Kras: verhoging van de prijs tijdens de reis

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Komkommertijd

Re: Kras: verhoging van de prijs tijdens de reis

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 24 dec 2019 10:55

De Overheid had het over levenslang leren....

Helaas kom ik dit ook nog dagelijks tegen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 24 dec 2019 14:25

NeoDutchio schreef:
24 dec 2019 09:40
Het zijn de eigen woorden van Alfa, de gang naar de rechter gaf onzekerheid.
Wat je hieronder doet is het citaat uit zijn context halen met als kennelijk doel het verdraaien van mijn woorden. Als je een zin meer had geciteerd dan was duidelijk geweest dat de onzekerheid hem zat in een detail.
NeoDutchio schreef:
23 dec 2019 21:58
alfatrion schreef:
23 dec 2019 18:56
Ik heb alles gekregen waar ik om vroeg, terwijl de gang naar de rechter onzekerheid met zich meebracht.
Ik lees nergens dat Alfa juridisch gelijk had. De gang naar de rechter is voorkomen door een schikking en er wordt aangegeven dat de rechter onzekerheid zou geven.
Volgens deze bron mag je citaten niet uit hun context halen, dat is namelijk verminking.
https://www.auteursrecht.nl/auteursrech ... toegestaan

Dit is wat ik wel schreef:
alfatrion schreef:
Zie hier waarom zaken geschikt worden. Ik heb alles gekregen waar ik om vroeg, terwijl de gang naar de rechter onzekerheid met zich meebracht. Ik schat in dat er een kans is dat de rechter mij €5 a €10 minder zou kunnen toewijzen. En Kras heeft zich de proceskosten ad €300 en arbeid bespaard. Dit is voor beide partijen dus een win win uitkomst. Ik ben er zelfs nog drie tientjes winst uitgekomen en heb niets hoeven te betalen voor de excursies. :mrgreen:
Wat dat laatste betreft had ik meer verontwaardiging verwacht. Ik ben van de situatie beter geworden en daar heb je niets over geschreven. Dat valt me dan weer mee.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 24 dec 2019 14:51

alfatrion schreef:
24 dec 2019 14:25
NeoDutchio schreef:
24 dec 2019 09:40
Het zijn de eigen woorden van Alfa, de gang naar de rechter gaf onzekerheid.
Wat je hieronder doet is het citaat uit zijn context halen met als kennelijk doel het verdraaien van mijn woorden. Als je een zin meer had geciteerd dan was duidelijk geweest dat de onzekerheid hem zat in een detail.
Dat u minder kreeg, maar dat is en blijft uw gedachte.
alfatrion schreef:
24 dec 2019 14:25
NeoDutchio schreef:
23 dec 2019 21:58
alfatrion schreef:
Ik heb alles gekregen waar ik om vroeg, terwijl de gang naar de rechter onzekerheid met zich meebracht.
Ik lees nergens dat Alfa juridisch gelijk had. De gang naar de rechter is voorkomen door een schikking en er wordt aangegeven dat de rechter onzekerheid zou geven.
Volgens deze bron mag je citaten niet uit hun context halen, dat is namelijk verminking.
https://www.auteursrecht.nl/auteursrech ... toegestaan

Dit is wat ik wel schreef:
alfatrion schreef:
Zie hier waarom zaken geschikt worden. Ik heb alles gekregen waar ik om vroeg, terwijl de gang naar de rechter onzekerheid met zich meebracht. Ik schat in dat er een kans is dat de rechter mij €5 a €10 minder zou kunnen toewijzen. En Kras heeft zich de proceskosten ad €300 en arbeid bespaard. Dit is voor beide partijen dus een win win uitkomst. Ik ben er zelfs nog drie tientjes winst uitgekomen en heb niets hoeven te betalen voor de excursies. :mrgreen:
Wat dat laatste betreft had ik meer verontwaardiging verwacht. Ik ben van de situatie beter geworden en daar heb je niets over geschreven. Dat valt me dan weer mee.
Dat was het doel van het topic ook niet. U hebt er een hoop uit kunnen slepen, maar niemand van ons weet wat een rechter zou oordelen.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 24 dec 2019 15:01

Geen een uitkomst van een rechtszaak is mijns inziens honderd procent gegarandeerd.

Maar goed, u wilde weten wat andere forumleden ‘praktisch’ zouden doen. Maar als ik het zo lees, zou niemand uw route gekozen hebben.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 24 dec 2019 15:08

NeoDutchio: Alfatrion heeft zijn uitgebreide juridische kennis ingezet. Een jurist van TUI/Kras heeft daar met zijn juridische kennis een oordeel over geveld en een inschatting gemaakt van een verder juridisch traject bij de rechter. Het resultaat is een mooie vergoeding voor alfatrion. Hoe moeilijk is het dan om toe te geven dat alfatrion gelijk had en het goed heeft gedaan? Of heeft iemand pas juridisch gelijk als de rechtbank, het hof, de Hoge Raad en het Europese Hof uitspraak hebben gedaan. Feliciteer alfa gewoon met zijn succes.

Zijn juridische kennis heeft hem meer opgeleverd dan mijn praktische aanpak (niks doen, dus). Als alfa het geen bezwaar vind er wat tijd in te stoppen, dan is het toch prachtig dat hij zijn geld meer dan terugkrijgt?

Fijne Kerstdagen allemaal!

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 24 dec 2019 15:13

Erthanax schreef:
24 dec 2019 15:08
Hoe moeilijk is het dan om toe te geven dat alfatrion gelijk had en het goed heeft gedaan?
Te moeilijk, ondanks herhaalde aansporing, zo blijkt.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 24 dec 2019 15:34

Maar daar vroeg Alfatrion toch helemaal niet om? Of hij gelijk had?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 24 dec 2019 15:36

Lady1234 schreef:
24 dec 2019 15:34
Maar daar vroeg Alfatrion toch helemaal niet om? Of hij gelijk had?
Dat zegt toch niemand?

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 24 dec 2019 15:39

Moneyman schreef:
24 dec 2019 15:13
Erthanax schreef:
Hoe moeilijk is het dan om toe te geven dat alfatrion gelijk had en het goed heeft gedaan?
Te moeilijk, ondanks herhaalde aansporing, zo blijkt.
Nee, maar u en Erthanax voelen zich geroepen iemand anders aan te sporen dat toe te geven.

Het is toch het topic van Alfatrion?

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie » 24 dec 2019 15:46

Erthanax schreef:
NeoDutchio: Alfatrion heeft zijn uitgebreide juridische kennis ingezet. Een jurist van TUI/Kras heeft daar met zijn juridische kennis een oordeel over geveld en een inschatting gemaakt van een verder juridisch traject bij de rechter. Het resultaat is een mooie vergoeding voor alfatrion. Hoe moeilijk is het dan om toe te geven dat alfatrion gelijk had en het goed heeft gedaan? Of heeft iemand pas juridisch gelijk als de rechtbank, het hof, de Hoge Raad en het Europese Hof uitspraak hebben gedaan. Feliciteer alfa gewoon met zijn succes.

Zijn juridische kennis heeft hem meer opgeleverd dan mijn praktische aanpak (niks doen, dus). Als alfa het geen bezwaar vind er wat tijd in te stoppen, dan is het toch prachtig dat hij zijn geld meer dan terugkrijgt?

Het kan ook zo zijn dat de PR afdeling er tussen is gesprongen, omdat die van oordeel waren dat die goed 200 euro betalen beter is dan de mogelijke imagoschade van het bedrijf verderop in een proces als dit. Sterker nog, dat is wat je best vaak ziet in het TV programma radar, dus dat een consument ook een (deel) van de blaam treft, maar toch 100% tegemoet wordt gekomen door de in de studio aanwezige woordvoerder.

Of TS écht juridisch waterdicht gelijk had, zullen we nooit weten, aangezien er geen rechter aan te pas is gekomen. Gezien de wetsartikelen en zijn vasthoudendheid, ben ik het wel met je aanname eens overigens, maar het zo stellig poneren als jij doet ga ik niet in mee. Rechters doen nog wel eens een onverwachte zijstap. Zonet las ik nog dat in een rechtszaak beide partijen gelijk kregen van een rechter (DJ Martin Garrix vs zijn oude platenmaatschappij op nu.nl vandaag)

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 24 dec 2019 15:55

Lady1234 schreef:
24 dec 2019 15:39
Ja, en dus? Mogen anderen niet acteren en reageren op wat zij zien gebeuren in een topic?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 24 dec 2019 15:56

sjohie schreef:
24 dec 2019 15:46
Rechters doen nog wel eens een onverwachte zijstap. Zonet las ik nog dat in een rechtszaak beide partijen gelijk kregen van een rechter (DJ Martin Garrix vs zijn oude platenmaatschappij op nu.nl vandaag)
Als je kijkt waar die uitspraak inhoudelijk over gaat, is dat niets onverwachts en ook geen zijstap. Het is gewoon een civiele zaak met vorderingen over en weer (conventioneel en reconventioneel). In dergelijke zaken is het heel normaal dat partijen over en weer in het (on)gelijk worden gesteld.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 24 dec 2019 16:00

Moneyman schreef:
24 dec 2019 15:55
Lady1234 schreef:
24 dec 2019 15:39
Ja, en dus? Mogen anderen niet acteren en reageren op wat zij zien gebeuren in een topic?
Wat in dit topic gebeurt is geen reageren, maar zuigen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 24 dec 2019 16:03

Da's ook een mening. Ik zie vooral iemand een logische conclusie een onlogische kant op sturen.
Laatst gewijzigd door Moneyman op 24 dec 2019 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 24 dec 2019 16:03

Zeker.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 24 dec 2019 16:08

Ah, de meldknop is alweer (selectief) gebruikt, zie ik. :roll:

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 24 dec 2019 16:13

Wat is er gemeld dan?

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 24 dec 2019 16:26

Erthanax schreef:

Graag had ik hier antwoord op gegeven, maar helaas was Sjohie mij voor. Ik had het niet beter kunnen omschrijven. Je kan een rechter treffen die het helemaal met de consument eens is en je kan er eentje treffen die meer naar de praktijk kijkt en op bepaalde punten de consument ongelijk geeft. Maar het schikken van een bedrijf betekend niet automatisch winst in de rechtbank.
Waarin zou ik Alfa gelijk moeten geven? Dat hij geld kreeg buiten de rechtbank om? Dat gebeurd zo vaak. Maar, nogmaals, dat zegt niets over de juridische status was mensen hier wel beweren.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar » 24 dec 2019 17:25

Beste forumgebruikers,

We hebben al meerdere meldingen uit dit topic gekregen. Tenzij mensen echt persoonlijk worden aangevallen, proberen we hier zo min mogelijk in te grijpen, voornamelijk omdat dit een discussie is tussen vaste gebruikers die elkaar al wat langer kennen. Houd echter in je achterhoofd dat we een tijdje wat eerder naar waarschuwingen grijpen, nadat het in de afgelopen paar weken een paar keer uit de hand is gelopen.

Desondanks wensen we jullie allemaal een fijne kerst! ^FG

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 24 dec 2019 19:10

sjohie schreef:
24 dec 2019 15:46
Het kan ook zo zijn dat de PR afdeling er tussen is gesprongen, omdat die van oordeel waren dat die goed 200 euro betalen beter is dan de mogelijke imagoschade van het bedrijf verderop in een proces als dit.
Dat is niet het geval. Het is wel zo dat TUI heeft aangegeven de volledige vordering te voldoen ondanks dat ze het er niet mee eens is. Dit is niet vanwege PR angst. TUI is het niet eens op mijn van het water en mogelijk ook op mijn punt van het eten. Hierover ligt geen uitspraak.
NeoDutchio schreef:
24 dec 2019 14:51
Dat u minder kreeg, maar dat is en blijft uw gedachte.
Ja, maar dat is iets anders dan verliezen.
NeoDutchio schreef:
24 dec 2019 16:26
Je kan een rechter treffen die het helemaal met de consument eens is en je kan er eentje treffen die meer naar de praktijk kijkt en op bepaalde punten de consument ongelijk geeft.
Er is geen rechter die de Nederlandse wet negeert vanwege de praktijk.
NeoDutchio schreef:
24 dec 2019 16:26
Maar het schikken van een bedrijf betekend niet automatisch winst in de rechtbank.
Er liggen twee uitspraken van de Stichting Reclamecode. Die zouden gewicht in de schaal moeten leggen.

Het verbaast mij dat je bedingen uit algemene voorwaarden blind als niet onredelijk bezwarend beoordeeld op niets meer dan dat een bedrijf een jurist indienst heeft, terwijl je de uitspraken van de Stichting Reclamecode zo bij het oud vuil zet alsof deze niets waard zijn.

Gesloten