LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kosten wijzigen naam ryanair

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
geurtsp
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 aug 2018 20:48

kosten wijzigen naam ryanair

Ongelezen bericht door geurtsp »

Ik heb 4 tickets geboekt via Ryanair naar tenerife. Helaas bleek bij het inchecken 2 van de 4 namen niet goed. Om dit te wijzigen kostte maar liefst €230. Geheel niet in verhouding met het werk wat Ryanair hier mee heeft. Maar helaas het is eenmaal zo. Echter bij het aanpassen van de naam bleek dat Ryanair dit ook verkeerd had gedaan. Wederom gebeld dat het niet goed was. Bleek naderhand dat de naam wel goed aangepast was op mijn site maar niet op de instapkaart (blijkbaar niet gekoppeld). Maar weer gebeld waarna dit ook handmatig aangepast werd. Ik heb daarna 2x een klacht ingediend. Aangezien ik voor 1 vergissing €230 moest betalen vorderde ik van hen voor 2 vergissingen €460. Dat is toch een redelijke eis. Ik verzin die boetes niet. Helaas in beide gevallen geen antwoord gekregen. Een reactie is toch wel het minste wat je verwacht op een klacht.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: kosten wijzigen naam ryanair

Ongelezen bericht door mahadma »

geurtsp schreef:Ik heb 4 tickets geboekt via Ryanair naar tenerife. Helaas bleek bij het inchecken 2 van de 4 namen niet goed. Om dit te wijzigen kostte maar liefst €230. Geheel niet in verhouding met het werk wat Ryanair hier mee heeft. Maar helaas het is eenmaal zo. Echter bij het aanpassen van de naam bleek dat Ryanair dit ook verkeerd had gedaan. Wederom gebeld dat het niet goed was. Bleek naderhand dat de naam wel goed aangepast was op mijn site maar niet op de instapkaart (blijkbaar niet gekoppeld). Maar weer gebeld waarna dit ook handmatig aangepast werd. Ik heb daarna 2x een klacht ingediend. Aangezien ik voor 1 vergissing €230 moest betalen vorderde ik van hen voor 2 vergissingen €460. Dat is toch een redelijke eis. Ik verzin die boetes niet. Helaas in beide gevallen geen antwoord gekregen. Een reactie is toch wel het minste wat je verwacht op een klacht.
U kunt "vorderen" wat u wilt, maar naamwijzingen zijn 99,99999999999999999% de fout van de reiziger bij het boeken. Ik geef u ook 0,00% kans op enigerlei vergoeding.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: kosten wijzigen naam ryanair

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Eigenlijk heel wonderlijk dat mensen niet weten hoe ze heten.

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: kosten wijzigen naam ryanair

Ongelezen bericht door juliomariner »

geurtsp schreef:Een reactie is toch wel het minste wat je verwacht op een klacht.
Een afwijzing van uw vordering hadden ze inderdaad wel ff kunnen mailen

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: kosten wijzigen naam ryanair

Ongelezen bericht door tttlocke »

Complimenten voor de ludieke actie.
Stond het ook in uw algemene voorwaarden?

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: kosten wijzigen naam ryanair

Ongelezen bericht door thecure »

Sluit maar aan in de rij van mensen die zich vergissen in ticketnamen. Wij hebben al een hele rij op dit forum.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: kosten wijzigen naam ryanair

Ongelezen bericht door renewouters »

Voortaan maar weer naar een reisbureau waar ze alles voor je doen. Zelf doen is kennelijk voor veel mensen toch te moeilijk.

geurtsp
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 aug 2018 20:48

Re: kosten wijzigen naam ryanair

Ongelezen bericht door geurtsp »

verkeerde naam blijkt dus een veel gemaakte fout. dat zou natuurlijk een reden kunnen hebben. Ik heb in eerste instantie, effe vlug, 4 tickets besteld op internet waar ik nergens nog id of paspoort gegevens in hoefde te vullen. Dit gebeurt pas bij inchecken. ik was in de veronderstelling dat daar dan ook alle exact kloppende gegevens ingevoerd moesten worden. Maar alla ik ga door het stof het was gewoon stom. Dit is echter niet mijn klacht. Mijn klacht zijn de absurd hoge kosten voor een digitale aanpassing en de stilte vanuit Ryanair die volgt op een klacht. Het blijkt dus ook best moeilijk voor sommige mensen om op een klacht te reageren.

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: kosten wijzigen naam ryanair

Ongelezen bericht door BL2 »

Je zet je vordering toch niet door, dus Ryanair verspilt er verder geen tijd aan.
Netjes is anders, dat wel.....

Gesloten