Kosten voor omboeken bij Transavia

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Robert Vink
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2020 10:01

Kosten voor omboeken bij Transavia

Ongelezen bericht door Robert Vink »

Ondanks dat KLM en Transavia in de lucht worden gehouden door de overheid (u en ik) heeft Transavia gemeend een nieuw verdienmodel te moeten uitrollen. Er wordt gezegd dat je eenvoudig kan omboeken bij code oranje, er wordt in de promofilm op YouTube echter vergeten te vertellen dat dit niet gratis is. Kosten 70,-/ pp bij een retourreis naar Alicante. Dit is meer dan er verdiend wordt bij het uitvoeren van de vlucht. (en soms meer dan een nieuw ticket)

Wij hadden in januari een ticket geboekt voor juni, dat is doorgeschoven naar augustus, toen was het weer code oranje, dus doorgeschoven naar 20 november. Mijn vrouw werkt in de zorg, dus die mag echt niet vliegen. Inmiddels kost doorschuiven ons dus telkens 140 euro.

Mag Transavia mensen stimuleren het negatief reisadvies te negeren en toch te vliegen? Tijd voor Radar, lijkt me.

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Kosten voor omboeken bij Transavia

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Waarom tijd voor radar? De vliegtuigen vliegen gewoon, Transavia kan de vlucht dus gewoon uitvoeren. U besluit in coronatijd te gaan boeken en blijft het verzetten.
Hoeveel denkt u dat zij verdienen aan dit omboeken?

SuperMoppie
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mei 2021 17:35

Re: Kosten voor omboeken bij Transavia

Ongelezen bericht door SuperMoppie »

Omdat reizen tm 15 mei niet mag vanuit den Haag, en Transavia zegt gewoon ach wij vliegen gewoon, heb ik moeten omboeken, heb al reeds in 2019 400 euro betaald, vorig jaar kreeg in voucher omdat de reis in mei 2020 niet kon doorgaan, voucher verzilverd in augustus 2020, en nu omgeboekt naar september, kost mij extra 236€ echt niet normaal, snap best dat je wat meer moet betalen, echt zo’n spijt dat ik Transavia heb gesteund, had ik maar gewoon mijn geld teruggevraagd, waardeloos dit.

SuperMoppie
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mei 2021 17:35

Re: Kosten voor omboeken bij Transavia

Ongelezen bericht door SuperMoppie »

Snap wat u bedoelt Jablan, maar dit gaat om een vakantie van vorig jaar mei wat in 2019 is geboekt, dus heeft niks te maken met Corona, vorig jaar kon het niet doorgaan en toen voucher ontvangen, voucher in augustus 2020 gebruikt voor vakantie 7 mei 2021, ieder reisbureau heeft alles tm 15 mei geannuleerd alleen Transavia niet, beetje raar toch, er is een negatief reisadvies omdat alles op oranje staat, vakantie is niet noodzakelijk. Vraag ook geen geld terug aan Transavia maar een beetje medewerking zou op zn plaats zijn, maar nee gelijk hoppa 236€ extra betalen. Transavia krijgt steun van het rijk omdat het onderdeel is van Klm, en wie betaald die steun, precies wij met zn allen in nederland

Gesloten