LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe krijg ik Tripair zover om mij terug te betalen?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
JopieD
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jul 2017 23:07

Hoe krijg ik Tripair zover om mij terug te betalen?

Ongelezen bericht door JopieD »

Hallo,

Ik had via tripair een vlucht geboekt naar Sao Paulo vanuit Schiphol. Mijn reisschema zag er als volgt uit: Schiphol - London, London - Sao Paulo. De eerste vlucht, Schiphol - London, werd uitgevoerd door Vueling. Tijdens check-in werd mij verteld dat ik 35 euro moest betalen als ik mijn ruim bagage meewil nemen. Dit bleek niet inbegrepen te zijn. Ik heb dit betaald en ben uiteindelijk op bestemming aan gekomen. Nu probeer ik het geld terug te krijgen van Tripair, zij wijzen naar Vueling als schuldige, en Vueling verwijst mij uiteraard naar Tripair. Tripair heeft mij al voor mij bevestigt dat ik (altijd) recht heb op ruim bagage van max 23 kg. Zij hebben vervolgens voor mij een ticket geboekt waar ruim bagage niet was inbegrepen. Het geld maakt mij niet zo veel uit, ik ben vooral benieuwd hoe ver dit bedrijf zal gaan om die 35 euro te behouden. Wat zou de volgende stap zijn? Contact opnemen met een (Europese) consumentenbond?

Mvg Jopie

NeoDutchio
Berichten: 12315
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hoe krijg ik Tripair zover om mij terug te betalen?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U boekt bij een bemiddelingsburo, niet rechtstreeks. Heeft u ook aangegeven ruimbagage te hebben? Wat dan weer vreemd is dat u met 2 maatschappijen vliegt. Ik heb diverse data doorgeklikt, maar ik kom steeds maar op 1 maatschappij uit met een of meerdere overstappen. Dat er wel eens vluchten kunnen samengevoegd worden betekend niet dat er andere regels gelden.
Heeft u deze reis als 1 geboekt, of heeft u eerst geboekt voor Londen en daarna een aparte boeking voor Sao Paulo? Andere vluchten gaan namelijk voa Duitsland.

JopieD
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jul 2017 23:07

Re: Hoe krijg ik Tripair zover om mij terug te betalen?

Ongelezen bericht door JopieD »

Bedankt voor je snelle reactie,

Ik heb de reis inderdaad als geheel geboekt, ik heb ingevuld dat ik van Amsterdam naar Sao Paulo wilde reizen, Tripair kwam toen met dit schema. De terugreis is wel via Frankfurt. Ik vond het ook vreemd maar je hebt vaker gekke vluchten als je voor de goedkoopste optie gaat. Je kunt niet aangeven of je wel of geen ruim bagage hebt, dit zit er voor zover ik zie standaard bij, zoals beschreven in hun voorwaarden. De service die tripair biedt, en waar je voor betaald, is het kopen van de juiste vluchten, waarbij zij hun eigen beleid en voorwaarden aan vastmaken, toch?

prijk
Berichten: 114
Lid geworden op: 23 jul 2008 16:17

Re: Hoe krijg ik Tripair zover om mij terug te betalen?

Ongelezen bericht door prijk »

U hebt van Tripair vast en zeker twee tickets gekregen, eentje voor het traject met Vueling en eentje voor Londen-Sao Paulo. Dat betekent dat de bagage niet doorgelabeld kan worden, u hebt uw bagage dus twee keer ingecheckt, in Amsterdam en in Londen. Maatschappijen als Vueling. EasyJet en Ryanair zijn point-to-point-maatschappijen, die alleen losse vluchten uitvoeren, nooit in samenwerking met andere maatschappijen, en ze rekenen voor ruimbagage altijd hun eigen tarieven, ongeacht het vervolgtraject. U had nog raar op uw neus gekeken als u in Londen uw vlucht had gemist vanwege vertraging van die Vueling-vlucht, want dan had u een nieuw ticket Londen-Sao Paulo moeten kopen.
Had u één ticket Amsterdam - Sao Paulo geboekt (dus één ticket, niet één reis met twee tickets), had het anders gelegen. U was dan bijvoorbeeld met British Airways naar Londen gevlogen en met British Airways van Londen naar Sao Paulo, dan hadden de bagagevoorwaarden voor het langste traject gegolden en was u ingedekt geweest tegen vertragingen bij het overstappen. Ook was uw bagage op Schiphol gelijk doorgelabeld naar Sao Paulo.
Die € 35 hoeft u niet van Vueling te verwachten, die maatschappij heeft niets verkeerd gedaan.

prijk
Berichten: 114
Lid geworden op: 23 jul 2008 16:17

Re: Hoe krijg ik Tripair zover om mij terug te betalen?

Ongelezen bericht door prijk »

JopieD schreef:De service die tripair biedt, en waar je voor betaald, is het kopen van de juiste vluchten, waarbij zij hun eigen beleid en voorwaarden aan vastmaken, toch?
Nee dus, Tripair is slechts een bemiddelaar, de luchtvaartmaatschappijen bepalen de ticketvoorwaarden omtrent annulering. bagagehoeveelheid, bagagetarief et cetera.

Len123
Berichten: 51
Lid geworden op: 09 nov 2013 08:28

Re: Hoe krijg ik Tripair zover om mij terug te betalen?

Ongelezen bericht door Len123 »

Ik gebruik diverse boekingssites alleen maar om een indruk van de tariefstellingen te krijgen.
Ik boek er NOOIT, want je betaald altijd te veel en wordt vaak ook met "low cost" carriers opgescheept.
Als ik ergens een tarief het gevonden wat me aanstaat ga ik ALTIJD naar de site van de airline en boek daar!
Er zijn tegenwoordig zoveel code share vluchten, dat zijn vluchten onder een ander vluchtnummer dan van de maatschappij waarmee gevlogen wordt. als voorbeeld, je vliegt met KLM onder een United vluchtnummer. Het komt (soms) voor dat die codeshares "garantie stoelen zijn", m.a.w. in dit voorbeeld koopt United een aantal stoelen in bij KLM en verkoop deze dan door tegen hun eigen tarieven. Dat is waarom er opeens prijs verlagingen komen, want wat niet is verkocht is verlies! Dan beter verkopen tegen een lagere prijs, héél soms, onder de inkoop, want dat geeft dan een kleiner verlies.
LET WEL: de regels van de uitvoerende maatschappij zijn altijd van toepassing, wat er ook beweerd wordt!
Alle bemiddelingssites, of het nu om hotels, autohuren of vluchten gaat, kosten je als klant ALTIJD extra. Daarom gebruik deze sites om een indruk te krijgen wat de mogelijkheden en kosten zijn en ga dan direct naar de site van bv. het hotel, de autoverhuurmaatschappij of luchtvaartmaatschappij. Dat kan je een hoop geld schelen!

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Hoe krijg ik Tripair zover om mij terug te betalen?

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

prijk schreef:
JopieD schreef:De service die tripair biedt, en waar je voor betaald, is het kopen van de juiste vluchten, waarbij zij hun eigen beleid en voorwaarden aan vastmaken, toch?
Nee dus, Tripair is slechts een bemiddelaar, de luchtvaartmaatschappijen bepalen de ticketvoorwaarden omtrent annulering. bagagehoeveelheid, bagagetarief et cetera.

tripair verkoopt dus tripair is degeen die jouw schadeloos mag stellen...

ateurlings
Berichten: 80
Lid geworden op: 24 nov 2010 17:14

Re: Hoe krijg ik Tripair zover om mij terug te betalen?

Ongelezen bericht door ateurlings »

Heb je zwart op wit in de tripair boekingsbevestiging dat het inclusief ruimbagage was? En stond dat ook bij elke vlucht? En ook op het e-ticket? En ook op de factuur?
Zo ja dan lijkt me duidelijk dat je de kosten bij tripair kunt terugkrijgen en zij moeten het dan maar eventueel met Vueling regelen.
Zo nee dan had je de papieren beter moeten checken vooraf.

A. Smallenbroek
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2018 18:43

Re: Hoe krijg ik Tripair zover om mij terug te betalen?

Ongelezen bericht door A. Smallenbroek »

Wij hadden hetzelfde probleem.
Op de retourreis van Lulea, via Stockholm naar Amsterdam moesten we bij SAS (vliegveld Lulea) de ruimbagage betalen , terwijl wij deze wel aan Tripair hadden betaald. Op de heenreis was men coulant en adviseerde ons om contact op te nemen met Tripait. Dat hebben we per mail gedaan, maar helaas. Op onze factuur van Tripair staat dat er betaald is voor de ruimbagage.
Ik heb mailcontact met Tripair gehad. Men geeft mij gelijk, maar vervolgens gebeurt er niets neer.
Ik boek niet meer via Tripair.

Gesloten