LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HotelandEvent.com failliet, wat nu?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: HotelandEvent.com failliet, wat nu?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Blijkbaar hebben al die boekers nog nooit van de Stichting Garantiefonds reizen pgelden gehoord en/of de ANVR

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: HotelandEvent.com failliet, wat nu?

Ongelezen bericht door scontra »

Lady1234 schreef:Blijkbaar hebben al die boekers nog nooit van de Stichting Garantiefonds reizen pgelden gehoord en/of de ANVR
Vast en zeker wel, maar deze zgn. reisorganisatie had zeer aantrekkelijke aanbiedingen en dan kijk je niet meer naar een 'garantstelling'.

Hildakooij
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 apr 2018 17:44

Re: HotelandEvent.com failliet, wat nu?

Ongelezen bericht door Hildakooij »

Vandaag mail gehad, contact persoon uit Spanje bij overmaken van € 80 krijg ik een e ticket en dan kan ik weer geld overmaken... enz enz.. maar ben bang dat ik steaks met lege handen sta.....

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: HotelandEvent.com failliet, wat nu?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

R.Bootsma schreef: In de mail (zie onder) is ook te zien dat er nog een BV boven hangt en dat zij samenwerken met een aantal andere partijen. Is het mogelijk om de kosten daar te verhalen?
Nee dit is enkel mogelijk als er sprake is van wanbeleid. Een BV is een eigen rechtspersoon en de eigenaren zijn dus niet aansprakelijk voor de schulden. Rechtsbijstand inschakelen e.d. zal geen verschil maken, zij kunnen je enkel helpen met het indienen van een claim bij de curator. Maar zoals het nu lijkt pakken de "oud" eigenaren het netjes aan en communiceren ze duidelijk naar alle gedupeerde. Dit maakt het niet minder vervelend. Bij wanbeleid is ook nog de vraag of er iets te halen zou zijn, veelal krijgen de gedupeerde dan ook weinig.

Hardy
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2018 22:08

Re: HotelandEvent.com failliet, wat nu?

Ongelezen bericht door Hardy »

Het is ongelooflijk dat Hotelandevent failliet is.
Wij boeken al 3 jaar met ze de formule 1 van Spanje voor 8 personen.
Dit was altijd tot in de puntjes verzorgd.
Wij hebben contact opgenomen met New wave in Spanje.
Omdat we het toch niet helemaal vertrouwde hebben we ze gevraagd welke garantie we krijgen als we ons geld naar hun overmaken.
Nu hebben we netjes een reactie gehad met al hun gegevens en dat ze al meer dan 10 jaar zijn aangesloten zijn bij de Spaanse SGR, en dat we ons geen zorgen hoefden te maken over onze centen.
Gisteren betaald en vandaag onze E-tickets van de formule 1 en hotel vouchers ontvangen.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: HotelandEvent.com failliet, wat nu?

Ongelezen bericht door chrisd1 »

sylvesterb schreef:Rechtsbijstand inschakelen e.d. zal geen verschil maken, zij kunnen je enkel helpen met het indienen van een claim bij de curator.
??; waar kan ik Polisvoorwaarden inzien, waarin de z.g. verzekerde hulp bij door hemzelf uit te voeren acties wordt beloofd.
Althans zien ze dat bij b.v. Achmea wel even anders; zie b.v. viewtopic.php?f=31&t=165165&p=2288137&h ... e#p2288137

Dsalimans
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2018 12:19

Re: HotelandEvent.com failliet, wat nu?

Ongelezen bericht door Dsalimans »

Ik heb donderdagmiddag direct met de organisatie in Spanje gebeld ( zie mail falliet hotelandevent ) en had gisteren al mijn spullen al binnen. Deze mensen zijn ook niet betaald door hotelandevent dus je bent nu twee keer de klos met betalen maar daar kan de organisatie in Spanje ook niets aan doen... Ik ben wel blij dat ik alsnog kan gaan. Nu maar hopen dat Max de race deze keer wel uitrijd :). Dus voor iedereen die toch nog wil gaan, dat kan maar dat kost wederom een paar honderd euro’s.... het is niet anders. Veel plezier.

Natasha1
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2018 12:37

Re: HotelandEvent.com failliet, wat nu?

Ongelezen bericht door Natasha1 »

Ook wij zijn helaas de dupe van Hotelandevent.
Wij boeken al jaren de formule 1 bij hun dit was altijd perfect geregeld.
Gelukkig contact gehad met New Wave in Spanje. Hier zijn we netjes te woord gestaan in het Nederlands.
Binnen 2 dagen was alles geregeld. Betaling van de formule 1 tickets overgemaakt en de volgende dag netjes de E-tickets per mail ontvangen.

Jolanda.T
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2018 19:40

Re: HotelandEvent.com failliet, wat nu?

Ongelezen bericht door Jolanda.T »

ook wij zijn helaas gedupeerd, en hebben via New Wave ook contact gehad om nogmaals een bedrag over te maken, en alsnog het hele arrangement te ontvangen. Plus de F1 tickets, via de mail. moeilijk om nu iemand te vertrouwen hoor.
maar wie zegt dat de E-tickets ook geldige tickets zijn?

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: HotelandEvent.com failliet, wat nu?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Mijn inziens is dat verkoper al wist dat hij failliet zou gaan ( faillissement zelf aangevraagd ) dat hij op 13 April niets meer mocht verkopen . Volgens mij strafbaar , kan MM wel antwoord opgeven denk ik.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: HotelandEvent.com failliet, wat nu?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Check in het voorkomende geval wel altijd even de letterlijke tekst van de 403-verklaring, want daarin kan een beperking qua aansprakelijkheden zijn opgenomen.

Overigens is dit wel route die met name geschikt is voor de grotere vorderingen.

Martinsijbrands
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 apr 2018 11:09

Re: HotelandEvent.com failliet, wat nu?

Ongelezen bericht door Martinsijbrands »

Helaas hebben wij ook een probleem. Vorig jaar zijn mijn zoon en ik met HotelandEvent naar de F1 race geweest. Alles was tot in de puntjes verzorgd, geen problemen gehad, prima maar eenvoudig hotel, bus transfer naar het circuit ook goed geregeld, etc. Dit was voor ons een testcase en was goed bevallen, daarom dit jaar nogmaals geboekt, nu een wat langere periode en met mijn schoonzoon erbij.
Toen ging het fout, helaas.
Ik ben inmiddels gebeld door een Nederlander in Spaanse dienst van de Spaanse organisatie New Wave.
Hij heeft al onze informatie, vouchers en e-tickets. Met een korting kunnen we alsnog naar het geboekte hotel en het circuit .
Ik heb inmiddels een e-mail naar het door ons geboekte hotel gestuurd met vragen betreffende deze organisatie en de contactpersoon. Het lijkt in orde te zijn maar moeten we voor zoveel geld weer een risico nemen?

coertkerstens
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 apr 2018 21:11

Re: HotelandEvent.com failliet, wat nu?

Ongelezen bericht door coertkerstens »

Ook Wij hebben voor de 3e keer geboekt via Hotelandevent.
De vorige keren verliep prima dus nu dachten we ook gewoon via hun te boeken, ook al wisten we dat ze niet aan waren gesloten bij ANVR/SGR
Wij hebben ook alles al betaald op 8 augustus 2017 en hopen dat er nog wat terug komt
Erg jammer maar wij gaan toch en hebben inmiddels opnieuw geboekt

peterderuijter
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2018 14:41

Re: HotelandEvent.com failliet, wat nu?

Ongelezen bericht door peterderuijter »

Ik heb na het mailtje van het failiessement van hotel and event contact gezocht met New wave het boekingskantoor in Spanje. Ik had als zovele een F1 arragement geboekt voor Spanje. Heb John leeflang verscheidene malen aan de telefoon gehad, en ik moet zeggen na de betaling aan hun kantoor gister, vandaag alle tickets en papieren ontvangen. Ik was ook heel wantrouwig geworden. Maar hij heeft tot nu toe woord gehouden. Nu proberen om via de curator het geld bij hotel and event terug te krijgen, al is die kans heel klein.

Peter de Ruijter

Hildakooij
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 apr 2018 17:44

Re: HotelandEvent.com failliet, wat nu?

Ongelezen bericht door Hildakooij »

Ik heb eerder een post gedaan, na wat mail verkeer met new wave in Spanje hebben we besloten om de via deze organisatie alsnog de reis door te laten gaan.
Bedrag overgemaakt en vandaag alle e tickets en vouchers netjes via de mail ontvangen!! Super geregeld!!!

despinaC
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2018 20:37

Re: HotelandEvent.com failliet, wat nu?

Ongelezen bericht door despinaC »

Goedeavond, ook wij hebben 2 maanden geleden een reis naar Disney geboekt met onze zoon. Dit was de eerste keer dat we een
Reis hadden geboekt . We zouden 10 t/m 12 mei gaan zo bij dat we dit eindelijk voor ons kind konden doen. Ook de volledige reissom en annuleringsverzekering betaald. Toen we de mail kregen van het faillissement kregen dacht ik echt dat de grond onder mijn voeten wegzakte. Helaas heb ik alleen de recensie gelezen en die waren goed. Helaas niet de ervaring en wetenschap gehad om te letten of ze bij SGR aangesloten waren. We zijn zo teleurgesteld en onze zoon helemaal.

MoniqueJurjens
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 apr 2018 08:36

Re: HotelandEvent.com failliet, wat nu?

Ongelezen bericht door MoniqueJurjens »

weet iemand van jullie welke curator er is ?
Wij hebben nog geen mail gehad. En ik zie het niet op de site staan.

Hildakooij
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 apr 2018 17:44

Re: HotelandEvent.com failliet, wat nu?

Ongelezen bericht door Hildakooij »

De curator is volgens mijn rechtsbijstand jurist nog niet bekend

Hildakooij
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 apr 2018 17:44

Re: HotelandEvent.com failliet, wat nu?

Ongelezen bericht door Hildakooij »

En het staat op internet:

Op 03-05-2018 heeft de rechtbank Almelo de firma Bn Tourism B.V., handelend onder Hotel And Event, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 57646619 in staat van faillissement verklaard, met benoeming van mr R.H.H. van Wijk tot curator. Het insolventienummer is F.08/18/156. De rechtsvorm betreft een Besloten vennootschap met gewone structuur en de hoofdactiviteit van dit bedrijf was 7911, Reisbemiddeling.

Alleen geregisteerde abonnee's van Faillissementen.com hebben toegang tot de volledige details van het dossier.
Indien u reeds abonnee bent kunt u hier Inloggen. Indien u nog geen abonnee bent, kunt u zich hier opgeven.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: HotelandEvent.com failliet, wat nu?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Hildakooij schreef: Alleen geregisteerde abonnee's van Faillissementen.com hebben toegang tot de volledige details van het dossier.
Indien u reeds abonnee bent kunt u hier Inloggen. Indien u nog geen abonnee bent, kunt u zich hier opgeven.
Je kunt het ook gratis inzien via https://insolventies.rechtspraak.nl/#!/ ... .1300.1.18. Er staat hier geloof ik ergens een topic over Faillissementen.com zou vervelend zijn als slachtoffers van het failissement hierna via deze site nogmaals slachtoffer worden omdat ze gaan betalen voor een gratis toegankelijke database.

Gesloten