LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KOSTEN BIJ CREDITCARDBETALING RYAN AIR

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
buermans50
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mar 2007 01:33

KOSTEN BIJ CREDITCARDBETALING RYAN AIR

Ongelezen bericht door buermans50 »

HOI, IK DACHT EEN LEUKE BOEKING BIJ RYAN AIR GEDAAN TE HEBBEN. IK HAD NL EEN BOEKING GEDAAN VOOR 19 RETOURTICKETS CHARLEROIS-DUBLIN. DE TOTALE KOSTEN KWAM OP €474,-. DUS DAARNA CREDITCARDGEGEVENS INGEVOERD(IS OVERIGENS DE ENIGE MOGELIJKHEID) EN BETALING OK GEGEVEN. IK KRIJG DAARNA EEN OVERZICHT TE ZIEN WAAROP STAAT VERMELD DAT IK GEEN €474,- MOEST BETALEN MAAR €569,-. DE KOSTEN VOOR BETALING MET CREDITCARD WAS NL €95,-. DEZE KOSTEN LATEN ZE HEEL SLIM IN DE KLEINE LETTERTJES VERDWIJNEN EN KRIJG JE OOK NIET IN JE OVERZICHT TE ZIEN VOORDAT JE OK GEEFT VOOR BETALING.
ALS REDEN VOOR DEZE KOSTEN GEVEN ZE OP DAT DIT DE KOSTEN ZIJN VOOR DE ADMINISTRATIEVE AFHANDELING VAN DE BETALING MET CREDITCARD. JE REINSTE DIEFSTAL!!!!!!!!!![/b]

meubelboer
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 aug 2004 13:33

Re: KOSTEN BIJ CREDITCARDBETALING RYAN AIR

Ongelezen bericht door meubelboer »

30 euro per ticket naar Dublin, werkelijk schandalig. Ik zou als ik u was gewoon met de boot gaan. Ryan Air heeft groot gelijk de creditcardkosten door te berekenen, want die zijn inderdaad schandalig.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: KOSTEN BIJ CREDITCARDBETALING RYAN AIR

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Ho,ho,

Zwemmen is nog goedkoper!

Grootvader

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: KOSTEN BIJ CREDITCARDBETALING RYAN AIR

Ongelezen bericht door Marco Polo »

€ 569,- : 19 retourtickets = € 29,95 per retourticket!!
En dan durven te schrijven over diefstal!!!
Ga je schamen buermans50!

Overigens:
Het onnodig gebruik van uitsluitend HOOFDLETTERS staat gelijk aan schreeuwen!

ine1961
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:43

Re: KOSTEN BIJ CREDITCARDBETALING RYAN AIR

Ongelezen bericht door ine1961 »

Het zij gewoon administratiekosten per ticket van 5,--, niks diefstal gewoon de admnistratieve afhandeling waarvoor je betaald.
Boek je via een reisbureau of rechtstreeks bij een klm bv dan betaal je een veelvoud aan administratiekosten in vergelijking met ryan air.
Wees blij dat je voor zo'n prijsje die vlucht hebt kunnen boeken.

ine1961
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:43

Re: KOSTEN BIJ CREDITCARDBETALING RYAN AIR

Ongelezen bericht door ine1961 »

ik hoop trouwens voor u dat u alle namen en voorletters volgens paspoort hebt doorgegeven bij boeking, anders krijgt u nl problemen bij het inchecken.
Ik heb overigens de site van ryan air bekeken, en er staat duidelijk dat er per reissegment 2,50 administratiekosten wordt berekend, maar goed lezen is voor sommige mensen lastig.

buermans50
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mar 2007 01:33

Re: KOSTEN BIJ CREDITCARDBETALING RYAN AIR

Ongelezen bericht door buermans50 »

Ik begrijp ook wel dat 30 euro geen geld is voor een ticket naar Dublin, het gaat mij om de manier waarop. Het zijn de kosten voor het betalen met een creditcard. Het is een éénmalige transactie van 474 euro waar ze 95 euro voor vragen. Laat ze de administratiekosten dan gewoon verwerken in de ticketprijs, en geen reclame maken voor vliegen voor 0.01 eurocent maar dan voor 4.99 euro. Is dan nog steeds een zeer aantrekkelijke aanbieding.

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: KOSTEN BIJ CREDITCARDBETALING RYAN AIR

Ongelezen bericht door Anastasia »

Juist de goedkoopste aanbiedingen ongeacht waarvoor moet je altijd op zoek naar verborgen kleine lettertjes.

Ik begrijp als kind van 7 ook al dat je juist bij dit soort firma's dit bijna altijd krijgt!

Dus moet ik vragen of zij over deze klanten gaan klagen die niet kunnen lezen en terug naar school moeten?

kuiffie
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:32

Re: KOSTEN BIJ CREDITCARDBETALING RYAN AIR

Ongelezen bericht door kuiffie »

Als je geld pint met je credit-card komen daar toch ook kosten bovenop , althans bij mij wel !

buermans50
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mar 2007 01:33

Re: KOSTEN BIJ CREDITCARDBETALING RYAN AIR

Ongelezen bericht door buermans50 »

Dus als jij een etentje betaalt in een restaurant met je creditcard en ze berekenen 50 euro extra voor de kosten dan zeg jij niets want dat vind jij normaal.

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: KOSTEN BIJ CREDITCARDBETALING RYAN AIR

Ongelezen bericht door Anastasia »

Nee, ik zoek dan wel een andere Chinees, maar ik pin altijd.....

buermans50
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mar 2007 01:33

Re: KOSTEN BIJ CREDITCARDBETALING RYAN AIR

Ongelezen bericht door buermans50 »

Ik had niet anders van je verwacht. Als je uiteten met de chinees gaat vergelijken, dan heb ik meelij met de mensen om je heen(al zullen dat er niet veel zijn)

Veel plezier met je babi pangang en loempia.

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: KOSTEN BIJ CREDITCARDBETALING RYAN AIR

Ongelezen bericht door Anastasia »

Er zijn naast die kleffe hap van de afhaal ook echte goede!

De betere zitten wel elke Vrijdag, Zaterdag en ook vaak Zondag vol!

Dus we moeten soms reserveren, dus je moet gewoon betere Chinees zoeken of mij vragen!

Goed en betaalbaar, minder goedkoop dan de afhaal, of heb je liever een Japans restaurant?

007: reisagent
Berichten: 164
Lid geworden op: 22 feb 2007 22:13

Re: KOSTEN BIJ CREDITCARDBETALING RYAN AIR

Ongelezen bericht door 007: reisagent »

Voordat jeook maar iets geboekt hebt bij Ryanair krijg je de volgende melding te zien;

Om de aanzienlijke administratiekosten het hoofd te kunnen bieden wanneer we creditcards, betaalkaarten of ELV Direct Debit verwerken, zijn er kosten verbonden aan elke passagier per vluchtsegment.Hieronder ziet u de kosten die zijn verbonden aan transacties met creditcards/betaalkaarten.

CREDITCARD - €2,50 (of het equivalent in plaatselijke valuta)
BETAALKAART - €1,00 (of het equivalent in plaatselijke valuta)

Aan transacties met de Electron-card zijn geen kosten verbonden.Voor baby's gelden geen verwerkingskosten voor creditcard/betaalkaart. Zelfs met deze minimale kosten zijn onze tarieven nog steeds zeer gunstig.

Mijns inziens is hier dus geen absoluut geen sprake van diefstal; nee, het is (alweer) een geval van niet goed lezen en vervolgens hard schreeuwen.

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: KOSTEN BIJ CREDITCARDBETALING RYAN AIR

Ongelezen bericht door Marco Polo »

.......het is (alweer) een geval van niet goed lezen en vervolgens hard schreeuwen.
Precies!

Deke
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 mei 2007 22:08

Re: KOSTEN BIJ CREDITCARDBETALING RYAN AIR

Ongelezen bericht door Deke »

Helaas blijft lezen voor sommige mensen inderdaad een groot probleem.
Terwijl het achteraf zo veel ergernis kan schelen.

Gesloten