Lastminute.com: nog steeds geen geld terug

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Martine Brons
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jun 2021 11:39

Lastminute.com: nog steeds geen geld terug

Ongelezen bericht door Martine Brons »

Op 6 december 2020 boekte ik via lastminute.com een retourvlucht naar Curacao, vertrekkend op 25 december 2020. Op 8 december ging Curacao van Corona-code geel naar oranje, waarop ik zowel via KLM, als via lastminute.com heb geprobeerd te annuleren en mijn geld terug te krijgen of een voucher. Dit is niet gelukt. In de periode voorafgaand aan de beoogde heenvlucht werd er door lastminute.com en KLM naar elkaar verwezen wat betreft de verantwoordelijkheid.
In de afgelopen maand heb ik geprobeerd om lastminute.com op zijn verantwoordelijkheden te wijzen en ook ok bijvoorbeeld de luchthavenbelastingen terug te krijgen. Lastminute.com scheept mij af met nietszeggende teksten. Ik denk dat er veel meer mensen met dit probleem kampen en hoop dat Radar hier aandacht aan wil besteden of dat ik tips kan krijgen hoe ik dit verder kan aanpakken.

Hierbij de mailwisseling met lastminute.com

Van: [email protected]

Hi Martine,

Thank you for your email.

We kindly inform that we did not have any communication regarding any cancellation from the providers, so your booking remained confirmed. Unfortunately, there is no refund for the service(s) you have selected, as set out in the Terms and Conditions.
For further queries we remain at your disposal.

Kind regards,
Customer Care Team

If you have any questions regarding your trip, check out our Need Help page and to view your booking or to request any further assistance please log in to your account area,My lastminute.com via our website or app.

On Thursday 03-06-2021 13:57:42, martinebrons wrote:

Dear customer Care Team of Lastminute.com,

your response is far from satisfying to me. As you can read in the whatsapp-conversation with KLM of december 23rd 2020 KLM referred me to last-minute.com to cancel and requesting a voucher through you. That's why I contacted you to do that. I didn't contact you to receive an e-mail from you - which you didn't send - to forward to my insurance. Under terms and conditions 4.2 and 4.3 it seems I'm entitled to either a refund and/or a voucher. Because I didn't use the outbound and inbound ticket no airporttaxes (which are included in the total price) have been paid on my behalf. I kindly and urgently request you to refund me. If you don't refund or don't receive a voucher I will give negative reviews on social media and I will go to court. I'm hoping it will not come to that and that you will review my case once more.

Yours sincerely,
Mrs M Brons

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Lastminute.com: nog steeds geen geld terug

Ongelezen bericht door Jablan »

Code Geel voor Curaçao betekende, dat je er wel heen kon vliegen, alleen bij aankomst daar en terugkomst hier extra voorwaarden (quarantaine/testen).
Op zich kon je reizen. Je hebt er zelf voor gekozen om te annuleren en dan zijn de normale annuleringsvoorwaarden van toepassing.

Balen, zonde van het geld, meer dan vervelend, maar ik zie geen mogelijkheden hier iets aan te doen.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Lastminute.com: nog steeds geen geld terug

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar volgens mij moet u de luchthavenbelasting wel terugkrijgen.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Lastminute.com: nog steeds geen geld terug

Ongelezen bericht door mahadma »

Ik lees: ik heb geprobeerd te annuleren, annuleren kost U geld.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Lastminute.com: nog steeds geen geld terug

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Martine Brons schreef:
21 jun 2021 12:02
Ik denk dat er veel meer mensen met dit probleem kampen en hoop dat Radar hier aandacht aan wil besteden of dat ik tips kan krijgen hoe ik dit verder kan aanpakken.
Ik denk dat er veel meer mensen met dit probleem kampen en hoop dat Kassa hier aandacht aan wil besteden of dat ik tips kan krijgen hoe ik dit verder kan aanpakken.
Bron: https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoo ... minute-com

Hebt u nog meer televisieprogramma's benaderd?

Dat er meer mensen dit probleem hadden is bekend. Namelijk veel eerder tijdens de pandemie. Maar dat ging om boekingen die voor de pandemie gedaan zijn met als vliegdatum tijdens de pandemie. En daar was al uitgekomen dat als een vlucht gaat je geen recht hebt op kosteloos annuleren. Enkel coulance. Maar als je tijdens de pandemie gaat boeken, dan loop je een risico. Dan is zelfs coulance geen mogelijkheid.
De kleurcode van het land staat los van de vlucht. U boekt een vlucht en die vlucht is gegaan. De airline heeft zich dus aan de overeenkomst gehouden.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Lastminute.com: nog steeds geen geld terug

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Je hebt zelf geannuleerd. Hierdoor ben je je geld kwijt. Je kunt misschien alleen de luchthaven belasting terug krijgen, maar dat is slechts enkele euro's waarvoor je veel moeite moet doen, zoals een deurwaarder inschakelen.

Een reisadvies is slechts een advies, geen verplichting.

Slechts een handjevol doorlopende reisverzekeraars met annuleringsdekking vergoedt wel als je boekte vóór er een negatief reisadvies was, zie https://www.consumentenbond.nl/reisverz ... bij-onrust voor het rest van het verhaal (onderaan de pagina).

Gesloten