Lastminute.com

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
DaveDavos
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 mei 2015 05:57

Lastminute.com

Ongelezen bericht door DaveDavos »

Beste Lezers,

Ik wacht al meer dan een jaar op de terugbetaling van een vliegticket dat ik geboekt heb via lastminute.
Mei 2020, Heb ik een vlucht geboekt van Manila naar Berlijn op 31 Juli.
Voor de zekerheid heb ik een volledige flexibel ticket geboekt, in geval van problemen (tegen extra kosten).
Juni 2020, vertelde lastminute dat deze vlucht helaas door de vluchtmaatschapij geannuleerd is. Ik kreeg de optie voor een omboeking, voucher of mijn geld terug. Ik koos voor het laatste.
Helaas heb ik nog steeds mijn refund na een jaar naar annulering nog niet gekregen (een dikke 860 euro).
Ook word ik elke keer als ik bel afgescheept met hoe druk ze het wel niet hebben of dat dit te maken heeft met de uitvoerende vliegmaatschappijen. Op Emails word er sowieso niet gereageerd.
Erg vervelend. Heeft iemand tips?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Lastminute.com

Ongelezen bericht door mahadma »

Stuur ze een incassoburo/deurwaarder.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Lastminute.com

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Als je betaald hebt met je creditcard, neem dan met hun contact op. Je hebt maximaal 365 dagen aflevering garantie. Ik weet niet of de aankoop datum of vlucht datum leidend is.

Neem anders contact op met je rechtsbijstandverzekering, als je dat ook niet hebt is de deurwaarder (of een incassobureau, maar een deurwaarder heeft meer bevoegdheden) de enige optie.

Omdat de vlucht is geannuleerd door de luchtvaartmaatschappij, heb je mogelijk recht op een vergoeding, afhankelijk van de precieze omstandigheden en tenzij er sprake is van overmacht. Zie https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... eannuleerd wat je kunt doen en neem contact op met een gespecialiseerde bedrijf of je rechtsbijstandverzekering.

Gesloten