LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Maatschappij Malev vliegt niet meer!!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Maatschappij Malev vliegt niet meer!!

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Gewoon ter waarschuwing: Vanochtend las ik het nieuwsbericht dat Malev (Hongaarse maatschappij) wegens financiële problemen vanaf vanochtend 6 uur niet meer vliegt. Ze gaan nog wel kijken voor een doorstart, maar ze zullen dan verder gaan op nationale vluchten.

Wij hadden er een vlucht geboekt voor volgende maand naar Boedapest. Waar we de tickets hebben geboekt zijn aangesloten bij de SGR, dus dat zal wel goed komen. Nou alleen hopen dat we ook het hotel kunnen omboeken of annuleren. :S We wachten maar af, ik heb in ieder geval alvast wat rondgemaild.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Maatschappij Malev vliegt niet meer!!

Ongelezen bericht door henk51 »

Waar we de tickets hebben geboekt zijn aangesloten bij de SGR, dus dat zal wel goed komen
Dat ligt eraan heb je een los ticket geboekt daar of een complete vakantie?

SGR vergoed niet altijd
Onder de garantie van SGR vallen reisovereenkomsten, overeenkomsten van verblijf en overeenkomsten van vervoer (behalve luchtvervoer per lijndienst). Onder de SGR-garantie vallen onder andere:

- Een pakketreis van een touroperator
- Een door een reisbureau voor u samengestelde reis
- De huur van een vakantiehuis
- De huur van een camper
- Bus-, trein-, en ferrytickets
- Chartertickets
Zover ik kan lezen voerde MALEV lijndiensten uit.Dus bij alleen een los ticket kan het een probleem worden.


gr Henk

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Maatschappij Malev vliegt niet meer!!

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Stik, dat is minder.... Maar effe m'n reis en annuleringsverzekering nakijken dan. :S

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Maatschappij Malev vliegt niet meer!!

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Even een update: Van World Ticket Center een telefoontje en mail gehad. Hun regelen alles met Malev en we krijgen een refund. Met aftrek van wat kosten (boekingskosten), maar dat snap ik. Ik vind het al super dat hun alles voor ons regelen. Ze hebben nog opties op andere tickets aangeboden, maar aangezien we daarvoor meer dan het dubbele kwijt zijn dan wat we betaald hebben bij Malev hebben we daarvan afgezien. Er waren nog wel goedkopere tickets, maar dan moeten we vanaf Eindhoven vliegen en dat is voor ons helaas ook geen optie.

Vrij Uit werkte ook super mee en we mochten omboeken. We waren wel 22 euro kwijt van de aanbetaling en mochten de boekingskosten a 15 euro 2 keer betalen, maar altijd nog beter dan alles kwijt zijn.

Malev is dus echt definitief failliet (ook geen doorstart meer dus), maar voor ons geen supernadelige gevolgen. :D Mijn complimenten voor World Ticket Center, ze helpen ons echt super!!

roble
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2012 11:20

Re: Maatschappij Malev vliegt niet meer!!

Ongelezen bericht door roble »

ik ben benieuwd of je inmiddels je geld terug hebt gekregen via WTC...
Ik had mijn ticket met Malev geboekt bij TIX.nl en van hen had ik na het faillissement alleen maar de toezegging gekregen dat ze me bij de curator zouden aanmelden als crediteur. Heb daarop niets meer vernomen.

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Maatschappij Malev vliegt niet meer!!

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Nog niks gehoord, maar WTC gaf al aan dat dit wel 3 tot 6 maanden kan duren. We wachten maar af!! Zelf ga ik er vanuit dat ik m'n geld kwijt ben. Alles wat we toch nog krijgen, is meegenomen.

b767-300er
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45

Re: Maatschappij Malev vliegt niet meer!!

Ongelezen bericht door b767-300er »

En daarommoet je dit soort online aankopen dus altijd met je credit card doen...... 180 dagen lang je geld terug.

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Maatschappij Malev vliegt niet meer!!

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Ik heb geen creditcard, wil geen creditcard (wil uberhaupt niks meer waarbij ik, voor mijn gevoel, schulden maak!! Vind online bestellen met accept giro al helemaal niks tegenwoordig.) en ik krijg ook geen creditcard ivm een negatieve BKR (dank aan ex-man). Dus dat kan niet altijd en voor iedereen.

b767-300er
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45

Re: Maatschappij Malev vliegt niet meer!!

Ongelezen bericht door b767-300er »

Auti-Mama schreef:Ik heb geen creditcard, wil geen creditcard (wil uberhaupt niks meer waarbij ik, voor mijn gevoel, schulden maak!! Vind online bestellen met accept giro al helemaal niks tegenwoordig.) en ik krijg ook geen creditcard ivm een negatieve BKR (dank aan ex-man). Dus dat kan niet altijd en voor iedereen.
Je kan ook een credit Card nemen zonder krediet faciliteit. Dan maak je geen schulden en sterker nog je kan ze niet maken, maar dan heb je wel de voordelen van zon kaart.
Dan stort je eerst geld op je kaart en vervolgens betaal je daar weer mee.
Digitale portemonnee dus.

stofzuigertje

Re: Maatschappij Malev vliegt niet meer!!

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je goedkope tickets koopt en deze firma failliet gaat heb je helaas geen recht op snel geld terug en ook niet op de lage prijzen.

Dus soms is goedkoop duurkoop want vooral de goedkoopste aanbieders doen het vaak om te overleven met volle kisten.

Gezien het bedrag wat U en vele andere betaalden is overname niet interessant want dat kost ook geld en het zijn meestal eenmalige klanten die de volgende keer weer de goedkoopste op dat moment nemen.
Ik verwacht zelf dat er nog meer sneuvelen.

sofieke
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mei 2012 16:04

Re: Maatschappij Malev vliegt niet meer!!

Ongelezen bericht door sofieke »

WTC uitbetalen bij een faillisement?????? Wij hebben een ticketverzekring maar wij horen en zien niets van WTC ondanks dat we zelf steeds bellen en schrijven wanneer ze tot uitbetalen gaan terwijl wij hebben gezien op de websites van Budget Air en Cheap Tickets dat die al eind februari tot uitbetaling zijn over gegaan. Maar tot op heden nog geen enkele reactie van WTC. Ze reageren niet op ons schrijven terwijl wij recht hebben op terug betaling aangezien wij ons hiervoor verzekerd hebben. (zie ons topic van vandaag)

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Maatschappij Malev vliegt niet meer!!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Auti-Mama schreef:Ik heb geen creditcard, wil geen creditcard (wil uberhaupt niks meer waarbij ik, voor mijn gevoel, schulden maak!!
Een credit card is ook niet bedoeld om schulden te maken, maar om veilig mee te betalen....

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Maatschappij Malev vliegt niet meer!!

Ongelezen bericht door sprookje »

Mischien kan je proberen een nieuw ticket te boeken bij wizzair,heb je geen credit kaart ga dan even naar een reisbureau, kost het iets meer maar kan je toch naar Budepest.En vaak goedkope tickets.
Weet natuurlijk niet waar je woont maar heb even gekeken,vertrek half juni retour een week later.kostprijs 84 euro.vertrek vanaf eindhoven.

Gesloten