LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht Corendon! - NOOIT MEER!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
feileve
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 okt 2010 14:04

Klacht Corendon! - NOOIT MEER!

Ongelezen bericht door feileve »

Op de heenreis, bleek een dag van te voren dat we een tussenlanding zouden hebben op Bodrum. Gezien wij twee uur later (22:05 uur) dan gepland (21:05 uur) aankwamen op vliegveld Istanbul Gokcen en de transfer van het vliegveld naar ons hotel ook nog eens een uur duurde kwamen wij pas om 23:05 uur aan op bestemming. Het zou netjes geweest zijn van Corendon om zijn passagiers enigszins tegemoet te komen in welke vorm dan ook. Gezien wij al vanaf 14:15 uur Nederlandse tijd in het vliegtuig zaten. Daarbij spraken de stewardessen aan boord van het vliegtuig geen Nederlands, noch Engels, en waren zij zeer onvriendelijk.

Kan gebeuren dachten wij, we maken er het beste van. De dag voor vertrek uit Istanbul lazen wij op het informatiebord in ons hotel dat wij al om 13:00 uur werden opgehaald door de bus die ons naar het vliegveld zou brengen.

Dit tot onze grote verbazing, aangezien wij met het boeken van de vakantie rekening hadden gehouden met een vluchttijd in de avonduren (19:55 Turkse tijd). Wij hadden op die dag ook nog een zakelijke afspraak gepland en hebben deze dus noodgedwongen moeten cancellen.

Vanwege de onduidelijkheid besloten wij onze hostess te bellen. Deze mevrouw, kan me haar naam niet goed herinneren, voornaam leek op Sabhat, nam zeer onaardig de telefoon op en vertelde dat wij zo vroeg werden opgehaald vanwege de verkeersdrukte in Istanbul.
Wij zouden gewoon op afgesproken tijd vliegen en geen tussenlanding hebben op Bodrum, zoals op de heenreis.
Goed, met deze informatie in ons hoofd werden we om 13:00 uur opgehaald bij ons hotel. Iedereen in de bus was met hetzelfde verhaaltje zoet gehouden, zo bleek later toen we aankwamen op het vliegveld. Hier was niemand van Corendon te bekennen en met een hoop gedoe, zijn we erachter gekomen dat er wel degelijk een tussenlanding zou zijn in Bodrum. Op het vliegveld was overigens niemand van Corendon te bekennen.

Samenvattend, om 13:00 Turkse tijd werden we opgehaald bij het hotel, om vervolgens om 23:00 Nederlandse tijd te landen op Schiphol!

Een tussenlanding op de heenweg kan gebeuren, maar op heen én terugreis een reis van 10 (!) uur lang? Zonder enig excuus, uitleg of iets dergelijks door de reisorganisatie?


NOOIT MEER CORENDON!

Juist ja
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2010 10:26

Re: Klacht Corendon! - NOOIT MEER!

Ongelezen bericht door Juist ja »

Ik moet u eerlijk bekennen dat ik het probleem niet zo zie. De reisdagen waren erg lang, ok. Maar verder een prima vakantie gehad toch?

halfje
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:11

Re: Klacht Corendon! - NOOIT MEER!

Ongelezen bericht door halfje »

Ongelofelijk!!! Sommige mensen hebben echt overal wat over te zeuren!!!

Ga u diep schamen!!!

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Klacht Corendon! - NOOIT MEER!

Ongelezen bericht door Henri42 »

Typisch is een turkse chartervlucht niets bijzonders, voor meer comfort kun je meer betalen en met de KLM vliegen.
Natuurlijk staan niet overal Corendon lui reizigers op te wachten :0

middelburg
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 dec 2005 09:12

Re: Klacht Corendon! - NOOIT MEER!

Ongelezen bericht door middelburg »

Ik kan me goed indenken dat je dan behoorlijk baalt.
Mbt "juist ja" en" halfje": jullie kunnen wel stoer zeggen geen probleem te zien of het gezeur te vinden, ik vind dergelijke reacties erg flauw. Als jullie in de schoenen zouden staan van de topicopener hadden jullie ook behoorlijk pissig geweest. Ik vind jullie reacties, vooral die van halfje een vorm van pestgedrag en niet terzake zijnde.

halfje
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:11

Re: Klacht Corendon! - NOOIT MEER!

Ongelezen bericht door halfje »

Nou, waarom zou je hier behoorlijk van moeten balen dan. Omdat de reis zowel heen als terug 9 uur duurde? (Volgens TS 10, maar die berekening klopt niet).
Dan moet je maar, zoals gezegd, voor een veelvoud van de prijs een reguliere lijnvlucht nemen.

En als je s avonds om 19.55 vertrekt, moet je dus om 16.55 op de luchthaven zijn, dus hoe kun je dan die middag na enen nog een 'zakelijke" afspraak plannen... Daarbij stond het TS natuurlijk geheel vrij om geen gebruik te maken van de ophaaldienst van Corendon, maar zelf een taxi naar de luchthaven te nemen.

Verder: Waarom zou Corendon TS moeten compenseren voor een vertraging van 1 uur , en waarom zouden er mensen van Corendon op de luchthaven moeten staan? Of had TS misschien een afscheidskusje gewild ofzo?

Juist ja
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2010 10:26

Re: Klacht Corendon! - NOOIT MEER!

Ongelezen bericht door Juist ja »

middelburg schreef:Mbt "juist ja" en" halfje": jullie kunnen wel stoer zeggen geen probleem te zien of het gezeur te vinden, ik vind dergelijke reacties erg flauw. Als jullie in de schoenen zouden staan van de topicopener hadden jullie ook behoorlijk pissig geweest. Ik vind jullie reacties, vooral die van halfje een vorm van pestgedrag en niet terzake zijnde.
Niets stoers aan. Ik kijk puur naar de feiten die door de topicopener worden opgesomd. Dan kom ik tot de conclusie dat de reisdagen inderdaad erg lang zijn maar dat Corendon verder weinig te verwijten valt. En volgens mij heb ik daar helemaal gelijk in.

Ik zal de rollen eens omdraaien en uw (middelburg) bijdrage 'stoer' noemen. Dit is een forum waar iedereen zijn of haar mening mag geven. Dat u mijn bijdrage als 'niet terzake zijnde' en 'stoer' afdoet betekend natuurlijk niet dat dit ook zo is. Ik ga in op de klacht van de topicopenener maar mag ik het hier aub niet mee eens zijn? Wat gaan we nou krijgen dan?

Gesloten