LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht over eDreams

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Home2
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2017 11:41

Klacht over eDreams

Ongelezen bericht door Home2 »

Ik heb via e dreams een vakantie naar Portugal geboekt. Dat wil zeggen de vliegreis. 4 personen en 2 koffers.
Bij het boarded kregen wij te horen dat onze koffer niet geboekt waren. De dame van Ryan air waar we mee vlogen heeft ons keurig geholpen en voor ons nog extra Handelingen gedaan. Ze melded ons al dat e dreams niet echt goed bekend stood in de reiswereld. We zijn nu in Portugal met 80 euro extra kosten. Voor de koffer en we moeten nog terug. Ik Ben nu al 3 dagen bezig om edreams te pakken te krijgen. Telefonisch via Facebook Maar ze reageren niet terug en Belen dan hang je 30 minutes aan de lijn met een band je en wordt de lijn verbroken. Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik mijn klacht ne'er kan legend bij edreams en hoe ik mijn geld terug kan krijgen. Is het een idee voor radar om hier een Keer aan dacht aan te besteden? Ik lees achter after op internet Alleen Maar klachten over Edreams. Ik hoop dat iemand ons kan helpen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Klacht over eDreams

Ongelezen bericht door berndv »

Home2 schreef:Ik heb via e dreams een vakantie naar Portugal geboekt. Dat wil zeggen de vliegreis. 4 personen en 2 koffers.
Bij het boarded kregen wij te horen dat onze koffer niet geboekt waren. De dame van Ryan air waar we mee vlogen heeft ons keurig geholpen en voor ons nog extra Handelingen gedaan. Ze melded ons al dat e dreams niet echt goed bekend stood in de reiswereld. We zijn nu in Portugal met 80 euro extra kosten. Voor de koffer en we moeten nog terug. Ik Ben nu al 3 dagen bezig om edreams te pakken te krijgen. Telefonisch via Facebook Maar ze reageren niet terug en Belen dan hang je 30 minutes aan de lijn met een band je en wordt de lijn verbroken. Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik mijn klacht ne'er kan legend bij edreams en hoe ik mijn geld terug kan krijgen. Is het een idee voor radar om hier een Keer aan dacht aan te besteden? Ik lees achter after op internet Alleen Maar klachten over Edreams. Ik hoop dat iemand ons kan helpen.
als schriftelijk bevestigd is dat er voor de koffers betaald wordt, is het inderdaad duidelijk waar de fout ligt. Eventueel ze bestoken via hun andere kanalen voor contact:
Of dit opgelost gaat worden voordat de terugreis ingezet wordt zou ik niet weten. Goede tip voor de volgende keer, niet zondermeer kiezen voor de goedkoopste aanbieder, wellicht eerst de naam eens googlen, ze staan niet heel erg goed en positief bekend.

JaapGall
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2017 15:38

Re: Klacht over eDreams

Ongelezen bericht door JaapGall »

Mij is hetzelfde overkomen, alleen ontdekte ik het bij het on line inchecken. Edreams zegt dat het een fout in hun systeem is, maar ik vermoed dat dat niet waar is. Ik heb de koffers nu rechtstreeks bij Ryanair geboekt en betaal dus twee keer voor hetzelfde.

Rachel vd Heijden
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2017 09:55

Re: Klacht over eDreams

Ongelezen bericht door Rachel vd Heijden »

Hier een waslijstje over de praktijken van Edreams

Ik heb een ticket geboekt die bij het betalen in een keer 50 euro duurder werd. De edreams korting was verdwenen.

Bij het wijzigen van mijn ticket van € 302,= naar een ticket van € 181,= krijg ik een boete van € 148,= bovenop de € 302,= dus betaal ik 2,5 keer het nieuwe ticket. Niet dat het een last minute wijziging is. Het ging over een ticket van een half jaar later.

Om dit beantwoord te krijgen heb ik 3 uur aan de telefoon gehangen met Edreams en werd maar in de wacht gezet en doorverbonden.
Hoe langer ik aan de lijn was, hoe duurder de boete werd. Ik ben begonnen bij een boete van € 107,= en geëindigd op € 184,= Toen ik tegen de Edreams meneer zei dan geef me maar terug aan de persoon die ik zojuist aan de lijn had want die was goedkoper, was hij niet blij en zei geïrriteerd tegen me dat ik met hem zaken moest doen en dat ik geen keuze had.

De klachten die je indient worden 3 weken na dato beantwoord door de klantenservice maar zonder oplossing en de klanten service verwijst je weer door naar de klachten afdeling. Het bekende kastje en de muur.

rawbear
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 jun 2008 11:35

Re: Klacht over eDreams

Ongelezen bericht door rawbear »

Ben ook bezig met een klacht over edreams. Ze beweren goedkoop te zijn en als je aan het boeken bent word je opgejut om op te schieten want over 10 minuten veranderen de prijzen. Nou, ik blijk (omgerekend) voor 3 personen circa 84 euro meer betaald te hebben dan de prijs die op onze e-tickets staat. Betaald met PayPal en via hun een klacht ingediend. Maar nog geen reactie gehad,

Nascrhift 7 oktober 2017
PayPal kon niets voor ons betekenen want eDreams reageert nergens op. Daarom het advies: Ga niet met eDreams in zee.



]]]
Laatst gewijzigd door rawbear op 07 okt 2017 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Siri6
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 okt 2017 17:42

Re: Klacht over eDreams

Ongelezen bericht door Siri6 »

Op 18 april 20017 0m 22.24 heb ik via E Dreams een reis naar Rhodos geboekt, inclusief 2 koffers bagage.
W6PU59
Deze reis heb ik de dag er na op 19 april laten omboeken en heb hier kosten voor betaald.
Deze omboeking was niet correct uitgevoerd om dat de bagage niet mee mee was geboekt in de nieuwe boeking.
Ik heb opnieuw contact opgenomen met E Dreams en de medewerker erkende de fout en beloofde mij dit recht te zetten.
Er is mij een formulier nagezonden waar volgens haar de bagage op vermeld stond, met het advies mij te melden aan de balie van Aegean airlines op de dag van vertrek.
Echter bleek op de dag van vertrek dat er geen bagage was geboekt van Dusseldorf naar Rhodos, maar wel van Rhodos naar Dusseldorf.
Wij hebben op deze zaterdag 23 september meerdere malen geprobeerd om E Dreams te bereiken.
Dit was pas mogelijk na 9.30 uur maar echter kregen we ook na 9.30 uur geen contact
Voor 10.00 uur moesten de koffers ingecheckt zijn.
Het was een behoorlijk stresstoestand op onze eerste vakantie dag.
Uiteindelijk hebben we nogmaals 70, euro moeten bijbetalen voor de koffers.
Op de terugreis hebben we de bagage gelukkig mee kunnen nemen.

Nu we thuis zijn heb ik weer geprobeerd om E-dreams telefonisch te bereiken dat is niet gelukt.
Telefoonnummers zijn buiten gebruik. De consumentenbond heeft een nummer van Spanje gegeven omdat E- Dreams een Spaanse organisatie is.
Hier wordt inderdaad een bandje van 20 minuten afgedraaid.
Wat een waardeloze organisatie. We hebben geen poot om op te staan en kunnen gewoon nergens terecht met onze klacht.
E-Dreams komt er op die manier wel heel gemakkelijk vanaf.
Mijn advies boek nooit via E- dreams

Met vriendelijke groet,

M. Deckers

Talie Kleve
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2018 14:02

Re: Klacht over eDreams

Ongelezen bericht door Talie Kleve »

Ik heb op 9 januari 2018 een retour-ticket geboekt, Amsterdam-Tel-Aviv. Op 26 januari 2018 zou ik vertrekken naar Israel tot 28 januari 2018. Na de betaling kreeg ik een wit scherm op de website, maar het geld van het ticket is wel afgeschreven. Ik heb daarna contact opgenomen, maar zonder resultaat. Nadien kreeg ik een mail dat de boeking in afwachting was van de luchtvaartmaatschappij (Transavia) en dat de aanvraag nog bezig is. De heenvlucht was nog niet bevestigd. Ik heb contact opgenomen met Transavia, maar zij vonden mij nog niet in het systeem. Ik heb het daarom afgewacht en daarna nogmaals contact opgenomen met e-Dreams. Dit keer werd ik doorverbonden naar een nummer in Spanje, de medewerker vertelde mij dat er een probleem was en dat het ticket geannuleerd was. Ik was toen genoodzaakt om een nieuw (en duurder!) ticket te boeken. Dit heb ik niet meer met e-Dreams gedaan, om er zeker van te zijn dat ik wel in het bezit zou zijn van een ticket. Uiteindelijk heb ik nu voor twee retour-tickets betaald.
Ik heb vandaag al meermaals geprobeerd om e-Dreams telefonisch te pakken te krijgen, maar het is nog steeds niet gelukt. Ik word heel lang in de wacht gezet en de telefoonkosten lopen op.

Ik hoor graag wat ik nog kan doen.

rawbear
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 jun 2008 11:35

Re: Klacht over eDreams

Ongelezen bericht door rawbear »

Niets kunt u doen, is onze ervaring. Nooit meer met hun in zee gaan.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Klacht over eDreams

Ongelezen bericht door renewouters »

Net even gekeken op de website van E-dreams. Maar het is me niet duidelijk wat hun toegevoegde waarde is t.o.v. gewoon zelf direct boeken. Dit soort bedrijfjes moet je gewoon links laten liggen.

rawbear
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 jun 2008 11:35

Re: Klacht over eDreams

Ongelezen bericht door rawbear »

Het misleidende is dat ze beweren de gioedkoopste te zijn. Maar als je eenmaal hebt geboekt, dan is dat "voordeel" opeens sppoorloos verdwenen en betaal je opeens veel meer dan weanneer je rechtstreeks boekt. En klagen? Ze geven domweg niet thuis.

pierrepourchez
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2020 11:29

Re: Klacht over eDreams

Ongelezen bericht door pierrepourchez »

Geachte Radar,
Ik ben toch wel zeer benieuwd hoe mensen de samenwerking met e-Dreams/Transavia/Easyjet ervaren. Ik heb in oktober 2019 een boeking gedaan voor 4 personen Amsterdam-Portugal, wij zouden in mei 2020 naar Lissabon vertrekken en begin juni weer terug. Bedrag betaald en toen kwam Corona. Ik heb aangegeven dat ik mijn geld terugwenste en op geen enkele manier van die tegoedbonnen gebruik wil maken. Oh ja, vouchers met een mooi woord.
Dit e-Dreams hult zich in duisternis en verstaat de kunst om buiten schot te blijven, telefonisch en internet volledig afgeschermd. Ik heb met alle fatsoenlijke bewoordingen geprobeerd mijn onvrede duidelijk te maken en plotseling kreeg ik eind augustus 2020 een melding dat het bedrag zou worden teruggestuurd. Als je in oktober 2019 een bedrag van €436,70 stort dan verwacht je ook dat dat bedrag terugkomt. Niet dus, het werd €187,96. Waar de hoogte van dat bedrag vandaan komt, geen idee. Ik wacht nu dus nog op mijn geld: €248,74. Dt bedrijf speelt met het geld van derden. Als zij er zich zo op beroemen dat zij duizenden hotels en vluchten beschikbaar hebben, waarom is het dan onmogelijk om gewoon je geld terug te krijgen? Het zich verstoppen achter 'de corona-crisis en daarom in financiële problemen zijn' vind ik een schijn-argument. Alsof de klant het dan maar moet accepteren? Ik accepteer dit soort drogredenen niet. Graag wil ik anderen eens horen. En of deze mensen ooit nog op vakantie willen met dergelijke beroerd praktiserende reisorganisaties. Inmiddels zijn wij na de eerste boeking bijna 12 maanden verder en geen geluid van eDreams. Vouchers van e-Dreams, ik moet er niet aan denken. Sta ik weer maanden in de wachtrij.

AndréHoogmoed
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 sep 2020 16:51

Re: Klacht over eDreams

Ongelezen bericht door AndréHoogmoed »

Je belt een nummer in Amsterdam en je krijgt iemand uit Mumbai aan de telefoon. Het zij zo. Gelukkig was mijn Engels beter dan die 'helpdeskmedewerker' die zeer beleefd bleef. IK niet meer want eDreams verwees me naar de luchtvaartmaatschappij (Vietjet) en Vietjet verwijst naar eDreams. Het befaamde kastje-naar-de-muur-situatie.
Ik word hier echt enorm boos om. Het gaat misschien om een relatief laag bedrag (bijna 300 euro voor 4 tickets) maar ergens gaat iemand er gewoon met mijn geld vandoor en laat niets/iets vaags van zich horen of weten.
Ik heb de medewerker uitgelegd dat ik een overeenkomst heb gesloten met eDreams. NIet met Vietjet!. "And Dutch law says that eDreams has to arrange the refund" "Even IATA-reglementation protects the customer" (maar dat was bluf).
eDreams, waar ik in maart de tickets kocht voor de trip die 8/8 zou plaatsvinden, hult zich in stilzwijgen. Schande dat dit bedrijf nog bestaat en niet publiekelijk aan de schandpaal wordt genageld. Als ik alle forumberichten zo doorlees, ben ik van mening dat deze post meer op de site van het programma Opgelicht hoort dan Radar

Gesloten