LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koffer 1 week later

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Cuba1234
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2018 12:44

Koffer 1 week later

Ongelezen bericht door Cuba1234 »

Reis naar cuba, mijn koffer is op Schiphol achter gebleven, komt na een week aan.
Alles zat erin, ben veel tijd kwijt aan kleding kopen en allerlei zaken regelen, schoenen kopen in cuba is een ramp.
Mijn broer is met mij mee, zijn spullen zitten ook in mijn koffer, hij is afhankelijk van hulpmiddelen om te zwemmen, heeft een cva gehad.
Veel vakantie plezier weg mede hierdoor.
Ik kon moeilijk lopen op het Cubaanse schoeisel, waardoor ik ook beperkt was.
Nu vergoed tui niet meer dan 280euro, vindt dit redelijk weinig op een vakantiesom van zo'n 2600euro.
Iemand enig idee of dit normaal is.
We hebben wel gebruik van de accomodatie gehad en dat maakt volgens hen dat de vergoeding 280 euro is.
Ik heb voor zeker 200euro kosten gemaakt.
Gederfd vakantie genot wordt niet vergoed.

stofzuigertje

Re: Koffer 1 week later

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Omdat dit vaker voor komt, liever 2 kleine dan 1 grote koffer, en verdeel alles over beide, heb je tenminste iets.... voor de zekerheid.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Koffer 1 week later

Ongelezen bericht door Mark1992 »

R. Proctor schreef:
Cuba1234 schreef:Reis naar cuba, mijn koffer is op Schiphol achter gebleven, komt na een week aan.
Alles zat erin, ben veel tijd kwijt aan kleding kopen en allerlei zaken regelen, schoenen kopen in cuba is een ramp.
Mijn broer is met mij mee, zijn spullen zitten ook in mijn koffer, hij is afhankelijk van hulpmiddelen om te zwemmen, heeft een cva gehad.
Veel vakantie plezier weg mede hierdoor.
Ik kon moeilijk lopen op het Cubaanse schoeisel, waardoor ik ook beperkt was.
Nu vergoed tui niet meer dan 280euro, vindt dit redelijk weinig op een vakantiesom van zo'n 2600euro.
Iemand enig idee of dit normaal is.
We hebben wel gebruik van de accomodatie gehad en dat maakt volgens hen dat de vergoeding 280 euro is.
Ik heb voor zeker 200euro kosten gemaakt.
Gederfd vakantie genot wordt niet vergoed.
[Off-topic bijdrage verwijderd door Moderator]

Voor TS: Zeker vervelend dat dit is gebeurt, maar dit soort problemen kunnen voorkomen. Wat verwacht je wel van TUI? Een tegemoetkoming van 280 euro is tenminste iets, ook al is het bedrag van de vakantie 2600.
Laatst gewijzigd door Radar op 09 mar 2018 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Off-topic bijdrage verwijderd door Moderator

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Koffer 1 week later

Ongelezen bericht door olaf79 »

Laten we even aannemen dat je ongeveer 1 dag in totaal kwijt bent geweest met kopen van nieuwe spullen om aan te trekken, dan heb je naast de kosten voor die spullen recht op 1/7 deel van de reissom.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Koffer 1 week later

Ongelezen bericht door sjohie »

Wij zijn ook op Cuba geweest, en veel dingen die je hier gemakkelijk kan kopen, zijn daar een stuk lastiger te vinden. Dit, als het je overkomt in zeg Griekenland of Spanje, is op Cuba toch wel een wat lastiger iets. Het feit dat er vanuit Nederland tig vliegtuigen per dag naar de bekende bestemmingen gaan, en maar een paar per week naar Cuba, betekent dan weer dat het naleveren van een koffer ook nog eens langer duurt.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Koffer 1 week later

Ongelezen bericht door yan »

Dus je hebt alle extra kosten vergoed gekregen, én nog een redelijk bedrag (€80,-) voor de extra moeite.
Mag ik een warme douche voor Tui omdat ze het netjes afhandelen, en een fout van Schiphol, dus niet van henzelf, direct vergoeden?

Het is bekend dat er wel eens wat mis gaat met koffers, daarom wordt ook altijd aangeraden om iets wat écht nodig is, in de handbagage mee te nemen.

madfred
Berichten: 332
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:48

Re: Koffer 1 week later

Ongelezen bericht door madfred »

yan schreef:Dus je hebt alle extra kosten vergoed gekregen, én nog een redelijk bedrag (€80,-) voor de extra moeite.
Mag ik een warme douche voor Tui omdat ze het netjes afhandelen, en een fout van Schiphol, dus niet van henzelf, direct vergoeden?

Het is bekend dat er wel eens wat mis gaat met koffers, daarom wordt ook altijd aangeraden om iets wat écht nodig is, in de handbagage mee te nemen.
Het is misschien niet de schuld maar wel de verantwoordelijkheid van TUI. En je kan nooit alle noodzakelijke spullen in je handbagage meenemen, daarmee worden bv medicijnen bedoeld, geen extra schoenen etc. Als dat kon, dan had je geen ruimbagage nodig :D

R. Proctor
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48

Re: Koffer 1 week later

Ongelezen bericht door R. Proctor »

madfred schreef:
yan schreef:Dus je hebt alle extra kosten vergoed gekregen, én nog een redelijk bedrag (€80,-) voor de extra moeite.
Mag ik een warme douche voor Tui omdat ze het netjes afhandelen, en een fout van Schiphol, dus niet van henzelf, direct vergoeden?

Het is bekend dat er wel eens wat mis gaat met koffers, daarom wordt ook altijd aangeraden om iets wat écht nodig is, in de handbagage mee te nemen.
Het is misschien niet de schuld maar wel de verantwoordelijkheid van TUI. En je kan nooit alle noodzakelijke spullen in je handbagage meenemen, daarmee worden bv medicijnen bedoeld, geen extra schoenen etc. Als dat kon, dan had je geen ruimbagage nodig :D
Het is een vast gegeven dat er wel eens wat fout kan gaan, kosten worden ook gewoon vergoed.
Je mag op de dag van aankomst met toestemming gewoon noodzakelijke spullen aanschaffen, schoenen zijn niet noodzakelijk of het moet zijn dat je op blote voeten bent gaan reizen, maar als jij ze nodig hebt en bonnetjes bewaart word dat gewoonweg vergoed.
Dus hoezo vakantie verknald je koopt noodzakelijk spul en geniet verder van je vakantie, je doet nu net of je een complete huisraad zou missen.

En wat is noodzakelijk als je wilt zwemmen een zwembroek persoonlijke hygiëne spullen evt een broek en ondergoed en t-shirt of trui.
Of neem je 17 paar verschillende schoenen mee op vakantie.

Gesloten