LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] klacht tegen Air Berlin

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: klacht tegen Air Berlin

Ongelezen bericht door moederslink »

Len123 schreef: Dat de passagier een nieuw ticket moest kopen vind ik waanzin, een aanpassing is heel makkelijk te maken.
ton van loosbroek schreef:als ik alsnog naar NY wilde dan moest ik ter plekke een nieuw ticket kopen voor 1.141,77
Alleen de initialen invullen is natuurlijk niet ok!
Maar een heel nieuw ticket kopen voor € 1141,77 vind ik waanzinnig hoog. je zult dat maar niet meer op je rekening hebben staan....of precies dat nodig hebben voor de vakantie zelf , dan kun je dus niet eens meer vertrekken :(

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: klacht tegen Air Berlin

Ongelezen bericht door mp2017 »

Hoe simpel kan het zijn, om de gegevens van de ID of paspoort over te nemen bij een boeking.

Ik vind dan de opmerking van @Len123 een goede:
Zo is ook de regel, een getrouwde vrouw reist ALTIJD onder haar meisjesnaam, ook al staat er in het paspoort vermeld, echtgenote van......
Ofwel dit alleen in een Nederlandse Paspoort staat. :shock:

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: klacht tegen Air Berlin

Ongelezen bericht door newmikey »

olaf79 schreef:Het is absurd om dan maar een nieuw ticket te verkopen. Het personeel knippert drie keer met de ogen heeft de boel in de computer aangepast. Dit is gewoon misbruik maken van de onwetendheid / verwarring van de klant...
Ach ja en laten we dan maar vergeten dat er zoiets als API bestaat en dat veranderingen in het systeem van de airline gecommuniceerd moeten worden naar tig instanties in binnen- en buitenland zodat (onder andere zaken) passagiers ook inderdaad worden toegelaten in het land waar ze naartoe reizen en we bij een crash niet denken dat Piet Jansen is omgekomen maar Pieter Jansen.

Nijogeth
Berichten: 9982
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: klacht tegen Air Berlin

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Miepje1 schreef:
Nijogeth schreef:Want first name en voornaam, waar de verkopers van vliegtickets over praten en last name of achternaam, daar bedoelen ze uiteraard doopnaam en meisjesnaam mee. Het leuke is dat er vaak ook nog bij staat aangegeven welke naam er precies moet komen te staan.
Je begrijpt me niet. Sorry, ik schrijf het denk ik verkeerd. Dat woord 'meisjesnaam' moet verdwijnen. Dat is verwarrend! Er zijn nog heel veel getrouwde vrouwen die de naam van hun man gebruiken en die dat 'hun naam' vinden. Die boeken dus een ticket en zetten daar de verkeerde achternaam op.
En 'doopnaam' is ook iets uit een grijs verleden.

Waarom niet gewoon 'voornaam' en dan als toelichting: 'zoals op het geboortebewijs' en 'achternaam' met als toelichting 'zoals op het geboortebewijs'.
De meeste mensen weten hopelijk wel dat ze een geboortebewijs hebben :D .
Wat is dan het verschil tussen 'Voornaam zoals op het paspoort/idkaart, achternaam zoals op het paspoort/idkaart' en 'voornaam zoals op het geboortebewijs, achternaam zoals op het geboortebewijs'? Behalve dat een geboortebewijs geen geldig reisdocument is en je dus sowieso je paspoort of idkaart moet gebruiken. En overigens heb ik op mijn geboortebewijs ook 2 namen staan. Mijn doopnamen zijn namelijk ingevuld als voornamen, waardoor mijn roepnaam nergens staat vermeld.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: klacht tegen Air Berlin

Ongelezen bericht door renewouters »

olaf79 schreef:
Dieke83 schreef:
Len123 schreef: Dat de passagier een nieuw ticket moest kopen vind ik waanzin, een aanpassing is heel makkelijk te maken.
Maar ja, dat is nu juist loos, vind ik, met die low cost carriers.
Ik vind het geen waanzin als jij als klant niet goed op let ja dan betaal je daar de prijs voor. Een beetje eigen verantwoording nemen mag ook wel hoor.
Het stond bij Air Berlin op de website heel duidelijk aangegeven dat je de naam zoals in het paspoort vermeld staat moet invullen.
Het is absurd om dan maar een nieuw ticket te verkopen. Het personeel knippert drie keer met de ogen heeft de boel in de computer aangepast. Dit is gewoon misbruik maken van de onwetendheid / verwarring van de klant...
Heerlijk als je dingen zo simpel kunt zien zonder te weten wat er allemaal in de back-end systemen moet gebeuren....

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: klacht tegen Air Berlin

Ongelezen bericht door mp2017 »

Het is absurd om dan maar een nieuw ticket te verkopen. Het personeel knippert drie keer met de ogen heeft de boel in de computer aangepast. Dit is gewoon misbruik maken van de onwetendheid / verwarring van de klant...
Onwetendheid( want het is geen verwarring en algemeen bekent) is gewoon zich niet te informeren, hoe de regels zijn.
Dan op de blaren blijven zitten, ook knippert het personeel met de ogen, want ook ze hebben regels te volgen. :wink:

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: klacht tegen Air Berlin

Ongelezen bericht door Dieke83 »

mp2017 schreef:
Het is absurd om dan maar een nieuw ticket te verkopen. Het personeel knippert drie keer met de ogen heeft de boel in de computer aangepast. Dit is gewoon misbruik maken van de onwetendheid / verwarring van de klant...
Onwetendheid( want het is geen verwarring en algemeen bekent) is gewoon zich niet te informeren, hoe de regels zijn.
Dan op de blaren blijven zitten, ook knippert het personeel met de ogen, want ook ze hebben regels te volgen. :wink:
Het is zuur om een nieuw ticket te moeten kopen klopt maar ik vind het (na zelf een dummy boeking te maken op de website van Airberlin) dat het duidelijk staat aangegeven. Even voor de duidelijkheid dat is mijn mening ik reis zelf veel en boek 99% van de tijd op de website van de airline zelf en in het begin moest ik ook welleens betalen voor een aanpassing in me naam bij spelfouten enz. Laatste keer was 35eur maar dat was alleen omdat ik er voor dat ik op het vliegveld aan kwam zag en had gebeld.

Verder zal het denk ik niet zo makkelijk zijn om als je op het vliegveld een 2 uur voor vertrek staat en er moet iets op een ticket worden aangepast zullen ze met die extra beveiliging in NYC erg blij mee zijn.

sridanie
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 aug 2017 22:56

Re: klacht tegen Air Berlin

Ongelezen bericht door sridanie »

Ik heb ook bij Airberlin online gekocht en laten aanpassen via de telefoon in mijn volledige namen. Kosten €10,00 per wijziging......
Nu nog de vraag of we überhaupt nog gaan in december...... misschien dan wel failliet

Nijogeth
Berichten: 9982
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: klacht tegen Air Berlin

Ongelezen bericht door Nijogeth »

sridanie schreef:Ik heb ook bij Airberlin online gekocht en laten aanpassen via de telefoon in mijn volledige namen. Kosten €10,00 per wijziging......
Nu nog de vraag of we überhaupt nog gaan in december...... misschien dan wel failliet
Er zit wel een verschil tussen een naam wijzigen en een persoon wijzigen. Daar zitten heel wat instantie tussen en dus kan dit over het algemeen niet zomaar.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: klacht tegen Air Berlin

Ongelezen bericht door olaf79 »

renewouters schreef:
Ik vind het geen waanzin als jij als klant niet goed op let ja dan betaal je daar de prijs voor. Een beetje eigen verantwoording nemen mag ook wel hoor.
Het stond bij Air Berlin op de website heel duidelijk aangegeven dat je de naam zoals in het paspoort vermeld staat moet invullen.
Het is absurd om dan maar een nieuw ticket te verkopen. Het personeel knippert drie keer met de ogen heeft de boel in de computer aangepast. Dit is gewoon misbruik maken van de onwetendheid / verwarring van de klant...
Heerlijk als je dingen zo simpel kunt zien zonder te weten wat er allemaal in de back-end systemen moet gebeuren....
In de back-end gaat alles automatisch. Er is geen enkele reden waarom je een nieuw ticket zou moeten verkopen omdat iemand een foutje heeft gemaakt. Uiteraard mag de airline wel foutjes maken en hebben zij zich tot het graf daar tegen ingedekt.

Vreemd dat andere airlines hiervoor weinig tot niks rekenen.

Vreemd trouwens dat air berlin failliet is. Komt zeker door de geweldige klantenservice.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: klacht tegen Air Berlin

Ongelezen bericht door renewouters »

olaf79 schreef: In de back-end gaat alles automatisch. Er is geen enkele reden waarom je een nieuw ticket zou moeten verkopen omdat iemand een foutje heeft gemaakt. Uiteraard mag de airline wel foutjes maken en hebben zij zich tot het graf daar tegen ingedekt.
En hoe komt het dat het automatisch gaat? Omdat er godschruwelijk veel is geinvesteerd. Die kosten moeten toch echt terugverdiend worden. Of denk je dat het "zomaar" werkt?
olaf79 schreef: Vreemd dat andere airlines hiervoor weinig tot niks rekenen.
Daar betaal je er wel voor en wel in de vorm van hogere ticketprijzen.
olaf79 schreef: Vreemd trouwens dat air berlin failliet is. Komt zeker door de geweldige klantenservice.
Hoe verklaar je dan dat Ryanair de grootste en succesvolste airline in Europa is?

Gesloten