Kras: verhoging van de prijs tijdens de reis

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
tttlocke

Re: Kras: verhoging van de prijs tijdens de reis

Ongelezen bericht door tttlocke »

Ik vond het een mooie openingspost en een goed topic.
Sterk!

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons »

Ik zal niet ontkennen dat ik vanavond een wat te snelle conclusie trok richting tttlocke. Vandaar dat ik hem ook direct weggehaald had nadat ik dat zag. Dus shame on me voor dat. "Door het slijk halen' vind ik dan weer wat gedramatiseerd, maar goed, het kan zijn dat iemand zo gevoelig is.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik zal alleen op de eerste quote reageren, Alfatrion. De rest is namelijk puur persoonlijke voorkeur, zoals dat jij een lijstje wil zien en ik de waarschuwing en het lijstje uitzonderingen voldoende vind, dat ik vind dat een vraag anders gesteld moet worden als het antwoord al vast blijkt te liggen en jij niet, enz..

Die toegangstaks is nooit van tevoren vast te stellen, omdat deze in Venetië geen vastgesteld bedrag of percentage is, maar afhankelijk van de verwachte drukte die dag. Die tarieven kunnen 3,6,8 of 10 euro zijn per persoon. Raar dat de Reclamecode het dan over vaste kosten heeft. Kras had zich hier heel makkelijk tegen kunnen verweren, maar laat dit ook na.

Overigens neem ik aan dat u niet de rekening hebt gekregen voor die 32 personen in totaal, want 4 euro p.p. voor al die excursies, gidsen en dergelijke is een gigantisch koopje.

tttlocke

Ik had 'm al gelezen, fonsflons en was met een reactie bezig toen het bericht ineens weg was. Moneyman had 'm bovendien al gequoot, en dus vereeuwigd.
Ik zou niet gereageerd hebben als je gewoon ruiterlijk je fout had toegegeven in plaats van snel, en lafjes, je bericht te verwijderen, zonder verder uitleg.
Dat ruiterlijk toegeven is kennelijk moeilijk. Ook nu weer, want zonder met een sneer te eindigen, lukt het je kennelijk niet.
Ik vind jouw bijdragen doorgaans scherp, redelijk, praktisch en vaak ook nog grappig, maar hier had ik je toch hoger ingeschat.
Jammer.

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons »

He, ik kan niet altijd pieken.

tttlocke

Kijk dat bedoel ik met grappig (maar een 'like' gaat nu wat te ver).
Niet altijd pieken, en nooit ruiterlijk toegeven, da's kennelijk de aard van het beestje.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

StevieNL81 schreef:
23 dec 2019 21:26
Zo vaak geeft Alfa een reactie waarbij een TS juridisch gelijk heeft (stelling Alfa) maar we het nooit zeker zullen weten omdat niemand ooit een uitspraak heeft ontlokt cq de moeite nam stappen te ondernemen.

Nu toont Alfa een keer een (eigen) voorbeeld waarin iemand wel de moeite nam en juridisch ook gelijk kreeg....
alfatrion schreef:
23 dec 2019 18:56
Ik heb alles gekregen waar ik om vroeg, terwijl de gang naar de rechter onzekerheid met zich meebracht.
Ik lees nergens dat Alfa juridisch gelijk had. De gang naar de rechter is voorkomen door een schikking en er wordt aangegeven dat de rechter onzekerheid zou geven. We zullen het dus nooit weten of Alfa juridisch gelijk had of dat Kras kosten wilde besparen of dat ze uit coulance alles betaald hebben.
Een aanbeveling van de RCC staat niet gelijk aan een winst bij de rechter.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nijogeth schreef:
23 dec 2019 21:42
Die toegangstaks is nooit van tevoren vast te stellen, omdat deze in Venetië geen vastgesteld bedrag of percentage is, maar afhankelijk van de verwachte drukte die dag. Die tarieven kunnen 3,6,8 of 10 euro zijn per persoon. Raar dat de Reclamecode het dan over vaste kosten heeft. Kras had zich hier heel makkelijk tegen kunnen verweren, maar laat dit ook na.
Met vast wordt bedoelt dat de kosten niet afhankelijk zijn van keuzes die de consument maakt. Vervoerskosten zijn vaste onvermeidbare kosten en dat de benzineprijs fluctueert doet hier niets aan af. Dat is gewoon een stukje ondernemersrisico. De belastingen moeten in de prijs zijn inbegrepen.

alfatrion

NeoDutchio schreef:
23 dec 2019 21:58
Ik lees nergens dat Alfa juridisch gelijk had. De gang naar de rechter is voorkomen door een schikking en er wordt aangegeven dat de rechter onzekerheid zou geven. We zullen het dus nooit weten of Alfa juridisch gelijk had of dat Kras kosten wilde besparen of dat ze uit coulance alles betaald hebben.
Je kan altijd beargumenteren dat een bepaalde uitkomst juridisch onjuist is, maar jij beargumenteerd dat niet. Natuurlijk heb ik juridisch gelijk. Dat wil verder niet zeggen dat TUI op een paar kleine detsils had kunnen winnen. TUI was dan ook in de proceskosten veroordeeld, omdat ze hoe dan ook grotendeels ongelijk zou krijgen.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Waarom bent u eigenlijk niet naar de geschillencommissie gegaan maar naar de RCC?

alfatrion

Bij de RCC blijft de weg naar de rechter open. Als ik naar een zitting van de geschillencommissie ga dan krijg ik geen reis- en verletkosten vergoed.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus als je een klacht indient bij de RCC krijg je reis- en verletkosten vergoed als je in het gelijk wordt gesteld?

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Goed bezig alfa :D

alfatrion

Dank je wel, Erthanax.
Lady1234 schreef:
23 dec 2019 23:52
Dus als je een klacht indient bij de RCC krijg je reis- en verletkosten vergoed als je in het gelijk wordt gesteld?
Nee, maar ik heb daarvoor buitengerechtelijke kosten ad €48,40 in rekening gebracht. Maar dat had ik hier al aangegeven.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
StevieNL81 schreef:
Zo vaak geeft Alfa een reactie waarbij een TS juridisch gelijk heeft (stelling Alfa) maar we het nooit zeker zullen weten omdat niemand ooit een uitspraak heeft ontlokt cq de moeite nam stappen te ondernemen.

Nu toont Alfa een keer een (eigen) voorbeeld waarin iemand wel de moeite nam en juridisch ook gelijk kreeg....
alfatrion schreef:
Ik heb alles gekregen waar ik om vroeg, terwijl de gang naar de rechter onzekerheid met zich meebracht.
Ik lees nergens dat Alfa juridisch gelijk had. De gang naar de rechter is voorkomen door een schikking en er wordt aangegeven dat de rechter onzekerheid zou geven. We zullen het dus nooit weten of Alfa juridisch gelijk had of dat Kras kosten wilde besparen of dat ze uit coulance alles betaald hebben. Een aanbeveling van de RCC staat niet gelijk aan een winst bij de rechter.
Dit is wel een heel erg zwaktebod, Neo. De uitkomst van een civiele procedure is in deze casus met 99% zekerheid te voorspellen. Een focus op die ene procent zonder een woord te zeggen over de 99% geeft wel aan hoe je erin staat.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
24 dec 2019 09:07
NeoDutchio schreef:
StevieNL81 schreef:

alfatrion schreef:
Ik lees nergens dat Alfa juridisch gelijk had. De gang naar de rechter is voorkomen door een schikking en er wordt aangegeven dat de rechter onzekerheid zou geven. We zullen het dus nooit weten of Alfa juridisch gelijk had of dat Kras kosten wilde besparen of dat ze uit coulance alles betaald hebben. Een aanbeveling van de RCC staat niet gelijk aan een winst bij de rechter.
Dit is wel een heel erg zwaktebod, Neo. De uitkomst van een civiele procedure is in deze casus met 99% zekerheid te voorspellen. Een focus op die ene procent zonder een woord te zeggen over de 99% geeft wel aan hoe je erin staat.
Het zijn de eigen woorden van Alfa, de gang naar de rechter gaf onzekerheid.

alfatrion

Niet in die mate

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
24 dec 2019 09:40
Moneyman schreef:
24 dec 2019 09:07
Het zijn de eigen woorden van Alfa, de gang naar de rechter gaf onzekerheid.
Het zwaktebod wordt nog groter. Jouw weergave is alles behalve "de eigen woorden van Alfa".

tttlocke

NeoDutchio schreef:
Wat vind je zelf, Neo? Heeft alfatrion hier juridisch gelijk?
Hoe schat jij zijn kansen in mocht het wél tot een rechtszaak zijn gekomen?

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De Overheid had het over levenslang leren....

Helaas kom ik dit ook nog dagelijks tegen.

Gesloten