LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KLM, extra vlucht moeten boeken om goedkoper te vliegen....

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Marcel9999
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 okt 2010 10:18

KLM, extra vlucht moeten boeken om goedkoper te vliegen....

Ongelezen bericht door Marcel9999 »

Mijn vrouw en ik zochten een vlucht naar Newcastle. Wij wonen in Arnhem en het is ons om het even of we nu vanaf Amsterdam of vanaf Dusseldorf vliegen. Dus we kijken altijd wat het goedkoopste is. Echter wat schetst mijn verbazing dat we vanaf Dusseldorf naar Amsterdam door naar Newcastle en terug van Newcastle naar Amsterdam door naar Dusseldorf voor 350 euro kunnen vliegen. Terwijl we van Amsterdam naar Newcastle en van Newcastle naar Amsterdam voor 450 euro zouden vliegen.
Dit is op zich allemaal niet zo apart, echter wat ik wel van de zotte vind is dat indien we vanaf Dusseldorf vliegen we in Amsterdam in exact hetzelfde vliegtuig stappen als met welke we zouden vliegen als we de duurdere tickets direct vanaf Amsterdam zouden boeken en terug precies eender.
Dus ik bel de klantenservice van KLM op en kreeg wat vage verhalen te horen over belastingen en vliegtariefklassen enz en dat ie er niks aan kon veranderen. Vervolgens vroeg ik of ik dan vanaf Dusseldorf kon boeken en dan mijn eerste vlucht kon 'missen' om vervolgens in Amsterdam op te stappen. Dit was niet mogelijk omdat aansluitende vluchten geannuleerd worden zodra je de eerste mist.

Conclusie wij hebben nu dus een extra vlucht: Dusseldorf-Amsterdam en Amsterdam-Dusseldorf, die we niet willen maar die ons per saldo -100 euro kost oftewel 100 euro oplevert.

Het kost ons dus nu een stuk meer tijd met overstappen (alleen heen, terug gaan we uiteraard onze aansluitende vlucht missen) en wat natuurlijk veel erger is is dat er door dit soort geintjes meer vliegtuigen absoluut onnodig in de lucht zijn wat uiteraard niet ten goede van het milieu komt, je zou toch mogen verwachten dat een megabedrijf als KLM in deze tijden wat milieuverantwoorder zou willen ondernemen.

Marcel

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: KLM, extra vlucht moeten boeken om goedkoper te vliegen....

Ongelezen bericht door rvkeuken »

de voordelen van een open economie...
De transferkosten zijn voor een overstappende passagier lager dan voor een opstappende passagier. Het idee is dat mensen van rond dusseldorf nu voor klm kiezen ipv lufthansa. Helaas heeft dat als nadeel dat sommigen die in het middengebied wonen soms voor de goedkoopste optie kiezen incl. overstap.

Het is bovendien niet alleen klm die hier niet voor het milieu kiest. Ook u kiest voor 100 euro voordeel pakken (en een extra reistijd), als u echt begaan was met het milieu zou u, als u toch wilde vliegen, gewoon de duurdere, maar snellere optie kiezen.

Henk020
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 feb 2010 19:26

Re: KLM, extra vlucht moeten boeken om goedkoper te vliegen....

Ongelezen bericht door Henk020 »

Marcel9999 schreef: Het kost ons dus nu een stuk meer tijd met overstappen (alleen heen, terug gaan we uiteraard onze aansluitende vlucht missen) Marcel
Kijk hiermee uit!
Nederlanders die kiezen voor de mogelijkheid om deze vlucht via Duitsland te boeken en op de terugweg op Amsterdam uitstappen moeten tot wel € 250 euro betalen om de koffers vervolgens terug te krijgen. KLM is namelijk niet helemaal dom, en wil deze manier van reizen ontmoedigen. Ook moeten ze extra kosten maken om voor 2 reizigers de koffers tussen de 10-tallen die in een vliegtuig zitten eruit te halen (een koffer mag namelijk niet reizen als de eigenaar niet aan boord is door een "gemiste" vlucht uit veiligheidsoverwegingen) en bij die reiziger weer af te leveren.

Dus denk goed na voor je deze optie kiest!

dikkemik
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 okt 2010 16:29

Re: KLM, extra vlucht moeten boeken om goedkoper te vliegen....

Ongelezen bericht door dikkemik »

Henk020 schreef:
Marcel9999 schreef: Het kost ons dus nu een stuk meer tijd met overstappen (alleen heen, terug gaan we uiteraard onze aansluitende vlucht missen) Marcel
Kijk hiermee uit!
Nederlanders die kiezen voor de mogelijkheid om deze vlucht via Duitsland te boeken en op de terugweg op Amsterdam uitstappen moeten tot wel € 250 euro betalen om de koffers vervolgens terug te krijgen. KLM is namelijk niet helemaal dom, en wil deze manier van reizen ontmoedigen. Ook moeten ze extra kosten maken om voor 2 reizigers de koffers tussen de 10-tallen die in een vliegtuig zitten eruit te halen (een koffer mag namelijk niet reizen als de eigenaar niet aan boord is door een "gemiste" vlucht uit veiligheidsoverwegingen) en bij die reiziger weer af te leveren.

Dus denk goed na voor je deze optie kiest!
En hoe zit dat met vliegtickets waarbij er een combinatie is tussen een vliegticket een een treinticket? Op de terugreis kunnen ze je dan moeilijk dwingen om de trein in te stappen lijkt me. Op Schiphol moet je eerst door de douane om bij de treinen te komen, dus je bagage heb je dan ook al.

Gesloten