Je gaat vliegen en ze raken je koffer kwijt, wat nu?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Je gaat vliegen en ze raken je koffer kwijt, wat nu?

Ongelezen bericht door Radar »

In de Radar uitzending van 10 oktober zien we Chantal en Pascal, wiens kinderwagen op mysterieuze wijze verdwijnt wanneer ze op vakantie gaan Lissabon. Eenmaal thuis aangekomen worden ze van het kastje naar de muur gestuurd, terwijl de regels duidelijk zijn: de luchtvaartmaatschappij is verantwoordelijk.

Als jullie iets soortgelijks hebben meegemaakt, kunnen jullie dat in dit topic aan ons laten weten.

ElsdeVosTAP
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2022 08:20

Re: Je gaat vliegen en ze raken je koffer kwijt, wat nu?

Ongelezen bericht door ElsdeVosTAP »

op 7 september gaat alles fout bij TAP, vlucht van Schiphol naar Lissabon vertraagd en dus missen we aansluitende vlucht. onze koffer (met daarin o.a. mijn opvouwbare kruk omdat ik slecht kan lopen) zou nabezorgd worden want we hebben met een groep geen kans die dag nog op plaats bestemming aan te komen dus nemen we de trein. In de koffer zit een tracker die aangeeft dat koffer hele week op Lissabon staat dus gaan we ervan uit dat we op terugreis (ook met vertraagde en gemiste aansluitingen) de koffer op kunnen halen. Niets is minder waar we worden van kastje naar muur en terug gestuurd terwijl we kunnen zien dat op 100 meter de koffer staat.
Terug in Amsterdam, koffer in Lissabon. Anderhalve week later: koffer is op reis. Eindpunt Sevilla Spanje. Om de dag bellen en mailen we met TAP, Lissabon Airport en dan nu met Sevilla. Weer anderhalve week later: koffer op reis, nu naar Frankfurt en later op de dag naar Hamburg. Bellen en mailen met TAP met Hamburg maar nee.... we kunnen niets voor jullie doen. Inmiddels staat de koffer ongeveer een week in Kaltenkirchen in Noord Duitsland maar nog steeds geen idee wanneer de koffer terug komt. Gebeld met Boeing die daar een opslag heeft maar die zijn verhuisd en zitten daar niet meer.
TAP is ons veel geld verschuldigd vanwege de kosten die wij hebben moeten maken: vervangende artikelen, extra reiskosten, hotel maar zeker ook de spullen in de koffer. Voor mij erg pijnlijk letterlijk en figuurlijk dat mijn kruk in de koffer zat want ik heb niet ten volle van mijn vakantie kunnen genieten omdat het lopen erg moeilijk is.
De reis van onze koffer.docx
(15.85 KiB) 32 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

BL2
Berichten: 4832
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Je gaat vliegen en ze raken je koffer kwijt, wat nu?

Ongelezen bericht door BL2 »

Die kinderwagen zal nu wel bij iemand anders in gebruik zijn. Wij waren onze parasol kwijt, in de opslag op Schiphol konden we een mooie andere uitzoeken, er lagen er "honderden"...

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Je gaat vliegen en ze raken je koffer kwijt, wat nu?

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ja wij zijn een keer een koffer op de terug weg kwijt geraakt. Netjes gerapporteerd op Schiphol. Van de luchtvaartmaatschappij mochten we de noodzakelijke dingen die in de koffer zaten en nodig waren kopen en bij hun declareren. Dat hebben we netjes terug gehad. Net als de koffer een paar dagen laten met heel veel vuile was erin. Dus alles is gewoon netjes opgelost.

Wille396
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 nov 2021 17:16

Re: Je gaat vliegen en ze raken je koffer kwijt, wat nu?

Ongelezen bericht door Wille396 »

Wat was het nu een koffer of een kinderwagen.

BL2
Berichten: 4832
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Je gaat vliegen en ze raken je koffer kwijt, wat nu?

Ongelezen bericht door BL2 »

ElsdeVosTAP schreef:
11 okt 2022 08:36
....Gebeld met Boeing die daar een opslag heeft ......
En ik altijd maar denken dat Boeing een bedrijf is dat vliegtuigen maakt. Maar schijnbaar kan je hier ook terecht als in hun vliegtuig een koffer is zoekgeraakt ?

alm.schmidt2
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 okt 2022 19:13

Re: Je gaat vliegen en ze raken je koffer kwijt, wat nu?

Ongelezen bericht door alm.schmidt2 »

Tip: zorg ervoor dat er altijd een brief met adres gegevens en telefoonnummer IN DE KOFFER zit, zodat de afhandelde je altijd kan bereiken
Label aan de buitenkant kan ook kwijt raken

eric van herpt
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2022 17:03

Re: Je gaat vliegen en ze raken je koffer kwijt, wat nu?

Ongelezen bericht door eric van herpt »

Op 10 juli 2022 naar Mallorca gevolgen met TUI. De koffer is nooit aangekomen en is sindsdien zoek. De klantenservice van TUI verwijst naar Swissport , hun afhandelaar en zij verwijzen terug naar TUI. Diverse keren op Schiphol geweest om zelf te zoeken. Berichten dat de koffer gevonden zou zijn op Mallorca, in Luik, alles hebben we gehoord, maar niets blijkt waar te zijn. Talloze telefoontjes en emails naar TUI en zeer beperkt teruggebeld worden. Klacht is nu meer dan 90 dagen oud en dan beschouwt men de koffer als verloren en wordt er een claimprocedure gestart. Hier moet je dan ook weer zelf achteraan zitten, want niemand van TUI zal pro-actief zijn door de klant eens te bellen om het op te lossen. Als je belt krijg je nooit twee keer dezelfde persoon te spreken, achternamen mogen ze niet geven en doorverbinden met de manager kan ook niet. De mensen die ik sprak zijn aardig en beleefd, maar uitspraken doen ze niet. Zelfs niet wanneer ik teruggebeld word. Een simpele belafspraak maken blijkt dus ook onmogelijk. Als klant van TUI sta je compleet machteloos en wordt je continu teleurgesteld. Ongelooflijk dat een bedrijf zo met zijn klanten om gaat. Ik denk dat TrosRadar hier een mooie zaak van kan maken.

Plaats reactie