Geen naamsverandering bij Prijsvrij en Correndon Airlines

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Joost Dijkhuis
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2022 08:53

Geen naamsverandering bij Prijsvrij en Correndon Airlines

Ongelezen bericht door Joost Dijkhuis »

Waarschuwing: boek je reis niet bij Prijsvrij of vlieg niet met Correndon Airlines.

Ik had twee tickets geboekt voor een vakantie naar Turkije. Mijn reisgenote kon door omstandigheden niet mee en wilde de reis op naam zetten van mijn zoon. Correndon airlines geeft aan dat dit niet mogelijk is. Als ik mijn zoon wil meenemen ipv de reisgenote op het ticket dan moet ik een nieuw ticket kopen.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Geen naamsverandering bij Prijsvrij en Correndon Airlines

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Tjah. Dit staat in de voorwaarden bij Correndon, dus mits je langer dan 8 weken voor je vertrek zit kan dat, maar dat zal dus niet het geval zijn:

Kan ik mijn vlucht nog wijzigen?
Correcties in persoonsgegevens
Je kunt gemakkelijk en gratis zelf een correctie aanbrengen in je naam, geboortedatum of adresgegevens via mijn.corendon.nl. Daarnaast is het mogelijk correcties in je persoonsgegevens telefonisch door te geven aan ons Contact Center, via telefoonnummer 023-751 06 06. Hier worden geen kosten voor berekend.

Overige wijzigingen langer dan 8 weken voor vertrek
Bij wijzigingen in je ticket, langer dan 8 weken voor vertrek, betaal je 30 euro. Wanneer de prijs van een eventueel nieuw aangeschaft ticket hoger is, betaal je het verschil bij. Wanneer de prijs van het nieuwe ticket lager uitvalt, dan krijg je het verschil terug, minus de 30 euro.

Overige wijzigingen binnen 8 weken voor vertrek
Binnen 8 weken voor vertrek kan er, behalve een foutje in je persoonsgegevens, niets meer gewijzigd worden. In dat geval moet je een nieuw ticket boeken als je iets fundamenteels wilt wijzigen.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Geen naamsverandering bij Prijsvrij en Correndon Airlines

Ongelezen bericht door kuklos »

Joost Dijkhuis schreef:
12 aug 2022 09:03
Waarschuwing: boek je reis niet bij Prijsvrij of vlieg niet met Correndon Airlines.

Ik had twee tickets geboekt voor een vakantie naar Turkije. Mijn reisgenote kon door omstandigheden niet mee en wilde de reis op naam zetten van mijn zoon. Correndon airlines geeft aan dat dit niet mogelijk is. Als ik mijn zoon wil meenemen ipv de reisgenote op het ticket dan moet ik een nieuw ticket kopen.
Mark1992 schreef:
12 aug 2022 12:02
Tjah. Dit staat in de voorwaarden bij Correndon,
Oftewel, lees altijd de voorwaarden. Daarin staat wat wel en niet mogelijk is. En let op, die voorwaarden zijn bindend, en middels boeken bij zo'n organisatie ga je akkoord met die voorwaarden.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Geen naamsverandering bij Prijsvrij en Correndon Airlines

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dus omdat u iets wilt dat niet kan en geheel volgens de overeenkomst is mag niemand anders daar gaan boeken? Wat een aparte redenatie.

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Geen naamsverandering bij Prijsvrij en Correndon Airlines

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik vind zulke voorwaarden onredelijk bezwarend. Waarom acht weken aanhouden? Acht dagen zou ook kunnen, acht uren ook
Er is betaald voor een vlucht. Dus ik vind dat er gewoon geleverd moet worden.
Goed dat u waarschuwt. Ik zal zeker niet boeken bij Corendon
En maar reclame maken met die Cor en Don...en o wat is het allemaal gezellig Tot je wat service nodig hebt dan krijg kan dat niet want..... voorwaarden. NEIN NEIN NEIN.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Geen naamsverandering bij Prijsvrij en Correndon Airlines

Ongelezen bericht door kuklos »

J. Deltoer schreef:
12 aug 2022 12:32
En maar reclame maken met die Cor en Don...en o wat is het allemaal gezellig Tot je wat service nodig hebt dan krijg kan dat niet want..... voorwaarden. NEIN NEIN NEIN.
Voorwaarden die je vooraf weet. Dus toch boeken bij Cor en Don is iets wat je zelf doet en waar je ook zelf weet wat de beperkingen zijn.

Zijn ze streng? Mijns inziens wel. Zou in de huidige tijd met alle IT mogelijkheden het anders kunnen? Volgens mij ook. Maar nog steeds kiezen mensen er zelf voor akkoord te gaan met de voorwaarden. TS had dan ook beter kunnen adviseren om altijd vooraf de voorwaarden door te lezen en goed te overwegen of die wel acceptabel zijn, in plaats va het advies ergens niet te boeken.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Geen naamsverandering bij Prijsvrij en Correndon Airlines

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Heeft natuurlijk allemaal te maken met de regels die voor de luchtvaart zijn opgelegd, waardoor alle reizigers van een vlucht al voortijdig gecommuniceerd moeten zijn, zodat eventuele dreigingen er al voor de vlucht uitgevist kunnen worden door de instanties.

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Geen naamsverandering bij Prijsvrij en Correndon Airlines

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Helaas is het inderdaad zo met al die islamitische aanslagen en dreigingen in het achterhoofd dat de aankoop van een blanco kaartje niet kan. Was het maar waar, gewoon een kaartje reserveren en klaar. Maar dan nog denk ik dat acht weken echt anders kan. Dat kan slimmer. En als je een ticket gaat boeken ga je niet pagina's met kleine letters doorlezen. Tijd voor standaardisatie, waar hebben we die EU voor?
Tot die tijd is het in ieder geval goed dat ervoor gewaarschuwd wordt. Ik wist het niet, voor mij dus geen corendon met hun starre en onnodig onklantvriendelijke regeltjes

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Geen naamsverandering bij Prijsvrij en Correndon Airlines

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

J. Deltoer schreef:
12 aug 2022 12:32
Waarom acht weken aanhouden? Acht dagen zou ook kunnen, acht uren ook
Was het maar zo makkelijk. In een trein kan je zo instappen, maar bij een vliegtuig ligt dat echt anders. Als u zou weten wat er achter de schermen allemaal gebeurd, dan zou u weten dat 8 uur van te voren nog een persoon aanpassen niet zal gaan lukken.
J. Deltoer schreef:
12 aug 2022 12:32
Er is betaald voor een vlucht. Dus ik vind dat er gewoon geleverd moet worden.
Er kan ook gewoon geleverd worden, echter wil de klant niet meer en wil de klant iets dat niet kan.
J. Deltoer schreef:
12 aug 2022 12:32
Goed dat u waarschuwt. Ik zal zeker niet boeken bij Corendon
Ik vraag mij werkelijk af of dat u uw eigen woorden ten harte neemt? In veel topics geeft u aan met bepaalde bedrijven geen zaken te willen doen. Op een gegeven moment zijn de bedrijven op.
J. Deltoer schreef:
12 aug 2022 13:16
Maar dan nog denk ik dat acht weken echt anders kan. Dat kan slimmer. En als je een ticket gaat boeken ga je niet pagina's met kleine letters doorlezen. Tijd voor standaardisatie, waar hebben we die EU voor?
Natuurlijk kan het anders, maar daar hangt ook een prijskaartje aan. Corendon en Prijsvrij zijn nu niet bepaald de duurste en servicegerichte bedrijven. Je krijgt waarvoor je betaald. Standaardisatie wil ook zeggen minder prijsconcurrentie en hogere prijzen voor de klant.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Geen naamsverandering bij Prijsvrij en Correndon Airlines

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Zo moeilijk is het allemaal niet. In de plaatsstelling kan tegenwoordig steeds vaker, en bij Sunweb kan dit tot 1 week voor vertrek kosteloos online en zelfs binnen een week voor vertrek met enige kosten. Hebben zij dan niet te maken met alle hierboven genoemde redenen?

WZZ
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 mar 2018 13:17

Re: Geen naamsverandering bij Prijsvrij en Correndon Airlines

Ongelezen bericht door WZZ »

Als je nooit ergens over klaagt verandert er ook nooit iets. Sommige mensen begrijpen dat kennelijk niet. 1 ding is zeker waar, zowel Corendon als Prijsvrij zijn bijzonder niet klantgericht.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Geen naamsverandering bij Prijsvrij en Correndon Airlines

Ongelezen bericht door Erthanax »

NeoDutchio schreef:
12 aug 2022 13:27
(...) Was het maar zo makkelijk. In een trein kan je zo instappen, maar bij een vliegtuig ligt dat echt anders. Als u zou weten wat er achter de schermen allemaal gebeurd, dan zou u weten dat 8 uur van te voren nog een persoon aanpassen niet zal gaan lukken.

Wat gebeurt er dan allemaal achter de schermen? Ik kan nu (14.27 uur) nog een ticket kopen naar Londen Heathrow (KL 1029, vertrek vandaag 16.55, 7 stoelen beschikbaar, prijs € 218). Kennelijk dan dat "allemaal achter de schermen" toch heel snel geregeld worden. Of ik in die 2½ uur door de security kom, is een grotere vraag.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Geen naamsverandering bij Prijsvrij en Correndon Airlines

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

vraag me af, met welke maatschappij vlieg je, als je dat weet kan het zijn dat je direct bij die maatschappij wel kan veranderen al zullen hier ongetwijfeld wel kosten tegenover staan!

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Geen naamsverandering bij Prijsvrij en Correndon Airlines

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Erthanax schreef:
12 aug 2022 14:33
NeoDutchio schreef:
12 aug 2022 13:27
(...) Was het maar zo makkelijk. In een trein kan je zo instappen, maar bij een vliegtuig ligt dat echt anders. Als u zou weten wat er achter de schermen allemaal gebeurd, dan zou u weten dat 8 uur van te voren nog een persoon aanpassen niet zal gaan lukken.

Wat gebeurt er dan allemaal achter de schermen? Ik kan nu (14.27 uur) nog een ticket kopen naar Londen Heathrow (KL 1029, vertrek vandaag 16.55, 7 stoelen beschikbaar, prijs € 218). Kennelijk dan dat "allemaal achter de schermen" toch heel snel geregeld worden. Of ik in die 2½ uur door de security kom, is een grotere vraag.
Het gaat over het aanpassen van een naam, niet over een nieuwe naam op de lijst zetten. Het is ook maar de vraag wat het daadwerkelijk kost om een naam aan te passen. Dit omdat 3 organisaties de informatie van een reiziger moeten hebben en controleren.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Geen naamsverandering bij Prijsvrij en Correndon Airlines

Ongelezen bericht door Erthanax »

Bij een nieuwe naam kan dat kennelijk heel snel, bij een gewijzigde naam kan dat natuurlijk ook. U geeft aan dat TS niet weet wat er allemaal achter de schermen moet gebeuren, waardoor het niet gaat lukken een naam aan te passen. Om wat voor "allemaal" hebben we het dan en waarom kan dat "allemaal" wel voor een nieuwe naam? Ik weet het niet en ik ben daar gewoon benieuwd naar.

Dat goedkope ticketverkopers en reisorganisaties besparen op kosten en wijzigingen daarom wijzigingen bv heel duur maken begrijp ik natuurlijk weer wel.

SWNL
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 okt 2021 10:19

Re: Geen naamsverandering bij Prijsvrij en Correndon Airlines

Ongelezen bericht door SWNL »

Voor de duidelijkheid: bijna elke luchtvaartmaatschappij zal aangeven dat er voor een ander persoon een nieuw ticket moet worden gekocht.

Dit is bij alle IATA maatschappijen (zoals KLM of Lufthansa) zo, en bij de lowcost airlines zal er (flink) voor moeten worden betaald of het is niet mogelijk.

Hier ga je bij aankoop van je ticket toch echt zelf mee akkoord. Als je het daar niet mee eens bent moet je er vooral niet opnieuw kopen want het zal niet veranderen, ook niet als je zo gaat zeuren omdat je je zin niet krijgt. Het is namelijk soms ook een verdienmodel!

Methusalah
Berichten: 1147
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Geen naamsverandering bij Prijsvrij en Correndon Airlines

Ongelezen bericht door Methusalah »

NeoDutchio schreef:
12 aug 2022 14:43
Erthanax schreef:
12 aug 2022 14:33
NeoDutchio schreef:
12 aug 2022 13:27
(...) Was het maar zo makkelijk. In een trein kan je zo instappen, maar bij een vliegtuig ligt dat echt anders. Als u zou weten wat er achter de schermen allemaal gebeurd, dan zou u weten dat 8 uur van te voren nog een persoon aanpassen niet zal gaan lukken.

Wat gebeurt er dan allemaal achter de schermen? Ik kan nu (14.27 uur) nog een ticket kopen naar Londen Heathrow (KL 1029, vertrek vandaag 16.55, 7 stoelen beschikbaar, prijs € 218). Kennelijk dan dat "allemaal achter de schermen" toch heel snel geregeld worden. Of ik in die 2½ uur door de security kom, is een grotere vraag.
Het gaat over het aanpassen van een naam, niet over een nieuwe naam op de lijst zetten. Het is ook maar de vraag wat het daadwerkelijk kost om een naam aan te passen. Dit omdat 3 organisaties de informatie van een reiziger moeten hebben en controleren.

Volgens mij is het beiden. Want het is geen aanpassing van een naam tenzij zoon de zelfde geboortedatum heeft als moeders, en het zelfde geslacht en het zelfde BSN. Ben het verder mee eens dat ze voorwaarden maar beter hadden moet lezen.

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Geen naamsverandering bij Prijsvrij en Correndon Airlines

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

PeterPeters1966 schreef:
12 aug 2022 15:19
J. Deltoer schreef:
12 aug 2022 13:16
Helaas is het inderdaad zo met al die islamitische aanslagen en dreigingen in het achterhoofd dat de aankoop van een blanco kaartje niet kan. Was het maar waar, gewoon een kaartje reserveren en klaar. Maar dan nog denk ik dat acht weken echt anders kan. Dat kan slimmer. En als je een ticket gaat boeken ga je niet pagina's met kleine letters doorlezen. Tijd voor standaardisatie, waar hebben we die EU voor?
Tot die tijd is het in ieder geval goed dat ervoor gewaarschuwd wordt. Ik wist het niet, voor mij dus geen corendon met hun starre en onnodig onklantvriendelijke regeltjes
Dit bericht wordt gefinancierd door de fascistische FvD en PVV die alles aangrijpen om de schuld bij moslims neer te leggen. Hoeveel krijg je hier nu voor?
Het is niet de fvd of de pvv die de aanslagen op 11 september hebben gepleegd waardoor wij als rest van de wereld te maken hebben gekregen met extra veel beveiliging en de daarmee gepaard gaande kosten.Het is ook niet de pvv of de fvd die de aanslagen in Londen, Berlijn, Nice enz enz hebben gepleegd. Het zijn wel deze partijen die niet wegkijken en benoemen wat er gaande is in de wereld. En u en uw partij zijn degenen die alleen maar voor de problemen wegduiken en bukken voor de terreur en anderen even politiek deugend makkelijk cancellen als zijnde fascistoïde.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Geen naamsverandering bij Prijsvrij en Correndon Airlines

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ze benoemen dit probleem inderdaad veelvuldig. Overigens zijn er meer partijen die dit benoemen, maar niet zo overdreven schreeuwerig. Oplossingen zijn er helaas bij geen enkele partij op tafel gekomen.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Geen naamsverandering bij Prijsvrij en Correndon Airlines

Ongelezen bericht door kuklos »

PeterPeters1966 schreef:
12 aug 2022 15:19
J. Deltoer schreef:
12 aug 2022 13:16
Helaas is het inderdaad zo met al die islamitische aanslagen en dreigingen in het achterhoofd dat de aankoop van een blanco kaartje niet kan. Was het maar waar, gewoon een kaartje reserveren en klaar. Maar dan nog denk ik dat acht weken echt anders kan. Dat kan slimmer. En als je een ticket gaat boeken ga je niet pagina's met kleine letters doorlezen. Tijd voor standaardisatie, waar hebben we die EU voor?
Tot die tijd is het in ieder geval goed dat ervoor gewaarschuwd wordt. Ik wist het niet, voor mij dus geen corendon met hun starre en onnodig onklantvriendelijke regeltjes
Dit bericht wordt gefinancierd door de fascistische FvD en PVV die alles aangrijpen om de schuld bij moslims neer te leggen. Hoeveel krijg je hier nu voor?
J.Deltor heeft hier wel een punt. Ondanks de aanslagen door de IRA en de ETA hadden we in vroeger jaren een minder strenge controle. De controle werd pas streng na 9/11, en nog strenger door de aanslagen daarna.

Plaats reactie