LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kapotte weblink naar ticketregels Kilroy Travels - hun fout?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
JurZee
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 okt 2013 09:34

Kapotte weblink naar ticketregels Kilroy Travels - hun fout?

Ongelezen bericht door JurZee »

Hallo,

Ik heb in begin september een retourticket naar de V.S. gekocht via Kilroy Travels, vliegende met KLM. Helaas moest ik de vlucht omboeken (i.v.m. VISUM vertraging) maar werd onaangenaam verrast dat ik deze niet bleek om te kunnen boeken. Ik kon hierover niks vinden in mijn boekingsbevestiging of reisreservering.

Ik heb contact gehad met zowel KLM als Kilroy. Volgens KLM ligt het aan Kilroy, zij stellen het ticket samen, en volgens Kilroy ligt het aan de afspraak die ze hebben met KLM.

Bovendien was het volgens Kilroy is mijn eigen fout, ik had de zogenaamde "ticket rules" moeten lezen. Alleen werd ik bij het klikken op deze ticketregels continue herleid naar de bovenkant van de webpagina, waar vervolgens de verschillen tussen "flexibele" studententickets en "gewone" tickets met gele en zwarte kleurcodering aangegeven worden. Ik vond het al een vreemde (en verkeerde) manier van de ticketregels weergeven en heb hierover ook geklaagd bij Kilroy.

Ik heb ze geprobeerd uit te leggen via printscreens dat de link naar deze ticketregels niet deugde. In hun antwoord stuurde ze zelf een printscreen met hoe de link zou moeten werken, waarop ik een filmpje heb gemaakt waarop duidelijk te zien is dat de link niet werkt. In hun antwoord stellen ze dat ik als ik problemen heb met de website ik contact had moeten zoeken met Kilroy. Dit lijkt me alleen behoorlijk wijsheid achteraf.

Ik ben zelf van mening dat Kilroy verantwoordelijk is voor een correcte informatieverstrekking aan consumenten, waarvan dit een mooi voorbeeld is hoe dat verkeerd kan gaan. Ik weet alleen weinig van wetgeving op dit gebied, bijna niets, dus ik vroeg me af of iemand hier iets meer over weet?

Alvast bedankt.

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Kapotte weblink naar ticketregels Kilroy Travels - hun fout?

Ongelezen bericht door alfatrion »

De algemene voorwaarden (ticket rules) zijn niet van toepassing omdat de gebruiker zich niet aan zijn informatieplicht heeft gehouden. Daar heb je alleen niets aan. Je sluit een overeenkomst en daar kan je niet eenzijdig onderuit.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Kapotte weblink naar ticketregels Kilroy Travels - hun fout?

Ongelezen bericht door sjohie »

JurZee schreef:Hallo,

Ik heb in begin september een retourticket naar de V.S. gekocht via Kilroy Travels, vliegende met KLM. Helaas moest ik de vlucht omboeken (i.v.m. VISUM vertraging) maar werd onaangenaam verrast dat ik deze niet bleek om te kunnen boeken. Ik kon hierover niks vinden in mijn boekingsbevestiging of reisreservering.

Ik heb contact gehad met zowel KLM als Kilroy. Volgens KLM ligt het aan Kilroy, zij stellen het ticket samen, en volgens Kilroy ligt het aan de afspraak die ze hebben met KLM.

Bovendien was het volgens Kilroy is mijn eigen fout, ik had de zogenaamde "ticket rules" moeten lezen. Alleen werd ik bij het klikken op deze ticketregels continue herleid naar de bovenkant van de webpagina, waar vervolgens de verschillen tussen "flexibele" studententickets en "gewone" tickets met gele en zwarte kleurcodering aangegeven worden. Ik vond het al een vreemde (en verkeerde) manier van de ticketregels weergeven en heb hierover ook geklaagd bij Kilroy.

Ik heb ze geprobeerd uit te leggen via printscreens dat de link naar deze ticketregels niet deugde. In hun antwoord stuurde ze zelf een printscreen met hoe de link zou moeten werken, waarop ik een filmpje heb gemaakt waarop duidelijk te zien is dat de link niet werkt. In hun antwoord stellen ze dat ik als ik problemen heb met de website ik contact had moeten zoeken met Kilroy. Dit lijkt me alleen behoorlijk wijsheid achteraf.

Ik ben zelf van mening dat Kilroy verantwoordelijk is voor een correcte informatieverstrekking aan consumenten, waarvan dit een mooi voorbeeld is hoe dat verkeerd kan gaan. Ik weet alleen weinig van wetgeving op dit gebied, bijna niets, dus ik vroeg me af of iemand hier iets meer over weet?

Alvast bedankt.
Ik kom via een paar muisklikken op deze pagina, waar je blijkbaar een verzoek tot wijziging in kan dienen?

En jij kan wel vinden dat ze van alles moeten doen, maar dat werkt 2 kanten op natuurlijk. Jij had je ook wat meer kunnen verdiepen in deze materie, en dan was vrij snel duidelijk geworden dat het wijzigen van dit soort budget-tickets lang niet altijd kan.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Kapotte weblink naar ticketregels Kilroy Travels - hun fout?

Ongelezen bericht door Jefdus »

Via kilroy zoek je naar de goedkoopste tickets. Een algemeen bekende regel bij de goedkoopste tickets is dat ze over het algemeen niet gewijzigd kunnen worden. Dit had u dus eigenlijk best kunnen weten

JurZee
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 okt 2013 09:34

Re: Kapotte weblink naar ticketregels Kilroy Travels - hun fout?

Ongelezen bericht door JurZee »

Bedankt voor de reacties.

Het verzoek tot wijziging heb ik inderdaad gelijk ingediend toen bleek dat ik m'n vlucht om moest boeken. Helaas kreeg ik toen dus te horen dat dit voor mijn ticket niet opging.

Berenice
Berichten: 231
Lid geworden op: 03 nov 2006 13:04

Re: Kapotte weblink naar ticketregels Kilroy Travels - hun fout?

Ongelezen bericht door Berenice »

Kennelijk hebben ze het nu wel goed gedaan want als ik een ticket met KLM naar NY uitzoek en op voorwaarden klik krijg ik als popup:

Ticketvoorwaarden
Hieronder vind je een samenvatting van de belangrijkste regels die gelden voor het geselecteerde ticket. Worden er geen regels weergegeven, dan kun je er vanuit gaan dat het ticket niet wijzigbaar is en dat in het geval van annulering het zonder annuleringsverzekering niet vergoed zal worden.

De regels komen rechtstreeks uit de systemen van de vliegmaatschappijen en kunnen daarom soms wat onduidelijk weergegeven worden. Onze excuses hiervoor. Maar aangezien de maatschappijen de regels dagelijks en zonder aankondiging kunnen wijzigen, kunnen we deze helaas niet vertalen.
Wil je graag een flexibel ticket en weet je niet of dit van toepassing is hieronder, neem dan contact met ons op.
Hou er rekening mee dat als een luchtvaartmaatschappij door ziekte of overlijden geld kan teruggeven voor het ticket, je direct contact dient op te nemen met de desbetreffende luchtvaartmaatschappij.
KILROY kan hierbij niet assisteren. Indien je wilt dat KILROY de refund afhandelt (bij ziekte/overlijden), dien je in het bezit te zijn van een annuleringsverzekering (aangeschaft bij de boeking bij KILROY).

Houd er rekening mee dat KILROY kosten rekent voor het wijzigen en/of vergoeden van tickets, en dat tickets nooit langer geldig zijn dan 12 maanden.

Let op! Wanneer er verschillende voorwaarden voor de heen- en terugreis gelden, zijn de meest strikte/strenge voorwaarden van toepassing op de gehele reis.

Regels:
MAXIMUM STAY
TRAVEL FROM LAST INTERNATIONAL STOPOVER MUST COMMENCE
NO LATER THAN 12 MONTHS AFTER ON THE FIRST
INTERNATIONAL SECTOR.
PENALTIES
CHANGES

ANY TIME
CHANGES NOT PERMITTED.

CANCELLATIONS

ANY TIME
TICKET IS NON-REFUNDABLE IN CASE OF CANCEL.

ANY TIME
TICKET IS NON-REFUNDABLE IN CASE OF NO-SHOW.

JurZee
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 okt 2013 09:34

Re: Kapotte weblink naar ticketregels Kilroy Travels - hun fout?

Ongelezen bericht door JurZee »

Ik ga er maar vanuit dat ik er verder niets mee kan. Iig bedankt voor al uw reacties.

meniles
Berichten: 158
Lid geworden op: 17 sep 2008 22:50

Re: Kapotte weblink naar ticketregels Kilroy Travels - hun fout?

Ongelezen bericht door meniles »

Ik vind het vooral bijzonder dat uw visum aanvraag vertraagd is, dit duurt normaal Max 72u maar meestal slechts een paar uur. De government shutdown heeft hier geen invloed op.

Maar goed er is idd weinig dat u kunt doen.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Kapotte weblink naar ticketregels Kilroy Travels - hun fout?

Ongelezen bericht door Jefdus »

meniles schreef:Ik vind het vooral bijzonder dat uw visum aanvraag vertraagd is, dit duurt normaal Max 72u maar meestal slechts een paar uur. De government shutdown heeft hier geen invloed op.

Maar goed er is idd weinig dat u kunt doen.
Dat ligt er maar net aan om wat voor een visum het gaat. Bij de VS moet je voor een visum op gesprek komen, dus daar kan best vertraging in komen. Dan ga ik er natuurlijk wel van uit dat TS het heeft over een visum en niet over een ESTA registratie

Gesloten