LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen tickets Ryanair, wel betaald

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Gejans
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 aug 2017 15:48

Geen tickets Ryanair, wel betaald

Ongelezen bericht door Gejans »

Ik heb op 26 juli tickets geboekt bij Ryan air voor een bedrag van € 251,92. Dit bedrag is van mijn bankrekening afgeschreven bij de Rabobank. In het betalingskenmerk staat zelfs een boekingscode.
Ik heb reeds diverse keren contact gehad met Ryan air, maar zij blijven volharden dat de betaling is "declined". Op advies van een medewerker van Ryan air heb ik contact gezocht met de Rabobank en zij hebben mij per mail bevestigd dat de betaling op de rekening van Ryanair is bijgeschreven.
Met deze info heb ik weer contact gezocht met Ryan air en zij blijven bij hun standpunt, "payment declined".

Conclusie:
Ik heb 26 juli € 251,92 aan Ryan air betaald voor tickets en ik tot op heden heb ik nog steeds geen tickets omdat zij volharden dat de betaling is geweigerd. Wat nu te doen. Ik heb het gevoel dat ik daar tegen een muur loop.

Nijogeth
Berichten: 9969
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Geen tickets Ryanair, wel betaald

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Hoe heeft u betaald?

Gejans
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 aug 2017 15:48

Re: Geen tickets Ryanair, wel betaald

Ongelezen bericht door Gejans »

Betaling heeft plaatsgevonden via Ideal. Ik heb van de bank zelfs de bevestiging dat het geld is bijgeschreven op de rekening van Ryanair.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Geen tickets Ryanair, wel betaald

Ongelezen bericht door JvandeW »

Gejans schreef:Betaling heeft plaatsgevonden via Ideal. Ik heb van de bank zelfs de bevestiging dat het geld is bijgeschreven op de rekening van Ryanair.
In het geval dat je per iDEAL betaalt, komt de betaling niet direct op de rekening van Ryanair te staan maar op de rekening van de payment service provider die de betalingen per iDEAL afhandelen. Mollie, Buckaroo en Sisow zijn bijvoorbeeld bekende payment service providers.

Ga even na bij welke van deze partijen de betaling is verricht en neem contact met ze op. Mogelijk dat daar iets fout is gegaan waardoor zij wel de betaling hebben ontvangen maar de betaling niet hebben uitbetaald aan Ryanair. Dan lijkt het voor Ryanair inderdaad alsof de betaling niet is gelukt.

Gejans
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 aug 2017 15:48

Re: Geen tickets Ryanair, wel betaald

Ongelezen bericht door Gejans »

Ik heb geïnformeerd bij Adyen en van hun de volgende bericht ontvangen,

Ik bevestigen wat uw bank zegt: volgens ons systeem is de betaling volledig succesvol te zijn verlopen. Wij hebben het geld op 2017-07-28 overgemaakt aan Ryanair.
Ryanair kan deze informatie ook inzien via hun zgn. Adyen "Customer Area". Als zij hierin zoeken op transactienummer 1415010745488020 is dit te vinden.

Met vriendelijke groeten,

Adyen Support Department

https://support.adyen.com

eb zojuist van Adyen vernomen dat het geld


Wel betaald, Geen Tickets

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Geen tickets Ryanair, wel betaald

Ongelezen bericht door Dieke83 »

Dan met die info wederom naar Ryanair en aangeven wel transactie nummer ze kunnen zoeken. En anders de info mailen.

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Geen tickets Ryanair, wel betaald

Ongelezen bericht door Hatertje »

Het lijkt mij verstandig om dit schriftelijk te doen. Vaak wordt je bij de klantenservice afgewimpeld ondat die mensen ook geen toegang hebben tot de benodige systemen. Het lijkt me stug dat de klantenservice kan inloggen op de Ayden omgeving, die hebben eigen financiele systemen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Geen tickets Ryanair, wel betaald

Ongelezen bericht door renewouters »

Hatertje schreef:Het lijkt mij verstandig om dit schriftelijk te doen. Vaak wordt je bij de klantenservice afgewimpeld ondat die mensen ook geen toegang hebben tot de benodige systemen. Het lijkt me stug dat de klantenservice kan inloggen op de Ayden omgeving, die hebben eigen financiele systemen.
Een service provider als Ayden heeft ongetwijfeld een portal waar hun klanten gebruik van kunnen maken.

Jonnie Pierik
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jul 2018 12:34

Re: Geen tickets Ryanair, wel betaald

Ongelezen bericht door Jonnie Pierik »

Hoi Renee,

Ik zit momenteel met precies hetzelfde probleem. Ik heb de tickets betaald via Ayden maar van Ryanair geen tickets ontvangen. Hoe heb jij dit toendertijd opgelost?
Ik hoor graag van je!

Nijogeth
Berichten: 9969
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Geen tickets Ryanair, wel betaald

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jonnie Pierik schreef:Hoi Renee,

Ik zit momenteel met precies hetzelfde probleem. Ik heb de tickets betaald via Ayden maar van Ryanair geen tickets ontvangen. Hoe heb jij dit toendertijd opgelost?
Ik hoor graag van je!
Die staan in jouw account op de website van Ryanair.

Beertje1975
Berichten: 142
Lid geworden op: 12 apr 2018 11:59

Re: Geen tickets Ryanair, wel betaald

Ongelezen bericht door Beertje1975 »

Het zou met de staking te maken kunnen hebben. Ryaniar heeft op 26 juli 2018 de hele dag gestaakt.

frans_x
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2018 10:25

Re: Geen tickets Ryanair, wel betaald

Ongelezen bericht door frans_x »

Hoi, Ik had hetzelfde probleem en de service desk sucks.

Deoplossing: in de bankomschrijving van de betaling staat halverwege een korte code: zoiets als G2HU9Q.
Dit is je reserveringsnummer en hiermee kun je op de website alle gegevens opvragen etc.

Dit werkte voor mijn situatie gelukkig. Bij Ryanair weten ze zelf erg weinig kennelijk op dit gebied.

vr.gr. Frans

Gesloten