LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Handbagage verplicht inchecken bij Transavia

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Handbagage verplicht inchecken bij Transavia

Ongelezen bericht door vroem »

gut, nog steeds bezig hier ondanks dat TS allang weer vertrokken is.. (ik neem niet aan met transavia..).
Persoonlijk ben ik erg benieuwd naar de versie van de andere kant, ik denk dat het toch allemaal veel genuanceerder ligt dan in OP staat.
En dat er toch voor Transavia goede redenen waren/zijn om te doen wat gedaan is.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Handbagage verplicht inchecken bij Transavia

Ongelezen bericht door kweenie »

TS vindt niet dat er genoeg ruimte was, er WAS genoeg ruimte volgens TS, wat ook uit zijn OP blijkt.
Grote kans dat die ruimte er alleen was doordat de 'handbagage' van mensen met een vergelijkbare koffer als TS in het ruim lag. Om dan voor TS alsnog een uitzondering te maken, omdat bij de laatste mensen blijkt dat er nog voldoende ruimte is, is net zo onrechtvaardig als zeggen 'wie het eerst komt, die het eerst maalt' en de ruimte aan de eerste instappers weggeven.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Handbagage verplicht inchecken bij Transavia

Ongelezen bericht door vroem »

kweenie schreef:
TS vindt niet dat er genoeg ruimte was, er WAS genoeg ruimte volgens TS, wat ook uit zijn OP blijkt.
Grote kans dat die ruimte er alleen was doordat de 'handbagage' van mensen met een vergelijkbare koffer als TS in het ruim lag. Om dan voor TS alsnog een uitzondering te maken, omdat bij de laatste mensen blijkt dat er nog voldoende ruimte is, is net zo onrechtvaardig als zeggen 'wie het eerst komt, die het eerst maalt' en de ruimte aan de eerste instappers weggeven.
doet allemaal niet ter zake. kern is en blijft dat TS meermaals aanwijzingen die hij verplicht was op te volgen niet heeft opgevolgd... punt.

smb
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 sep 2008 13:00

Re: Handbagage verplicht inchecken bij Transavia

Ongelezen bericht door smb »

Wij ervoeren altijd problemen met de handbagage. Klein koffertje moet altijd in bagagebin. Maar vaak geen plek meer als wij als laatste moesten instappen. Mensen stoppen zo snel mogelijk bij binnenkomst hun koffertjes bij de eerste rijen in de bin en lopen dan door naar hun zitplaats ergens achterin. Transaviapersoneel let nergens op. Zal later ook niet kijken of er ergens nog plek is. Nee het koffertje moet weg het bagageruim in.
Nee zo vaak meegemaakt, dat wij geen koffertje meer meenemen, maar een schoudertas die onder je stoel mag staan.
Overigens was het onaardige, onvriendelijke personeel voor ons reden om bij voorkeur met Vueling of KLM naar Alicante te vliegen.

Bovendien10
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 apr 2018 10:40

Re: Handbagage verplicht inchecken bij Transavia

Ongelezen bericht door Bovendien10 »

Aan een klant mag eerst heel vriendelijk uitgelegd worden, waarom haar koffertje niet in de cabin mag en dus naar de bagageruim moet. En geef een plastic zak voor haar waardepapieren. Ik zal niet snel met Transavia gaan, omdat ik een hele grote camera meeneem en een handtas en wat andere kleine dingen, die ik in 1 tas met een bepaalde afmeting moet proppen. Heel onhandig. En op de terugweg dus geen extra keramieken souvenirs mee kan nemen. Dat smijtwerk met de grote koffers is niet goed om je keramiek in weg te stoppen. Dus geen keramiek gekocht, omdat het niet in de kleine cabinkoffer past. Voortaan reis ik met een maatschappij waar dat wel mag: 2 tassen mee. Daar heb ik wel wat meer geld voor een ticket voor over. Transavia heeft geen besef van deze leuke dingen, vind ik.

pieterenien
Berichten: 102
Lid geworden op: 08 jun 2011 14:03

Re: Handbagage verplicht inchecken bij Transavia

Ongelezen bericht door pieterenien »

Wij vliegen zeker 4x per jaar met Transavia en hebben slechts 1x meegemaakt dat de handbagagetrolley bij het instappen apart werd gezet om in het ruim vervoerd te worden. Wel opmerkelijk dat we nog nooit hebben gezien dat alle handbagagetrolleys voor het instappen een voor een in de aanwezige "meetbakken" worden gecontroleerd op hun afmetingen. Het zou Transavia sieren wanneer ze dat wel standaard zouden doen, omdat dan een flink aantal veel te grote bagagestukken terecht naar het ruim zouden worden verwezen en passagiers die zich wel keurig aan de regels houden hun handbagage te allen tijde mee zouden kunnen nemen.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Handbagage verplicht inchecken bij Transavia

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

kweenie schreef:
TS vindt niet dat er genoeg ruimte was, er WAS genoeg ruimte volgens TS, wat ook uit zijn OP blijkt.
Grote kans dat die ruimte er alleen was doordat de 'handbagage' van mensen met een vergelijkbare koffer als TS in het ruim lag. Om dan voor TS alsnog een uitzondering te maken, omdat bij de laatste mensen blijkt dat er nog voldoende ruimte is, is net zo onrechtvaardig als zeggen 'wie het eerst komt, die het eerst maalt' en de ruimte aan de eerste instappers weggeven.

Zou kunnen maar dan zou het personeel dat dan toch ook wel weten ? Dan zou er toch ook geen uitzondering hoeven worden gemaakt ?
Nogmaals, als iedere passagier zich aan de bagage afmetingen houdt dan is een hoop gezeur al voorkomen.

Ik zie ook regelmatig dat passagiers hele hutkoffers meenemen als handbagage. Begrijp echt niet hoe deze keer op keer door de controles komen.

Onderstaand uit vorige post kan ik mij helemaal in vinden !
Wel opmerkelijk dat we nog nooit hebben gezien dat alle handbagagetrolleys voor het instappen een voor een in de aanwezige "meetbakken" worden gecontroleerd op hun afmetingen. Het zou Transavia sieren wanneer ze dat wel standaard zouden doen, omdat dan een flink aantal veel te grote bagagestukken terecht naar het ruim zouden worden verwezen en passagiers die zich wel keurig aan de regels houden hun handbagage te allen tijde mee zouden kunnen nemen.

JEMES
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 apr 2018 13:41

Re: Handbagage verplicht inchecken bij Transavia

Ongelezen bericht door JEMES »

Ook wij werden bij het boarden voor de vlucht Bari-Schiphol uit de rij gepikt: handbagage werd gelabeld en moest bij de instaptrap aan het vliegtuigpersoneel worden afgegeven. Reden: geen plaats meer in de cabine (wat overigens niet juist was).
Echter kregen wij het koffertje bij aankomst op Schiphol niet terug in de slurf maar moesten het oppikken van de bagagebelt!!
Het duurde ca. 50 minuten voordat de bagage op de belt kwam......
Juist om het wachten op de bagage te voorkomen reizen wij tegenwoordig met minimale bepakking.
Bij Transavia heb je daar dus niets aan ....... Wij zullen Transavia dus zoveel mogelijk mijden .....
22 april 2018 - JEMES

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Handbagage verplicht inchecken bij Transavia

Ongelezen bericht door G7 »

pieterenien schreef:Wij vliegen zeker 4x per jaar met Transavia en hebben slechts 1x meegemaakt dat de handbagagetrolley bij het instappen apart werd gezet om in het ruim vervoerd te worden. Wel opmerkelijk dat we nog nooit hebben gezien dat alle handbagagetrolleys voor het instappen een voor een in de aanwezige "meetbakken" worden gecontroleerd op hun afmetingen. Het zou Transavia sieren wanneer ze dat wel standaard zouden doen, omdat dan een flink aantal veel te grote bagagestukken terecht naar het ruim zouden worden verwezen en passagiers die zich wel keurig aan de regels houden hun handbagage te allen tijde mee zouden kunnen nemen.
Wij vliegen ook regelmatig met Transavia en proberen ons ook zoveel mogelijk aan de juiste maten te houden. Tegenwoordig nemen we nu toch maar weer een "normale" handtas / rugtas mee, alleen al om al het oponthoud in het vliegtuig te voorkomen. Ons is 1 x gevraagd op Mallorca bij Corendon om de trolley af te geven en hebben dat toen geweigerd. Geen probleem toen.

Wat mij altijd wel opvalt en dat zeggen meerderen hier, dat er na het inchecken toch nog mensen zijn met van die "hutkoffers" als handbagage en dat mee mogen nemen. Ik vraag mij dan ook af, is dat familie, zijn dat kennissen, collega's ? Waar wordt nu eigenlijk opgelet ?

Gesloten