LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hond mee in cabine bij Transavia

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Hond mee in cabine bij Transavia

Ongelezen bericht door moederslink »

De oorspronkelijke ticketkopers hadden een ticket voor hun ( grotere ) hond om mee in de cabine te mogen vliegen ...dus dan lijkt het mij toe dat je ervan kunt uitgaan dat die hond niét in het ruim hoefde.
Het was vorig jaar óók zo gegaan.
Ik weet niet of je bij het boeken de maat , het gewicht en soort hond moet opgeven , maar dat zal zeker moeten .....lijkt mij.
Of Transavia heeft de regels aangescherpt of TS heeft zich in de luren laten leggen oftewel zand in de ogen laten strooien :wink:

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Hond mee in cabine bij Transavia

Ongelezen bericht door Erthanax »

Volgens Transavia:
Je mag je huisdier in de cabine vervoeren in een reistas of kennel. Deze wordt onder je stoel geplaatst en mag voor de veiligheid van je huisdier tijdens de vlucht niet geopend of verplaatst worden. Daarnaast kun je naast je huisdier in de cabine nog 1 stuk handbagage meenemen.

Afmetingen
Max. lengte 47 cm x breedte 30 cm x hoogte 27 cm.
Gewicht
Het gewicht van je huisdier inclusief tas mag maximaal 10 kg zijn.
Let even op die hoogte, want:
Uiteraard wil je je hond of kat tijdens de vlucht zo comfortabel mogelijk vervoeren. Het is daarom belangrijk dat de kennel of reistas groot genoeg is voor je hond of kat om te kunnen staan (zonder de bovenkant te raken), te kunnen draaien en om comfortabel te kunnen liggen.
In de cabine kan dus alleen een heel klein hondje mee.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Hond mee in cabine bij Transavia

Ongelezen bericht door tttlocke »

moederslink schreef:
19 sep 2019 20:15
De oorspronkelijke ticketkopers hadden een ticket voor hun ( grotere ) hond om mee in de cabine te mogen vliegen ...dus dan lijkt het mij toe dat je ervan kunt uitgaan dat die hond niét in het ruim hoefde.
Het was vorig jaar óók zo gegaan.
Ik weet niet of je bij het boeken de maat , het gewicht en soort hond moet opgeven , maar dat zal zeker moeten .....
Trap er nou niet in.
De oorspronkelijke ticketkopers hadden een hond bijgeboekt en daarvan bewijs gekregen (noem het een hondenticket voor mijn part).
Die hond moet natuurlijk wel aan de eisen voldoen om in de cabine te mogen. En dat wordt gecontroleerd bij inchecken.

Als ik een vliegticket koop en ik betaal extra voor het meenemen van 20kg handbagage, dan is dat geen garantie dat mijn koffer van 18kg altijd mee mag. De koffer moet namelijk binnen de maximaal toegestane grootte voor een koffer vallen. Is mijn koffer te groot, dan loop ik het risico dat men weigert hem mee te nemen. Ook als ik (ten onrechte) heb opgegeven dat hij niet te groot is (mocht dat al gevraagd worden).

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Hond mee in cabine bij Transavia

Ongelezen bericht door Erthanax »

Peter-s schreef:
18 sep 2019 20:13
Wij zouden 16 september met onze hond van Schiphol naar Helsinki vliegen (...). Tickets overgenomen van iemand die zou gaan maar niet kon vanwege ziekte van de hond. Zij hadden tickets om met de hond in de cabine te vliegen omdat zij vorig jaar dit ook hadden gedaan met Transavia. Onze hond is iets kleiner dus geen probleem zou je denken. Echter op Schiphol werden wij geweigerd en konden we enkel tegen extra kosten voor de hond in het ruim en het kopen van een kennel mee aan boord.
Kunt u laten weten om welke hondenrassen het gaat?
Is de oorhoogte (dus niet de schofthoogte) van beide kleiner dan 27 cm?

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Hond mee in cabine bij Transavia

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Het kan ook de "reguliere" randomness van het personeel zijn. Hoe vaak horen we niet van mensen die op de heenweg voor de 2 kg niet extra hoefden te betalen en voor de terugweg wel, of waarbij de handbagage op de heenweg in de cabine mag en op de terugweg niet omdat die ineens te groot is.

Soms heeft het personeel na discussie x van de dag er geen zin meer in, en laten ze wellicht te grote honden toe. Betekent niet dat dit ook bij u mag.

Uiteindelijk komt het dus neer op wat velen al zeggen: voldeed u aan de regels qua grootte en reistas, of was uw hond enkel kleiner dan die van uw kennis?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Hond mee in cabine bij Transavia

Ongelezen bericht door tttlocke »

Transavia beoordeelde dat de hond te groot was. Er werd volgens hen niet voldaan aan de voorwaarden voor hondenvervoer in de cabine.
TS klaagt, haalt er van alles bij, zoekt naar mogelijkheden voor compensatie, maar stelt nergens dat Transavia ongelijk had.
Kansloos.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Hond mee in cabine bij Transavia

Ongelezen bericht door moederslink »

Nou Peter-s kom er maar in....
Het zou fijn zijn als u even reageerde.. :idea:

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Hond mee in cabine bij Transavia

Ongelezen bericht door thecure »

Obelix1 schreef:
19 sep 2019 13:32
Vandaar dat ik ook heb gezegd, maatschappijen verschillen onderling. En ook die regels wijzigen in rap tempo.
De luchtvloot is niet alleen Transavia natuurlijk, trouwens ze wilden gisteren via een taxistrip op Schiphol gaan starten ze dachten op de startbaan te zitten :shock: . Gelukkig had de verkeersleider het snel genoeg in de gaten.
Mijn maatschappij is het niet.
Aantal jaren geleden deed een klm toestel hetzelfde, en die steeg daadwerkelijk op. Klm is nu ook niet meer jouw maatschappij?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Hond mee in cabine bij Transavia

Ongelezen bericht door renewouters »

Jee, je zou de hele vlucht zo'n keffertje naast je hebben zitten.... Lijkt me nog erger dan jankende baby's.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Hond mee in cabine bij Transavia

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik vlieg zelden Transavia maar KLM heeft minder duidelijke voorwaarden zag ik.
Van €30 tot €200,- en alleen Honden genoemd, katten ontbreken dus daar is Transavia wel stuk duidelijker in.

Bij KLM moet je dus bellen en vragen om de tarieven te weten, maar waarom heb ik reeds 17 jaren met mijn Kater moeiteloos gratis meegenomen en nooit iets gehoord hierover?
Moeder en Dochter firma met zulke sterke verschillen, ik denk aan een nieuw topic om vervuiling te voorkomen,
maar dieren vervoeren en de regels, per aanbieder sterke verschillen in prijs en voorwaarden en hoe duidelijk het te vinden is.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Hond mee in cabine bij Transavia

Ongelezen bericht door Obelix1 »

thecure schreef:
19 sep 2019 23:13
Obelix1 schreef:
19 sep 2019 13:32
Vandaar dat ik ook heb gezegd, maatschappijen verschillen onderling. En ook die regels wijzigen in rap tempo.
De luchtvloot is niet alleen Transavia natuurlijk, trouwens ze wilden gisteren via een taxistrip op Schiphol gaan starten ze dachten op de startbaan te zitten :shock: . Gelukkig had de verkeersleider het snel genoeg in de gaten.
Mijn maatschappij is het niet.
Aantal jaren geleden deed een klm toestel hetzelfde, en die steeg daadwerkelijk op. Klm is nu ook niet meer jouw maatschappij?
Heb nooit met KLM gevlogen dus daar kan ik niet over oordelen, helaas. Maar een taxistrip voor een startbaan aan zien blijf ik reuze knap vinden, zelfs de verlichting is anders. De piloten negeren compleet de vliegverkeersregels, bij zulke lui blijf ik inderdaad het liefst uit de buurt. Air Crash Investigation op discovery, foutje....bedankt.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Hond mee in cabine bij Transavia

Ongelezen bericht door tttlocke »

Komkommertijd schreef:
20 sep 2019 10:15
.... ik denk aan een nieuw topic om vervuiling te voorkomen,
:lol:
U blijft daar dan weg? :mrgreen:

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hond mee in cabine bij Transavia

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik reed vorig jaar door rood en kreeg geen bekeuring, dit jaar ineens wel. Dat de oorspronkelijke ticketkoper verwacht dat zijn hond wel mee zou mogen is een verwachting, geen zekerheid. Immers had die ook bij de incheckbalie tegen gehouden kunnen worden.
Stel dat de vlucht vorig jaar zeer rustig was en het personeel over hun hart gestreken hebben wil niet zeggen dat dit nu ook zou moeten gebeuren.

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Hond mee in cabine bij Transavia

Ongelezen bericht door geengast »

Kijk maar eens in de hele voorwaarden. Op ELKE vlucht, waar dan ook heen, heeft de piloot de laatste zeggenschap. Je kunt van een maatschappij alles zwart op wit bevestigd hebben, als de piloot voor vertrek zegt dat hij het niet veilig vind, dan gaat de hond het ruim in, altijd.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Hond mee in cabine bij Transavia

Ongelezen bericht door tttlocke »

geengast schreef:
20 sep 2019 13:33
.....als de piloot voor vertrek zegt dat hij het niet veilig vind, dan gaat de hond het ruim in, altijd.
Ja, maar de fout van die ene piloot heeft nog steeds niets te maken met het weigeren van een hond.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Hond mee in cabine bij Transavia

Ongelezen bericht door Radar »

Obelix1 schreef:
19 sep 2019 13:32
Vandaar dat ik ook heb gezegd, maatschappijen verschillen onderling. En ook die regels wijzigen in rap tempo.
De luchtvloot is niet alleen Transavia natuurlijk, trouwens ze wilden gisteren via een taxistrip op Schiphol gaan starten ze dachten op de startbaan te zitten :shock: . Gelukkig had de verkeersleider het snel genoeg in de gaten.
Mijn maatschappij is het niet.
Beste forummers,

Graag weer terug naar het onderwerp van het topic. Als je uitgebreider over dit voorval wil praten kan dat natuurlijk, dan wel graag even een nieuw topic openen. Dank en alvast een goed weekend.

Arizonakid
Berichten: 1098
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Hond mee in cabine bij Transavia

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Komkommertijd schreef:
19 sep 2019 13:35
Als je losse hond hebt gaan ze vaak iets roepen zonder te meten, een tas of kooi is makkelijker te meten en als deze opgerold erin kan en het gewicht ook goed is mag het.... mijn kat vliegt gewoon met KLM zonder Ticket en nooit commentaar gehad... op schoot en dat word lekker warm.... maar ze mogen een kooi/tas eisen en die heb ik opgevouwen bij me.

Als ik ga lopen word mijn Kater een Bontkraag en vaak alleen reacties van anderen...
Ga even kijken of er bij KLM ook betaald moest worden, nooit gehoord en wist het niet!
En jij roept ook zomaar wat. Hond of kat mag NOOIT los mee, en al zeker niet bij de KLM. Als je verhalen verzint, zorg dan wel dat de details kloppen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Hond mee in cabine bij Transavia

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Honden waren via zoeken nog bij KLM te vinden, Katten en andere huisdieren moest ik onder Honden zoeken voor voorwaarden en prijzen... en als niemand iets zegt bij instappen, en dat jarenlang, vooraf aangemeld is betalen maar ik was niet de enige die een Kat of Hond mee had, en vaker dieren gezien, ik vraag me af of personeel wel deze regels weet, kleine hondjes nooit een probleem, grotere nooit gezien.

Wel zou ik gezien de katten allergie verwachten dat ze huisdieren niet meer in cabine willen.
Bepaalde personen , moeder en dochter komen niet bij mijn thuis wegens de Kat.
Die komen alleen in zomer buiten zitten, en ook nooit in mijn auto.
Daarom zou elk dier in bagage ruim voor deze allergie patiënten en goede oplossing zijn voor alle maatschappijen.

En nooit los mee, ik heb toch echt gezien, riem of tuigje was voldoende.... maar per vlucht of bestemming kan dit anders geweest zijn.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Hond mee in cabine bij Transavia

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik heb bij de KLM mijn dobermans nooit aan een tuigje gehad, altijd gewoon los. Stewardessen vonden het lieve schatten en namen zelfs wel kluifjes mee als ze mijn naam op de passagierslijst zagen staan. Echt waar!

Peter-s
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 sep 2019 19:58

Re: Hond mee in cabine bij Transavia

Ongelezen bericht door Peter-s »

mahadma schreef:
19 sep 2019 11:35
U heeft de ticket NIET bij de vliegmaatschappy gekocht, u heeft wèl een lang parkeren besteld/betaald. U kunt dus niet bij de maatschappy ook maar iets claimen, uw principe dat de hond persé in de cabine moest kost u dus veel euro's. U had gebruik mogen/kunnen maken van de geboden oplossing.
De maatschappij heeft de tickets zelf omgezet op mijn naam, ik heb het bedrag voor de tickets betaald aan degene die niet kon gaan. Het feit dat er willekeurig gehandeld wordt aan de incheckbalie stoort mij enorm. Het is maar net wie er staat om te bepalen of een hond wel in de cabine mag of niet. Er is geen eenduidig beleid. Mijn hond wasbeits te zwaar en de reistas voldeed aan de maximale afmetingen.

Gesloten