LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gratis koffer bij Oad.

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
somethinels
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 sep 2013 21:41

Gratis koffer bij Oad.

Ongelezen bericht door somethinels »

Ik wilde graag een reis naar Corsica boeken en kwam bij Oad terecht. De reis was behoorlijk aan de prijs, vooral omdat ik alleen reis. Maar toen was er ineens een aanbieding van een gratis koffer bij een geboekte reis. Op het plaatje zie je de afbeelding van een grote gele koffer. Wat schetst mijn verbazing krijg ik gisteren het kleinste van het kleinste koffertje "handbagage" in de kleur donkerrood van "Princess".
Ik voel me behoorlijk in de maling genomen en vraag me af of ik nog van deze reis af kan komen? Wie heeft er een idee wat ik hiermee kan doen. Alvast bedankt voor de reactie.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Gratis koffer bij Oad.

Ongelezen bericht door sjohie »

somethinels schreef:Ik wilde graag een reis naar Corsica boeken en kwam bij Oad terecht. De reis was behoorlijk aan de prijs, vooral omdat ik alleen reis. Maar toen was er ineens een aanbieding van een gratis koffer bij een geboekte reis. Op het plaatje zie je de afbeelding van een grote gele koffer. Wat schetst mijn verbazing krijg ik gisteren het kleinste van het kleinste koffertje "handbagage" in de kleur donkerrood van "Princess".
Ik voel me behoorlijk in de maling genomen en vraag me af of ik nog van deze reis af kan komen? Wie heeft er een idee wat ik hiermee kan doen. Alvast bedankt voor de reactie.
Er is niet zoveel meer over te vinden, omdat de actie afgelopen is, maar wat ik zo aan afbeeldingen kan vinden via google, laat een plaatje zien met op het label op de gele koffer "gratis koffer", en in de begeleidende tekst "een oad koffer". In beide reclame uitingen staat dus niet expliciet dat je de gele koffer zoals getoond zal ontvangen. En deze algemene voorwaarden, waar naar wordt verwezen in die reclame, reppen ook nergens over een formaat of kleur, enkel over "een oad koffer". En artikelen 10 en 11 van die voorwaarden geven ze op het eerste gezicht de ruimte om dit zo te doen.

Ik snap je boosheid, het is ten minste glibberige marketing, maar wat je er aan kan doen weet ik zo niet. Mogelijk kan je dit eens voorleggen aan het juridisch loket? Een eerste telefonisch consult is gratis.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Gratis koffer bij Oad.

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Wat zegt OAD er van?

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Gratis koffer bij Oad.

Ongelezen bericht door k2p »

Deze koffer?
http://cdn.optimizely.com/img/228673055 ... e1d119.gif

Want het internet vergeet nooit ...

https://web.archive.org/web/20150315003 ... ww.oad.nl/ (zie onder tips)

https://web.archive.org/web/20150321095 ... -bus-dagen

Maar ik kan aan de afbeelding niet afleiden hoe groot hij zou moeten zijn. Sterker nog, ik vind 'm nogal klein er uit zien, als ik de wielen als referentie aanhoud.

Dat de kleur niet overeenkomt. Tsjah, ik zou me daar niet druk over maken.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Gratis koffer bij Oad.

Ongelezen bericht door Moneyman »

U kunt de overeenkomst niet op basis hiervan ontbinden. De rechtsgrond om te vernietigen zou in dit geval dwaling zijn, maar u voldoet bij lange na niet aan de minimale vereisten om dwaling in te kunnen roepen.

Als die koffer een zo belangrijk argument voor je was om specifiek daarvoor deze reis te boeken, had je vooraf moeten informeren naar de eigenschappen ervan. Nu je dat niet gedaan hebt, komt Oad na wat zij overeengekomen is en zult u dat ook moeten doen.

Een dergelijke koffer kost ook in groot formaat slechts een paar tientjes (want die gratis koffer is ook echt geen Samsonite oid). Koop gewoon een koffer, en vooral: geniet van de reis!

mika21
Berichten: 219
Lid geworden op: 08 mar 2013 09:28

Re: Gratis koffer bij Oad.

Ongelezen bericht door mika21 »

somethinels schreef:Ik wilde graag een reis naar Corsica boeken en kwam bij Oad terecht. De reis was behoorlijk aan de prijs, vooral omdat ik alleen reis. Maar toen was er ineens een aanbieding van een gratis koffer bij een geboekte reis. Op het plaatje zie je de afbeelding van een grote gele koffer. Wat schetst mijn verbazing krijg ik gisteren het kleinste van het kleinste koffertje "handbagage" in de kleur donkerrood van "Princess".
Ik voel me behoorlijk in de maling genomen en vraag me af of ik nog van deze reis af kan komen? Wie heeft er een idee wat ik hiermee kan doen. Alvast bedankt voor de reactie.
Opeens was er een aanbieding van een gratis koffer bij een geboekte reis. De reis was duur en de gratis koffer trok je over de streep?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Gratis koffer bij Oad.

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Hoe groot zou de koffer moeten zijn? Wat voor maten had OAD aangegeven?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Gratis koffer bij Oad.

Ongelezen bericht door tenormin »

Op Kassa had de TS al geboekt, daarna zag hij de gratis koffer en wilde annuleren. Vraag me nu af wat het echte verhaal is. Want voor een "koffertje" wil je toch geen geboekte reis gaan annuleren? Kan wel maar dat kost hem meer dan 'gratis' koffertje. Fijne vakantie in Corsica, TS.

Gesloten