LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht over vliegtickets.nl

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
marjaharing
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2020 14:27

Klacht over vliegtickets.nl

Ongelezen bericht door marjaharing »

Samen met vier vriendinnen hadden we begin juli een reis naar Ijsland geboekt met de luchtvaardmaatschappij: Icelandair. Drie vriendinnen hebben geboekt via 'vliegwinkel.nl' , één vriendin via 'cheaptickets.nl' en zelf heb ik geboekjt via 'vliegtickets.nl'
De vlucht zou 1 juli plaatsvinden en pas 3 juli kreeg ik van vliegtickets te horen dat mijn reis gecanceld was. Gelukkig was ik via mijn vriendinnen op de hoogte gebracht die ruim voor de vluchtdatum een canceling-email hadden gekregen. Na verloop van tijd kreeg ik, zonder een specificatie, 2\3 van mijn reissom teruggeboekt terwijl ik géén extra's had geboekt. Mijn vier vriendinnen, die wél extra's hadden geboekt, kregen een gespecificeerde retournota én naar hen retourneerde 'vliegwinkel.nl' 100% en 'cheaptickets.nl' 90% van de oorspronkelijke ticket!
na vele emails naar vliegtickets.nl, heb ik nog steeds reactie waar mijn gespecificeerde nota blijft en waar deze verschillen vandaan komen.
Zou Radar hier achter kunnen komen? alvast hartelijk dank!

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Klacht over vliegtickets.nl

Ongelezen bericht door Brahms »

Ik denk niet dat Radar dit onderzoekje op zich gaat nemen. Misschien heeft één der forumlezers nog een tip. En anders blijft je boekingskantoor toch echt het aanspreekpunt. Cheap betekend overigens goedkoop, dat merk je vooral als het op service en nazorg aankomt.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Klacht over vliegtickets.nl

Ongelezen bericht door hebra98 »

Brahms schreef:
22 sep 2020 15:38
Ik denk niet dat Radar dit onderzoekje op zich gaat nemen. Misschien heeft één der forumlezers nog een tip. En anders blijft je boekingskantoor toch echt het aanspreekpunt. Cheap betekend overigens goedkoop, dat merk je vooral als het op service en nazorg aankomt.
Volgens mij betreft het vlieg en niet cheap tickets?

Moneyman
Berichten: 30003
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Klacht over vliegtickets.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

hebra98 schreef:
22 sep 2020 15:43
Brahms schreef:
22 sep 2020 15:38
Cheap betekend overigens goedkoop, dat merk je vooral als het op service en nazorg aankomt.
Volgens mij betreft het vlieg en niet cheap tickets?
Inderdaad. Het grappige is dat juist die cheap-tickets het wél netjes oploste.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Klacht over vliegtickets.nl

Ongelezen bericht door hebra98 »

Moneyman schreef:
22 sep 2020 16:01
hebra98 schreef:
22 sep 2020 15:43
Brahms schreef:
22 sep 2020 15:38
Cheap betekend overigens goedkoop, dat merk je vooral als het op service en nazorg aankomt.
Volgens mij betreft het vlieg en niet cheap tickets?
Inderdaad. Het grappige is dat juist die cheap-tickets het wél netjes oploste.
>>
Ook hier blijkt maar weer dat je beter naar de .... "winkel" kunt 8) 8)
Of telt dit niet als een echte winkel :?: als het alleen in de naam zit?
marjaharing schreef:
21 sep 2020 14:55
..
kregen een gespecificeerde retournota én naar hen retourneerde 'vliegwinkel.nl' 100% en 'cheaptickets.nl' 90% van de oorspronkelijke ticket!
..
Maar goed, we dwalen af... Weer verder met de vraag van TS.. Alleen daar weet ik te weinig vanaf.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Klacht over vliegtickets.nl

Ongelezen bericht door Brahms »

Sorry, foutje van mij. De vlieg en cheap vlogen aan mij voorbij......

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Klacht over vliegtickets.nl

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

marjaharing schreef:
21 sep 2020 14:55
Samen met vier vriendinnen hadden we begin juli een reis naar Ijsland geboekt met de luchtvaardmaatschappij: Icelandair. Drie vriendinnen hebben geboekt via 'vliegwinkel.nl' , één vriendin via 'cheaptickets.nl' en zelf heb ik geboekjt via 'vliegtickets.nl'
De vlucht zou 1 juli plaatsvinden en pas 3 juli kreeg ik van vliegtickets te horen dat mijn reis gecanceld was. Gelukkig was ik via mijn vriendinnen op de hoogte gebracht die ruim voor de vluchtdatum een canceling-email hadden gekregen. Na verloop van tijd kreeg ik, zonder een specificatie, 2\3 van mijn reissom teruggeboekt terwijl ik géén extra's had geboekt. Mijn vier vriendinnen, die wél extra's hadden geboekt, kregen een gespecificeerde retournota én naar hen retourneerde 'vliegwinkel.nl' 100% en 'cheaptickets.nl' 90% van de oorspronkelijke ticket!
na vele emails naar vliegtickets.nl, heb ik nog steeds reactie waar mijn gespecificeerde nota blijft en waar deze verschillen vandaan komen.
Zou Radar hier achter kunnen komen? alvast hartelijk dank!
iedereen heeft gewoon recht op 100% teruggave, krijg je dit niet heb je een vordering op dit bedrijf en kun je er een deurwaarder opzetten....

als je dit gaat doen lees je dan eerst in over de regels die er dan gelden....

Gesloten