LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen recht op compensatie bij Corendon

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
CJdG49
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 jan 2019 15:17

Re: Geen recht op compensatie bij Corendon

Ongelezen bericht door CJdG49 »

StevieNL81, dit is idd een belangrijk document want Corendon gaf aan ons 21.57 uur door, als landingstijd. Is dit de officiële landingstijd, dan zou dit toch in ons voordeel kunnen werken, buiten hun extreem verlengde aankomsttijd. Mag ik dit gebruiken of kan ik dit ergens van de site afhalen?

Moneyman
Berichten: 30076
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geen recht op compensatie bij Corendon

Ongelezen bericht door Moneyman »

De vraag is of de tijden van flightradar bewijskracht hebben. Ik weet niet waar die op gebaseerd worden, en van welk moment ze uitgaan. Ze wijken blijkbaar (ruim) af van de tijden van Corendon. Zat er veel tijd tussen de daadwerkelijke landing en het openen van de deuren?

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Geen recht op compensatie bij Corendon

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Het vonnis (eerdere linkje) kan je gebruiken in verwijzing naar welk moment relevant is.

Hoewel ze een % pakken als je een vergoeding krijgt, adviseer ik je dit echt gewoon simpel uit handen te geven aan een claim bureau. Zelf hier tegen strijden zal veel tijd en energie kosten. Claimbureaus hebben zelf een database met de werkelijke (rechtsgeldige) aankomsttijden en mijn info komt van een commerciële site. Als zij zeggen dat het minder dan 3 uur was dan erbij neerleggen.

CJdG49
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 jan 2019 15:17

Re: Geen recht op compensatie bij Corendon

Ongelezen bericht door CJdG49 »

StevieNL81 schreef:
04 mar 2019 20:21
Het vonnis (eerdere linkje) kan je gebruiken in verwijzing naar welk moment relevant is.

Hoewel ze een % pakken als je een vergoeding krijgt, adviseer ik je dit echt gewoon simpel uit handen te geven aan een claim bureau. Zelf hier tegen strijden zal veel tijd en energie kosten. Claimbureaus hebben zelf een database met de werkelijke (rechtsgeldige) aankomsttijden en mijn info komt van een commerciële site. Als zij zeggen dat het minder dan 3 uur was dan erbij neerleggen.
Ik ben bij alle instanties, Consumenten Bond/EU Claim, ANVR, ConsuWijzer, ILT, Rijks Overheid etc. geweest en kreeg overal NUL op het rekest. Maar ik** vind dat mij, als consument, onrecht aangedaan is en ga daarom door tot aan het gaatje. Ik heb nog 3 pijlen op mijn boog maar daar kan ik nog even niets over vertellen. Ja er zijn nu eenmaal van die gekken**.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Geen recht op compensatie bij Corendon

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Zie het vonnis voor de claimende partij... Wellicht kunnen zij iets betekenen.

Succes verder!

CJdG49
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 jan 2019 15:17

Re: Geen recht op compensatie bij Corendon

Ongelezen bericht door CJdG49 »

Dank je ik ga mijn best doen!

CJdG49
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 jan 2019 15:17

Re: Geen recht op compensatie bij Corendon

Ongelezen bericht door CJdG49 »

StevieNL81 schreef:
04 mar 2019 17:49
Mijn advies is een claim in te dienen via een der bekende claim bedrijven (mag geen reclame maken). Dit advies is gebaseerd op:

- een check op de site van een van die bedrijven, welke na invoer vluchtgegevens in een database de vertraging controleert geeft al aan dat u MOGELIJK in aanmerking komt voor een claim.

- als ik via flightradar de gegevens opzoek van de vlucht dan was de landingstijd 22.06 lokale tijd.

- Corendon heeft recentelijk 2 zaken verloren waarbij de vertraging 2uur59 min betrof. Dit was echter gebaseerd op de "on block" tijdregistratie van Corendon, terwijl het langer dan 1 minuut duurt voordat de deur dan open is (wat geld als het feitelijke moment van aankomst). De rechter oordeelde dat ze daarbij boven de 3 uur uitkwamen.
Stevie op die bijlage staat naar mijn bescheiden mening geen datum, is dat nog te achterhalen en klopt het dat ik voor flightradar eerst moet betalen om zulke gegevens te ferifieren?

Moneyman
Berichten: 30076
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geen recht op compensatie bij Corendon

Ongelezen bericht door Moneyman »

Natuurlijk moet je betalen. Het is een commerciële site. Met, zoals gezegd, niet automatisch rechtsgeldige tijden.

Volg gewoon het gegeven advies op, als je er tenminste koste wat het kost mee door wilt gaan.

Gesloten