LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hond mee in cabine bij Transavia

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Nijogeth
Berichten: 9923
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Hond mee in cabine bij Transavia

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Was uw hond te zwaar? Dan is het toch normaal dat ie geweigerd wordt?

Peter-s
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 sep 2019 19:58

Re: Hond mee in cabine bij Transavia

Ongelezen bericht door Peter-s »

Erthanax schreef:
19 sep 2019 20:32
Volgens Transavia:
Je mag je huisdier in de cabine vervoeren in een reistas of kennel. Deze wordt onder je stoel geplaatst en mag voor de veiligheid van je huisdier tijdens de vlucht niet geopend of verplaatst worden. Daarnaast kun je naast je huisdier in de cabine nog 1 stuk handbagage meenemen.

Afmetingen
Max. lengte 47 cm x breedte 30 cm x hoogte 27 cm.
Gewicht
Het gewicht van je huisdier inclusief tas mag maximaal 10 kg zijn.
Let even op die hoogte, want:
Uiteraard wil je je hond of kat tijdens de vlucht zo comfortabel mogelijk vervoeren. Het is daarom belangrijk dat de kennel of reistas groot genoeg is voor je hond of kat om te kunnen staan (zonder de bovenkant te raken), te kunnen draaien en om comfortabel te kunnen liggen.
In de cabine kan dus alleen een heel klein hondje mee.
Onze hond kan in een reistas van die afmetingen prima een paar uur liggen. Maar als er geroepen wordt dat de hond moet kunnen staan zonder de bovenzijde van de tas te raken kan er geen enkele hond mee in de cabine. Pas dan de voorwaarden aan en laat geen honden toe in de cabine. Nu is het de willekeur van het personeel of de hond wel of niet wordt toegelaten.

Peter-s
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 sep 2019 19:58

Re: Hond mee in cabine bij Transavia

Ongelezen bericht door Peter-s »

StevieNL81 schreef:
19 sep 2019 21:27
Het kan ook de "reguliere" randomness van het personeel zijn. Hoe vaak horen we niet van mensen die op de heenweg voor de 2 kg niet extra hoefden te betalen en voor de terugweg wel, of waarbij de handbagage op de heenweg in de cabine mag en op de terugweg niet omdat die ineens te groot is.

Soms heeft het personeel na discussie x van de dag er geen zin meer in, en laten ze wellicht te grote honden toe. Betekent niet dat dit ook bij u mag.

Uiteindelijk komt het dus neer op wat velen al zeggen: voldeed u aan de regels qua grootte en reistas, of was uw hond enkel kleiner dan die van uw kennis?
De reistas voldeed aan de eisen en de hond en de tas wogen bij elkaar iets meer dan 8 kg. Het gaat om de willekeur van het personeel. Zij bepalen of een hond te groot is of niet. Er is pure willekeur. Pas dan de voorwaarden aan, als men niet eenduidig kan handelen laat dan geen honden toe in de cabine

Peter-s
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 sep 2019 19:58

Re: Hond mee in cabine bij Transavia

Ongelezen bericht door Peter-s »

Obelix1 schreef:
19 sep 2019 19:11
In dit geval was de hond blijkwaar te zwaar, dus een goede argumentatie van Transavia en niet acceptabel voor TS. Dus pijn slikken helaas.
Niet te zwaar. Net iets boven de 8 kg inclusief reistas.
Aan de balie bepalen ze of men de hond te groot vind en daar wringt hem nu juist de schoen. Het is pure willekeur.
Ik ga het nog sterker vertellen. Mijn teamgenoot, net als ik op weg naar het WK agility, had al haar boardingpas inclusief de toestemming om de hond mee te nemen in de cabine. Omdat zij nog even bij ons kwam staan om te vragen wat er aan de hand was zag de persoon die ons weigerde haar hondje en toen moest zij haar boardingpas inleveren omdat mevrouw dat hondje ook te groot vond.
Hoezo willekeur??

Peter-s
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 sep 2019 19:58

Re: Hond mee in cabine bij Transavia

Ongelezen bericht door Peter-s »

berndv schreef:
19 sep 2019 09:46
Peter-s schreef:
18 sep 2019 20:13
Onze hond is iets kleiner dus geen probleem zou je denken.
Ik denk alleen dat uw hond moet voldoen aan de voorwaarden, net zoals dat de hond van diegene die de tickets origineel geboekt had aan de voorwaarden moest voldoen. De andere hond was ook nog niet toegelaten, er was een ticket voor geboekt, dat wil niet zeggen dat de hond ook de garantie had om het vliegtuig in te mogen.
Peter-s schreef:
18 sep 2019 20:13
Iets wat een jaar eerder geen enkel probleem was .
Kan ik iets op Transavia verhalen van de kosten die gemaakt zijn.
Als er al iets te verhalen zou zijn, zou u moeten zijn bij degene die u de tickets heeft verkocht. U weet zeker dat de hond ziek werd van die mensen? U weet zeker dat die niet opeens op de website hebben gelezen dat hun hond te groot was en daarom de tickets maar door hebben verkocht? Of verkocht onder de noemer "onze hond is te groot, maar die van jullie is kleiner, dus dat is geen probleem".
Dit is echt een belachelijke suggestie. Het zijn vrienden van ons waarvan wij de tickets hebben overgenomen, zij hebben met Transavia de gegevens gewijzigd. Erg bot deze reactie, sorry.

Peter-s
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 sep 2019 19:58

Re: Hond mee in cabine bij Transavia

Ongelezen bericht door Peter-s »

Erthanax schreef:
19 sep 2019 21:00
Peter-s schreef:
18 sep 2019 20:13
Wij zouden 16 september met onze hond van Schiphol naar Helsinki vliegen (...). Tickets overgenomen van iemand die zou gaan maar niet kon vanwege ziekte van de hond. Zij hadden tickets om met de hond in de cabine te vliegen omdat zij vorig jaar dit ook hadden gedaan met Transavia. Onze hond is iets kleiner dus geen probleem zou je denken. Echter op Schiphol werden wij geweigerd en konden we enkel tegen extra kosten voor de hond in het ruim en het kopen van een kennel mee aan boord.
Kunt u laten weten om welke hondenrassen het gaat?
Is de oorhoogte (dus niet de schofthoogte) van beide kleiner dan 27 cm?
Sheltie. En natuurlijk is hij niet kleiner dan 27 cm, dat is bijna geen enkele hond. Misschien een hele kleine Chihuahua.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Hond mee in cabine bij Transavia

Ongelezen bericht door tttlocke »

Peter-s schreef:
14 okt 2019 16:02
...Ik ga het nog sterker vertellen. Mijn teamgenoot, net als ik op weg naar het WK agility, had al haar boardingpas inclusief de toestemming om de hond mee te nemen in de cabine. Omdat zij nog even bij ons kwam staan om te vragen wat er aan de hand was zag de persoon die ons weigerde haar hondje en toen moest zij haar boardingpas inleveren omdat mevrouw dat hondje ook te groot vond.
Hoezo willekeur??
Als u beiden, weliswaar na een aanvankelijk verkeerde beslissing (of niet genomen beslissing) op dezelfde wijze wordt behandeld (hier: hond geweigerd omdat niet aan de voorwaarden voldaan is), is dat het tegenovergestelde van willekeur.
Personeel kan fouten maken. Met willekeur heeft dat niets van doen.

Peter-s
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 sep 2019 19:58

Re: Hond mee in cabine bij Transavia

Ongelezen bericht door Peter-s »

tttlocke schreef:
14 okt 2019 16:26
Peter-s schreef:
14 okt 2019 16:02
...Ik ga het nog sterker vertellen. Mijn teamgenoot, net als ik op weg naar het WK agility, had al haar boardingpas inclusief de toestemming om de hond mee te nemen in de cabine. Omdat zij nog even bij ons kwam staan om te vragen wat er aan de hand was zag de persoon die ons weigerde haar hondje en toen moest zij haar boardingpas inleveren omdat mevrouw dat hondje ook te groot vond.
Hoezo willekeur??
Als u beiden, weliswaar na een aanvankelijk verkeerde beslissing (of niet genomen beslissing) op dezelfde wijze wordt behandeld (hier: hond geweigerd omdat niet aan de voorwaarden voldaan is), is dat het tegenovergestelde van willekeur.
Personeel kan fouten maken. Met willekeur heeft dat niets van doen.
Als twee verschillende personen over dezelfde hond verschillend oordelen en daarmee wel of geen toegang verlenen is dat wat mij betreft wel degelijk willekeur. En dan nog, wie maakt de fout? Degene die dat hond toelaat of degene die de hond weigert? Zeg het maar....

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Hond mee in cabine bij Transavia

Ongelezen bericht door tttlocke »

Peter-s schreef:
14 okt 2019 16:33
tttlocke schreef:
14 okt 2019 16:26
...
Als u beiden, weliswaar na een aanvankelijk verkeerde beslissing (of niet genomen beslissing) op dezelfde wijze wordt behandeld (hier: hond geweigerd omdat niet aan de voorwaarden voldaan is), is dat het tegenovergestelde van willekeur.
Personeel kan fouten maken. Met willekeur heeft dat niets van doen.
Als twee verschillende personen over dezelfde hond verschillend oordelen en daarmee wel of geen toegang verlenen is dat wat mij betreft wel degelijk willekeur. En dan nog, wie maakt de fout? Degene die dat hond toelaat of degene die de hond weigert? Zeg het maar....
Uiteindelijk werden beiden honden geweigerd. U kunt zeggen dat het terecht of onterecht is (voor uw hond zo te zien in ieder geval terecht), maar willekeurig is het niet. Als een hond terecht geweigerd wordt, heeft u geen (honden)poot om op de staan. Als de hond niet wordt geweigerd terwijl niet aan de voorwaarden voldaan is, heeft u mazzel.
Laatst gewijzigd door tttlocke op 14 okt 2019 16:52, 2 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hond mee in cabine bij Transavia

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wel willekeur, geen willekeur, boeiend... wat maakt het uit of het een verschil van inzicht of interpretatie van twee verschillende werknemers is, of willekeur?

Peter-s
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 sep 2019 19:58

Re: Hond mee in cabine bij Transavia

Ongelezen bericht door Peter-s »

Moneyman schreef:
14 okt 2019 16:48
Wel willekeur, geen willekeur, boeiend... wat maakt het uit of het een verschil van inzicht of interpretatie van twee verschillende werknemers is, of willekeur?
Het is wel handig als je vooraf weet waar je aan toe bent en niet aan de balie voor een verrassing komt te staan.

Peter-s
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 sep 2019 19:58

Re: Hond mee in cabine bij Transavia

Ongelezen bericht door Peter-s »

tttlocke schreef:
14 okt 2019 16:47
Peter-s schreef:
14 okt 2019 16:33
tttlocke schreef:
14 okt 2019 16:26
...
Als u beiden, weliswaar na een aanvankelijk verkeerde beslissing (of niet genomen beslissing) op dezelfde wijze wordt behandeld (hier: hond geweigerd omdat niet aan de voorwaarden voldaan is), is dat het tegenovergestelde van willekeur.
Personeel kan fouten maken. Met willekeur heeft dat niets van doen.
Als twee verschillende personen over dezelfde hond verschillend oordelen en daarmee wel of geen toegang verlenen is dat wat mij betreft wel degelijk willekeur. En dan nog, wie maakt de fout? Degene die dat hond toelaat of degene die de hond weigert? Zeg het maar....
Uiteindelijk werden beiden honden geweigerd. U kunt zeggen dat het terecht of onterecht is (voor uw hond zo te zien in ieder geval terecht), maar willekeurig is het niet. Als een hond terecht geweigerd wordt, heeft u geen (honden)poot om op de staan. Als de hond niet wordt geweigerd terwijl niet aan de voorwaarden voldaan is, heeft u mazzel.
Hoezo voor mijn hond terecht?

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hond mee in cabine bij Transavia

Ongelezen bericht door Moneyman »

Peter-s schreef:
14 okt 2019 16:51
Moneyman schreef:
14 okt 2019 16:48
Wel willekeur, geen willekeur, boeiend... wat maakt het uit of het een verschil van inzicht of interpretatie van twee verschillende werknemers is, of willekeur?
Het is wel handig als je vooraf weet waar je aan toe bent en niet aan de balie voor een verrassing komt te staan.
Daarvoor maakt het totaal niet uit of het willekeur is verschil van inzicht is. Het effect is immers hetzelfde.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Hond mee in cabine bij Transavia

Ongelezen bericht door tttlocke »

Peter-s schreef:
14 okt 2019 16:53
tttlocke schreef:
14 okt 2019 16:47
...Uiteindelijk werden beiden honden geweigerd. U kunt zeggen dat het terecht of onterecht is (voor uw hond zo te zien in ieder geval terecht), maar willekeurig is het niet. Als een hond terecht geweigerd wordt, heeft u geen (honden)poot om op de staan. Als de hond niet wordt geweigerd terwijl niet aan de voorwaarden voldaan is, heeft u mazzel.
Hoezo voor mijn hond terecht?
Had uw hond voldoende ruimte om zich te bewegen in de tas?

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Hond mee in cabine bij Transavia

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Peter-s schreef:
14 okt 2019 16:12

Sheltie. En natuurlijk is hij niet kleiner dan 27 cm, dat is bijna geen enkele hond. Misschien een hele kleine Chihuahua.
De gemiddelde hoogte van een chihuahua is 25 cm. Een snelle, vluchtige zoektocht op internet (waarbij ik ook op hondenfora terecht kwam) leert dat bijna alle honden in een bench in het ruim vervoerd worden, en dat slechts een enkeling mee mag in de cabine. Dit strookt met uw opmerking dat bijna geen enkele hond klein genoeg is in de cabine mee te mogen.

Peter-s
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 sep 2019 19:58

Re: Hond mee in cabine bij Transavia

Ongelezen bericht door Peter-s »

tttlocke schreef:
14 okt 2019 17:02
Peter-s schreef:
14 okt 2019 16:53
tttlocke schreef:
14 okt 2019 16:47
...Uiteindelijk werden beiden honden geweigerd. U kunt zeggen dat het terecht of onterecht is (voor uw hond zo te zien in ieder geval terecht), maar willekeurig is het niet. Als een hond terecht geweigerd wordt, heeft u geen (honden)poot om op de staan. Als de hond niet wordt geweigerd terwijl niet aan de voorwaarden voldaan is, heeft u mazzel.
Hoezo voor mijn hond terecht?
Had uw hond voldoende ruimte om zich te bewegen in de tas?
Wat mij betreft zeker, ook gezien het feit dat de hond goed getraind is voor dit soort vervoer.

Peter-s
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 sep 2019 19:58

Re: Hond mee in cabine bij Transavia

Ongelezen bericht door Peter-s »

tttlocke schreef:
14 okt 2019 17:02
Peter-s schreef:
14 okt 2019 16:53
tttlocke schreef:
14 okt 2019 16:47
...Uiteindelijk werden beiden honden geweigerd. U kunt zeggen dat het terecht of onterecht is (voor uw hond zo te zien in ieder geval terecht), maar willekeurig is het niet. Als een hond terecht geweigerd wordt, heeft u geen (honden)poot om op de staan. Als de hond niet wordt geweigerd terwijl niet aan de voorwaarden voldaan is, heeft u mazzel.
Hoezo voor mijn hond terecht?
Had uw hond voldoende ruimte om zich te bewegen in de tas?
Wat mij betreft zeker, ook gezien het feit dat de hond goed getraind is voor dit soort vervoer.
StevieNL81 schreef:
14 okt 2019 17:28
[quote=Peter-s post_id=2704535 time=<a href="tel:1571062342">1571062342</a> user_id=407673]

Sheltie. En natuurlijk is hij niet kleiner dan 27 cm, dat is bijna geen enkele hond. Misschien een hele kleine Chihuahua.
De gemiddelde hoogte van een chihuahua is 25 cm. Een snelle, vluchtige zoektocht op internet (waarbij ik ook op hondenfora terecht kwam) leert dat bijna alle honden in een bench in het ruim vervoerd worden, en dat slechts een enkeling mee mag in de cabine. Dit strookt met uw opmerking dat bijna geen enkele hond klein genoeg is in de cabine mee te mogen.
[/quote]

Precies, daarom zou men dus ook de voorwaarden aan moeten passen en niet de suggestie wekken en heel vaak toestaan dat de hond mee kan in de cabine.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Hond mee in cabine bij Transavia

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als u de regels leest (afmetingen van de tas, de hond moet kunnen staan) kunt u zelf gemakkelijk bepalen of uw hond mee mag in de cabine.

Gesloten