Hoe kom ik op tijd bij mijn gate op Schiphol?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Oldsmobile442
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jul 2022 11:28

Hoe kom ik op tijd bij mijn gate op Schiphol?

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

Hallo Besten,

Ik wil graag op vakantie en vertrekken van Schiphol, maar het wordt je bijna onmogelijk gemaakt om op tijd door de betreffende gate te stappen. Is daar nu echt niets aan te doen? Ik heb geen auto, dus ik reis al met de trein.
Ik vind het een vervelende kwestie.

Groet,

Kokka1
Berichten: 399
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Hoe kom ik op tijd bij mijn gate op Schiphol?

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Eerlijk gezegd kan ik niet goed begrijpen waarom je nu nog het risico zou nemen om te vliegen, de mensen die al geboekt hadden konden dit niet weten maar als je nu nog boekt dan neem je dus bewust het risico. moet je daarna niet piepen dat je het niet gehaald hebt. maar goed dat was de vraag niet..
tja. neem ruim de tijd. 4 uur voor vertrek mag je de vertrekhal in ( mits je dan door de rij ben) verder is het afwachten.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hoe kom ik op tijd bij mijn gate op Schiphol?

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar waarom is het onmogelijk? Ik moet regelmatig op Schiphol overstappen, met de trein dan. Je kunt er best een aantal uren rond hangen. Gewoon op tijd vertrekken, en op tijd naar de gate. Wat is daar zo moeilijk aan?

Tenzij je toevallig uit Schiedam komt.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Hoe kom ik op tijd bij mijn gate op Schiphol?

Ongelezen bericht door reggie2 »

Oldsmobile442 schreef:
17 jul 2022 12:36
Hallo Besten,

Ik wil graag op vakantie en vertrekken van Schiphol, maar het wordt je bijna onmogelijk gemaakt om op tijd door de betreffende gate te stappen. Is daar nu echt niets aan te doen? Ik heb geen auto, dus ik reis al met de trein.
Ik vind het een vervelende kwestie.

Groet,
Overbuurman is vorige week vertrokken vanaf Schiphol, ( met de trein naar Schiphol ) is op zijn bestemming dus vliegen kan wel.
Denk dat je gewoon op tijd daar moet zijn.

Kokka1
Berichten: 399
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Hoe kom ik op tijd bij mijn gate op Schiphol?

Ongelezen bericht door Kokka1 »

je moet ook een beetje geluk hebben, ben afgelopen twee maanden 6 keer vertrokken van Schiphol, en heb geen vlucht gemist en ook geen koffer kwijt geraakt. soms duurt het wat langer als 'normaal'

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Hoe kom ik op tijd bij mijn gate op Schiphol?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Er vertrekken continu vliegtuigen vanaf Schiphol. Ik denk niet dat die allemaal leeg zijn. Maar de oplossing is heel simpel. Schiphol moet gewoon even een paar duizend mensen aannemen, en binnen een week trainen en screenen..... Het enige probleempje is dat die mensen er niet zijn. Ik denk dat het nu ook duidelijk wordt waarom de AOW leeftijd is verhoogd. Als dat niet was gebeurd was er nog minder personeel in Nederland geweest

Seinhuis
Berichten: 2374
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Hoe kom ik op tijd bij mijn gate op Schiphol?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

De trein stopt onder Schiphol, dus kwa bereikbaar is de trein een hele goeie optie.

Op tijd aanwezig zijn (6 à 7 uur van ter voren, zodat bij een vertraging van de trein dat u nog steeds op tijd bent) en ga zo gauw het mag de rij in.

Op www.schiphol.nl/nl/mijn-reisdag/vandaag staat alle informatie.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Hoe kom ik op tijd bij mijn gate op Schiphol?

Ongelezen bericht door moederslink »

Oldsmobile442 schreef:
17 jul 2022 12:36
Hallo Besten,
Ik wil graag op vakantie en vertrekken van Schiphol, maar het wordt je bijna onmogelijk gemaakt om op tijd door de betreffende gate te stappen. Is daar nu echt niets aan te doen? Ik heb geen auto, dus ik reis al met de trein.
Ik vind het een vervelende kwestie.
Groet,
Probeer een heel vroege vlucht te regelen , overnacht de avond ervoor daar ergens en zorg dat je zeker 3-4 u van te voren aanwezig bent.
Er vertrekken nog steeds volop vliegtuigen hoor. :D

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Hoe kom ik op tijd bij mijn gate op Schiphol?

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Afhankelijk van de reisorganisatie kunt u de koffers de dag voor vertrek thuis laten ophalen en zelf online inchecken. Dat scheelt in de rij staan om koffers bij een bagage dropoff kwijt te kunnen en u kunt direct aansluiten in de rij voor security.

Scheelt wellicht net de tijd die nodig is....

Oldsmobile442
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jul 2022 11:28

Re: Hoe kom ik op tijd bij mijn gate op Schiphol?

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

Corona beperkingen:
Die zijn er zeker. Veel landen eisen nog dat je het Digitaal Corona Certificaat (DCC) laat zien voor het inchecken en willen dat je van te voren online een gezondheidsverklaring hebt ingevuld. Ook Nederland wil dat je zo'n verklaring bij je hebt bij aankomst op Schiphol. Heb je die documenten niet op orde, dan kan het inchecken nog veel langer duren.
Bron:https://www.nhnieuws.nl/nieuws/302943/m ... p-schiphol

Nou je moet volgens mij dan wel heel veel geluk hebben, om op tijd bij de gate te komen. Er zijn wel heel veel invloeden van buitenaf aanwezig, waardoor het net niet lukt. Vergoeding krijg je niet.
De hotels in omgeving zullen dan ook wel overvol zijn, als iedereen hetzelfde hierover denkt.
Misschien op vakantie wanneer niemand gaat, ik zal mijn bedrijf eens vragen of dat dan mogelijk is.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Hoe kom ik op tijd bij mijn gate op Schiphol?

Ongelezen bericht door grun »

Oldsmobile442 schreef:
17 jul 2022 18:45
Corona beperkingen:
Die zijn er zeker. Veel landen eisen nog dat je het Digitaal Corona Certificaat (DCC) laat zien voor het inchecken en willen dat je van te voren online een gezondheidsverklaring hebt ingevuld. Ook Nederland wil dat je zo'n verklaring bij je hebt bij aankomst op Schiphol. Heb je die documenten niet op orde, dan kan het inchecken nog veel langer duren.
Je bron is een nieuwsbericht van 21 april, dat is allang achterhaald. Of je een verklaring op Schiphol moet laten zien, hangt af van je bestemming.
https://www.schiphol.nl/nl/pagina/coronavirus/

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Hoe kom ik op tijd bij mijn gate op Schiphol?

Ongelezen bericht door BL2 »

Met zo veel voor stress zou ik maar helemaal niet per trein of vliegtuig gaan. Beide zijn een drama, zeker als je daar gevoelig voor bent.
Is er niet een leuk vakantiepark in de buurt, je kan er dan mooi naar toe fietsen, ook niet zonder risico, maar denk ik best te doen....

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hoe kom ik op tijd bij mijn gate op Schiphol?

Ongelezen bericht door witte angora »

Het hangt er ook van af of het echt om vakantie gaat of om familiebezoek in den vreemde of iets dergelijks. In het geval van het eerste is een vakantiepark in de buurt zeker een optie. Maar als het om familiebezoek gaat, dan kon fietsen wel eens een beetje lastig worden.

Oldsmobile442
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jul 2022 11:28

Re: Hoe kom ik op tijd bij mijn gate op Schiphol?

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

ik heb i.d.d nergens geschreven dat ik stress en daar gevoelig voor ben. Het gaat om familie bezoek, en dat is zeker best ver om te fietsen. En dat wilde ik in mijn vakantie dagen doen.
Misschien via Düsseldorf of Brussel, ik zou het niet weten op dit moment.

Albert1955
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 apr 2021 19:09

Re: Hoe kom ik op tijd bij mijn gate op Schiphol?

Ongelezen bericht door Albert1955 »

De situatie op buitenlandse luchthavens is momenteel niet veel beter dan op Schiphol. Lufthansa: 2400 vluchten gecancelled.Dus belgie/duitsland zal niet veel anders zijn.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hoe kom ik op tijd bij mijn gate op Schiphol?

Ongelezen bericht door witte angora »

Oldsmobile442 schreef:
17 jul 2022 21:34
Misschien via Düsseldorf of Brussel, ik zou het niet weten op dit moment.
Ik weet het wel. Je kunt eens kijken of je met vlucht 777 mee kunt. Ben er niet zeker van, maar daar kon wel eens plek zijn.

Oldsmobile442
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jul 2022 11:28

Re: Hoe kom ik op tijd bij mijn gate op Schiphol?

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

Ik snap deze niet zo, bedoel t u een Boeing 777, ja dat is zeker een groot ding. Maar die gate hé, blijft volgens mij toch nog lastig. Zonde van de tijd en al dat geld wat je kwijt bent, ja en daar krijg je wel buikpijn van toch.

Oldsmobile442
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jul 2022 11:28

Re: Hoe kom ik op tijd bij mijn gate op Schiphol?

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

Volgens mij is dit meer een gezellig chat forum, een pilletje hier en een pilletje daar. i.p.v. bij de vraag te blijven die ik gesteld heb. Het is best een serieus probleem, en nu met die zomervakantie wordt het er niet minder om.
"Rechtszaak tegen Schiphol
Transavia maakte gisteren bekend dat er een streep gaat door 240 vluchten in juli en augustus. Hierdoor worden ruim 13.000 boekingen getroffen. In juli moet KLM dagelijks 7000 passagiers teleurstellen, zo werd begin deze week duidelijk"

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hoe kom ik op tijd bij mijn gate op Schiphol?

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar heb je nu al een vlucht geboekt voor dat familiebezoek, of niet? Zo ja, dan kun je je er op voorbereiden. Zo nee, wacht dan maar even af tot betere tijden. Je familie loopt niet weg. En als ze wel wegloopt had je misschien beter toch kunnen gaan fietsen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Hoe kom ik op tijd bij mijn gate op Schiphol?

Ongelezen bericht door kweenie »

Oldsmobile442 schreef:
17 jul 2022 12:36
Hallo Besten,

Ik wil graag op vakantie en vertrekken van Schiphol, maar het wordt je bijna onmogelijk gemaakt om op tijd door de betreffende gate te stappen.
Op wat voor manier zou het je onmogelijk worden gemaakt om op tijd door de gate te stappen?
Ik heb geen auto, dus ik reis al met de trein.
Dat is ook wel zo handig, want volgens mij is het station dichter bij de gates dan de parkeerplaatsen. Maar wat heeft dit met je vraag te maken?

Gesloten