LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kras reizen niet zo prijsvriendelijk.

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
bosse bol
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 sep 2011 21:56

Re: Kras reizen niet zo prijsvriendelijk.

Ongelezen bericht door bosse bol »

Juist ja schreef:
bosse bol schreef: Heb het niet over extra betalen maar alleen dat als je zo ver van tevoren
boekt je dan kan verwachten dat sommige dingen weer omhoog gaan en dat zal je echt moeten betalen.
En waar sprookje familie heeft zitten zal mij worst wezen geloof alleen die verhalen niet zo.
Je spreekt jezelf tegen. Of ik begrijp je gewoon niet, dat kan ook. Probeer het in dat geval nog eens duidelijk uit te leggen.
Ik bedoel gewoon dat als je zo'n reis zo lang van tervoren boekt de prijs
tegen de tijd dat je weg moet wel omhoog gegaan is en die verhoging zal je moeten betalen.
Laat er ook geen misverstand over bestaan.Ik gun sprookje alle vakanties en wat zoal meer.Alleen als iemand hier met een probleem komt over een of andere maatsch. dan heeft zij die ervaring nooit gehad.Lees de berichten maar na altijd contra.Nou iemand die zoveel reist en nooit geen problemen heeft gehad met vliegmaatsch. dat vind ik dus ongeloofwaardig.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Kras reizen niet zo prijsvriendelijk.

Ongelezen bericht door sprookje »

k bedoel gewoon dat als je zo'n reis zo lang van tervoren boekt de prijs
tegen de tijd dat je weg moet wel omhoog gegaan is en die verhoging zal je moeten betalen.
Nee hoor ik heb nog nooit moeten bijbetalen,als de prijs daalt krijg ik ook niets terug.En wij boeken altijd zo vroeg mogelijk.Heb de ervaring dat dat het voordeligste is.
Waarom zouden wij moeten bijbetalen,dat zou mooi zijn, dan zou vroeg boeken helemaal geen zin meer hebben.

morundo
Berichten: 225
Lid geworden op: 12 jun 2010 21:06

Re: Kras reizen niet zo prijsvriendelijk.

Ongelezen bericht door morundo »

Mijn ervaring is dat als je op het laste boekt,veel goekooper uit bent.
We gaan meerdere keer per jaar op vakantie, moet wel zeggen minimaal 4 sterren hotels,weet niet als daardoor makkelijke is dat wij gaan waar we willen.Ik ga ook vaak naar sicilie, naar familie, het laaste vlucht was voor 135 euro heen en terug.We boekken nooit ver van tevoren,maar ongeveer 3 a 4 dagen voordat wij weggaan.
De prijzen zijn echt laag dan.

odulph
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 feb 2011 12:01

Re: Kras reizen niet zo prijsvriendelijk.

Ongelezen bericht door odulph »

KRAS, HOLLAND INT. ARKE, vallen onder TUI, allemaal een moedermaatschappij.....

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Kras reizen niet zo prijsvriendelijk.

Ongelezen bericht door sprookje »

Wij boeken bijna altijd vijf sterren en hebben graag veel keuze,onze mening is dat vroegboeken goedkoper is,hebben al een paar keer vergeleken en komen altijd goedkoper uit door de vroegboek korting.Maar ja ieder zijn keuze natuurlijk
Wat betreft vliegticket alleen naar Budapest boek je ook best zo vroeg mogelijk,dan heb je vaak retours voor 37 euro en de alerlaastste ticket zijn vaak ook goedkoop maar je weet nooit of je daar kans op hebt.

Maar ja morundo u tevreden met last minutes en ik met vroegboekkortingen.
Voor ieder iets :wink:

hans2311
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 sep 2010 08:42

Re: Kras reizen niet zo prijsvriendelijk.

Ongelezen bericht door hans2311 »

Ja, ik denk dat ik nu toch ook een probleempje met Kras ga krijgen. Ik zit nu weliswaar op mijn schijnbare gemak dit te typen op het vliegveld van Honkong, maar inwendig kook ik nog even. Bij het boeken een paar maanden terug van een 3-weekse vakantie op Bali kon ik apart een upgrade krijgen. Voor de heenweg heb ik toen een upgrade genomen van de economy klasse naar de u klasse, wist ik veel wat dat inhield, alleen meer comfort dacht ik en voor de terugreis werd het een upgrade naar de T-klasse. Dat werd nog netjes schriftelijk bevestigd ook. Dus geen vuiltje aan de lucht. Tot ik gisteren, 24 november 2011 bij de inchekbalie van Cathay pacific stond en aan de deskman vroeg wat dat nou precies was, de u - klase en de t- klasse. Het antwoord was verbazend. Mijnheer de u- klasse is de business klasse en de t-klasse bestaat niet. Maar goed u vliegt u klasse en dan kunnen we inchecken. De gegevens werden ingevoerd en " Sorry mijnheer maar u hebt economy klasse geboekt." Klopt, maar ik heb een upgrade naar de u- klasse. Neen mijnheer uw organisatie heeft voor u een groepsticket en dat betekent dat u waarschijnlijk zellfs niet bij elkaar zit. Nou dat was snel opgelost we werden bij elkaar gezet. Alleen het vliegen dat werd en bleef economy klasse. Op Schiphol heb ik Kras nog maar even gebeld en daar kreeg ik een vreemd verhaal te horen van boekingsklassen en toeslagen, maar ik heb een upgrade mijnheer. Hoe zit dat dan. Kreeg er geen goed antwoord op. Het komt erop neer dat ik €120,- betaald heb voor niets. Nu nog zien dat ik mijn geld terug krijg. Kort en goed als ik geen upgrade had gedaan had ik me geld bespaard. Dit is een truk die Kras onwaardig is. Wordt vervolgd, nu eerst door naar bali, vliegtuig vertrekt over een goed uur. Ben benieuwd of het hotel ook nep is want daar heb ik ook extra voor betaald voor een betere kamer.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Kras reizen niet zo prijsvriendelijk.

Ongelezen bericht door sprookje »

Ik zou zeggen veel succes en een goede reis.Maar eerst genieten!

Juist ja
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2010 10:26

Re: Kras reizen niet zo prijsvriendelijk.

Ongelezen bericht door Juist ja »

hans2311 schreef:Ja, ik denk dat ik nu toch ook een probleempje met Kras ga krijgen. Ik zit nu weliswaar op mijn schijnbare gemak dit te typen op het vliegveld van Honkong, maar inwendig kook ik nog even. Bij het boeken een paar maanden terug van een 3-weekse vakantie op Bali kon ik apart een upgrade krijgen. Voor de heenweg heb ik toen een upgrade genomen van de economy klasse naar de u klasse, wist ik veel wat dat inhield, alleen meer comfort dacht ik en voor de terugreis werd het een upgrade naar de T-klasse. Dat werd nog netjes schriftelijk bevestigd ook. Dus geen vuiltje aan de lucht. Tot ik gisteren, 24 november 2011 bij de inchekbalie van Cathay pacific stond en aan de deskman vroeg wat dat nou precies was, de u - klase en de t- klasse. Het antwoord was verbazend. Mijnheer de u- klasse is de business klasse en de t-klasse bestaat niet. Maar goed u vliegt u klasse en dan kunnen we inchecken. De gegevens werden ingevoerd en " Sorry mijnheer maar u hebt economy klasse geboekt." Klopt, maar ik heb een upgrade naar de u- klasse. Neen mijnheer uw organisatie heeft voor u een groepsticket en dat betekent dat u waarschijnlijk zellfs niet bij elkaar zit. Nou dat was snel opgelost we werden bij elkaar gezet. Alleen het vliegen dat werd en bleef economy klasse. Op Schiphol heb ik Kras nog maar even gebeld en daar kreeg ik een vreemd verhaal te horen van boekingsklassen en toeslagen, maar ik heb een upgrade mijnheer. Hoe zit dat dan. Kreeg er geen goed antwoord op. Het komt erop neer dat ik €120,- betaald heb voor niets. Nu nog zien dat ik mijn geld terug krijg. Kort en goed als ik geen upgrade had gedaan had ik me geld bespaard. Dit is een truk die Kras onwaardig is. Wordt vervolgd, nu eerst door naar bali, vliegtuig vertrekt over een goed uur. Ben benieuwd of het hotel ook nep is want daar heb ik ook extra voor betaald voor een betere kamer.
Heeft Kras aan u bevestigd dat de T en de U klasse een upgrade naar Comfort of Business class is? In dat geval staat u natuurlijk in uw recht. Maar zover ik weet worden vluchten altijd door reisorganisaties in klasses ingedeeld. De ecnomy class kan hierdoor meerdere vluchtklasses beslaan. Nu ken ik die precieze indelingen niet maar bijvoorbeeld klasse A, B & C kunnen allen economy class zijn. Alle 3 de klasses hebben een andere prijs maar het blijft economy class. Maar nogmaals, als u ergens op papier heeft staan dat Kras u bevestigd in een comfort class of business class te vliegen dan staat het gelijk aan uw zijde. Anders vrees ik dat u Kras niet goed begrepen heeft m.b.t. de vluchtklasses.

michaelz1981
Berichten: 224
Lid geworden op: 24 jun 2006 21:47

Re: Kras reizen niet zo prijsvriendelijk.

Ongelezen bericht door michaelz1981 »

De klasse systeem wordt door de maatschappijen zelf in stand gehouden. In de economy klasse worden verschillende prijzen gehanteerd voor hetzelfde stoel. Zo zijn er altijd een x aantal stoelen die voor de goedkoopste prijzen worden verkocht en krijgen een bepaalde klasse toegewezen zoals een U of een V klasse. Als de stoelen verkocht zijn dan wordt er een andere prijs gegeven voor hetzelfde stoel maar krijg vervolgens een andere letter toegewezen.

Volgens mij had je Kras verkeerd begrepen en was de goedkoopste klasse tijdens je boeking uitverkocht en kwam je in een hogere prijssegment terecht. Snap trouwens ook niet waarom jij zelf niet had nagevraagd bij het boeken als je zelf al aan hebt gegeven dat je niet begreep waarvoor je een meerprijs betaald voor je 'upgrade' . Je zal sterk in je schoenen staan als jij op papier hebt staan dat je een fysieke upgrade krijgt. Maar naar mijn weten heeft Cathay Pacific ook geen comfort stoelen in hun vliegtuig. En voor 120 euro meer een business class stoel is wel erg goedkoop ;)

hans2311
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 sep 2010 08:42

Re: Kras reizen niet zo prijsvriendelijk.

Ongelezen bericht door hans2311 »

Na een dag warmte op Bali, toch maar even reageren. Ik heb inderdaad een boekingsbevestiging van deze firma Kras dat ik de heenvlucht maak in de u- klasse en de terugvlucht in de t- klasse. Dat was al op 6 oktober. Daarna heb ik me rot gezocht op het internet naar de
u en t klasen van Catay Pacific. Alleen de u klasse kon ik vinden de t klasse bleef een raadsel. Dus Kras mag aannemelijk gaan makeln hoe ze dit hebben kunnen doen. Ik heb tijdens mijn boeking apart, let wel apart, een upgrade mogelijkheid moeten doen. Dit was niet in de normale prijs inbegrepen. Ik denk dat ik Kras wel bij de geschilencommissie tegenkom als ze niets verder doen. Ik heb ze de kans gegeven het op te lossen zonder al te veel problemen. Maar als het zover is dan komen ze er niet zonder kleerscheuren af. Wordt vervolgd. Nog even wat gegevens van Cathay afwachten en dan . . . . . .

prijk
Berichten: 114
Lid geworden op: 23 jul 2008 16:17

Re: Kras reizen niet zo prijsvriendelijk.

Ongelezen bericht door prijk »

Hier moet sprake zijn van een misverstand. Cathay Pacific heeft alleen een economy klasse en een business klasse, en die business klasse is duizenden euro's duurder voor een retourtje. Naar alle waarschijnlijkheid heeft u niet goed begrepen dat u voor een bepaald vluchtsegment meer moest betalen omdat het goedkoopste tarief op die datum uitverkocht was.

hans2311
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 sep 2010 08:42

Re: Kras reizen niet zo prijsvriendelijk.

Ongelezen bericht door hans2311 »

Goede . . .
Lijkt mij stug, als ik voor een bepaalde datum boek en niet alles betaal, dan kan ik een naheffing krijgen, als alles betaald is, dus de overeenkomst compleet dan kan dat niet meer. Of in ieder geval niet zo gemakkelijk. Economyklasse is een vaste prijs en als ik upgrade naar een andere klasse dan is dat apart. Maar goed het muisje heeft nog eenstaartje. Voor deze firma.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Kras reizen niet zo prijsvriendelijk.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

hans2311 schreef:Economyklasse is een vaste prijs en als ik upgrade naar een andere klasse dan is dat apart.
Nee hoor, economy is niet zomaar economy en kent ook verschillende klassen binnen economyklasse. Veel luchtvaartmaatschappijen hebben een beperkt aantal stoelen beschikbaar in de voordeelklasse, meestal aangeduidt met een bepaalde letter en in sommige gevallen met een "U". Indien deze voordeelstoelen niet meer beschikbaar zijn moet men het normale tarief (dus met een toeslag op de voordeelklasse) betalen, sommige airliners duiden dit aan met een "T". In beide gevallen betreft het een economy seat.

Juist ja
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2010 10:26

Re: Kras reizen niet zo prijsvriendelijk.

Ongelezen bericht door Juist ja »

Als ik alle verhalen zo lees en de reactie van TS doorneem denk ik dat een gang naar de geschillencommissie een kansloze zaak is. Dit is duidelijk een misverstand dan wel miscommunicatie tussen klant en reisorganisatie. Jammer maar waar.

troyair
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 okt 2011 15:16

Re: Kras reizen niet zo prijsvriendelijk.

Ongelezen bericht door troyair »

@ hans2311

Je kunt (alleen ) die € 120euro voor de upgrade terug eisen, mits zij u hebben vermeld dat u een upgrade naar business class of stoel met extra beenruimte zou krijgen. In dat geval heeft u namelijk extra betaald voor een service die niet geleverd is, of hebben zij u een product verkocht wat niet bestaat of niet verkocht had kunnen of mogen worden.

Indien u vroegtijdig al het volledige bedrag heeft betaald, mag Kras u ook niet zomaar € 120 extra in rekening brengen voor een zogenaamde upgrade omdat de oorspronkelijke prijsklasse niet meer beschikbaar was.
Dit is hun verandwoordelijkheid en niet die van u.

hans2311
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 sep 2010 08:42

Re: Kras reizen niet zo prijsvriendelijk.

Ongelezen bericht door hans2311 »

Ja, en dat is nu net het geval. Er is mij iets verkocht wat niet geleverd is en anderzijds wat niet bestaat. In gewoon nederlands zou je zeggen dat je getild, of geflest bent.
Kras mag an gaan tonen dat t-klasse bestaat bij Cathay Pacific. . . . . En dat wordt moeilijk voor ze. Wordt vervolgd. Ik kan niet veel mer zeggen want iemand heeft een post gezet die verdacht veel, bijna letterlijk lijkt op het antwoord van kras . . . . Waarschijnlijk lezen zij het ook.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Kras reizen niet zo prijsvriendelijk.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

hans2311 schreef:....Ik kan niet veel mer zeggen want iemand heeft een post gezet die verdacht veel, bijna letterlijk lijkt op het antwoord van kras . . . . Waarschijnlijk lezen zij het ook.
Jahoor daar zijn ze weer die verdachtmakingen. Als men weer eens een antwoord krijgt dat niet in het straatje past, moet het altijd maar weer iemand zijn die daar ook werkt. Nee, het komt totaal niet in ons op dat we wel eens ongelijk kunnen hebben of dit op een vergissing berust. Stel je voor zeg..

hop
Berichten: 70
Lid geworden op: 30 aug 2010 19:55

Re: Kras reizen niet zo prijsvriendelijk.

Ongelezen bericht door hop »

Have a break and take a sleep Emmy 8)

michaelz1981
Berichten: 224
Lid geworden op: 24 jun 2006 21:47

Re: Kras reizen niet zo prijsvriendelijk.

Ongelezen bericht door michaelz1981 »

Je hebt een contract met Kras en het doet er helemaal niet toe of een specifieke klasse bestaat. Het kan zelf ook best zijn dat kras zelf een aantal verschillende prijsklasse hanteert. Dat er niet de specifieke klasse bestaat bij Cathay, houdt niet in dat Kras zelf deze klasse wel hanteert. Cathay is maar een uitvoerder, je hebt tenslotte een contract met Kras getekend met bijbehorende Kras voorwaarden. Maar houdt ons zeker op de hoogte :D

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Kras reizen niet zo prijsvriendelijk.

Ongelezen bericht door sprookje »

Jahoor daar zijn ze weer die verdachtmakingen.
Emmy waarom reageer jij op hans zijn post,hij heeft toch niet gezegd dat jou woorden bijna lettelijk de woorden van kras waren.
Het kan net zogoed van een ander zijn die wel voor kras werkt.
Als het echt bijna hetzelfde is zou ik toch ook even doordenken en de wenkbrauwen fronsen hoor.Raar!

Gesloten