LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht over Corendon; meer dan een dag later terug naar huis

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
miljavanderplaat
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 okt 2010 15:39

Klacht over Corendon; meer dan een dag later terug naar huis

Ongelezen bericht door miljavanderplaat »

Vliegmaatschappij Corendon
2 Passagiers

Problemen:
We zouden op zaterdag 18 augustus naar Amsterdam Schiphol terug vliegen vanaf Dalaman, Turkije. Dit liep totaal anders. We zouden om 11.15 uur vliegen met CND 616 en landen om 14.25 uur in Amsterdam.

Toen wij ’s morgens aankwamen op Dalaman, moesten wij anderhalf uur in de rij staan om in te checken. Eenmaal bij de incheckbalie, kregen wij te horen dat onze vlucht met 5 uur vertraagd was. Ons werd niet verteld waarom. Wij kregen via, via te horen vanuit Nederland dat het vliegtuig met evenwichtsproblemen te kampen had.

Na 13.00 uur werden wij opeens opgeroepen (de gehele vlucht) om naar de gate te komen van het geplande vertrek. Daar aangekomen werd ons verteld dat wij met een bus naar een restaurant gebracht zouden worden om eindelijk wat te eten te krijgen.

Daar aangekomen was een lopend buffet en we krijgen MAAR 1 glas drinken aangeboden (het was onder een plat afdak waar het meer dan 40 graden was in de snikhete zon), wij werden verplicht, om extra drinken zelf te kopen. Want we kregen maar 1 glas en meer niet. Dit in tegenstelling van protest van ons.

Nadat we daar een uur hadden gezeten, wist Corendon ons te vertellen dat wij om half 4 terug naar het vliegveld zouden keren. Want het vliegtuig zou onderweg zijn vanuit Nederland en wij zouden terug vliegen naar Nederland.

Eenmaal aangekomen op het vliegveld, moesten we weer allemaal inchecken, maar bij de incheckbalie bleek dat 25 mensen, waaronder mijn vriend en ik, niet mee konden in het vliegtuig. Ze hadden vanuit Nederland een kleiner vliegtuig gestuurd, waardoor er 25 man niet mee konden. En dit wisten ze niet, tenminste dit werd gezegd. Terwijl in Nederland bij Corendon ’s morgens al bekend was, dat niet alle mensen mee terug zouden kunnen vliegen.

We hebben twee uur bij de incheckbalie staan wachten, want wij zouden zoiezo niet mee kunnen met het vliegtuig. De Nederlandse hostess van Corendon wist zelf ook van niets, ze kon ons niets vertellen en niets doen. Dit was absoluut onacceptabel vonden wij, zo ga je niet met mensen om. We waren intussen al meer dan 12 uur op de been (’s morgens waren wij al om 06.00 uur opgehaald van ons hotel in Marmaris). En in al die tijd was ons een maaltijd aangeboden en 1 flesje drinken in de warmte van meer dan 40 graden.

Nadat wij eindelijk een keer onze koffers terug kregen, werd ons verteld dat wij terug gebracht zouden gaan worden naar onze hotels. Ons hotel was 1 uur en 40 minuten rijden verderop, een busrit waar wij allemaal absoluut geen zin in hadden. Weer die zinderende hitte in, weer van hot naar her gebracht worden met de bus.

Wij stelde dus ook voor, om hotels bij het vliegveld te boeken, dit vond Corendon te duur. Dus dat ging niet door. Dus werden mijn vriend en ik weer naar ons oude hotel gebracht in Marmaris. Maar voordat we vertrokken met de bus werden we weer in de bus gezet, afwachtend op iets. Waarop weten we nu nog steeds niet. We zaten in een zeer warme bus die tevens weer in de brandende zon stond. Na een uur werd ons eindelijk een flesje water aangeboden (iets wat wij uit protest intussen zelf al verplicht hadden moeten kopen) wil je niet flauwvallen.

Toen we eindelijk met de bus zouden vertrekken, bleek dat onze Nederlandse hostess van Corendon niet mee ging, we werden opgezadeld met een Turks meisje van Corendon die totaal geen Engels kon. Iemand waar mee wij dus niet konden communiceren.

Na 1 uur en 40 minuten stonden wij weer bij ons oude hotel. Wij wisten nog steeds niet wat er ging gebeuren. Dit maakte wij ook duidelijk bij de Turkse hostess maar die kon geen Engels. Wij vroegen hoe het nu verder ging, ze begreep ons niet en bleef steeds zeggen dat ze bij de balie van het hotel meer wisten. Dit vertrouwde wij niet, dus wij eisten dat zij mee naar binnen ging. Eenmaal binnen was ze opeens verdwenen met bus en al. Wij stonden aan de balie en er werd ons verteld dat Corendon een fax had gestuurd waarin stond dat wij op zondag 19 augustus om 12.00 uur opgehaald zouden worden door een bus en naar het vliegveld gebracht zouden worden. We kregen weer een kamer en konden nog snel even wat eten.

’s Morgens vertrouwde mijn vriend en ik het niet en wij probeerde Corendon te bellen. De telefoon in onze kamer werkte niet goed, dus liep mijn vriend naar de balie om te vragen of hij mocht bellen. Eenmaal aangekomen bij de balie, stonden daar een paar reisgenoten van ons met de koffers in de handen. Het bleek dat wij per direct moesten vertrekken (het was 09.00 uur) en geen 12.00 uur. De Turkse hostess commandeerde mijn vriend nu mee te komen naar het vliegveld. Hij reageerde door te zeggen dat zijzelf en Corendon hadden gezegd dat we pas om 12.00 uur zouden vertrekken. Dit klopte dus ook al niet.

Mijn vriend kwam aanrennen en wij pakten snel onze koffers in, checkte snel uit en rende naar de bus die stond te wachten. Maar wij waren niet de enige die nergens van af wisten. Nog een paar mensen die bij ons in het hotel zaten wisten nergens van af. Die waren namelijk nog aan het ontbijten, eenmaal allemaal in de bus. Reed de bus hard naar het vliegveld. Wij moesten snel inchecken en volgens de Turkse hostess wisten ze aan de incheckbalie van alles af en was alles geregeld.

Wij eisten dat zij mee naar de balie zou gaan, voor de zekerheid. In de tussentijd dat wij door de detectiepoortjes moesten, bleek de hostess snel weer in de bus gestapt te zijn. En weg was ze. Daar stonden wij dan. We hadden alleen onze paspoorten en oude tickets van de dag ervoor.

Uiteraard, waar wij al bang voor waren, stonden wij niet op de vlieglijst voor de enigste vlucht die er die dag was. Na meer dan een uur geruzied te hebben, gebeld te hebben naar Corendon in Nederland, het noodnummer van Corendon in Turkije kwam er opeens ‘toevallig’ een lijst tevoorschijn waar we op stonden. Vooruit, we mochten inchecken. Eindelijk vlogen we terug naar Nederland na meer dan 27 uur dan onze eigenlijke vlucht.

We hebben totaal geen excuses van Corendon gehad, geen tegemoetkomingen, helemaal niets. We moesten het zelf maar uitzoeken. U snapt, wij zijn zeer boos en eisen ons geld terug. Zo ga je niet met mensen om. Wij hebben ons de hele tijd aan de afspraken gehouden, maar tegemoetkomingen waren er niet. En afspraken werden niet na gekomen. We werden als vee behandeld door ons in een snikhete bus te zetten zonder drinken, ons heen en weer te slepen zonder ons wat te vertellen. Terwijl Corendon het allang wist dat er 25 mensen niet mee zouden kunnen vliegen. Er werd ons totaal niets vertel, we werden van het kastje naar de muur gestuurd en weer terug. Wij voelen ons letterlijk genaait en misbruikt.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Klacht over Corendon; meer dan een dag later terug naar huis

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

heeft u nu op maandag morgen al contact gezocht met corendon?
misschien eerst dat even doen??

ik vind het echt heel rot hoe het gelopen is,maar ik kan niks voor u doen..
dus misschien even bellen...

dat het allemaal niet goed gegaan is ,is zeer duidelijk!

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Klacht over Corendon; meer dan een dag later terug naar huis

Ongelezen bericht door tenormin »

Een zeer herkenbaar verhaal. Hebben dit zelf meegemaakt, met één verschil, wij vlogen toen nog met MartinAir (die nu alleen vrachtvluchten doet). We hebben volledige compensatie gehad maar Corendon is (nog) niet aangesloten bij de "garantieclub" in Nederland en ik ben bang dat daar het probleem uit de hoge hoed getoverd gaat worden. Inderdaad een heel nare ervaring want Corendon wist al deze zaken op voorhand, alleen: kom maar eens met het bewijs. En zelfs dan blijft het moeilijk: geen Garantiefonds Reizen lidmaatschap.
Evengoed, bel en mail ze plat, wie weet wat er uit komt.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Klacht over Corendon; meer dan een dag later terug naar huis

Ongelezen bericht door nevermind »

Wat jullie overkomen is, kan natuurlijk niet door de beugel.
Zoals Rozemarijntje al heeft opgemerkt, is er blijkbaar nog geen contact met Corendon geweest, misschien was dit handiger geweest, dan hier en op andere fora te schrijven.
Nog een tip: Haal jou NAW gegevens van het forum Klacht.nl, tenminste als je in vervolg niet wilt slachtoffer van spam wilt worden.
Kleine noot:
Titel van topic klopt niet, want jullie zijn niet meer dan een dag later thuis geweest, maar i.p.v. 14:25 dan om 00:14. :wink:
Laatst gewijzigd door nevermind op 20 aug 2012 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Klacht over Corendon; meer dan een dag later terug naar huis

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

uhhh nevermind ik wil graag niet met rosemarijntje geassocieerd worden :wink: :mrgreen:

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Klacht over Corendon; meer dan een dag later terug naar huis

Ongelezen bericht door nevermind »

rozemarijntje schreef:uhhh nevermind ik wil graag niet met rosemarijntje geassocieerd worden :wink: :mrgreen:
Sorry, mijn excuses, was niet zo bedoeld! :oops: :oops:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Klacht over Corendon; meer dan een dag later terug naar huis

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

tenormin

als het goed is zijn ze wel lid,van de SGR stichting garantiefonds reisgelden heet het nu..

anvr ook lid

en ook lid van het calamiteitenfonds..
wat dat betreft is corendon wel veranderd... tenminste als het zo is..

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Klacht over Corendon; meer dan een dag later terug naar huis

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

het is goed nevermind :lol:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Klacht over Corendon; meer dan een dag later terug naar huis

Ongelezen bericht door tenormin »

rozemarijntje, als ze inmiddels lid zijn van de SGR heb ik niets geschreven, dan is dit nog niet zo lang het geval. Bij opvragen Corendon staat het er wel bij, maar niet op de Corendon sites (heb ze niet allemaal gezocht, hoor). Dan heeft de TS in ieder geval wat meer houvast waar ze zich kan beroepen op schadevergoeding.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Klacht over Corendon; meer dan een dag later terug naar huis

Ongelezen bericht door Emmy75 »

tenormin schreef:rozemarijntje, als ze inmiddels lid zijn van de SGR heb ik niets geschreven, dan is dit nog niet zo lang het geval. Bij opvragen Corendon staat het er wel bij, maar niet op de Corendon sites (heb ze niet allemaal gezocht, hoor). Dan heeft de TS in ieder geval wat meer houvast waar ze zich kan beroepen op schadevergoeding.
Wat het SGR ermee vandoen heeft, is mij eerlijk gezegd even een raadsel.

Het SGR is er voor gevallen waarin een reisorganisatie in financiele problemen komt of zelfs failliet gaat. Zodat reizigers de reissom niet kwijt zijn of terug naar huis kunnen als het faillissement komt op een moment dat ze op de vakantiebestemming zijn ed.

Het heeft helemaal niets te maken met dit soort klachten en gevallen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Klacht over Corendon; meer dan een dag later terug naar huis

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

emmy
daar gaat het ook niet om,de vraag is of ze lid zijn en ja dat zijn ze..

maakt voor TS niet uit..

tenormin was nog even niet op de hoogte nu wel..
kan ook gebeuren toch?


hoop voor ts dat corendon er wat mee doet,dit is niet de normale gang van zaken,vertraging oke,maar dan hoor je mensen wel normaal te behandelen..

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Klacht over Corendon; meer dan een dag later terug naar huis

Ongelezen bericht door G7 »

Foei, foei, en dat met deze hitte hier.

Wij reizen toch al zo'n 4 a 5 jaar met Corendon en ze zijn voor zover ik weet, altijd al bij SGR en ANVR aangesloten geweest, want dat is het eerste waar ik op let. Nog niet eens zo zeer ANVR, maar wel SGR. Ik waarschuw, ook wel eens hier op dit forum, mensen juist om op SGR te letten en dan zal ik er zelf niet mee reizen. :!: Maar dat even terzijde !!!

Kijk, wat deze mensen hebben meegemaakt, zal niet helemaal zuiver zijn, maar ik zou toch ook eerst Corendon zelf hier in Nederland op aangesproken hebben, voordat ik het op fora's zou plaatsen. Ben benieuwd hoe dit afloopt. ( Ga heel binnenkort zelf ook met Corendon op reis voor de zoveelste maal en hoop dat dit niet gebeurd)

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Klacht over Corendon; meer dan een dag later terug naar huis

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja daarom schreef ik al,heb je eerst corendon gebeld?
lijkt me het eerste wat je doet...

je hebt groot gelijk altijd aangesloten zijn! je weet maar nooit!

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Klacht over Corendon; meer dan een dag later terug naar huis

Ongelezen bericht door Har06 »

G7 schreef:Foei, foei, en dat met deze hitte hier.

Wij reizen toch al zo'n 4 a 5 jaar met Corendon en ze zijn voor zover ik weet, altijd al bij SGR en ANVR aangesloten geweest, want dat is het eerste waar ik op let. Nog niet eens zo zeer ANVR, maar wel SGR. Ik waarschuw, ook wel eens hier op dit forum, mensen juist om op SGR te letten en dan zal ik er zelf niet mee reizen. :!: Maar dat even terzijde !!!

Kijk, wat deze mensen hebben meegemaakt, zal niet helemaal zuiver zijn, maar ik zou toch ook eerst Corendon zelf hier in Nederland op aangesproken hebben, voordat ik het op fora's zou plaatsen. Ben benieuwd hoe dit afloopt. ( Ga heel binnenkort zelf ook met Corendon op reis voor de zoveelste maal en hoop dat dit niet gebeurd)
Dit soort calamiteiten kunnen gebeuren bij Corendon en anderen charterfirma,s.
Ts vergeet dat hun kantoren in het weekend gesloten zijn, heeft Ts met hun lokale contactpersoon gebeld, een glas drinken bijkopen lijkt me niet zo verschrikkelijk.
Corendon vandaag gebeld door Ts??? hoor en wederhoor succes met de schadevergoeding---draait het daar om ??? :roll:

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Klacht over Corendon; meer dan een dag later terug naar huis

Ongelezen bericht door sprookje »

Het reisburerau waar wij altijd gaan verkoopt geen corendon en wil het ook niet voor je boeken,wil je echt met hen weg boek dan maar zelf via internet zeggen zij altijd.En dat doen ze niet voor niets Voor ons een erg goede reden om nooit corendon te boeken.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Klacht over Corendon; meer dan een dag later terug naar huis

Ongelezen bericht door G7 »

sprookje schreef:Het reisburerau waar wij altijd gaan verkoopt geen corendon en wil het ook niet voor je boeken,wil je echt met hen weg boek dan maar zelf via internet zeggen zij altijd.En dat doen ze niet voor niets Voor ons een erg goede reden om nooit corendon te boeken.
Nee Sprookje. Moet jij vooral nooit doen. Blijf jij maar liever bij je vertrouwde reisbureautje en HI/Arke boeken voor de volle mep. Daar gebeurd nooit wat mee. Zijn zoooo goed !!! :lol: Mag ik even lachen !

Nouja, vrienden van ons hebben alleen 2 dagen vast gezeten ergens op Punta Cana om terug te komen van Jamaica en net als TS, ook van het kastje naar de muur gestuurd. Nee, dat gebeurd niet bij Arke, HI/Arkefly. :roll:

Nooit fora's gelezen over Arke/HI reizen Sprookje?

Maargoed, wat heeft TS hieraan? Niets. Overal gebeurd weleens wat, maar zoek dan samen met je TO naar een oplossing.
Hopenlijk heeft TS kontakt opgenomen met Corendon Nederland en wil misschien wel even hier zeggen hoe het afloopt.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Klacht over Corendon; meer dan een dag later terug naar huis

Ongelezen bericht door sprookje »

Het reisburerau waar wij altijd gaan verkoopt geen corendon en wil het ook niet voor je boeken,wil je echt met hen weg boek dan maar zelf via internet zeggen zij altijd.En dat doen ze niet voor niets Voor ons een erg goede reden om nooit corendon te boeken.
WAT HEEFT ARKE /HI HIER MEE TE MAKEN!!!! :roll:
Heb hun naam hier niet genoemd maar het is niet voor niets dat de meeste reisbureau corendon niet willen boeken.Trouwen wij reizen ook wel met neckermann en andere.Dus stop met je onnozel gedoe!.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Klacht over Corendon; meer dan een dag later terug naar huis

Ongelezen bericht door G7 »

Tsja.... hoe zou ik daar bij komen Sprookje? Heb je dat in het verleden misschien hier zelf eens gezegd?

Maargoed, ik hou inderdaad op met dit onnozel gedoe, maar maak Corendon hier dan ook niet zwart, want dat is waar jij mee bezig bent. Mij zul je er niet meer over horen.

Hoop voor TS het beste.

dia
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 dec 2007 10:06

Re: Klacht over Corendon; meer dan een dag later terug naar huis

Ongelezen bericht door dia »

G7 Corendon staat anders bekent als een van de slechtste touroperators dus sprookje heeft wel een punt ,al zie ik haar nergens iets slecht zeggen over corendon in dit topic.Dus hoe maakt ze corendon dan zwart door de waarheid te zeggen.Niet alleen in Nederland maar in Belgie willen de reisburo's ook geen corendon voor je boeken hoor.

b767-300er
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45

Re: Klacht over Corendon; meer dan een dag later terug naar huis

Ongelezen bericht door b767-300er »

Inderdaad heel vervelend allemaal.
Zoals reeds aangegeven zou ik hiervoor contact opnemen met Corendon alvorens hier "moord en brand" te schreeuwen.

Een kleine noot is nog wel op zijn plaats. De hostess wordt vaak aangekeken voor problemen met de vlucht. Echter daarin is de hostess geen partij. Hostess is partij namens de touroperator, niet namens de Airline. Dat is de afhandelaar ter plaatse die u daarvoor moet hebben. Het verkijgen van drankjes, maaltijden en extra overnachtingen ligt (raargenoeg) dus niet bij de verantwoording van de hostess/touroperator, maar de verantwooridng daarvan ligt bij de Airline/Afhandelaar ter plaatse van de Airline.

De luchtvaartmaatschappij Corendon is tenslotte een andere onderneming als de touroperator Corendon, ook al hebben ze dezelfde naam en verstigen ze zich op hetzelfde adres ;)

(Holland International en Arke hebben dat ook, beide zijn touroperator, de Airline is Arkefly en is een losstaande onderneming. Ook Neckermann heeft dat bv in Duitsland. De touroperator is Neckermann, de AIrline Condor. De hostess treeds enkelt op voor de touroperator, niet voor de afhandelaar)
AAn de andere kant hadden ze, het verhaal zo lezende, best wat meer kunnen doen. Neemt dus niet weg dat Corendon dit netjes dient op te lossen.

Gesloten