LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht Corendon

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Maartenmw
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 aug 2011 15:30

Klacht Corendon

Ongelezen bericht door Maartenmw »

Afgelopen zomer ben ik met mijn vriendin naar Kreta gevlogen via een boeking bij Corendon international travel B.V. waar wij helaas het volgende hebben ervaren:

Toen wij op zondag 10 juli om 22:00 uur aankwamen op de vakantie bestemming bleek hotel Areti te zijn volgeboekt. Dat wil zeggen dat onze kamers al bezet waren met andere gasten. Dit werd ons niet verteld, echter de chauffeur bracht ons naar een ander hotel en daar begrepen wij dat onze kamers bezet waren. We hebben toen bezwaar gemaakt maar moesten wachten op de reisleider die de volgende dag kwam. De volgende dag kwam Patrick (de reisleider) en wij maakten hem duidelijk dat wij niet tevreden waren over de aangeboden accommodatie. Als ik de foto's zou kunnen toevoegen zou u overduidelijk kunnen constateren dat het hier gaat om een mindere kwaliteit. Dit, terwijl in hun voorwaarden (artikel 11 lid 2b) staat geschreven dat het alternatieve aanbod bij een wijziging van de overeengekomen dienstverlening minstens gelijkwaardig hoort te zijn. In ons geval was de aard en klasse van het aangeboden hotel in geen enkel opzicht te vergelijken met hotel Areti die wij geboekt hadden.

Patrick vertelde ons dat hij ging kijken naar een oplossing en dat wij tot die tijd moesten verblijven in hotel Adonis. Dinsdag ochtend kwam Patrick terug met de mededeling dat wij dit moesten accepteren. In artikel 17 lid 1a van hun voorwaarden staat dat de reisorganisator (Patrick in dit geval) in deze situatie zorgt voor een adequate mogelijkheid om deze in de vorm van een klacht schriftelijk op de voorgeschreven wijze vast te leggen (klachtrapport). Dit heeft hij niet gedaan en daardoor hebben wij nu geen klachtrapport.

Na deze melding van Patrick hebben enkele gasten van onze vlucht besloten een ander hotel te boeken omdat zij de kwaliteit van hotel Adonis te laag vonden. Wij waren er financieel niet toe in staat om extra verblijf- of repatriëringskosten op te brengen omdat wij beiden student zijn. Hierdoor hadden wij geen andere keus dan in hotel Adonis te verblijven, ondanks dat elke terugkomst in onze hotelkamer bevestigde dat dit niet de vakantie was die ons was aangeboden.

Corendon heeft na onze klacht laten weten dit spijtig te vinden maar zegt dat ze van niks af wisten. Daarnaast durven ze te beweren dat wij in een 3 sterrenhotel(!?) zijn geplaatst, en als laatste trap na, krijgen wij de schuld van het niet kunnen leveren van een klachtrapport. 'U dient hierom bij de reisleiding te verzoeken. Uit uw schrijven blijkt niet , dat u hierom heeft verzocht.' Aldus Corendon.

Corendon weigert onze tegemoetkoming in de kosten die wij hebben voorgesteld te betalen, maar biedt ons 25 euro aan. Dit noemen zij een 'financiële compensatie'.
Gelet op de duidelijke minder kwaliteit van het hotel, de enorme teleurstelling toen wij daar aankwamen en de rompslomp rondom melding maken bij de reisleider, lijkt mij 50% van de reiskosten het minste wat ze ons terug zouden kunnen geven.

Ik vind dit geen stijl van Corendon en ik wil ze hier ook niet zomaar mee weg laten komen.

frenchy
Berichten: 121
Lid geworden op: 05 apr 2011 13:10

Re: Klacht Corendon

Ongelezen bericht door frenchy »

als ik op zoover kijk, zie ik dat hotel Areti, waar u geboekt had, 2 sterren heeft en hotel Adonis, waar u gedropt bent, 3 sterren.

Dus kunnen ze zich idd beroepen op artikel artikel 11 lid 2b. Denk dat u weinig keus heeft en zich hierin moet berusten. Maar ik begrijp dat het heel vervelend moet zijn geweest.

Maartenmw
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 aug 2011 15:30

Re: Klacht Corendon

Ongelezen bericht door Maartenmw »

frenchy schreef:als ik op zoover kijk, zie ik dat hotel Areti, waar u geboekt had, 2 sterren heeft en hotel Adonis, waar u gedropt bent, 3 sterren.

Dus kunnen ze zich idd beroepen op artikel artikel 11 lid 2b. Denk dat u weinig keus heeft en zich hierin moet berusten. Maar ik begrijp dat het heel vervelend moet zijn geweest.
Denkt u daar nog zo over als u deze foto's ziet?
https://picasaweb.google.com/1178374274 ... directlink

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Klacht Corendon

Ongelezen bericht door sprookje »

Hier staan ook beelden van hotel adonis.enland, Kreta, Agia Galini,en dat ziet er toch een stuk beter uit!

http://www.thomascook.be/Hotel-Adonis

Bij thomas cook ziet hotel adonis er toch mooi uit hoor.
Laatst gewijzigd door sprookje op 19 okt 2011 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Klacht Corendon

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Ik snap ook niet dat u de klacht, nadat Patrick u meedeelde dat u maar akkoord moest gaan, niet schriftelijk hebt ingediend.
U had toch inderdaad zelf om een klachtenformulier kunnen vragen?

Maartenmw
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 aug 2011 15:30

Re: Klacht Corendon

Ongelezen bericht door Maartenmw »

sprookje schreef:Hier staan ook beelden van hotel adonis.enland, Kreta, Agia Galini,en dat ziet er toch een stuk beter uit!

http://www.thomascook.be/Hotel-Adonis

Bij thomas cook ziet hotel adonis er toch mooi uit hoor.
Link doet het niet.
Maar inderdaad, dit zijn misleidende foto's.
VioletPrue schreef:Ik snap ook niet dat u de klacht, nadat Patrick u meedeelde dat u maar akkoord moest gaan, niet schriftelijk hebt ingediend.
U had toch inderdaad zelf om een klachtenformulier kunnen vragen?
Dit hebben wij uiteraard gevraagd aan Patrick, maar deze hebben wij nooit gekregen. Sterker nog, ik heb 5 getuige. Onze reisgenoten waren er bij en hebben er ook om gevraagd.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Klacht Corendon

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Maartenmw schreef:
VioletPrue schreef:Ik snap ook niet dat u de klacht, nadat Patrick u meedeelde dat u maar akkoord moest gaan, niet schriftelijk hebt ingediend.
U had toch inderdaad zelf om een klachtenformulier kunnen vragen?
Dit hebben wij uiteraard gevraagd aan Patrick, maar deze hebben wij nooit gekregen. Sterker nog, ik heb 5 getuige. Onze reisgenoten waren er bij en hebben er ook om gevraagd.
Maar dan laat je je dus afschepen....
Het is vervelend om te doen op vakantie, maar dan zul je toch actie moeten ondernemen.
Niet vanaf de vakantie het hoofdkantoor gebeld dat Patrick je niet netjes hielp?

Maartenmw
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 aug 2011 15:30

Re: Klacht Corendon

Ongelezen bericht door Maartenmw »

[/quote]
Maar dan laat je je dus afschepen....
Het is vervelend om te doen op vakantie, maar dan zul je toch actie moeten ondernemen.
Niet vanaf de vakantie het hoofdkantoor gebeld dat Patrick je niet netjes hielp?[/quote]

Klopt, maar in de voorwaarden artikel 17 staat dat de reiziger zich moet melden bij de reisleider. Dit hebben wij toch gedaan? Er staat niet dat de reiziger zelf moet zorgen voor een klachtrapport. Er staat dat de reisorganisator zorgt voor een klachtrapport: 'de reisorganisator zorgt voor een adequate mogelijkheid om deze in de vorm van een klacht schriftelijk op de voorgeschreven wijze vast te leggen (klachtrapport).'

Als ik de voorwaarden lees zie ik dat ik heb gehandeld zoals dat volgens hun zou moeten. Of mis ik dan iets?

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Klacht Corendon

Ongelezen bericht door G7 »

Oke, je had je gemeld bij die Patrick en hebben neem ik aan, samen het klachtenformulier ingevuld en beide ondertekend, want zo werkt het en ik spreek uit eigen ervaring, al was dit niet met Corendon.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Klacht Corendon

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Maartenmw schreef:Klopt, maar in de voorwaarden artikel 17 staat dat de reiziger zich moet melden bij de reisleider. Dit hebben wij toch gedaan? Er staat niet dat de reiziger zelf moet zorgen voor een klachtrapport. Er staat dat de reisorganisator zorgt voor een klachtrapport: 'de reisorganisator zorgt voor een adequate mogelijkheid om deze in de vorm van een klacht schriftelijk op de voorgeschreven wijze vast te leggen (klachtrapport).'

Als ik de voorwaarden lees zie ik dat ik heb gehandeld zoals dat volgens hun zou moeten. Of mis ik dan iets?
Ja, want je moet dus een schriftelijk rapport hebben.
Daar bent u niet afdoende achteraan gegaan.
Als u een papiertje wilt hebben en persoon a geeft het u niet, dan moet u naar persoon b.
Laatst gewijzigd door VioletPrue op 20 okt 2011 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Sanne Zuijden
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 okt 2011 15:11

Re: Klacht Corendon

Ongelezen bericht door Sanne Zuijden »

Het is echt jammer dat je geen klachtenrapport hebt. Het probleem is nameijk dat er veel mensen zijn die achteraf gaan klagen terwijl ze dit nooit op de bestemming hebben aangegeven bij de reisleider. Dit soort mensen verpesten het een beetje voor de rest.

Kijk of je jouw klacht echt kunt specificeren. De foto´s die je hebt genomen zeggen weinig. Deze tonen mij slechts een verschil in entourage en toevallig een rotte deur. Zet de omschrijvingen van beide hotels naast elkaar en kijk of je cruciale verschillen kunt ontdekken. Sterren worden afgegeven op basis van faciliteiten. Dus kun je bewijzen of de faciliteiten zoals bv. fitnessruimte, aantal zwembaden, aantal keren dat er kon worden gegeten/drinken gedurende de dag, afmeting kamer etc minder zijn i.v.t. het oorspronkelijke hotel? Dat is waar een rechter naar kijkt. En uiteraard naar of je wel/niet je beklag zwart op wit hebt laten zetten op de bestemming. Helaas is dit laatste niet gebeurd :-(

Gesloten