LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KLM: Crimineel

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Joop Geuze
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 okt 2006 16:41

KLM: Crimineel

Ongelezen bericht door Joop Geuze »

Bij het online boeken met automatische incasso bij KLM bleek een fout in de website te zitten, waardoor ik geen bevestiging kreeg. Ik heb een mail verzonden naar KLM met het verzoek of de reservering aangekomen was. Na 2 dagen kreeg ik antwoord, dat er geen reservering was doorgekomen en het advies het nogmaals te proberen. Ik heb het nog 2 maal geprobeerd, maar het lukte niet. Ik heb toen geboekt met de optie overschrijving en kreeg direct een bevestiging. Direct daarna het geld overgemaakt naar KLM(Global). Tot mijn grote verbazing zag ik de volgende dag, dat KLM 2 keer het ticket had afgeboekt van mijn girorekening. De giro gebeld om deze bedragen te storneren, maar dat bleek niet mogelijk, omdat KLM 0 dagen storneringsmogelijkheden biedt. Enkele dagen later werd weer 2 x 578 euro van mijn, reeds geblokkeerde, rekening afgeschreven. Na enkele dagen heen en weer mailen naar de afdeling E-ticket van KLM blijft men keihard bij de regel, dat internet boekingen niet geannuleerd kunnen worden. Ik heb nu voor 1 stoel 4 keer betaald en het ziet er naar uit, dat ik dit geld nooit meer terug zie. Men weigert om mij verder te helpen, ik wordt verplicht om deze kwestie telefonisch af te handelen op een buitenlands betaalnummer, wat mij fl.1,40 per minuut kost en waar men mij alleen in het Engels te woord kan staan, wat niet mijn sterkste kant is. Ik voel me zwaar opgelicht door KLM en waarschuw hierbij iedereen om niet per automatische incasso te boeken bij KLM, omdat ze je rekening plunderen en hier achteraf niets meer aan doen. KLM service:CRIMINEEL!!!
Wilt u de correspondentie van KLM lezen? Dat kan op de speciaal hiervoor geopende hotmail account:

[email protected]

wachtwoord: klmklm

Joop Geuze
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 okt 2006 16:41

Re: KLM: Crimineel

Ongelezen bericht door Joop Geuze »

De account bij Hotmail die ik speciaal heb geopend om de correspondentie weer te geven van KLM is, nadat diverse malen de berichten waren verwijderd, nu onbruikbaar geworden, omdat KLM of iemand die hier nauw bij betrokken is, het wachtwoord heeft gewijzigd, de geheime vraag heeft veranderd en het alternatieve e-mail adres heeft veranderd. Niemand kan er dus nu nog op. Hoezo KLM crimineel?
De berichten staan nu op mijn websites onder de volgende link:
http://www.kevershop.nl/klm.htm en http://www.curacao-kamers.nl/klm.htm

tijn22
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2006 07:01

Re: KLM: Crimineel

Ongelezen bericht door tijn22 »

Joop Geuze schreef:De account bij Hotmail die ik speciaal heb geopend om de correspondentie weer te geven van KLM is, nadat diverse malen de berichten waren verwijderd, nu onbruikbaar geworden, omdat KLM of iemand die hier nauw bij betrokken is, het wachtwoord heeft gewijzigd, de geheime vraag heeft veranderd en het alternatieve e-mail adres heeft veranderd. Niemand kan er dus nu nog op. Hoezo KLM crimineel?
Wat een onzin, een grapjas die hier komt en jouw wachtwoord ziet kan dat gewoon vervangen. Ook een lollige puber wat dat in dit geval gedaan zal hebben. Het is erg STOM van je om KLM hiervan de schuld te geven! Immers, JIJ bent degene die zo STOM is geweest om zijn wachtwoord hier neer te zetten.


En trouwens, als een bedrag automatisch wordt afgeschreven, dan kunnen particulieren binnen 30 dagen dit bedrag via de BANK laten terug boeken. Daar heb je KLM niet voor nodig. Dat van die 0 dagen storneringsmogelijkheid is onzin, je bent dan verkeerd voorgelicht.

Je denkt toch niet echt dat KLM erbij gebaat is om jouw een poot uit te trekken?

Stuur gewoon een BRIEF per POST naar KLM. Dan komt die brief niet bij een callcenter aan, maar gewoon bij de klantenservice. En ik kan je garanderen dat hier netjes naar wordt gekeken. Zolang jij maar redelijk bent, zal KLM dat ook zijn. Maar ga geen onwaarheden rondstrooien!

Captain Peacock
Berichten: 95
Lid geworden op: 08 jun 2005 08:21

Re: KLM: Crimineel

Ongelezen bericht door Captain Peacock »

hoe bedoel je paranoide...

als of de klm gemoeid is met het verwijderen van mail op een account. Ze hebben gehandeld volgens de regels ( waarmee u akkoord bent gegaan...)

ik mag hopen dat een weldenkend persoon deze actie heeft uitgevoerd, want het is gewoon treurig.

desalniettemin vind ik het wel vreemd dat er tegenstrijdige berichten vanuit de reserveringsafdeling worden verspreid.
Maar om dergelijke zaken aan de grote klok te hangen is uiterst jammer, probeer het toch op een normale wijze op te lossen zonder tussenkomst van de media.. dit isecht te...

Joop Geuze
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 okt 2006 16:41

Re: KLM: Crimineel

Ongelezen bericht door Joop Geuze »

Tijn, over STOM gesproken. Voor je ergens je commentaar op geeft, informeer eerst eens goed. KLM hanteert 0 dagen stornering. Informeer eens bij je bank voor je hier iets schrijft. Na de 1e automatische afboeking heb ik het nummer van KLM laten blokkeren bij de postbank. Enkele dagen later werden, ondanks de blokkade, de 2 andere mislukte boekingen afgeschreven. Hier op Curacao heeft mijn bij KLM een uitdraai gemaakt van de reserveringen, daar stond al in vermeld dat de boekingen dubbel waren, maar desondanks werden de bedragen afgeschreven.
De E-service is de klantenservice van KLM, wie is er nu DOM?
Het is erg gemakkelijk om je commentaar ergens op te geven zonder op de hoogte te zijn van de situatie, vooral als je je verschuilt achter een pseudoniem. Ik denk dat jullie anders zouden piepen als er ineens bijna 2400 euro van je rekening wordt geboekt en je kunt er niets tegen doen.
Juist omdat het verhaal ongeloofwaardig is, heb ik de correspondentie openbaar gemaakt.
Als KLM de afhandeling van mijn klacht netjes vind en het normaal vind mijn rekening te plunderen, terwijl ze weten dat hun website niet goed werkt en mij een mail sturen, dat de reservering is mislukt en adviseren het nog een keer te proberen, dan mag dit ook openbaar worden gemaakt. Alleen al om andere argeloze, domme en paranoide mensen zoals ik te waarschuwen om KLM niet te machtigen.

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: KLM: Crimineel

Ongelezen bericht door Fiore »

nou, ik vind het wel heel erg dat iemand ze belt, en dan gebaseerd op wat hem wordt verteld door de reserveringsbalie (nl. dat er bij hun geen reservering bekend is), opnieuw een reservering maakt, en dat de vorige reserveringen dan toch blijken te zijn doorgekomen. Als ze dat meteen hadden verteld, had meneer nooit die andere reserveringen gemaakt. In dit geval, als alles zo is gegaan zoals meneer vertelt, vind ik het toch echt de schuld van KLM.

ericveldhoven
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 mar 2006 12:25

Re: KLM: Crimineel

Ongelezen bericht door ericveldhoven »

De volgende keer niet via de website boeken maar via een goede reisagent. Zij maken de reservering wel correct en mocht er iets misgaan dan zorgen zij ervoor dat dit wordt rechtgezet. Je betaalt er een kleine fee voor maar dit kan je een hoop ergernis besparen. Uit eigen ervaring weet ik overigens dat KLM een prima Customer Care afdeling heeft die zaken adequaat oplost. En door KLM crimineel te noemen maak je jezelf belachelijk. Iemand die op Curacao woont zou toch de werkelijke betekenis van dit woord moeten kennen...

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: KLM: Crimineel

Ongelezen bericht door Fiore »

en iemand die dat zegt maakt zichzelf ook behoorlijk belachelijk

luis in de pels
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 sep 2006 12:49

Re: KLM: Crimineel

Ongelezen bericht door luis in de pels »

Joop, je was dom ok. Een kleine pleister op de wond.
Tickets annuleren voor vertrekdatum dan heb altijd recht op teruggave van de luchthavenbelasting en brandstoftoeslag aangezien die niets met de vluchtprijs te maken hebben. Je moet wel een lange adem hebben want ze zijn niet zo vlot. Werd al eerder gezegd in de toekomst boeken via een reisbureau kost je misschien wat extra maar dan heb je geen problemen met meer dan 1x boeken en soms nog een meevaller omdat zij misschien van een andere maatschappij een lager tarief hebben. succes

Joop Geuze
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 okt 2006 16:41

Re: KLM: Crimineel

Ongelezen bericht door Joop Geuze »

Ik ben op het eiland naar de costumer service van KLM geweest en ben daar voortreffelijk behandeld. Toen de dames een uitdraai maakten van mijn boekingen, was intern al vastgesteld, dat het om dubbele boekingen ging. Als je dan toch het geld incasseert, dan ben je in mijn ogen crimineel. Ik doe zelf veel zaken via internet. Als ik zie dat een klant iets dubbel bestelt, dan maakt ik de klant er op attent voor ik de bestelling laat verzenden. Ook als er een fout op mijn website staat en de klant heeft hier schade door, dan neem ik zonder pardon de kosten voor mijn rekening en zo hoort het ook. Dat geeft vertrouwen. KLM probeert zich over uit te draaien, door te stellen, dat het probleem telefonisch moet worden opgelost. Ik heb altijd geleerd, dat je dergelijke zaken schriftelijk oplost, om zodoende misverstanden te voorkomen. KLM wil alles telefonisch doen om misverstanden te voorkomen, ze draaien de rollen om.
Wat betreft de opmerking dat Curacao crimineel is, kan ik je vertellen dat dit een opgeklopt lulverhaal is van de Nederlandse media. Ik heb in Volland meer criminaliteit gezien en meegemaakt dan hier op het eiland.
Wat de teruggave betreft, ik denk als consument het RECHT te hebben om een automatische incasso binnen enkele dagen terug te laten boeken. KLM lapt dit aan zijn laars. Ik vlieg nooit meer met deze maatschappij, ik koop liever een sta-plaats bij Arke of Martin Air.

wateenellende
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2006 22:40

Re: KLM: Crimineel

Ongelezen bericht door wateenellende »

:twisted: Joop: ik leef met je mee en geloof me, je bent niet de enige di e in de gaten heeft dat de website van de KLM gammel is. En de klantenservice net zo gammel als de website.

De KLM heeft de volgende mentaliteit: de passagier mag blij zijn dat ze met deze (dure!) mooie blauwe vliegtuigen mee mogen vliegen, en moeten vooral niet zeuren.

Kijk naar Ryanair!!! En kijk hoe perfect een website kan werken. Boeken is daar een fluitje van een cent, en als er onverhoopt iets misgaat, dan kun je snel een nummer bellen en daar krijg je gelijk duidelijkheid over het probleem en wordt de boel weer in orde gemaakt.

Of, als je iets meer geld kunt uitgeven, en iets meer luxe wilt: vlieg Brussels Airlines, waar je ook zonder problemen on line kunt boeken, en waar het personeel heel vriendelijk is.

De KLM heeft, net als capitein Peacock, het liefst dat hun fouten onder de pet blijven. Mijn eigen ervaring is dat de enige manier waarop de KLM gedwongen kan worden om de zaken wat fatsoenlijker aan te pakken is....PUBLICITEIT.

Captain Peacock
Berichten: 95
Lid geworden op: 08 jun 2005 08:21

Re: KLM: Crimineel

Ongelezen bericht door Captain Peacock »

fouten onder de pet?

ik geloof dat je niet helemaal begrijpt dat je moeilijk mensen kan beoordelen die je niet eens kent, maar als je dat wel kunt HULDE.

Publiciteit is wel de zieligste oplossing die je kan keizen... probeer er toch eens als beschaafde mensen ( ook gij Wateenellende!) tot een nette oplossing te komen. Ook de KLM is zeker bereidt tot een nette oplossing indien die mogelijkheid gegeven wordt. Ik zou ook zeker met de hakken in het zand gaan ale men meteen maar weer publiciteit op zoekt...

Succes!

wateenellende
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2006 22:40

Re: KLM: Crimineel

Ongelezen bericht door wateenellende »

Inderdaad schat, als je iemand niet kent kun je hem niet veroordelen.

Maar wat als je iemand WEL kent???

I.c. ken ik de KLM al heel lang en ik heb mogen ervaren dat ze, ondanks vele BESCHAAFDE verzoeken, nooit tot nette oplossingen hebben willen komen!

Eigen ervaring hoor!!! Pas toen ze veroordeeld werden door de rechter tot het betalen van een geldsom, kwamen ze over de brug.

Dus kruip maar lekker weer terug onder je steen hoor, en kom nog maar eens terug als je zelf een slechte ervaring met ze hebt. Dan mag je meepraten.

Captain Peacock
Berichten: 95
Lid geworden op: 08 jun 2005 08:21

Re: KLM: Crimineel

Ongelezen bericht door Captain Peacock »

als je ook zo reageert naar hen toe..geniet jij een andere beschaving waarschijnlijk...

maar ik kruip graag terug onder mijn steen, totdat er een gesprek/discussie komt die wel op een normale wijze kan worden gevoerd zonder dat wateenellende zich meteen aangevallen voelt en met krachttermen die hij eigenlijk niet begrijpt gaat smijten.

Fijne vakantie!

MAXIEM

Re: KLM: Crimineel

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag peacockje,

Is het ook mogelijk om nog iets zinnigs te zeggen? :wink:

Paula.

Captain Peacock
Berichten: 95
Lid geworden op: 08 jun 2005 08:21

Re: KLM: Crimineel

Ongelezen bericht door Captain Peacock »

tuurlijk is er iets zinnigs te melden, maar als wateenellende er meteen weer overheen moet ...heeft een zinnige discussie geen zin...

dus succes!

Joop Geuze
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 okt 2006 16:41

Re: KLM: Crimineel

Ongelezen bericht door Joop Geuze »

Captain Peacock,

Mij bekruipt het griezelige gevoel, dat je heel nauw betrokken bent bij de KLM, waarschijnlijk werk je bij deze stervende zwaan en ben je bang om binnenkort je baantje te verliezen, omdat ze de dommerikken er als eerste uitgooien. Ga eerst eens leren lezen, ga dan eens proberen om te begrijpen wat er geschreven wordt, probeer je dan eens te verplaatsen in het feit, dat er onterecht een paar duizend euro van je rekening wordt gejat en ga dan eens nadenken hoe je zelf zou reageren.
Als je aan KLM fatsoenlijk vraagt deze fout te herstellen en het onterechte geïncasseerde geld terug te storten, dan wordt je bedolven met antwoorden die nergens op slaan. Als normaal communiceren niet helpt, dan zoek je de pubiciteit op om dit aan de kaak te stellen, zodat er niet meer slachtoffers vallen die nodeloos 2 maanden op hun geld moeten wachten. Uit de reacties die ik per mail heb binnen gekregen blijkt, dat KLM dit kunstje bij vele klanten uithaalt. De bedragen die ze onrechtmatig incasseren lopen in de miljoenen en als je dit geld een paar maanden vast houdt, levert dat aardig wat rente op. Dit zijn gewoon luchtpiraten, in mijn ogen door en door crimineel!
Peacock, adviseer je om te stoppen met je commentaar, je maakt jezelf alleen maar belachelijk. Wat een gefrusteerd figuur moet je zijn om mensen die hun recht zoeken zielig te noemen. Je commentaar loopt niet over van intelligentie, ga eens wat leren jongen. Ik ben ook vroeger naar school gegaan en heb er aardig wat van opgestoken. Voor mij was dat gratis, voor jou kennelijk voor niets!

Captain Peacock
Berichten: 95
Lid geworden op: 08 jun 2005 08:21

Re: KLM: Crimineel

Ongelezen bericht door Captain Peacock »

mooi oordeel over mensen die je niet kent....

maar zoals ik al aangaf ik kruip onder mijn steen,..en VERLAAG mij niet tot dergelijk praktijken...ik geef mijn mening, maar dat kan hier niet..jammer joop dat je wel gelooft in dergelijk praktijken en tevens er klakkeloos vanuit gaat dat ik een man ben....zo erg is het al met je gesteld

en voor wat de stervende zwaan betreft, nee hier werk ik niet voor...

reislustig1
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2006 23:04

Re: KLM: Crimineel

Ongelezen bericht door reislustig1 »

Hee peacockje,
jammer joop dat je wel gelooft in dergelijk praktijken en tevens er klakkeloos vanuit gaat dat ik een man ben....zo erg is het al met je gesteld
Je verwijt Joop dat hij er klakkeloos van uitgaat dat je een man bent. Mag ik je dan bij deze even op de vingers tikken? In je kommentaar op Wateenellende ga jij er ook van uit dat dat een man is. Dat is echter niet uit het verhaal te herleiden.

de pot verwijt enz...

En, eerlijk gezegd, als iemand mij 2400 euri ontfutselt en ik moet er oeverloos voor vechten om ze terug te krijgen, dan zou ik ook boos zijn hoor!

Misschien is het handiger om te proberen je in te leven in de situatie die Joop schetst. Bij jezelf na te gaan of je je er iets bij voor kunt stellen. Kun je dat niet, onthou je dan van kommentaar. Het komt een "beetje dom" over als je zo weinig begrip voor iemand op kunt brengen.

Ook ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je ofwel werkt voor de KLM, ofwel een vriendje bent van van Wijk of Gregorowitsz (om er maar een paar te noemen).


[/quote]

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: KLM: Crimineel

Ongelezen bericht door gerland »

Joop, één ding begrijp ik niet: je zegt dat je 4 x betaald hebt voor 1 stoel?
Heb je niet voor vier stoelen betaald = vier tickets dan?

Gesloten