LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht Reisbureau Schlichter

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
R.Hamer
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jun 2012 23:48

Klacht Reisbureau Schlichter

Ongelezen bericht door R.Hamer »

Klacht over reisbureau Schlichter

Op 2 februari een vlucht en hotel geboekt bij Toerkoop reisbureau Schlichter uit Oldenzaal.
Nog geen 4 weken later staat dezelfde reis voor ruim € 830,00 goedkoper

Meteen een klacht ingediend bij mijn Toerkoop reisbureau Schlichter uit Oldenzaal.,
Hier gaf men aan, dat men er niets aan kon doen en dat ik een brief moest sturen naar United Airlines / Lufthansa te Schiphol. Deze brief heb ik per gewone post verzonden en na 4 weken nogmaals dezelfde brief aangetekend verzonden en weer geen reactie.

Op 18 Mei mijn reisbureau Schlichter uit Oldenzaal een mail verzonden en hen verzocht om binnen 14 dagen het probleem op te lossen. Dit ook gedaan middels een aangetekende brief.
Schlichter is in mijn ogen het bedrijf dat deze reis voor mij heeft geboekt en moet het geschil oplossen. Reisbureau Schlichter hanteert nu de strategie van verstoppertje spelen, ze hebben hun geld binnen en geven geen enkele reactie meer.
Heeft iemand een advies?
Dank en met vriendelijke groet
Laatst gewijzigd door R.Hamer op 24 aug 2012 22:43, 2 keer totaal gewijzigd.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Klacht Reisbureau Schlichter

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Oplichting? Waar Dan? Door Wie?

U draaft wel erg door als iets goedkoper is geworden dan waar u het voor heeft gekocht.

riddert
Berichten: 2129
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Klacht Reisbureau Schlichter

Ongelezen bericht door riddert »

R.Hamer schreef:Klacht over reisbureau Schlichter

Op 2 februari een vlucht en hotel geboekt bij Toerkoop reisbureau Schlichter uit Oldenzaal.
Nog geen 4 weken later staat dezelfde reis voor ruim € 830,00 goedkoper

Meteen een klacht ingediend bij mijn Toerkoop reisbureau Schlichter uit Oldenzaal.,
Hier gaf men aan, dat men er niets aan kon doen en dat ik een brief moest sturen naar United Airlines / Lufthansa te Schiphol. Deze brief heb ik per gewone post verzonden en na 4 weken nogmaals dezelfde brief aangetekend verzonden en weer geen reactie.

Op 18 Mei mijn reisbureau Schlichter uit Oldenzaal een mail verzonden en hen verzocht om binnen 14 dagen het probleem op te lossen. Dit ook gedaan middels een aangetekende brief.
Schlichter is in mijn ogen het bedrijf dat deze reis voor mij heeft geboekt en moet het geschil oplossen. Reisbureau Schlichter hanteert nu de strategie van verstoppertje spelen, ze hebben hun geld binnen en geven geen enkele reactie meer.
Ik ben voornemens om aangifte van oplichting te doen bij de politie.
Heeft iemand een ander advies?
Dank en met vriendelijke groet
Een beetje normaal doen, dat is mijn advies. Prijzen veranderen, u vond het ten tijde van boeken van de reis een uitstekend aanbod, dus niet zeuren.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Klacht Reisbureau Schlichter

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik zou zeker aangifte van oplichting gaan doen.

(dan hebben de dienstdoende agenten ook eens een verzetje)

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Klacht Reisbureau Schlichter

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja doen wat gjvdz zegt!! vooral doen.. :lol: :lol: :mrgreen:

dit hoort er nu eenmaal bij....dit is heel normaal...
neem je verlies...

als de reis nu duurder was geweest?had je dan ook gaan klagen?
pff oplichten ,diefstal...

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Klacht Reisbureau Schlichter

Ongelezen bericht door sephora30 »

Te hilarisch dit :lol: :mrgreen:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Klacht Reisbureau Schlichter

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Bedankt voor het vermakelijke topic. Ik heb weer eens goed gelachen en dat kon ik wel gebruiken :lol:

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Klacht Reisbureau Schlichter

Ongelezen bericht door berndv »

R.Hamer schreef:Klacht over reisbureau Schlichter

Op 2 februari een vlucht en hotel geboekt bij Toerkoop reisbureau Schlichter uit Oldenzaal.
Nog geen 4 weken later staat dezelfde reis voor ruim € 830,00 goedkoper

Meteen een klacht ingediend bij mijn Toerkoop reisbureau Schlichter uit Oldenzaal.,
Hier gaf men aan, dat men er niets aan kon doen en dat ik een brief moest sturen naar United Airlines / Lufthansa te Schiphol. Deze brief heb ik per gewone post verzonden en na 4 weken nogmaals dezelfde brief aangetekend verzonden en weer geen reactie.

Op 18 Mei mijn reisbureau Schlichter uit Oldenzaal een mail verzonden en hen verzocht om binnen 14 dagen het probleem op te lossen. Dit ook gedaan middels een aangetekende brief.
Schlichter is in mijn ogen het bedrijf dat deze reis voor mij heeft geboekt en moet het geschil oplossen. Reisbureau Schlichter hanteert nu de strategie van verstoppertje spelen, ze hebben hun geld binnen en geven geen enkele reactie meer.
Ik ben voornemens om aangifte van oplichting te doen bij de politie.
Heeft iemand een ander advies?
Dank en met vriendelijke groet
Voor de zekerheid maar even de openingspost veilig gesteld :wink:

Maar ja, dit is absoluut geen oplichting

Stel dat de reis duurder was geworden, had u ook zo geeist om meer te betalen? Zoals gezegd, de koop is met wederzijdse instemming gesloten. Moet u eens rekenen wat alle last minutes kosten ten opzichte van de reguliere prijzen. Reizen worden nu eenmaal goedkoper naar gelang de datum dichterbij komt. U wilde op tijd boeken, dit is helaas daar deels een risico van.

U kunt proberen te annuleren en opnieuw een reis aan te gaan?

En even voor de beeldvorming, hoe duur was uw totaalprijs? En wanneer is het vertrek?

830 euro goedkoper is natuurlijk erg relatief. Op een 4 persoonsreis naar Kenia, waar u 6000 euro voor kwijt zou zijn, is 830 euro heel wat anders dan een all-in naar turkije voor 2000 euro.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Klacht Reisbureau Schlichter

Ongelezen bericht door sprookje »

Ik zou zeker aangifte doen van oplichting,wat denken ze wel niet om vier weken later die vlucht zomaar 830 euro goedkoper te maken.Schandalig dat ze dat aldurven. :wink:

meela
Berichten: 88
Lid geworden op: 30 nov 2011 21:18

Re: Klacht Reisbureau Schlichter

Ongelezen bericht door meela »

vage topic !!

dia
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 dec 2007 10:06

Re: Klacht Reisbureau Schlichter

Ongelezen bericht door dia »

Broodje aap verhaal.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Klacht Reisbureau Schlichter

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

wel nee dit gebeurd echt,mensen snappen niet dat ook die prijzen dalen stijgen!

wereld vreemd noem ik dat en denken dat JOU denk wijze altijd de goede is...
niet dus....niet bij dit..
:lol: :lol:

meniles
Berichten: 158
Lid geworden op: 17 sep 2008 22:50

Re: Klacht Reisbureau Schlichter

Ongelezen bericht door meniles »

Ik had hetzelfde met mijn huis!! Ik heb het 10 jaar geleden gekocht voor een X bedrag en wat blijkt nu!? Ik heb het laten taxeren en mijn huis is nu gewoon 50.000 euro minder waard!! Dus ik heb mijn toemalige makelaar gebeld (want hij heeft mij immers het huis verkocht) en geeist dat ik de 50.000 die ik teveel heb betaald per omgaande op mijn rekening overgeschreven krijg. In afwachting hiervan heb ik reeds brieven verzonden naar Kassa, Trosradar en de consumentenbond, daarnaast ga ik morgen naar Den Haag om de zaak in de 2e kamer aanhandig te maken. Belachelijk! Dit is gewoon pure oplichting!!.....

Maar even serieus beste meneer Hamer: u kunt dit toch niet serieus menen? Zelfs al zou dezelfde reis na 4 uur (ipv de door u genoemde 4 weken) voor 830 euro minder op de site staan, dan nog zou u geen poot om op te staan hebben. U bent bij het boeken namelijk akkoord gegaan met de op dat moment geldende prijs. Punt, einde discussie.. En ik wil u aub verzoeken niet naar de politie te gaan want uiteindelijk mag ik (als belastingbetaler) dat weer voor u gaan betalen.

Groet,

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Klacht Reisbureau Schlichter

Ongelezen bericht door sprookje »

En al klacht neergelegd? :wink:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Klacht Reisbureau Schlichter

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja en ook weer weggeveegd :wink:

Innieminnie
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 mei 2010 07:55

Re: Klacht Reisbureau Schlichter

Ongelezen bericht door Innieminnie »

berndv schreef: Reizen worden nu eenmaal goedkoper naar gelang de datum dichterbij komt. U wilde op tijd boeken, dit is helaas daar deels een risico van.
Niet helemaal waar. Andersom mee gemaakt. Dat vakantie juist duurder werd, 2 weken van te voren geboekt. Was toen 150 euro duurder uit dan als ik 2 weken eerder had geboekt voor een dagje NY.

Maar verder, wel een punt. Naarmate datum dichterbij komt verandert er vaak wat.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Klacht Reisbureau Schlichter

Ongelezen bericht door berndv »

En u heeft vast en zeker geeist om die 150 euro meer te betalen :lol:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Klacht Reisbureau Schlichter

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Innieminnie schreef:
berndv schreef: Reizen worden nu eenmaal goedkoper naar gelang de datum dichterbij komt. U wilde op tijd boeken, dit is helaas daar deels een risico van.
Niet helemaal waar. Andersom mee gemaakt. Dat vakantie juist duurder werd, 2 weken van te voren geboekt. Was toen 150 euro duurder uit dan als ik 2 weken eerder had geboekt voor een dagje NY.

Maar verder, wel een punt. Naarmate datum dichterbij komt verandert er vaak wat.
Klopt hoeft ook lang niet altijd zo te zijn inderdaad. Prijzen van vakanties wijzigen met grote regelmaat in een bepaalde tijd aanlopend naar de reisdatum. Dat kan in positieve of negatieve zin zijn.

Het is voor een ieder dan ook persoonlijk om een reis te boeken op een moment dat de prijs acceptabel is. Vroegboeken heeft soms ook als voordeel dat de accomodatie en vluchtdagen van de keuze beschikbaar zijn. Laatboeken heeft soms weer als voordeel van de keuze uit last minutes. Vroegboeken is soms gunstiger met vroegboekkortingen, voordeelklasse enz. Laatboeken is soms gunstiger door de last minute aanbieding.

Begin mei zijn wij op vakantie geweest, deze reis hadden we geboekt in januari. De dag voor vertrek was onze reis nog steeds boekbaar bij de TO echter deze was zomaar duurder dan wij hadden betaald o.a. door de vroegboekkorting.

Innieminnie
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 mei 2010 07:55

Re: Klacht Reisbureau Schlichter

Ongelezen bericht door Innieminnie »

berndv schreef:En u heeft vast en zeker geeist om die 150 euro meer te betalen :lol:
Nee hoor. Ik heb juist alles in de gaten gehouden. Meerdere sites bekeken, en naarmate alles overal duurder werd, ujiteindelijk toch voor die prijs gekozen. Maar meer uit angst dat het allemaal nog duurder zou worden. En moet dan niet gaan lopen klagen als uiteindelijk 3 dagen van te voren de reis weer 50 euro goedkoper is. Was al met 26 uur vertraging vertrokken naar de VS, ga dan ook niet moeilijk doen over 50 euro voor een dagje NYC. Ondanks dat ik die in NYC of Orlando had kunnen uitgeven.

@Emmy75: Iedereen moet inderdaad voor zichzelf beslissen. Was zelf blij dat ik mijn vakantie toen niet via Arke had geboekt naar Amerika, maar alles via Thomas Cook geregeld had. Was dan alleen al voor Orlando gemiddeld 100 euro duurder uitgeweest bij Arke, excl. boekingskosten. Naar NY was gemiddeld ook 50 euro duurder bij Arke voor retourtje Orlando international-NY Newark. Ook boekingskosten niet meegerekend.

Vind het vaak jammer dat mensen niet goed rond kijken. Kan een boel schelen. En eenmaal geboekt en dan plots goedkoper? Jammer, maar dit zijn gewoon dingen die gebeuren. Prijzen kunnen op de dag zelf ook verschillen. Ochtend goedkoper of duurder dan bijvoorbeeld om 11 uur.

Gesloten