LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gate1: belachelijke toeslagen voor naamaanpassingen op tickets

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Gert101
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2019 15:02

Gate1: belachelijke toeslagen voor naamaanpassingen op tickets

Ongelezen bericht door Gert101 »

Maandag 21 januari. Voor mijn Vietnamese vriendin en haar dochter heb ik twee tickets van Saigon naar Amsterdam geboekt via Gate1. Op de site van Gate1 word bij het invullen van de reizigers gegevens gevraagd naar de "eerste voornaam" en achternaam van de reizigers. Verder niks. Omdat het haar eerste keer met het vliegtuig was leek het mij voor de duidelijkheid beter om bij de balie in te checken. Nu komt mijn vriendin op dinsdag 22 januari opgetogen, na een halve dag reizen door Vietnam, naar de incheck balie van Vietnam Airlines in Saigon en is de eerste voornaam (en achter naam uiteraard) niet voldoende. Er wordt haar gezegd dat diegene die heeft geboekt de gegevens moet aanpassen. De eisen van Vietnam Airlines wijken af van de meeste grote maatschappijen zoals KLM en Air France. Dat had Gate1 wel even mogen melden. Op de bevestiging die ik heb ontvangen na de betaling van de ticket op maandag staat dat de voorwaarden van KLM op deze vlucht van kracht zijn. Dus ik bel met Gate1 om 1:00 uur in de nacht. De vlucht gaat om 1:30 uur. Nu kan ik op deze tijd alleen een nood-telefoonnummer uit Engeland bellen. Extra kosten dus. Ik krijg een Nederlandstalige dame aan de lijn. Na uitleggen van mijn probleem wordt ik in de wacht gezet. 20 minuten later. Sorry, ik kan u niet helpen. We hebben eerst toestemming nodig van KLM. Die zijn er pas in de ochtend. Ik moet om een no show te voorkomen de ticket omboeken naar 24 uur later.
Een vlucht van Malaysia Airline die een paar uur later gaat kan om een bepaalde rede niet. €220,- extra voor het verplaatsen naar de volgende dag. Evengoed moet de naam nog aangepast worden dus moet ik om 9:00 uur terug bellen met een nummer in Nederland. Ik heb betaald en ik krijg een nieuwe boekings bevestiging. Voervolgens gebruik ik deze om online in te checken bij Vietnam Airlines en tot mijn verbazing kan ik de namen en paspoort nummers zelf toevoegen en ze zijn ingecheckt. 2 minuten werk. Had ik dit nu maar eerder gedaan. Ook met KLM bel ik 's nachts met een callcenter. De medewerker heeft een toestemming in de ticket gezet om de naam te veranderen. ??? Dat had ik eerder willen horen van de medewerker van Gate1.
Om 7:00 uur bel ik met Vietnam Airlines in NL en vraag ik om bevestiging. De dame aan de telefoon bevestigd de namen en paspoort nummers. De reis is via Gate1 en KLM geboekt en voor de zekerheid bel ik ook met KLM. Deze bevestigen de aanpassing ook. De medewerker vraagt waarom ze niet met de vlucht van Malaysia Airlines zijn geboekt? Deze maatschappij heeft de zelfde eisen als KLM en dan hadden ze zeker mee gekund verteld ze me. En ze vertellen me dat de aanpassing zo in orde is. Voor 100% zeker dat ze zo mee kunnen. Voor alle zekerheid wil ik ook bij Gate1, aan wie ik alle betalingen heb gedaan, de aanpassing bevestigd hebben. Weer 20 minuten in de wach op het NL nummer. Nu krijg ik een Engels talige dame. Ze ziet de middennamen en paspoort nummers staan in de boeking. Maar niet op de juiste plek. Ze staan niet op de ticket, alleen in de boeking. Ok. Blijkbaar niet voldoende.
Omdat in Vietnam niet officieel van eerste of tweede voornamen word gesproken vraag ik aan deze dame of ze alle namen in het vakje van voornamen wilt plaatsen. Ja dat kan. Zodra ik €45,- per ticket heb betaald zal ze dat aanpassen. Wat????????????
Na veel heen en weer gebeld kom ik er niet onderuit en gaat de prijs zelfs nog omhoog.
Totaal €245,- en de tickets zijn pas geldig wanneer de betaling binnen is. Alleen maar om een paar namen toe te voegen. Belachelijk. Op de site van KLM is het gratis.
Is er iemand hier die het zelfde heeft mee gemaakt met Gate1 of Tix.nl?
Laatst gewijzigd door Radar op 11 mar 2019 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Gate1: belachelijke toeslagen voor naamaanpassingen op tickets

Ongelezen bericht door berndv »

Het is een redelijk bekend gegeven dat de prijsvechters onder de ticketaanbieders vaak veel extra kosten rekenen voor aanpassingen van gemaakte fouten. Het gebrek aan service heeft u dan ook kunnen merken in de prijs. Indien u bijvoorbeeld rechtstreeks bij KLM boekt, bent u over het algemeen meer kwijt, maar wel met als voordeel dat u betere service kunt verwachten.

Ik vrees dat dit een dure les is geweest voor u.

ellyboon
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jun 2017 19:46

Re: Gate1: belachelijke toeslagen voor naamaanpassingen op tickets

Ongelezen bericht door ellyboon »

Ik zal het u nog mooier vertellen. Ik had vorige maand een ticket geboekt via GatetoGate als tussenpersoon van Turkish Airlines. Amsterdam -Sharm el Sheikh retourvlucht. Helaas had ik ook mijn voornaam verkeerd ingevuld, roepnaam ipv. geboortenaam. Meteen gebeld naar GatetoGate om dit te rectificeren. Ze waren helaas niet geauthoriseerd om dat te doen en verwezen me naar Turkish Airlines. Alles Engels sprekend, geen Nederlands-talige consulent te vinden en ik moest maar email sturen naar hoofdkantoor in Istanbul! Dit gedaan, we waren inmiddels 14 dagen verder en men meldde mij dat het niet mogelijk was de ticket te veranderen.
299,00 weggegooid geld voor een druk op de computer om de ene voornaam te veranderen in de andere. Helaas...
Ik had dit op Forum geplaatst, wat te doen. En begreep dat zelfs Tui en Ryan Air zonder problemen de naam wijzigen.
Genante klantenservice van -en GotoGate en Turkish Airlines.
Ik moest een nieuwe ticket kopen. Schandalig vind ik het met name van Turkish Airlines en dan praat ik over een geboekte ticket die ik pas een maand later nodig had! Dus geen tijdsdruk etc. Snel verdient zo en liever niet meer met Turkish Airlines. Klantenservice van niks! U heeft nog geluk gehad met deze voorwaarden van de KLM ivm wijziging.

Gesloten