LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Handbagage verplicht inchecken bij Transavia

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Stian.eliens
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2018 20:43

Handbagage verplicht inchecken bij Transavia

Ongelezen bericht door Stian.eliens »

Beste Radar,

Op 5 maart zouden mijn vriendin en ik met Transavia vanaf Eindhoven naar Alicante vliegen. Aangezien we bij de vorige vlucht (19 januari 2018) vanuit Alicante al te horen hadden gekregen dat er geen plaats meer was voor onze handbagage in de cabine, hadden we voor de komende vluchten (wij vliegen zeer regelmatig naar Alicante) en nieuw handbagage koffertje gekocht, wat voldoet aan de afmetingen waarvan Transavia garandeert dat dit in de bagagebakken in de cabine geplaatst kan worden.
Tot onze verbazing werd bij de gate ons koffertje gelabeld. Ik vertelde aan de grondstewardes dat dit niet klopte maar ik werd afgescheept met de opmerking dat zij niet van Transavia was. Bij de vliegtuigtrap werd ons opnieuw door grondpersoneel gesommeert dat we ons kofferte af moesten geven om vervolgens in het ruim van het vliegtuig te laten plaatsen. Omdat we in ons koffertje belangrijke documenten en een aanzienlijk geldbedrag hadden zitten, wilde we natuurlijk dat ons koffertje mee in de cabine ging wat ook door Transavia gegarandeert wordt. Bij binnentreden van het vliegtuig werden we door een stewardes van Transavia opnieuw verzocht om het koffertje af te staan. Gezien de inhoud van ons koffertje en de garantie van Transavia en het feit dat wij als laatste in het vliegtuig kwamen en er nog voldoende plek in de bagagebak boven onze gereserveerde stoelen bij de nooduitgang was, zijn wij naar onze stoelen gelopen en hebben het koffertje in de bagagebak boven onze stoelen geplaatst en zijn gaan zitten.
Na enkele minuten kwam de stewardes met een dame van de beveiliging naar ons met het verzoek om ons koffertje mee te nemen en het vliegtuig te verlaten. Ik liet de stewardes een foto zien op mij telefoon van de website van Transavia met daarop de garantie omtrend de afmetingen van de handbagage maar zij wilde mij absoluut niet te woord staan. Vervolgens werd ons andere koffertje, wat wel in het bagageruim was geplaatst, uit het vliegtuig gehaald, en werden we begeleidt naar de aankomsthal. We mochten dus niet mee.....
We hebben toen bij de infobalie in de vertrekhal van de luchthaven ons verhaal gedaan en men was, net zoals wij, perplex. We hebben daar toen een nieuwe vlucht geboekt met Ryanair want we wilde diezelfde dag nog vertrekken. We moesten daarvoor met grote spoed met de taxi naar Maastricht. De nieuwe tickets plus taxi kosten kwamen op 294 euro.
Op 8 maart vlogen we terug vanaf Alicante met Transavia. Tot onze verbazing mochten onze koffertjes zonder problemen allebei mee in de cabine. De volgende dag heb ik een klacht ingediend bij Transavia.
Op 20 maart vlogen we opnieuw met Transavia van Eindhoven naar Alicante. Wederom geen enkel probleem met onze bagage. Het enige wat ons opviel was, dat we niet online in konden checken. Op 29 maart moesten we van Alicante weer naar Eindhoven. Wederom was het onmogelijk om online in te checken. Daarom waren we optijd naar de luchthaven van Alicante vertrokken. Toen we aan de beurt waren bij de incheckbalie aldaar, kon het paspoort van mijn vriendin niet gescand worden. De mederwerkster moest haar collega erbij roeoen en ook die kreeg het niet geregeld. Uit eindelijk hebben we tot een kwartier voor vertrek van het vliegtuig moeten wachten tot het verlossende telefoontje kwam en we door mochten. We hebben de longen uit ons lijf moeten rennen om nog mee te kunnen.
Bij thuiskomst heb ik Transavia gebeld en ze snapte er niks van want zij hanteren geen blacklist.
Op 10 april kreeg ik eindelijk reactie op de klacht die ik had ingediend over het voorval van 5 maart. Het enige wat ze wilde vergoeden was de luchthavenbelasting van 30,60 euro.
Op 16 april ben ik met Ryanair gevlogen om te kijken hoe e.e.a. zou verlopen met inchecken. Uiteraard geen enkel probleem op zowel de heenvlucht als de terugvlucht.
Aangezien ik nog 2 vluchten geboekt heb bij Transavia heb ik ze gemaild om te vragen of ik bij deze vluchten online in kon checken. Als antwoord kreeg ik dat het voor ons nooit meer mogelijk is om bij Transavia online in te checken.
Conclusie: Transavia krijgt van ons een hele koude douche!!!!
Laatst gewijzigd door Radar op 24 apr 2018 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Handbagage verplicht inchecken bij Transavia

Ongelezen bericht door Brahms »

Stian.eliens schreef:Beste Radar,

Op 5 maart zouden mijn vriendin en ik met Transavia vanaf Eindhoven naar Alicante vliegen. Aangezien we bij de vorige vlucht (19 januari 2018) vanuit Alicante al te horen hadden gekregen dat er geen plaats meer was voor onze handbagage in de cabine, hadden we voor de komende vluchten (wij vliegen zeer regelmatig naar Alicante) en nieuw handbagage koffertje gekocht, wat voldoet aan de afmetingen waarvan Transavia garandeert dat dit in de bagagebakken in de cabine geplaatst kan worden.
Tot onze verbazing werd bij de gate ons koffertje gelabeld. Ik vertelde aan de grondstewardes dat dit niet klopte maar ik werd afgescheept met de opmerking dat zij niet van Transavia was. Bij de vliegtuigtrap werd ons opnieuw door grondpersoneel gesommeert dat we ons kofferte af moesten geven om vervolgens in het ruim van het vliegtuig te laten plaatsen. Omdat we in ons koffertje belangrijke documenten en een aanzienlijk geldbedrag hadden zitten, wilde we natuurlijk dat ons koffertje mee in de cabine ging wat ook door Transavia gegarandeert wordt. Bij binnentreden van het vliegtuig werden we door een stewardes van Transavia opnieuw verzocht om het koffertje af te staan. Gezien de inhoud van ons koffertje en de garantie van Transavia en het feit dat wij als laatste in het vliegtuig kwamen en er nog voldoende plek in de bagagebak boven onze gereserveerde stoelen bij de nooduitgang was, zijn wij naar onze stoelen gelopen en hebben het koffertje in de bagagebak boven onze stoelen geplaatst en zijn gaan zitten.
Na enkele minuten kwam de stewardes met een dame van de beveiliging naar ons met het verzoek om ons koffertje mee te nemen en het vliegtuig te verlaten. Ik liet de stewardes een foto zien op mij telefoon van de website van Transavia met daarop de garantie omtrend de afmetingen van de handbagage maar zij wilde mij absoluut niet te woord staan. Vervolgens werd ons andere koffertje, wat wel in het bagageruim was geplaatst, uit het vliegtuig gehaald, en werden we begeleidt naar de aankomsthal. We mochten dus niet mee.....
We hebben toen bij de infobalie in de vertrekhal van de luchthaven ons verhaal gedaan en men was, net zoals wij, perplex. We hebben daar toen een nieuwe vlucht geboekt met Ryanair want we wilde diezelfde dag nog vertrekken. We moesten daarvoor met grote spoed met de taxi naar Maastricht. De nieuwe tickets plus taxi kosten kwamen op 294 euro.
Op 8 maart vlogen we terug vanaf Alicante met Transavia. Tot onze verbazing mochten onze koffertjes zonder problemen allebei mee in de cabine. De volgende dag heb ik een klacht ingediend bij Transavia.
Op 20 maart vlogen we opnieuw met Transavia van Eindhoven naar Alicante. Wederom geen enkel probleem met onze bagage. Het enige wat ons opviel was, dat we niet online in konden checken. Op 29 maart moesten we van Alicante weer naar Eindhoven. Wederom was het onmogelijk om online in te checken. Daarom waren we optijd naar de luchthaven van Alicante vertrokken. Toen we aan de beurt waren bij de incheckbalie aldaar, kon het paspoort van mijn vriendin niet gescand worden. De mederwerkster moest haar collega erbij roeoen en ook die kreeg het niet geregeld. Uit eindelijk hebben we tot een kwartier voor vertrek van het vliegtuig moeten wachten tot het verlossende telefoontje kwam en we door mochten. We hebben de longen uit ons lijf moeten rennen om nog mee te kunnen.
Bij thuiskomst heb ik Transavia gebeld en ze snapte er niks van want zij hanteren geen blacklist.
Op 10 april kreeg ik eindelijk reactie op de klacht die ik had ingediend over het voorval van 5 maart. Het enige wat ze wilde vergoeden was de luchthavenbelasting van 30,60 euro.
Op 16 april ben ik met Ryanair gevlogen om te kijken hoe e.e.a. zou verlopen met inchecken. Uiteraard geen enkel probleem op zowel de heenvlucht als de terugvlucht.
Aangezien ik nog 2 vluchten geboekt heb bij Transavia heb ik ze gemaild om te vragen of ik bij deze vluchten online in kon checken. Als antwoord kreeg ik dat het voor ons nooit meer mogelijk is om bij Transavia online in te checken.
Conclusie: Transavia krijgt van ons een hele koude douche!!!!
Dit is echt te gek voor worden. Wat een vreselijke houding van Transavia. En nu levenslange straf.........

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Handbagage verplicht inchecken bij Transavia

Ongelezen bericht door vroem »

waarom heb ik het gevoel dat niet alles verteld wordt, of ietwat genuanceerder gebracht wordt dan het gebeurt is..

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Handbagage verplicht inchecken bij Transavia

Ongelezen bericht door arvandongen »

De regels voor gegarandeerde afmetingen slaan op het feit dat het gegarandeerd zal kunnen passen in elk vliegtuigtype. Niet dat de handbagage gegarandeerd in de passagierscabine meegaat.

Belangrijker dan de regel voor handbagage, is de regel dat de aanwijzingen van het bevoegd personeel volledig opgevolgd dienen te worden. Alhoewel er misschien plaats was voor de koffer, zal het personeel niet gecharmeerd geweest zijn dat ze de beveiliging moesten inschakelen voordat u luisterde.

Ik zou ervoor gekozen hebben om de belangrijke papieren en geld in een A4-formaat handtasje, of laptop-tas, of in uiterste noodzaak: plastic tas te stoppen. Deze dingen kan je sowieso altijd aan boord nemen. Of ging het om zoveel papiergeld dat de hele koffer gevuld was? Dan mag je van geluk spreken dat de douane hier niets van vermoedde.
Laatst gewijzigd door arvandongen op 24 apr 2018 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Appie83
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jun 2014 15:26

Re: Handbagage verplicht inchecken bij Transavia

Ongelezen bericht door Appie83 »

Op de webpagina van Transavia lees ik dat je kan kiezen uit twee verschillende formaten handbagage. https://www.transavia.com/nl-NL/veelges ... ---allowedDat impliceert dat je bij het boeken een keuze zou kunnen maken. Had u gekozen voor deze soort handbagage?

atlas1302

Re: Handbagage verplicht inchecken bij Transavia

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Ik vind dit onbeschoft van Transavia, het zijn serieuze reizigers en klanten en dan op zo`n manier aan de kant gezet te worden. Belangrijke papieren en wisselgeld neem ik altijd voor alle zorg mee in mijn laptop tas, die gaat altijd mee in het vliegtuig.

Maar ik sla Transavia ook over tenzij het echt helemaal niet anders kan. TUI begint ook al aardig haar best te doen om op deze maatschappij te lijken, dus eigenlijk zo weinig mogelijk vliegen dan maar in mijn geval.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Handbagage verplicht inchecken bij Transavia

Ongelezen bericht door arvandongen »

Appie83 schreef:Op de webpagina van Transavia lees ik dat je kan kiezen uit twee verschillende formaten handbagage. https://www.transavia.com/nl-NL/veelges ... ---allowedDat impliceert dat je bij het boeken een keuze zou kunnen maken. Had u gekozen voor deze soort handbagage?
In dit geval minder relevant. De kleinere koffers moeten onder de stoel geplaatst kunnen worden.

TS heeft al aangegeven dat ze gereserveerde stoelen bij een nooduitgang hadden. I.v.m. de veiligheid bij een evacuatie mogen daar GEEN koffers onder de stoelen geplaatst worden.

Het is wel vreemd dat er ruimte was in de bagagebak, maar dat het boordpersoneel dit niet toeliet. Waarschijnlijk heeft er meegespeeld dat de aanwijzingen van het gate-personeel iets te duidelijk -en bewust- niet opgevolgd zijn. Daarna ook nog het niet opvolgen van de aanwijzingen van het boordpersoneel. Dat heeft een sanctie tot gevolg gehad. Niet meevliegen. Logisch. Dat soort passagiers kunnen bij noodsituaties gevaarlijk zijn voor zichzelf en voor medepassagiers.
Laatst gewijzigd door arvandongen op 24 apr 2018 13:02, 2 keer totaal gewijzigd.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Handbagage verplicht inchecken bij Transavia

Ongelezen bericht door newmikey »

Moet maar even inkorten...
Stian.eliens schreef:
Tot onze verbazing werd bij de gate ons koffertje gelabeld. Ik vertelde aan de grondstewardes dat dit niet klopte maar ik werd afgescheept met de opmerking dat zij niet van Transavia was. Bij de vliegtuigtrap werd ons opnieuw door grondpersoneel gesommeert dat we ons kofferte af moesten geven om vervolgens in het ruim van het vliegtuig te laten plaatsen. Omdat we in ons koffertje belangrijke documenten en een aanzienlijk geldbedrag hadden zitten, wilde we natuurlijk dat ons koffertje mee in de cabine ging wat ook door Transavia gegarandeert wordt. Bij binnentreden van het vliegtuig werden we door een stewardes van Transavia opnieuw verzocht om het koffertje af te staan. Gezien de inhoud van ons koffertje en de garantie van Transavia en het feit dat wij als laatste in het vliegtuig kwamen en er nog voldoende plek in de bagagebak boven onze gereserveerde stoelen bij de nooduitgang was, zijn wij naar onze stoelen gelopen en hebben het koffertje in de bagagebak boven onze stoelen geplaatst en zijn gaan zitten.
U heeft dus tot drie maal toe aanwijzingen van het bevoegde personeel genegeerd - géén wonder dat u uit het toestel gehaald bent. Er kunnen vele redenen zijn waarom bij het instappen koffertjes die wèl aan de afmetingen voor cabinebagage voldoen, toch gelabeld worden en even in het bagageruim ondergebracht worden. Je krijgt ze dan ook bij aankomst direct in the slurf op bij de trap weer terug en ze gaan niet het bagagesysteem van de luchthaven in. De KLM doet het ook regelmatig als vluchten erg vol zitten of de gewichtsverdeling van de vracht en passagiers niet goed zijn. Het kan inderdaad bij de ene vlucht wel en bij de volgende vlucht niet voorkomen.

Je kunt ook even hier kijken: https://www.transavia.com/nl-NL/veelges ... andbagage/ waar de twee maten handbage worden uitgelegd:
Gegarandeerd in de cabine
Max. 45 x 40 x 25 cm
Dit formaat handbagage krijgt een groen label. Plaats deze onder de stoel voor je.


Niet gegarandeerd in de cabine
Max. 55 x 40 x 25 cm
Dit stuk handbagage krijgt een rood label. Plaats deze in de bagagevakken boven je hoofd. Op drukke vluchten kan het voorkomen dat de bagagevakken vol zijn. Je trolley wordt dan gratis in het ruim vervoerd.
Het is niet aan u om de redenen te doorgronden maar om instructies van zowel grond- als cabincrew gewoon op te volgen ook als die instructies u onlogisch lijken of niet bevallen.

Erthanax
Berichten: 9669
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Handbagage verplicht inchecken bij Transavia

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als u tot drie keer toe de aanwijzingen van het personeel niet opvolgt, maakt u zich niet populair bij Transavia, dat begrijp ik wel.
Het is mij twee jaar geleden ook overkomen dat diverse passagiers, mij ook, onder aan de trap werd gevraagd de handbagage in te leveren. De verklaring was dat het toestel helemaal vol zat en dat dan niet alle handbagage in de lockers kan. Beetje typisch, maar niet onmogelijk. Ja, het was wat hinderlijk. Ja ik erger me dan aan passagiers die zo veel meenemen dat ik me afvraag hoe dat dan kan. Nee, ik heb geen problemen gemaakt, mijn koffertje ingeleverd en verder een prima vlucht gehad.

Appie83
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jun 2014 15:26

Re: Handbagage verplicht inchecken bij Transavia

Ongelezen bericht door Appie83 »

Het woord gegarandeerd is toch niet voor meerdere interpretaties vatbaar. Er staat geen uitzondering bij voor zitplaatsen bij de nooduitgang. In uitzonderlijke, niet voorzienbare omstandigheden kan er natuurlijk wel van worden afgeweken, maar in dit geval, zitplaats nooduitgang toch niet. Dat TS geen plastic tas of andere tas heeft meegenomen vind ik ook niet zo gek. Hij heeft een tas gekocht die gegarandeerd mee de cabine in zou mogen, mits voorzien van een groen label.
Overigens zou een laptoptas ook niet mogen, aangezien dit valt onder een stuk handbagage. Blijkbaar zijn de regels nu zo dat bij een afmeting groter dan 45*40*25 (?of geen groen label?) je alleen een tasje bij je mag hebben waar kleine elektronische apparaten, reisdocumenten, portemonnee en medicijnen in zitten. Vraag me dus af hoe ze omgaan met een 15 inch laptop.

Overigens ben ik het met Arjan eens dat het niet verstandig is stennis te gaan schoppen op het vliegveld of in het vliegtuig... dan gaan er namelijk hele andere regels gelden en word je inderdaad zonder pardon uit het vliegtuig gezet.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Handbagage verplicht inchecken bij Transavia

Ongelezen bericht door newmikey »

Appie83 schreef:Het woord gegarandeerd is toch niet voor meerdere interpretaties vatbaar. Er staat geen uitzondering bij voor zitplaatsen bij de nooduitgang.
Nee, maar er staat ook niet dat bepaalde bagage gagarandeerd in de bagagebakken mee mag. Dit geldt alleen voor kleinere handbagage die onder de stoel vóór de passagier past. Als je dan een stoel boekt waar dit niet mogelijk is omdat er géén rij voor je is...

Draai het om: zelfs als je alleen exact doet wat toegestaan is, kunnen er nog redenen zijn waarom men ter plekke bij het instappen een redelijk alternatief biedt. Dat de bagage gratis vervoerd wordt is dan in ieder geval zeker maar dat kan betekenen dat dit niet perse bij uw zitplaats kan of zelfs in de cabine. Als het koffertje maar niet de mallemolen van de bagageafhandeling in gaat dan is het allang goed.

Als je de instructie krijgt om elders te gaan zitten, volg je die toch ook op zelfs als je op je instapkaart een andere zitplaats kan laten zien? Gewoon bij herhaling je als een malloot gedragen en mensen die gewoon hun werk doen platweg negeren is ongelofelijk bot. En dan nog je gal hier komen spuwen ook! Wat zou dat worden in noodsituaties als TS gewoon verdomt op de instructies op te volgen? Zulke passgiers zijn per definitie een gevaar voor de vliegveiligheid.

Ik heb vaak genoeg met dat soort "klanten" in hetzelfde toestel gezeten: 30 minuten vertraging voor 150 man kan ze niks schelen als ze maar gedaan krijgen wat ze willen! Van mij mogen dit soort bottelingen van boord gepleurd en op een zwarte lijst gezet worden en dat is hier ook gebeurd gelukkig.

Appie83
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jun 2014 15:26

Re: Handbagage verplicht inchecken bij Transavia

Ongelezen bericht door Appie83 »

Klopt... maar er staat wel dat de 1 stuk handbagage met afmeting van 45x40X25 of minder gegarandeerd mee mag in de vliegtuigcabine. Als dat niet kan worden gegarandeerd moet Transavia dat ook niet vermelden op hun website.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Handbagage verplicht inchecken bij Transavia

Ongelezen bericht door tttlocke »

vroem schreef:waarom heb ik het gevoel dat niet alles verteld wordt, of ietwat genuanceerder gebracht wordt dan het gebeurt is..
Dat zou zo maar kunnen.
Maar veel wordt wel verteld: TS geeft zelf aan dat ze tot vier keer toe heeft geweigerd aanwijzingen van het personeel op te volgen.
Terecht dat je er dan uit wordt gezet. En dan mag je nog van geluk spreken dat je niet op één of andere 'black list' komt.
Dergelijke passagiers vormen een te groot risico, en met het koffertje heeft dat niets te maken.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Handbagage verplicht inchecken bij Transavia

Ongelezen bericht door arvandongen »

Appie83 schreef:Klopt... maar er staat wel dat de 1 stuk handbagage met afmeting van 45x40X25 of minder gegarandeerd mee mag in de vliegtuigcabine. Als dat niet kan worden gegarandeerd moet Transavia dat ook niet vermelden op hun website.
Ach....tegenwoordig is zelfs een gegarandeerde zitplaats na inchecken niet meer gegarandeerd. De vliegtuigen worden overboekt en soms komt onverwacht iedereen opdagen en kunnen de laatste passagiers niet mee.

Echter, het staat als een paal boven water dat je de aanwijzingen van het personeel moet opvolgen.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Handbagage verplicht inchecken bij Transavia

Ongelezen bericht door tttlocke »

atlas1302 schreef:Ik vind dit onbeschoft van Transavia, ....
U zou toch beter moeten weten, met uw ervaring in en rond dit wereldje.

Het lijkt mij eerder onbeschoft van de passagiers in deze.

Tot vier keer toe weigerde de passagier aanwijzingen van het bevoegde personeel op te volgen. In stilte? Misschien, maar mogelijk ook wel met het nodige misbaar.
Dan is het helemaal niet meer van belang of het koffertje aan de eisen voldeed.
(u weet overigens net zo min als ik of het er wel aan voldeed).

atlas1302

Re: Handbagage verplicht inchecken bij Transavia

Ongelezen bericht door atlas1302 »

We gaan er vanuit dat iedereen de waarheid spreekt, dus een nano koffertje van 45x40x25 is toch handbagage..dat zegt Transavia zelf. Dat iedereen de instructies moet opvolgen dat geldt voor iedereen, de liefde moet van 2 kanten komen laten we maar zeggen. Een over killed laptop tas met een 17" inch wide screen zal het wel fijn vinden tussen al die koffers op 10.000ft.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Handbagage verplicht inchecken bij Transavia

Ongelezen bericht door tttlocke »

atlas1302 schreef:We gaan er vanuit dat iedereen de waarheid spreekt, dus een nano koffertje van 45x40x25 is toch handbagage..dat zegt Transavia zelf. Dat iedereen de instructies moet opvolgen dat geldt voor iedereen, de liefde moet van 2 kanten komen laten we maar zeggen. Een over killed laptop tas met een 17" inch wide screen zal het wel fijn vinden tussen al die koffers op 10.000ft.
'... dat geldt voor iedereen'. 'De liefde moet van twee kanten komen'.
Bedoelt u nu werkelijk dat Transavia de 'instructies' van de passagiers om het koffertje toe te laten, had moeten opvolgen?

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Handbagage verplicht inchecken bij Transavia

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

tttlocke schreef:
atlas1302 schreef:Ik vind dit onbeschoft van Transavia, ....
U zou toch beter moeten weten, met uw ervaring in en rond dit wereldje.

Het lijkt mij eerder onbeschoft van de passagiers in deze.

Tot vier keer toe weigerde de passagier aanwijzingen van het bevoegde personeel op te volgen. In stilte? Misschien, maar mogelijk ook wel met het nodige misbaar.
Dan is het helemaal niet meer van belang of het koffertje aan de eisen voldeed.
(u weet overigens net zo min als ik of het er wel aan voldeed).

Ik vraag mij toch echt af wat dan de reden zou zijn geweest van Transavia om de speciaal aangeschafte koffertjes welke zouden voldoen aan de afmetingen gesteld door Transavia te weigeren terwijl er genoeg plek was.

Uit de OP:
hadden we voor de komende vluchten (wij vliegen zeer regelmatig naar Alicante) en nieuw handbagage koffertje gekocht, wat voldoet aan de afmetingen waarvan Transavia garandeert dat dit in de bagagebakken in de cabine geplaatst kan worden.
Hoezo onbeschoft van de pasagiers ? Eerder onbeschoft van Transavia om hun eigen regels niet te volgen en blijkbaar zonder enige uitleg.

Maar eens met andere post dat de passagiers wellicht die belangrijke zaken uit de koffer hadden kunnen halen ( geld en documenten ) maar ik ben van mening als dit het hele verhaald is Transavia ook niet vrij utgaat.

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Handbagage verplicht inchecken bij Transavia

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Ik vind het vooral grappig, dat u zo koppig voet bij stuk probeert te houden dat Transavia u zat was. Het is natuurlijk van de zotte dat u tot 3 maal toe de orders van het personeel negeert. Natuurlijk snap ik dat u het niet fijn vindt om de koffer op het laatste moment in te laten checken, maargoed wie heeft u er nou mee gehad?

Genoeg plek is niet aan u te beoordelen. Er wordt vooraf berekend hoeveel er mee kan. Hierin wordt niet van afgeweken.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Handbagage verplicht inchecken bij Transavia

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

newmikey schreef: Ik heb vaak genoeg met dat soort "klanten" in hetzelfde toestel gezeten: 30 minuten vertraging voor 150 man kan ze niks schelen als ze maar gedaan krijgen wat ze willen! Van mij mogen dit soort bottelingen van boord gepleurd en op een zwarte lijst gezet worden en dat is hier ook gebeurd gelukkig.

Zo te lezen niet hoor.
Bij thuiskomst heb ik Transavia gebeld en ze snapte er niks van want zij hanteren geen blacklist.
Alleen kunnen deze passagiers blijkbaar niet meer online inchecken. Das wat anders dan op een blacklist staan.
Als antwoord kreeg ik dat het voor ons nooit meer mogelijk is om bij Transavia online in te checken.

Gesloten