LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KLM keert beloofde Flying Blue miles niet uit

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Paul28
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2012 03:44

KLM keert beloofde Flying Blue miles niet uit

Ongelezen bericht door Paul28 »

In mei en juli heb ik vluchten gemaakt naar en van Bangkok met China Airlines. Dit nadat ik me ervan verzekerd had op de website van Flying Blue dat ik de bij China Airlines gevlogen miles op mijn Flying Blue account kon laten bijschrijven. Volgens de website van Flying Blue was dit gewoon mogelijk. ook kon ik tijdens het boekingsproces op de CAL website gewoon mijn cardnummer invoeren en aangeven dat het om een Flying Blue card ging. Bij het inchecken opnieuw 2x mijn FB card laten zien en hierover van het (KLM!)personeel geen opmerking gehad.
Daar de miles nog niet waren bijgeschreven heb ik na enige tijd CAL benaderd. Tot mijn grote verrassing kreeg ik daar te horen dat het contract tussen CAL en KLM blijkbaar pas per 1 augustus 2012 is ingegaan v.w.b. de airmiles. Dit terwijl CAL al op 28 september 2011 is toegetreden tot Skyteam.
Daar ik mijn informatie had betrokken van de KLM website heb ik vervolgens KLM benaderd. Daar werd na enige verwarring aan hun kant toegegeven dat de informatie sinds het toetreden van CAL tot Skyteam verkeerd op de KLM-site heeft gestaan. Desondanks wordt mij doodleuk verteld dat ik geen airmiles krijg bijgeschreven: “…is sinds 1 augustus 2012 besloten om onze deelnemers de mogelijkheid te geven om op desbetreffende route Miles te kunnen gaan sparen. Uw vlucht heeft plaatsgevonden op 10 mei 2012 en kunnen wij, Customer Care, kunnen door deze richtlijnen niet aan uw verzoek voldoen”. Ofwel: het staat in onze contracten met China Airlines en in onze richtlijnen. En ook al stond het fout vermeld op onze website, daar hebben wij niets mee te maken. Als klant bij KLM heb je blijkbaar geen enkel recht!

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: KLM keert beloofde Flying Blue miles niet uit

Ongelezen bericht door newmikey »

Laat ik beginnen met zeggen dat ik het zonde voor u vind dat u zoveel miles bent misgelopen en dat meen ik ècht. Ben zelf ook spaarder en vlieg vaak en veel voor m'n werk.
Paul28 schreef:In mei en juli heb ik vluchten gemaakt naar en van Bangkok met China Airlines. Dit nadat ik me ervan verzekerd had op de website van Flying Blue dat ik de bij China Airlines gevlogen miles op mijn Flying Blue account kon laten bijschrijven.
Had u andere opties gehad, m.a.w. had u géén CA geboekt als de website duidelijk had vermeld dat er géén FB miles werden uitgegeven?

Uiteindelijk moet ik van A naar B en is prijs, vliegtijd en service bepalend, terwijl wèl of géén miles géén rol speelt in de keuze. Pas bij gelijkwaardige opties worden de miles beslissend.
Als klant bij KLM heb je blijkbaar geen enkel recht!
Vindt u dit niet ietsje overdreven? Het gaat hier om (gratis) miles, niet om ècht belangrijke servicevoorwaarden.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: KLM keert beloofde Flying Blue miles niet uit

Ongelezen bericht door kokka »

Ik sluit me helemaal bij Newmikey aan.
ik vlieg ook heel veel, dit jaar ook weer platinum gehaald.
ik zou zelf ook behoorlijk balen als ik de miles niet krijg waar ik wel recht op denk te hebben,
maar als je voor het goedkoopste ticket gaat, krijg je ook bij de KLM niet zoveel punten meer, soms maar 25% van de werkelijke miles.
Ik zou me eigen inderdaad afvragen of je een andere maatschappij had gekozen als je vooraf had geweten dat je geen miles kreeg.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: KLM keert beloofde Flying Blue miles niet uit

Ongelezen bericht door sprookje »

Dit is iets wat wij in Belgie niet kennen.kan iemand eens uitleggen hoe dat werkt die vliegmiles want ik begrijp er de jota van.
dank u

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: KLM keert beloofde Flying Blue miles niet uit

Ongelezen bericht door newmikey »

sprookje schreef:Dit is iets wat wij in Belgie niet kennen.kan iemand eens uitleggen hoe dat werkt die vliegmiles want ik begrijp er de jota van.
dank u
Natuurlijk kennen jullie dat in Belgie ook, doe nou niet net alsof het land nog in de middeleeuwen leeft...of....? Ga een ander voor de gek houden alsjeblieft!
http://www.brusselsairlines.com/nl_be/l ... -and-more/

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: KLM keert beloofde Flying Blue miles niet uit

Ongelezen bericht door sjoegel »

Dit is iets wat wij in Belgie niet kennen.
deze toch wel ?

Twee Belgische jagers vlogen met een gecharterd vliegtuigje naar het hoge noorden voor de jacht op elanden. Ze hadden succes en schoten 6 zes grote elanden. De piloot kwam terug, zoals afgesproken, om ze op te halen. Ze laadden hun bagage in het vliegtuig, met inbegrip van de zes elanden. Maar de piloot ging uit zijn dak en hij zei: “Het vliegtuig kan slechts vier elanden mee nemen;. Je zult er twee moeten achterlaten ” De 2 jagers maakten bezwaar omdat vorige keer met zelfde model vliegtuig en capaciteit ook 6 elanden hadden meegenomen. De piloot was overtuigd en ging ondanks met tegenzin akkoord. Maar na de poging de vallei te overvliegen, lukte het kleine vliegtuig niet en ze stortten neer in de woestijn. Klimmend uit het wrak, vroeg de jager aan de ander: “Weet jij waar we zijn?” “Ik denk het wel,” antwoordde de andere jager. Ik denk dat dit ongeveer dezelfde plaats is waar we vorig jaar ook crashten!”

dia
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 dec 2007 10:06

Re: KLM keert beloofde Flying Blue miles niet uit

Ongelezen bericht door dia »

Als we zo beginnen ken ik er ook een .


Nadat hij in Parijs zeer uitgebreid heeft gegeten vraagt een Hollander naar de rekening.De kelner presenteert hem het briefje waarop de eindsom van 49,99 euro genoteerd staat.De Hollander legt een briefjes van 50 euro neer en wacht ostentatief op het wisselgeld.De kelner overhandigd hem die ene cent, tezamen met een pakje condooms."En waaraan dank ik deze attentie?" vraagt de Hollander."Ach," zucht de kelner, "ik wil voorkomen dat gasten als zoals u zich voortplanten."


Een Hollander moet zijn schoonmoeder laten begraven.De prijs van een kist valt enorm tegen.Een grote kartonnen doos alleen al komt op ruim tweehonderd euro.Als de doodskistenmaker merkt dat zijn klant dit zelfs te duur vind, zegt hij:"Dan kan ik u het beste een Oud Hollandse begrafenis aanbevelen. Breng uw schoonmoeder maar hier, dan zal ik haar van vier handvaten voorzien."

dia
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 dec 2007 10:06

Re: KLM keert beloofde Flying Blue miles niet uit

Ongelezen bericht door dia »

Op de zesde dag sprak God tot de aartsengel Gabriël: "Vandaag ga ik een land creëren, genaamd Vlaanderen. Het zal een land zijn van buitengewone natuurlijke schoonheid, met grote bossen, vol met herten, zwijnen en eekhoorns. Grote rivieren, gevuld met alle mogelijke soorten levende wezens. Het zal een binnenzee krijgen met enorme hoeveelheden vis, en ook aan een buitenzee komen te liggen, die men vanaf prachtige goudgele stranden zal kunnen overzien." God ging verder: "Ik zal het land rijk maken door de landbouw en de inwoners zullen grote welvaart kennen. Ze zullen bekend worden als Vlamingen. En zullen het vriendelijkste volk op aarde zijn." "Maar Heer", vraagt Gabriël, "Denkt u niet dat u misschien een beetje TE genereus bent voor deze Vlamingen?" "Niet echt", antwoordt God, "moet je eens opletten wat voor Noorderburen ze krijgen........"

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: KLM keert beloofde Flying Blue miles niet uit

Ongelezen bericht door newmikey »

dia schreef:Op de zesde dag sprak God tot de aartsengel Gabriël: "Vandaag ga ik een land creëren, genaamd Vlaanderen. Het zal een land zijn van buitengewone natuurlijke schoonheid, met grote bossen, vol met herten, zwijnen en eekhoorns. Grote rivieren, gevuld met alle mogelijke soorten levende wezens. Het zal een binnenzee krijgen met enorme hoeveelheden vis, en ook aan een buitenzee komen te liggen, die men vanaf prachtige goudgele stranden zal kunnen overzien." God ging verder: "Ik zal het land rijk maken door de landbouw en de inwoners zullen grote welvaart kennen. Ze zullen bekend worden als Vlamingen. En zullen het vriendelijkste volk op aarde zijn." "Maar Heer", vraagt Gabriël, "Denkt u niet dat u misschien een beetje TE genereus bent voor deze Vlamingen?" "Niet echt", antwoordt God, "moet je eens opletten wat voor Noorderburen ze krijgen........"
Een goeie, zo vlak vóór je forumlustrum!

dia
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 dec 2007 10:06

Re: KLM keert beloofde Flying Blue miles niet uit

Ongelezen bericht door dia »

[
Een goeie, zo vlak vóór je forumlustrum!][/
forumlustrum!???
gelukkig bestaat er zoiets als google :mrgreen:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: KLM keert beloofde Flying Blue miles niet uit

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik denk dat ie bedoeld?dat je bijna 5 jr op het forum zit 8 dec?

ze zijn wel leuk,allemaal! :lol: :lol:

dia
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 dec 2007 10:06

Re: KLM keert beloofde Flying Blue miles niet uit

Ongelezen bericht door dia »

Ja leuk hé,vooral die laatste vind ik geweldig. :wink:

Gesloten