Klacht Corendon: hotel gesloten bij aankomst

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Bart Brand
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2021 11:45

Klacht Corendon: hotel gesloten bij aankomst

Ongelezen bericht door Bart Brand »

Namens Anita Poots en mezelf, Corendon.nl super bedankt voor de fantastische vakantie, de heerlijke start èn de geweldige afhandeling van onze klacht ! NOT 😱😡😱
Ik heb nog nooit zo'n verschrikkelijke slechte reisorganisatie meegemaakt als Corendon.nl !
Wat is er precies gebeurd?
We hadden een vakantie ( vliegreis incl. hotel) naar Ibiza geboekt, uitgekozen op de site van Corendon op basis van onze wensen
-> Arenal Hotel.
Netjes op tijd betaald en super mooi vooruitzicht, want eindelijk mogen we weer op vakantie na corona !
Op 4 september vliegen we naar Ibiza, en met de gehuurde auto reden we richting ons hotel en rond 21.30 kwamen we aan op onze plaats van bestemming..... en wat bleek ..... het hotel was gesloten.... DICHT.... geen licht, geen mensen op het terras, compleet uitgestorven in het centrum van San Antoni !
De grond zakt onder je voeten vandaan..... een verschrikkelijk slecht gevoel (druk me echt heel netjes uit ! ) en een deja vu naar Frits Bom uit de jaren '90 naar zijn programma de vakantieman !
Wat bleek, het hotel was geen week of een maand dicht, maar al vanaf mei 2021 (doorgegeven door de hostess) en bij navraag bij oud-personeel zelfs al gesloten sinds oktober 2020 !!
Dus Corendon.nl heeft dus de reis aangeboden, en met ons een reisovereenkomst aangegaan die ze nooit konden waarmaken.
Eenmaal terug in Nederland de klacht ingevuld en we zouden binnen 4 weken een antwoord op onze klacht krijgen volgens de mail....
Gisteren was het exact 4 weken geleden en niets gehoord....
En vanmorgen gebeld met Corendon, en wat blijkt... we moeten nog maar eens 4 weken extra wachten op antwoord !
Kreeg zelfs geen telefonisch excuses , maar kort en bondig antwoord wacht nog maar 4 weken.... wat een arrogantie !
Wat een verschrikkelijk slecht bedrijf, slecht in de communicatie en slecht met het afhandelen van klachten !!

Mvg

Bart Brand

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Klacht Corendon: hotel gesloten bij aankomst

Ongelezen bericht door Jablan »

Dit is met afstand de grootste misser, die ik sinds februari 2020 ben tegengekomen in het toerisme. Echte verklaring of toelichting heb ik niet: het hotel was eerder dicht dan Corendon met de activiteiten is gestopt (winterslaap oktober 2020 - april 2021) en hoe het mogelijk is, dat de sluiting niet in het boekingssysteem is verwerkt ...

Gevalletje Nevel van Noorwegen.

Wat te doen? Doorschakelen naar de geschillencommissie reizen van de anvr, lijkt mij hier de snelste weg naar volledige restitutie.

pieterenien
Berichten: 102
Lid geworden op: 08 jun 2011 14:03

Re: Klacht Corendon: hotel gesloten bij aankomst

Ongelezen bericht door pieterenien »

Hoe heeft de hostess van Corendon het ter plaatse opgelost, zodat jullie toch een vakantie daar konden hebben. Ander gelijkwaardig hotel of beter aangeboden o.i.d. ?

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Klacht Corendon: hotel gesloten bij aankomst

Ongelezen bericht door G7 »

Morganlefay schreef:
25 okt 2021 14:41
Waarom MOET men met vakantie terwijl de halve(grapje :twisted: ) wereld op zijn kant ligt.
Er is al vaak gezegd dat het wel een tijdje zal duren voor alles weer normaal is, geduld is een schone zaak, maar sommige mensen hebben dat niet.
Dus nog geduld hebben, Corendon is niet de enige die tegen verwachte annuleringen is gelopen.
Blijkbaar gaat er bij Ts een aantal zaken langs hem/haar heen.
Waar slaat dat nu weer op. Hopelijk is het een grapje van jou. Waarom zou men moeten wachten ? Waarop?
Heel Europa was van de zomer code geel. Wij zijn ook zoals elk jaar naar Spanje geweest, behalve vorig jaar. ( corona )

Wat de TS hier verteld is zeer schandalig van met name Corendon. Laat ze er niet mee wegkomen, want dit kan echt niet. Schakel aub die instanties in die jullie hier mee kunnen helpen. Jammer dat de vakantie programma's in het najaar niet op tv zijn, juist nu de vele klachten van de afgelopen zomer binnen komen. Anders had je daar naar toe kunnen schrijven, wat je natuurlijk alsnog kunt doen, alleen komt het niet op tv.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Klacht Corendon: hotel gesloten bij aankomst

Ongelezen bericht door sjohie »

Terecht dat u een klacht heeft ingediend, maar even voor de duidelijkheid, hoe is dit ter plekke opgelost? Het lijkt me straf dat u de gehele duur van de vakantie op het strand heeft geslapen oid? Het is onvergeeflijk, echter met alle wijzigingen en corona mitsen en maren, is het ook weer niet compleet onbegrijpbaar dat een bericht van een hostess, ergens tussen de operationele kieren is gevallen in alle hectiek.

Wat betreft de reactietijden, zoals hierboven al genoemd, de hele reissector siddert nog na van de corona-pandemie klappen de afgelopen 18 maanden, wat een enorme extra druk geeft op wat de "back-office" heet, oftewel de mensen achter de schermen die klachten moeten uitzoeken en afhandelen.

Overigens is de laatste review van dit hotel van eind 2019 zie ik, dat hád voor u ook reden kunnen zijn om even wat verder te kijken. Immers hebben alle partijen, tot aan ministers tijdens "persco's" aan toe, er op gehamerd dat vakantiereizen in 2021 nog niet als vanouds zouden gaan zijn.

Begrijpt u me aub niet verkeerd, ik ben het met u eens dat u duidelijk het lijdend voorwerp bent, en dat Corendon over de brug moet komen met een goede klachtenafhandeling.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Klacht Corendon: hotel gesloten bij aankomst

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik mis de afhandeling van de klacht ter plaatse. Hopelijk heb je ter plaatse gebeld en hebben hun een gelijkwaardige hotel aangeboden.

Ook is het de vraag wat je wilt bereiken. Ook dit mis ik in het verhaal.


Wacht nog even de 4 weken af. Eventueel kan je naar je rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl voor hulp en advies of www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... es/reizen/ voor een bindend uitspraak.

WZZ
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 mar 2018 13:17

Re: Klacht Corendon: hotel gesloten bij aankomst

Ongelezen bericht door WZZ »

Het is onvoorstelbaar dat er nog mensen zijn die op dit topic reageren en (een deel van) de verantwoordelijkheid bij de topicstarter leggen.
Het is zo simpel, je boekt een reis bij een reisorganisatie die bij diverse kwaliteitskeurmerken is aangesloten en als je dan aankomt blijkt het hotel al tijden gesloten te zijn. Hoe kun je dit proberen goed te praten? Waarom moet je als je bij een erkende reisorganisatie boekt nog reviews bekijken?
Ik koop bij Opel Nederland een nieuwe Opel Astra en krijg dan bij het ophalen te horen dat die auto al een jaar niet meer wordt geproduceerd.
Topicstarter: bedankt voor uw verhaal. Mijn ervaringen met Corendon waren in het verleden al niet zo goed. Kennelijk is er nog niet veel verbeterd daar,

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Klacht Corendon: hotel gesloten bij aankomst

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik gok dat Corendon eerst wil weten hoe dat er doorheen is geglipt en ze daarvoor mogelijk langer dan 4 weken nodig hebben.

Corendon heeft het schijnbaar ter plaatse opgelost en wil nu eerst de onderste steen boven. Dat kun je ze niet verwijten.

Pas als blijkt dat ze daar niet mee bezig zijn, dan vind ik dat ze iets te verwijten valt.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Klacht Corendon: hotel gesloten bij aankomst

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Jablan schreef:
25 okt 2021 14:18
Dit is met afstand de grootste misser, die ik sinds februari 2020 ben tegengekomen in het toerisme. Echte verklaring of toelichting heb ik niet: het hotel was eerder dicht dan Corendon met de activiteiten is gestopt (winterslaap oktober 2020 - april 2021) en hoe het mogelijk is, dat de sluiting niet in het boekingssysteem is verwerkt ...

Gevalletje Nevel van Noorwegen.

Wat te doen? Doorschakelen naar de geschillencommissie reizen van de anvr, lijkt mij hier de snelste weg naar volledige restitutie.
En daar zeker niet te lang mee wachten. Het kan best zijn dat Corendon TS aan het lijntje wil houden totdat de periode voor het indienen van de klacht is verstreken. Ik zou TS adviseren om nu een klacht in te dienen en daar niet mee te wachten.

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Klacht Corendon: hotel gesloten bij aankomst

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik zou een hele korte termijn als ultimatum geven, bijvoorbeeld drie werkdagen, afhankelijk van de termijn waarbinnen je naar de geschillencommissie kan, en daarna naar de geschillencommissie stappen. De casus is wel van belang voor de uitkomst.

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Klacht Corendon: hotel gesloten bij aankomst

Ongelezen bericht door Dirkie »

Bart Brand schreef:
25 okt 2021 11:50
Eenmaal terug in Nederland de klacht ingevuld en we zouden binnen 4 weken een antwoord op onze klacht krijgen volgens de mail....
Gisteren was het exact 4 weken geleden en niets gehoord....
Wat ik graag zou willen weten is wat is er ter plekke gedaan om toch nog van je vakantie te kunnen genieten. Regel is dat je ter plekke meteen bij de hostess/lokale vertegenwoordiging een klacht moet indienen zodat zij het ter plekke kunnen regelen.
En natuurlijk is het niet netjes dat Corendon een accommodatie aanbied die blijkbaar al langer gesloten is.
En wat ik me ook afvraag is of TS sinds oktober 2020 de enige gast geweest van Corendon die dit geboekt heeft. Ik neem aan dat Corendon geen accommodaties gaat aanbieden die een jaar niet geboekt worden.
Overigens kan het hotel nog steeds geboekt worden bij Corendon. In de recensies op hun site zie ik dat mensen tevreden zijn maar ook dat men in een ander hotel ondergebracht werd omdat dit hotel gesloten was. Maar niet iedereen schrijft dan.

bupaul
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 jul 2010 11:32

Re: Klacht Corendon: hotel gesloten bij aankomst

Ongelezen bericht door bupaul »

heel vreemd dat men nog steeds kan boeken.
Van de recensies van het afgelopen seizoen lees ik dat men op het vliegveld op de hoogte is gesteld en men naar het naast gelegen Hotel Ses Savines gaat. Ik vermoed dat TS zich niet op het vliegveld bij de hostess had gemeld omdat hij eigen vervoer had geregeld.
Zelf hebben wij vaak bij Corendon geboekt en altijd naar tevredenheid. Bij klachten over bv de kamer werd dat ook snel opgelost.

Len123
Berichten: 51
Lid geworden op: 09 nov 2013 08:28

Re: Klacht Corendon: hotel gesloten bij aankomst

Ongelezen bericht door Len123 »

Ik zou niet eens wachten, want dit gaat weer nodeloos tijdrekken worden.
Gelijk aankaarten bij de geschillen commissie en nog een tip:
NOOIT meer bij een organisatie boeken, gewoon zelf doen via Booking.com een (lijndienst) vliegtuigmaatschappij en een autoverhuur bedrijf. Je zult versteld staan hoeveel goedkoper je uit bent.
Ik vloog (lees nu vlieg) al in geen jaren meer met een charter, altijd met een lijndienst en ben honderden euro's goedkoper uit met een vele male betere service!
Geen vertragingen, gewoon een hapje en een drankje en ruim zitten.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Klacht Corendon: hotel gesloten bij aankomst

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Len123 schreef:
31 okt 2021 15:06

NOOIT meer bij een organisatie boeken, gewoon zelf doen via Booking.com een (lijndienst) vliegtuigmaatschappij en een autoverhuur bedrijf. Je zult versteld staan hoeveel goedkoper je uit bent.
Dat klopt echt niet altijd. Ik heb regelmatig pakketreizen geboekt die aanzienlijk goedkoper waren dan zelf samengestelde reizen. Je moet dat gewoon per keer bekijken.

En gezien de klachten (terecht of onterecht) over booking.com en vliegtuigmaatschappijen op deze site is het ook niet voor iedereen de juiste oplossing.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Klacht Corendon: hotel gesloten bij aankomst

Ongelezen bericht door Jablan »

Nog beter dan via Booking is direct bij het hotel of de verhuurder boeken.

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Klacht Corendon: hotel gesloten bij aankomst

Ongelezen bericht door Nevyn »

We buitelen weer over elkaar met goedbedoelde adviezen en meningen en ondertussen.....

Gebruikersstatistieken
Lid geworden op:
25 okt 2021 11:45
Laatst actief:
25 okt 2021 11:50
Aantal berichten:
1 | Zoek gebruikers berichten
(0.00% van alle berichten / 0.14 berichten per dag)

Gesloten