LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Leugens van Arke

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
00christien
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 nov 2011 16:25

Leugens van Arke

Ongelezen bericht door 00christien »

Wij zijn met Arke naar Bonaire geweest.
Hotel was vies en aan renovatie toe.(Divi flamingo resort)
We hebben onze klacht bij "tropical travel" neergelegd. Dit is het enige aanspreekpunt op Bonaire. Er is nl. geen Arkekantoor.Maar ze nemen wel waar voor Arke en hier zijn ook afspraken over. Nadat tropical travel contact had gehad met Arke werd ons verteld dat Arke niks voor ons kon doen. Zelfs geen ticket eerder terug. We zijn op eigen kosten naar een ander hotel gegaan en hebben bij thuiskomst contact opgenomen met Arke. Toen kwam Arke met een ander verhaal!
Arke zegt nu dat ze ons wel een ander hotel aangeboden hadden en dat we dat geweigerd hadden! :shock: Dit is een pertinente leugen! Zo gaat Arke met hun klanten om. Voor ons NOOIT meer Arke!
Vakantie verpest en veel extra kosten gehad!

Innieminnie
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 mei 2010 07:55

Re: Leugens van Arke

Ongelezen bericht door Innieminnie »

De hotels die Arke aanbied doen vaak inderdaad totaal anders aan dan ze in werkelijkheid zijn. Heb dat in 2010 meegemaakt met hotel in Tunesië. Van alle mensen die er klachten over hadden werd weinig tot niets mee gedaan.

Het enige wat je kan doen, en dat is al jaren zo, is op internet zoeken naar ervaringen. En niet alleen zoover nemen, maar meerdere vergelijking sites. Dat is een groot voordeel van het internet. Heb nu zelf bijv. een hotel voor Florida geboekt met wisselende recensies. Zo heb ik, omdat ik slecht kan traplopen, het hotel een e-mail gestuurd, buiten Arke om. Omdat ik weet dat Arke slecht met deze dingen omgaat. En heb voldoende recensies over het hotel gelezen dat het voor mij goed genoeg is(centraal gelegen, tussen alle restaurants, meerdere soorten bussen).

Dat er door Arke wat anders gezegd word is niet netjes. Wat je kan doen is een klacht neerdienen bij de anvr. Kijk hier maar even: http://www.anvr.travel/vragen_details.p ... antwoord76. Veel meer dan dat kan je helaas niet ben ik bang, en of het helpt? Je hebt het dan inieder geval geprobeerd.

00christien
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 nov 2011 16:25

Re: Leugens van Arke

Ongelezen bericht door 00christien »

Klopt,bedankt voor je advies. We doen dit ook nooit meer zo.
We zijn afgelopen mei naar thailand geweest en dat hebben we gewoon via internet, zelf geregeld. Dat is supergoed gegaan. Prachtige vakantie gehad.Voor ons geen Arke meer of andere reisorganisatie.Waarneer je betaald hebt vinden ze het al snel goed en mag je het zelf uitzoeken.

Innieminnie
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 mei 2010 07:55

Re: Leugens van Arke

Ongelezen bericht door Innieminnie »

Bij Arke geldt dat zeker. Maar heb betere ervaringen met Thomas Cook, beter in veel opzichten(vaak ook goedkoper, zeker als je via internet boekt), reis naar Florida ook geboekt via hun, maar word verder uitgevoerd door Arke.

Succes!

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Leugens van Arke

Ongelezen bericht door Emmy75 »

misschien is het ook eens een idee een mail te sturen naar consuwijzer of juridisch loket en na te vragen wat uw rechten zijn.

dia
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 dec 2007 10:06

Re: Leugens van Arke

Ongelezen bericht door dia »

Mischien ook eens bedenken dat 3 sterren in een land als Bonaire zowiezo niet veel voorstelt.Als je 3 sterren boekt kan je geen grote luxe verwachten.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Leugens van Arke

Ongelezen bericht door Har06 »

Innieminnie schreef:Bij Arke geldt dat zeker. Maar heb betere ervaringen met Thomas Cook, beter in veel opzichten(vaak ook goedkoper, zeker als je via internet boekt), reis naar Florida ook geboekt via hun, maar word verder uitgevoerd door Arke.
Succes!
Leg eens uit: goede ervaringen met Cook en ze hevelen de gerboekte reis door naar Arke???, :mrgreen:

Innieminnie
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 mei 2010 07:55

Re: Leugens van Arke

Ongelezen bericht door Innieminnie »

Har06 schreef:
Innieminnie schreef:Bij Arke geldt dat zeker. Maar heb betere ervaringen met Thomas Cook, beter in veel opzichten(vaak ook goedkoper, zeker als je via internet boekt), reis naar Florida ook geboekt via hun, maar word verder uitgevoerd door Arke.
Succes!
Leg eens uit: goede ervaringen met Cook en ze hevelen de geboekte reis door naar Arke???, :mrgreen:
Reis via site van Thomas cook geboekt, daar kan je zien wie de reis uitvoert. In mijn geval Holland international, is Arke. En aangezien ik rechtstreekse vlucht heb wist ik zonder te kijken dat het Arke&Arkefly was, aangezien zij als enige rechtstreekse vluchten aanbieden op Orlando. Want als Holland international nu dezelfde fouten maakt, mag ik bij zowel arke als thomas cook klagen.

00christien
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 nov 2011 16:25

Re: Leugens van Arke

Ongelezen bericht door 00christien »

dia schreef:Mischien ook eens bedenken dat 3 sterren in een land als Bonaire zowiezo niet veel voorstelt.Als je 3 sterren boekt kan je geen grote luxe verwachten.

:? Als 3 sterren hotels staan voor: 1) geen schone en vieze kamers , 2) slecht en smerig eten , 3) sterk verwaarloosd en zelfs gevaarlijk , dan heb je helemaal gelijk.
Lijkt mij dat hygiëne en veiligheid niks met sterren te maken hebbben!

Innieminnie
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 mei 2010 07:55

Re: Leugens van Arke

Ongelezen bericht door Innieminnie »

00christien schreef:
dia schreef:Mischien ook eens bedenken dat 3 sterren in een land als Bonaire zowiezo niet veel voorstelt.Als je 3 sterren boekt kan je geen grote luxe verwachten.

:? Als 3 sterren hotels staan voor: 1) geen schone en vieze kamers , 2) slecht en smerig eten , 3) sterk verwaarloosd en zelfs gevaarlijk , dan heb je helemaal gelijk.
Lijkt mij dat hygiëne en veiligheid niks met sterren te maken hebbben!
En Bonaire is een behoorlijk, zelfs een (redelijk) goed ontwikkelt eiland. Als je in Afrika een 3* neemt, ben ik het wel met je eens, dat je er niet teveel van moet verwachten.

Maar wat 00christien beschrijft klopt. Dit mag niet, ook als je geen sterren hebt, want je bent dan gevaar voor de gezondheid. Qua koken zouden ze wel verbetering mogen toebrengen dan.

Maar had je nog op de site van de anvr gekeken? Anders altijd nog even zoeken bij de sgr. Maar met anvr zal je verder kunnen komen.

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Leugens van Arke

Ongelezen bericht door geengast »

00christien schreef:Wij zijn met Arke naar Bonaire geweest.
Hotel was vies en aan renovatie toe.(Divi flamingo resort)

ELKE
reisbureau medewerkster had u dit van te voren kunnen zeggen! Niet om u af te kraken, maar misschien iets voor een volgende keer: voor ongeveer twee tientjes per boeking krijgt u bij een ANVR reisbureau meestal geweldig advies. Waarschijnlijk was u Arke in dit geval zelfs afgeraden.

00christien
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 nov 2011 16:25

Re: Leugens van Arke

Ongelezen bericht door 00christien »

geengast schreef:
00christien schreef:Wij zijn met Arke naar Bonaire geweest.
Hotel was vies en aan renovatie toe.(Divi flamingo resort)

ELKE
reisbureau medewerkster had u dit van te voren kunnen zeggen! Niet om u af te kraken, maar misschien iets voor een volgende keer: voor ongeveer twee tientjes per boeking krijgt u bij een ANVR reisbureau meestal geweldig advies. Waarschijnlijk was u Arke in dit geval zelfs afgeraden.
Zover ik weet is Arke-wageningen ANVR aangesloten.

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Leugens van Arke

Ongelezen bericht door geengast »

00christien schreef: Zover ik weet is Arke-wageningen ANVR aangesloten.
Ik bedoelde eigenlijk een NIET-touroperator gebonden ANVR reisbureau.
Arke is namelijk het low-budget merk van TUI. Wat Holland International te slecht vind, wordt bij Arke gedumpt.
Als je dan ook nog boekt bij een reisbureau dat van Arke IS, dan kun je niet meer van een onafhankelijk advies spreken.

Smidt087
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 jan 2008 15:28

Re: Leugens van Arke

Ongelezen bericht door Smidt087 »

Heb ook voor de wintersport hotel in Oostenrijk geboekt , voor dat ik officieel boekte heb ik eerst geinformeerd voor de wisseling handdoeken daar er in de gids bij geen enkel hotel en ook de voorwaarde niets beschreven stond . Antwoord natuurlijk krijgt u elke dag schone handdoeken u gaat naar hotel.Later op de site hotel ook niets te vinden , heb een mail naar hotel gestuurd en jahoor 3 maal per week en verder tegen betaling .Weer arke gebeld blijven volhouden elke dag Naam van de personen opgeschreven Zelf een medewerker Paulette belde terug nadat ze het had uitgezocht Ja hoor elke dag . Zoniet mocht ik haar terug bellen . Alleen als je terug belt bestaat deze mevr niet De mail van het hotel verstuurd naar Arke Maar blijven volhouden Wij zijn de leugenaars er is niets gezegd
en telefonisch blijven ze liegen zoek het maar uit en dien maar een klacht in correspondentie via mail stoppen ze geven geen antwoord meer Zo onbeschoft zijn ze bij Arke Had volgens de boeken ook bij Holland int geboekt maar kom bij Arke uit . Heb ook de consuwijzer gebeld en melding gemaakt . Onbetrouwbaar mensen zijn gehersenspoeld om de mensen voor te liegen. Elke informatie door iemand anders blijven ze ook vol houden normaal in hotel elke dag .Pas op met boeken bij ARKE OF HOLLAND INT eerst bij hotel informeren

Choco2009
Berichten: 50
Lid geworden op: 03 okt 2010 08:28

Re: Leugens van Arke

Ongelezen bericht door Choco2009 »

00christien,
Denk je dat dit alleen bij Arke is?
Neckermann reizen kan er ook wat van! Zelf mee gemaakt bij hun.
Ik denk dat geen een reisorganisatie zich hiervan vrij kan pleiten.

dia
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 dec 2007 10:06

Re: Leugens van Arke

Ongelezen bericht door dia »

Smidt087 ga nu eerst op vakantie en kom later klagen,wie weet krijg je wel elke dag handdoeken.Manman .

Smidt087
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 jan 2008 15:28

Re: Leugens van Arke

Ongelezen bericht door Smidt087 »

Nou krijg echt niet meer dan 3 maal per week Zoals ik al schreef heb het hotel gemaild en antwoord ontvangen en voor meer €4 per dag per persoon dus een koffer vol extra meenemen voor 6 personen lang leve de LEUGENS van ARKE

Gesloten