LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hond mee in cabine bij Transavia

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Peter-s
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 sep 2019 19:58

Hond mee in cabine bij Transavia

Ongelezen bericht door Peter-s »

Wij zouden 16 september met onze hond van Schiphol naar Helsinki vliegen om deel te nemen aan het WK agility in Turku. Tickets overgenomen van iemand die zou gaan maar niet kon vanwege ziekte van de hond. Zij hadden tickets om met de hond in de cabine te vliegen omdat zij vorig jaar dit ook hadden gedaan met Transavia. Onze hond is iets kleiner dus geen probleem zou je denken. Echter op Schiphol werden wij geweigerd en konden we enkel tegen extra kosten voor de hond in het ruim en het kopen van een kennel mee aan boord. Wij hebben dit geweigerd omdat wij persé onze hond in de cabine mee wilde nemen, anders waren wij niet met het vliegtuig gegaan.
Bij Transavia zeggen ze hier niets aan te kunnen veranderen omdat met bij de incheckbalie de hond te groot vonden. Iets wat een jaar eerder geen enkel probleem was .
Kan ik iets op Transavia verhalen van de kosten die gemaakt zijn. Tickets ruim €400 en lang parkeren geboekt €120 waarvan wij slechts 4 uur gebruik hebben gemaakt.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hond mee in cabine bij Transavia

Ongelezen bericht door Moneyman »

Voldeed je aan de eisen zoals hier vermeld?
https://www.transavia.com/nl-NL/veelges ... uisdieren/

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Hond mee in cabine bij Transavia

Ongelezen bericht door berndv »

Peter-s schreef:
18 sep 2019 20:13
Onze hond is iets kleiner dus geen probleem zou je denken.
Ik denk alleen dat uw hond moet voldoen aan de voorwaarden, net zoals dat de hond van diegene die de tickets origineel geboekt had aan de voorwaarden moest voldoen. De andere hond was ook nog niet toegelaten, er was een ticket voor geboekt, dat wil niet zeggen dat de hond ook de garantie had om het vliegtuig in te mogen.
Peter-s schreef:
18 sep 2019 20:13
Iets wat een jaar eerder geen enkel probleem was .
Kan ik iets op Transavia verhalen van de kosten die gemaakt zijn.
Als er al iets te verhalen zou zijn, zou u moeten zijn bij degene die u de tickets heeft verkocht. U weet zeker dat de hond ziek werd van die mensen? U weet zeker dat die niet opeens op de website hebben gelezen dat hun hond te groot was en daarom de tickets maar door hebben verkocht? Of verkocht onder de noemer "onze hond is te groot, maar die van jullie is kleiner, dus dat is geen probleem".

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Hond mee in cabine bij Transavia

Ongelezen bericht door tttlocke »

Of de hond mee mocht, hangt af van of u aan de voorwaarden van dat moment voldeed. Niet of dat een jaar geleden zo was, of dat een jaar geleden de hand is gelicht met de voorwaarden, of dat de hond net zo groot of zelfs kleiner is dan de hond die er niet is, omdat ie ziek werd.
U kun alleen kans maken op een compensatie als u kunt aantonen dat Transavia ten onrechte heeft geconcludeerd dat u niet aan de voorwaarden voldeed en u wel degelijk binnen de grenzen van afmeting en gewicht bent gebleven.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Hond mee in cabine bij Transavia

Ongelezen bericht door mahadma »

U heeft de ticket NIET bij de vliegmaatschappy gekocht, u heeft wèl een lang parkeren besteld/betaald. U kunt dus niet bij de maatschappy ook maar iets claimen, uw principe dat de hond persé in de cabine moest kost u dus veel euro's. U had gebruik mogen/kunnen maken van de geboden oplossing.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Hond mee in cabine bij Transavia

Ongelezen bericht door Obelix1 »

De hond mocht mee in het bagageruim in een goed afgesloten kooi, dit geldt over het algemeen voor strijdlustige soortjes, daar is een lijst voor welke daar onder vallen, en dat is zeker niet alleen de pitbull maar veel lieve andere schatjes.

Maar ook luchtvaartmaatschappijen hanteren een niet conform beleid, dus goed pre informeren zou niet slecht zijn.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hond mee in cabine bij Transavia

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Pitbulls mogen ook niet mee in het ruim.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Hond mee in cabine bij Transavia

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Pitbull is geen ras maar een verzamelnaam van staffordshire terrier, Engels of Amerikaans.
Als een rasechte puppy met stamboom en paspoort, ingeënt en wel...mogen deze rashonden in de meeste gevallen mee in het bagageruim en kooi als er ruimte genoeg aanwezig is.
We hebben het allang uitgeprobeerd en dat lukt gewoon.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hond mee in cabine bij Transavia

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgens de voorwaarden van Transavia, die hier boven gemeld zijn, mag dat dus niet.

Reizen met vecht- of aanvalshonden
Zogenaamde 'vechthonden' of 'aanvalshonden' die vallen binnen de onderstaande categorie mogen niet mee in de cabine of in het bagageruim. De honden hoeven niet te behoren tot een bepaald ras, maar zijn qua bouw vergelijkbaar met:
American Staffordshire Terriers (pitbulls) of vergelijkbare honden (bijvoorbeeld Staffordshire Terriers of Bullterriërs;
Mastiffs, of vergelijkbare honden;
Tosas, of vergelijkbare honden;
Rottweilers, of vergelijkbare honden

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Hond mee in cabine bij Transavia

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Vandaar dat ik ook heb gezegd, maatschappijen verschillen onderling. En ook die regels wijzigen in rap tempo.
De luchtvloot is niet alleen Transavia natuurlijk, trouwens ze wilden gisteren via een taxistrip op Schiphol gaan starten ze dachten op de startbaan te zitten :shock: . Gelukkig had de verkeersleider het snel genoeg in de gaten.
Mijn maatschappij is het niet.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Hond mee in cabine bij Transavia

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je losse hond hebt gaan ze vaak iets roepen zonder te meten, een tas of kooi is makkelijker te meten en als deze opgerold erin kan en het gewicht ook goed is mag het.... mijn kat vliegt gewoon met KLM zonder Ticket en nooit commentaar gehad... op schoot en dat word lekker warm.... maar ze mogen een kooi/tas eisen en die heb ik opgevouwen bij me.

Als ik ga lopen word mijn Kater een Bontkraag en vaak alleen reacties van anderen...
Ga even kijken of er bij KLM ook betaald moest worden, nooit gehoord en wist het niet!

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Hond mee in cabine bij Transavia

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Transavia is gewoon een onderdeel van de KLM dus zo'n raar bedrijf is het niet. De verkeerde startbaan was op 6 september. Er is gelukkig niets gebeurd maar het zal wel gevolgen kunnen hebben voor de piloten.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Hond mee in cabine bij Transavia

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Theotrucker schreef:
19 sep 2019 13:54
Transavia is gewoon een onderdeel van de KLM dus zo'n raar bedrijf is het niet. De verkeerde startbaan was op 6 september. Er is gelukkig niets gebeurd maar het zal wel gevolgen kunnen hebben voor de piloten.
Echt volledig off topic maar wel leuk om ff terug te zien idd: https://youtu.be/tSt0zSFDMHc

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Hond mee in cabine bij Transavia

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Prachtig mooi om te zien, Transavia is toch genoemd in het OP dus reactie`s lijken mij wel uitnodigend.
Mijn kameraad ex gezagvoerder van Transavia moest hier wel even om gniffelen tijdens een app, en de verhalen (sterke) die ik van hem onder een borrel heb gehoord tijdens ontmoetingen kunnen we beide eigenlijk wel zeggen dat het een aparte club is.

Maar goed, low budget geldt en dat is op zich niet raar.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Hond mee in cabine bij Transavia

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als ik de verschillende pagina's over het transport van huisdieren lees bij Lufthansa, verschilt dat niet echt van de regels die Transavia hanteert. Altijd betalen, altijd in een reistas, een per persoon, geen gevaarlijke honden, enz. Binnen de IATA is dat kennelijk goed afgesproken.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Hond mee in cabine bij Transavia

Ongelezen bericht door tttlocke »

Transavia stelt dat de hond te groot of te zwaar was om in de cabine te mogen worden vervoerd.
TS wil of kan dat niet bestrijden.
Ik ga er dan ook vanuit dat Transavia terecht geconcludeerd heeft dat die hond te groot/te zwaar was.
Er valt niets te verhalen.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Hond mee in cabine bij Transavia

Ongelezen bericht door Obelix1 »

In dit geval was de hond blijkwaar te zwaar, dus een goede argumentatie van Transavia en niet acceptabel voor TS. Dus pijn slikken helaas.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hond mee in cabine bij Transavia

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Of een kennel kopen, dan hadden ze kunnen gaan met die grotere hond. . Nu hebben ze niets.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Hond mee in cabine bij Transavia

Ongelezen bericht door moederslink »

De TS heeft een kleinere hond ( staat in de OP) , maar bij de incheckbalie was hun hond ineens te groot , dus ik snap het niet helemaal.
De oorspronkelijke ticketkopers hadden de juiste tickets , ook voor hún (grotere ) hond , was vorig jaar óók goed gegaan en deze TS moest een bench kopen, bijbetalen etc .

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Hond mee in cabine bij Transavia

Ongelezen bericht door tttlocke »

moederslink schreef:
19 sep 2019 19:57
De TS heeft een kleinere hond ( staat in de OP) , dus ik snap het niet helemaal.
De oorspronkelijke ticketkopers hadden de juiste tickets , ook voor hún (grotere ) hond , was vorig jaar óók goed gegaan en deze TS moest een bench kopen, bijbetalen etc .
Deze kleinere hond (want kleiner dan die van de ticketverkopers) was nog steeds te groot voor Transavia.
Misschien is het best wel een grote kleinere hond. :D
Ik denk niet dat Transavia bij verkoop van de tickets controleert wat de grootte van de hond is, en op grond daarvan besluit al dan niet een ticket af te geven. De oorspronkelijke ticketkopers hadden tickets voor een hond. Of die hond toegelaten zou zijn, is ongewis. Als ie groter is dan de hond van TS, ligt het meer voor de hand dat ie geweigerd zou zijn.

Moederslink, laat je geen zand in de ogen strooien. ;)

Gesloten