelen van informatie moeilijk daar hij zelf ook in afwachting was op de reactie van Neckermann, maar hij had het "hoger opgespeeld" en verwachtte gisteren of vandaag met een oplossing te kunnen komen.


Misschien heel fout, maar heel wantrouwend heb ik hier geen goed gevoel bij.
Iemand ervaring ? tips ?
Ondertussen rest mij niets anders dan afwachten.....
Ik had al vakantiestress :cry: :cry: :cry:

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Fout in reisbescheiden

Ongelezen bericht door Har06 »

Ik zou er geen goed gevoel bij hebben en de boeking terugdraaien een 2 kamerflat is geen 3 kamer flat.

De zg vriendelijke meneer staat niet naast je in het hotel met z,n 2 kamers :mrgreen:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Fout in reisbescheiden

Ongelezen bericht door tenormin »

Tja, de 3 kinderen maar allemaal in 1 kamer en ter plaatse dan maar met de hostess overleggen, d.w.z. gelijk klagen laat haar zorgen voor voldoende bedden. Nu annuleren zal ook moeilijk worden, althans, er zullen wel allerlei smoezen klaar liggen over het hoe en waarom.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Fout in reisbescheiden

Ongelezen bericht door sjohie »

tenormin schreef:Tja, de 3 kinderen maar allemaal in 1 kamer en ter plaatse dan maar met de hostess overleggen, d.w.z. gelijk klagen laat haar zorgen voor voldoende bedden. Nu annuleren zal ook moeilijk worden, althans, er zullen wel allerlei smoezen klaar liggen over het hoe en waarom.
Als er op de boekingsbevestiging 3 kamers staat, maar op de reisbescheiden 2, lijkt het me dat ze zich daar niet echt uit kunnen kletsen?

Ik zou nu annuleren, als je daar staat en die hostess kan/wil niks betekenen, sta je daar met je klachtenformuliertje te stampvoeten.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Fout in reisbescheiden

Ongelezen bericht door tenormin »

sjohie schreef:Als er op de boekingsbevestiging 3 kamers staat, maar op de reisbescheiden 2, lijkt het me dat ze zich daar niet echt uit kunnen kletsen?

Ik zou nu annuleren, als je daar staat en die hostess kan/wil niks betekenen, sta je daar met je klachtenformuliertje te stampvoeten.
Ik wist niet dat je kosteloos kon annuleren en, slecht van vertrouwen als ik ben, ze je toch ondanks boekingsfout je toch kosten doorberekenen. Maar als dat gratis kan, natuurlijk annuleren.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Fout in reisbescheiden

Ongelezen bericht door eleven »

Misschien heel fout, maar heel wantrouwend heb ik hier geen goed gevoel bij.
Iemand ervaring ? tips ?
Ondertussen rest mij niets anders dan afwachten.....
Misschien deze goede tip gebruiken, want ook mij besluipt het gevoel, dat je niet dat krijgt, waarvoor je betaald hebt.
sjohie schreef:

Ik zou nu annuleren, als je daar staat en die hostess kan/wil niks betekenen, sta je daar met je klachtenformuliertje te stampvoeten.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Fout in reisbescheiden

Ongelezen bericht door sjohie »

tenormin schreef:
sjohie schreef:Als er op de boekingsbevestiging 3 kamers staat, maar op de reisbescheiden 2, lijkt het me dat ze zich daar niet echt uit kunnen kletsen?

Ik zou nu annuleren, als je daar staat en die hostess kan/wil niks betekenen, sta je daar met je klachtenformuliertje te stampvoeten.
Ik wist niet dat je kosteloos kon annuleren en, slecht van vertrouwen als ik ben, ze je toch ondanks boekingsfout je toch kosten doorberekenen. Maar als dat gratis kan, natuurlijk annuleren.
Ik weet het ook niet zeker, maar de bewijzen en het gedrag van de tussenpersoon duidt er toch wel wat op, dat dit te annuleren moet zijn? Volgens mij bieden de ANVR voorwaarden die mogelijkheid wel. Ik persoonlijk zou het zeker even onderzoeken.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Fout in reisbescheiden

Ongelezen bericht door eleven »

sjohie schreef:
Ik weet het ook niet zeker, maar de bewijzen en het gedrag van de tussenpersoon duidt er toch wel wat op, dat dit te annuleren moet zijn? Volgens mij bieden de ANVR voorwaarden die mogelijkheid wel. Ik persoonlijk zou het zeker even onderzoeken.

Als er een boeking voor een drie kamerapp. is bevestigt, dan betaal je ook voor deze drie kamers.
Om dan een twee kamer te krijgen, is toch het prijskaartje heel anders.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Fout in reisbescheiden

Ongelezen bericht door riddert »

eleven schreef:
sjohie schreef:
Ik weet het ook niet zeker, maar de bewijzen en het gedrag van de tussenpersoon duidt er toch wel wat op, dat dit te annuleren moet zijn? Volgens mij bieden de ANVR voorwaarden die mogelijkheid wel. Ik persoonlijk zou het zeker even onderzoeken.

Als er een boeking voor een drie kamerapp. is bevestigt, dan betaal je ook voor deze drie kamers.
Om dan een twee kamer te krijgen, is toch het prijskaartje heel anders.
Ja, dat denk ik ook.

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Fout in reisbescheiden

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Of het om een reisje gaat, of om een vaatwasser, maakt niet zoveel uit.
U koopt een product, en betaald daar de prijs voor, dan kan dit product niet geleverd worden, dan heeft u het recht om de aankoop te anuleren, en de betaalde som terug te vorderen, of er moet u een vervangend profuct aangeboden worden, van dezelfde klasse, en inhoud.
Ik begrijp wel dat een reis afzeggen erg sneu is, en het overwegen waard is.
Maar er kan niet geleverd worden, waarvoor betaald is, dus is de aankoop ongeldig.

mbak
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jun 2014 13:37

Re: Fout in reisbescheiden

Ongelezen bericht door mbak »

Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb vandaag, zoals verwacht niets meer gehoord.
Ik ben een beetje aan het zoeken gegaan naar mijn rechten en plichten op het internet, maar ik kom niets soort gelijks tegen.
Wel als er ter plaatse iets niet klopt of overboeking.
Ik weet ook niet hoe lang ik ze de tijd moet geven om een alternatief te bedenken, ik weet niet wat redelijk.
We zouden zaterdag de 5de aankomen, dat is over 2 weken.
Als ik contact met hun wil opnemen, telefonisch , kost dat mij 0,20 pm.
En ik weet dat dit geen kort gesprek gaat worden.
Ik wil dus weer een email sturen.
Daarin wil ik ze een ultimatum stellen, ik denk dat ik dat wel kan eisen.
Het ultimatum dat ik ze wil stellen is mij een oplossing/alternatief aanbieden voor dinsdag 24 juni, 14.00u.
Annuleren en eisen van mijn geld terug + schadeclaim kan ik bij uitblijven doen.
Dan heb ik ze in ieder geval de mogelijkheid gegeven, kunnen ze mij daar niet mee om m'n oren slaan als dit later toch een gedoe gaat worden.

Lijkt jullie dit ook een goed idee ? Nog suggesties om in deze email te zetten?
Alle hulp en gedachtes zijn welkom

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Fout in reisbescheiden

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Een ultimatum stellen kan nooit geen kwaad, en weten beide partijen waar de grens ligt.
Ze kunnen u nergens mee om de oren slaan, alleen met het gekochte product, of een gelijkwaardig alternatief.
Mocht u toch ingaan op deze reis, dan lijkt mij een redelijke mindering in prijs een voorwaarde, en vooraf geregeld.
Naderhand u geld krijgen word lastig en een "touwtrekkerij"
De hoogte van dat mogelijke bedrag hangt natuurlijk van u wensen af.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Fout in reisbescheiden

Ongelezen bericht door olaf79 »

Als je een reis boekt en niet krijgt wat je geboekt en betaald hebt, dan kun je net zo als bij ieder ander product dat je koopt, eisen dat je alsnog krijgt wat je betaald hebt, of anders je geld terug.
Ik kan me overigens niet voorstellen dat Neckermann dit niet even kan oplossen. 3 kamer appartementen bij de vleet in kroatie, dus als ze willen is het zo opgelost.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Fout in reisbescheiden

Ongelezen bericht door eleven »

olaf79 schreef:Als je een reis boekt en niet krijgt wat je geboekt en betaald hebt, dan kun je net zo als bij ieder ander product dat je koopt, eisen dat je alsnog krijgt wat je betaald hebt, of anders je geld terug.
Ik kan me overigens niet voorstellen dat Neckermann dit niet even kan oplossen. 3 kamer appartementen bij de vleet in kroatie, dus als ze willen is het zo opgelost.

Blijkbaar niet.
Hij zei ook dat Neckermann geen 3 kamer appartementen meer beschikbaar heeft.
Zij hebben hun mensen in Kroatie zelf gevraagd om een oplossing te bedenken.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Fout in reisbescheiden

Ongelezen bericht door olaf79 »

eleven schreef:
olaf79 schreef:Als je een reis boekt en niet krijgt wat je geboekt en betaald hebt, dan kun je net zo als bij ieder ander product dat je koopt, eisen dat je alsnog krijgt wat je betaald hebt, of anders je geld terug.
Ik kan me overigens niet voorstellen dat Neckermann dit niet even kan oplossen. 3 kamer appartementen bij de vleet in kroatie, dus als ze willen is het zo opgelost.

Blijkbaar niet.
Hij zei ook dat Neckermann geen 3 kamer appartementen meer beschikbaar heeft.
Zij hebben hun mensen in Kroatie zelf gevraagd om een oplossing te bedenken.
Nee in eerste instantie niet, omdat ze in hun standaard arsenaal kijken. Maar er is meer dan dat. In ieder geval proef ik de wil het op te lossen bij beide partijen. Lijkt me onlogisch dat ze dat niet gaan doen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Fout in reisbescheiden

Ongelezen bericht door sjohie »

Ze kunnen wel allemaal goede bedoelingen uitspreken, en ter plaatse hun best doen, maar als er geen 3-kamer appartementen meer beschikbaar zijn rest er weinig anders als in hetzelfde complex een 2-kamer appartement nemen, of indien ze het aanbieden, een 3-kamer appartement op een andere locatie. Ik zou me even lang en hard afvragen wat één van beide opties voor mijn vakantievreugde zou betekenen.

mbak
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jun 2014 13:37

Re: Fout in reisbescheiden

Ongelezen bericht door mbak »

Terwijl ik met zorg mijn 2de dwingende email aan het opzetten was, heb ik zowaar een bericht van de Vakantie Discounter ontvangen.
Het is inhoudelijk niets, maar ze laten wel iets van zich horen;

Wij hebben voor u geïnformeerd bij de reisorganisatie over uw verblijf.

Op dit moment heeft de reisorganisatie uw aanvraag voor een 3-kamerappartement in behandeling. Naar verwachting kunnen wij begin aankomende week bericht ontvangen. Zodra wij meer weten over uw verblijf zullen wij u zo spoedig mogelijk informeren.

Wij wensen u een fijn weekend!

Met vriendelijke groet,

Kit-Man
dé VakantieDiscounter

Met vriendelijke groet,

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Fout in reisbescheiden

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

mbak schreef:Terwijl ik met zorg mijn 2de dwingende email aan het opzetten was, heb ik zowaar een bericht van de Vakantie Discounter ontvangen.
Het is inhoudelijk niets, maar ze laten wel iets van zich horen;

Wij hebben voor u geïnformeerd bij de reisorganisatie over uw verblijf.

Op dit moment heeft de reisorganisatie uw aanvraag voor een 3-kamerappartement in behandeling. Naar verwachting kunnen wij begin aankomende week bericht ontvangen. Zodra wij meer weten over uw verblijf zullen wij u zo spoedig mogelijk informeren.

Wij wensen u een fijn weekend!

Met vriendelijke groet,

Kit-Man
dé VakantieDiscounter

Met vriendelijke groet,
Ik zou persoonlijk ook nu neckerman vraag stellen,via tussenpersoon geboekt maar klopt het dat jullie vol zitten..heb gevoel zoals andere dat je straks aankomt en toch twee persoons hebt!!!!

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Fout in reisbescheiden

Ongelezen bericht door eleven »

olaf79 schreef:
eleven schreef:
olaf79 schreef:Als je een reis boekt en niet krijgt wat je geboekt en betaald hebt, dan kun je net zo als bij ieder ander product dat je koopt, eisen dat je alsnog krijgt wat je betaald hebt, of anders je geld terug.
Ik kan me overigens niet voorstellen dat Neckermann dit niet even kan oplossen. 3 kamer appartementen bij de vleet in kroatie, dus als ze willen is het zo opgelost.

Blijkbaar niet.
Hij zei ook dat Neckermann geen 3 kamer appartementen meer beschikbaar heeft.
Zij hebben hun mensen in Kroatie zelf gevraagd om een oplossing te bedenken.
Nee in eerste instantie niet, omdat ze in hun standaard arsenaal kijken. Maar er is meer dan dat. In ieder geval proef ik de wil het op te lossen bij beide partijen. Lijkt me onlogisch dat ze dat niet gaan doen.

Olaf, als er geen 3 pers. app. ter beschikking is, dan kan ter plaatse ook geen uit de hoed getoverd worden.
Waar proef je een oplossing, ik niet hoor.

@mbak
Laat je niet zo van de kast naar de muur sturen, want dit mail is alleen om weer een paar dagen te trekken, vooral nu weer het weekend is.
Zoals rozemarijntje schrijft, neem contact op en laat ze niet met rust, anders is jouw vakantie naar de knoppen.

Roosje1957
Berichten: 169
Lid geworden op: 18 sep 2009 18:56

Re: Fout in reisbescheiden

Ongelezen bericht door Roosje1957 »

Aangezien er al een paar dagen niets gepost is, betekent dat misschien dat er al een oplossing is?

Zo niet: als u de bevestiging van de Vakantiediscounter heeft ontvangen, zijn zij verantwoordelijk voor wat zij u bevestigd hebben.
Wat zij dienen te doen is namens u contact met Neckermann op te nemen en te zorgen dat u of het beloofde 3-kamerappartement krijgt of een gelijkwaardig alternatief bieden.
Ik zou me kunnen voorstellen dat u met zijn allen niet eens in een 2-kamerappartement mag verblijven, aangezien dat vaak voor maar max. 4 personen is.
Is het aangeboden alternatief niet naar uw zin, heeft u recht op totale restitutie.

Succes, ik hoop dat er een goede oplossing komt en u straks kunt genieten van een fijne vakantie!

Gesloten