LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Medegedupeerden Triskel Travel

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Namsiuh
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 aug 2018 20:57

Re: Medegedupeerden Triskel Travel

Ongelezen bericht door Namsiuh »

Re: Medegedupeerden Triskel Travel
Marijke op 20 juli 2018
bestemming: Italië / Lefkas/Leuca, reisperiode: mei 2018

De reis gekocht bij Adam Voyages (voormalige eigenaar van het schip Floris/New Horizons) waar ik eerder vakanties bij geboekt heb naar volle tevredenheid!

Vol verwachting en na een uitvoerig gesprek met de eigenaar van Adam Voyages (die mij vertelde het schip uit Turkije te halen om nieuwe routes te gaan bevaren in Griekenland en Italië ) boekte ik 2 aparte weken, eind mei naar Lefkas, terugvlucht
vanuit Bari Italïe en de 2e augustus Sardinië van de westkust naar de oostkust.

Spannend vond ik het en had er enorme zin in, was wel even geregel ivm transfers en vluchten die je nu zelf moest regelen (Adam Voyages had een pakketreis en regelde dat voorheen).
Ik vertrouwde volledig op de eigenaar van Adam Voyages en boekte daarom meteen 2x een week net als het voorgaande jaar.

3 dagen voor mijn 1e week was er al gedoe en werd er per app afgezegd omdat hij (de kapitein/eigenaar van Triskel Travel niet op tijd in de haven kon zijn, veel stress en na overleg met de medereizigers en kapitein, uiteindelijk toch kunnen gaan.

Wat ons niet verteld was, was dat het schip een nieuwe eigenaar heeft die tevens de kapitein is en niet wist waar hij mee bezig was!

De naam van het schip Floris werd verandert in New Horizons (iets wat ongeluk brengt)
En dat gebeurde ook tijdens mijn 1e week op dag 6, eerder ramde hij bijna een schip in de haven door onkunde, een boei op zee en tenslotte stuurde hij het schip te dicht langs de kust van Corfu waarbij het op een rotsblok met een harde klap tot stilstand kwam!

We lagen vast en kwamen ook niet meer los, dus moesten we van boord
vluchten naar een rots op de noordkust van Corfu en daar maar wachten tot het schip los zou komen om onze reis naar Italië te vervolgen.

Een zeer angstig moment met paniek en zwemvesten aan de bijboot in en op een
rots aan land moeten klimmen.
Wij en zelfs de stuurman en kok/matroos hadden geen vertrouwen meer in hem en zijn handelen.
Wij wilden daarom niet meer terug aan boord en besloten vanaf Corfu een ticket naar Nederland te regelen.
De kapitein zou een hotel regelen maar regelde een appartement!
Dat betekende dat wij zelf moesten zorgen voor eten/drinken voor wij onze vlucht naar Nederland konden maken.
Dus eindigde onze zeilcruise op dag 6 (met 1uur zeilen) en dus hebben wij Italië nooit bereikt!

Een extra ticket moeten kopen om van Corfu naar NL te komen en kosten
moeten maken om de laatste dagen te kunnen eten en drinken want de kapitein
had voor het gemak maar een appartement ipv een hotel voor ons geboekt,
bovendien kon het ticket vanaf Italïe ook de prullenbak in.
Achteraf blijkt hij ook zijn papieren niet op orde te hebben gehad, geen
vergunning om betalende gasten aan boord te hebben, dus ook nog illegaal
aan boord.
Dat neem ik de eigenaar van Adam Voyages zeer kwalijk, hij wist dit en zei niets!

Geweldige zakelijke deal?Dus verkoop je schip en breng vervolgens ‘je trouwe
klanten’ onder bij een andere eigenaar/kapitein, trouwe klanten die van
niets wisten en vol vertrouwen bij Adam Voyages boekten met de daarbij
behorende jarenlange goede service en vakkundige, betrouwbare turkse
bemanning.

Het eten aan boord was bar en bar slecht, zoals er de 1e ochtend kaakjes en
koekjes met jam voor ontbijt werd geserveerd!
Een ‘gekookt’ ei zo erg te kort gekookt zodat het over je bord wegliep.
Dan weer geen mes of vork waardoor je telkens overal om moest vragen, zeer irritant.
Oud brood, diepvriesvis van de Lidl en ga zo maar door.
Schoonmaken deden ze niet, waardoor je met je blote voeten door de
etenskruimels liep......pfffff één grote chaos.
Heel jammer en het erge is dat ik zo’n vertouwen had en dat ik ook voor
Sardinïe heb geboekt met bijbehorende vliegtickets : ( De aanbetaling niet
teruggekregen en ook de vliegtickets 3stuks niet vergoed voor 6 dagen
ellende.

Al met al geen fijne vakantieweek (en de 2e die niet doorgaat) maar veel irritatie met angstige
taferelen en veel stress wat ook nog veel geld gekost heeft.
Alleen al 5
vliegtickets!!! en verziekt vakantiegenot, wanprestatie

Helaas voor Adam Voyages maar hij verkocht de reizen en is daardoor verantwoordelijk voor al die gedupeerden die zoveel moeite en geld (tickets/transfers/hotels) hebben uitgegeven aan een voor hun welverdiende vakantie!

Zeer triest hoe een zakelijk zo mooi lijkende deal uitliep op een zakelijk fiasco,
waardoor zoveel hardwerkende mensen de dupe werden en hun vakantie in het water zagen vallen!

Ik ga zeker stappen ondernemen icm mijn rechtsbijstandsverzekering en annuleringsverzekering.

Marijke

Hans Verschuuren
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 jul 2018 09:48

Re: Medegedupeerden Triskel Travel

Ongelezen bericht door Hans Verschuuren »

Zie dat deze website gewoon met de geannuleerde reizen adverteert. Triest.
https://www.adamvoyages.nl/overons/

Charlotte68
Berichten: 73
Lid geworden op: 14 okt 2017 12:02

Re: Medegedupeerden Triskel Travel

Ongelezen bericht door Charlotte68 »

Hans Verschuuren schreef:Zie dat deze website gewoon met de geannuleerde reizen adverteert. Triest.
https://www.adamvoyages.nl/overons/
Ik zie nergens op hun website dat de aangeboden reizen de geannuleerde reizen van Triskel Travel zijn.

Hans Verschuuren
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 jul 2018 09:48

Re: Medegedupeerden Triskel Travel

Ongelezen bericht door Hans Verschuuren »

Charlotte68 schreef:
Hans Verschuuren schreef:Zie dat deze website gewoon met de geannuleerde reizen adverteert. Triest.
https://www.adamvoyages.nl/overons/
Ik zie nergens op hun website dat de aangeboden reizen de geannuleerde reizen van Triskel Travel zijn.
Dezelfde reizen, zelfde schip. Andere naam.

Ps: de eigenaar van Adam Voyages heeft al gereageerd en volgens hem heeft hij zijn klanten voir geannuleerde reizen vergoed.

Hans Verschuuren
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 jul 2018 09:48

Re: Medegedupeerden Triskel Travel

Ongelezen bericht door Hans Verschuuren »

Namsiuh schreef:Re: Medegedupeerden Triskel Travel
Marijke op 20 juli 2018
bestemming: Italië / Lefkas/Leuca, reisperiode: mei 2018

De reis gekocht bij Adam Voyages (voormalige eigenaar van het schip Floris/New Horizons) waar ik eerder vakanties bij geboekt heb naar volle tevredenheid!

Vol verwachting en na een uitvoerig gesprek met de eigenaar van Adam Voyages (die mij vertelde het schip uit Turkije te halen om nieuwe routes te gaan bevaren in Griekenland en Italië ) boekte ik 2 aparte weken, eind mei naar Lefkas, terugvlucht
vanuit Bari Italïe en de 2e augustus Sardinië van de westkust naar de oostkust.

Spannend vond ik het en had er enorme zin in, was wel even geregel ivm transfers en vluchten die je nu zelf moest regelen (Adam Voyages had een pakketreis en regelde dat voorheen).
Ik vertrouwde volledig op de eigenaar van Adam Voyages en boekte daarom meteen 2x een week net als het voorgaande jaar.

3 dagen voor mijn 1e week was er al gedoe en werd er per app afgezegd omdat hij (de kapitein/eigenaar van Triskel Travel niet op tijd in de haven kon zijn, veel stress en na overleg met de medereizigers en kapitein, uiteindelijk toch kunnen gaan.

Wat ons niet verteld was, was dat het schip een nieuwe eigenaar heeft die tevens de kapitein is en niet wist waar hij mee bezig was!

De naam van het schip Floris werd verandert in New Horizons (iets wat ongeluk brengt)
En dat gebeurde ook tijdens mijn 1e week op dag 6, eerder ramde hij bijna een schip in de haven door onkunde, een boei op zee en tenslotte stuurde hij het schip te dicht langs de kust van Corfu waarbij het op een rotsblok met een harde klap tot stilstand kwam!

We lagen vast en kwamen ook niet meer los, dus moesten we van boord
vluchten naar een rots op de noordkust van Corfu en daar maar wachten tot het schip los zou komen om onze reis naar Italië te vervolgen.

Een zeer angstig moment met paniek en zwemvesten aan de bijboot in en op een
rots aan land moeten klimmen.
Wij en zelfs de stuurman en kok/matroos hadden geen vertrouwen meer in hem en zijn handelen.
Wij wilden daarom niet meer terug aan boord en besloten vanaf Corfu een ticket naar Nederland te regelen.
De kapitein zou een hotel regelen maar regelde een appartement!
Dat betekende dat wij zelf moesten zorgen voor eten/drinken voor wij onze vlucht naar Nederland konden maken.
Dus eindigde onze zeilcruise op dag 6 (met 1uur zeilen) en dus hebben wij Italië nooit bereikt!

Een extra ticket moeten kopen om van Corfu naar NL te komen en kosten
moeten maken om de laatste dagen te kunnen eten en drinken want de kapitein
had voor het gemak maar een appartement ipv een hotel voor ons geboekt,
bovendien kon het ticket vanaf Italïe ook de prullenbak in.
Achteraf blijkt hij ook zijn papieren niet op orde te hebben gehad, geen
vergunning om betalende gasten aan boord te hebben, dus ook nog illegaal
aan boord.
Dat neem ik de eigenaar van Adam Voyages zeer kwalijk, hij wist dit en zei niets!

Geweldige zakelijke deal?Dus verkoop je schip en breng vervolgens ‘je trouwe
klanten’ onder bij een andere eigenaar/kapitein, trouwe klanten die van
niets wisten en vol vertrouwen bij Adam Voyages boekten met de daarbij
behorende jarenlange goede service en vakkundige, betrouwbare turkse
bemanning.

Het eten aan boord was bar en bar slecht, zoals er de 1e ochtend kaakjes en
koekjes met jam voor ontbijt werd geserveerd!
Een ‘gekookt’ ei zo erg te kort gekookt zodat het over je bord wegliep.
Dan weer geen mes of vork waardoor je telkens overal om moest vragen, zeer irritant.
Oud brood, diepvriesvis van de Lidl en ga zo maar door.
Schoonmaken deden ze niet, waardoor je met je blote voeten door de
etenskruimels liep......pfffff één grote chaos.
Heel jammer en het erge is dat ik zo’n vertouwen had en dat ik ook voor
Sardinïe heb geboekt met bijbehorende vliegtickets : ( De aanbetaling niet
teruggekregen en ook de vliegtickets 3stuks niet vergoed voor 6 dagen
ellende.

Al met al geen fijne vakantieweek (en de 2e die niet doorgaat) maar veel irritatie met angstige
taferelen en veel stress wat ook nog veel geld gekost heeft.
Alleen al 5
vliegtickets!!! en verziekt vakantiegenot, wanprestatie

Helaas voor Adam Voyages maar hij verkocht de reizen en is daardoor verantwoordelijk voor al die gedupeerden die zoveel moeite en geld (tickets/transfers/hotels) hebben uitgegeven aan een voor hun welverdiende vakantie!

Zeer triest hoe een zakelijk zo mooi lijkende deal uitliep op een zakelijk fiasco,
waardoor zoveel hardwerkende mensen de dupe werden en hun vakantie in het water zagen vallen!

Ik ga zeker stappen ondernemen icm mijn rechtsbijstandsverzekering en annuleringsverzekering.

Marijke
Wat een verhaal Marijke. Misschien heeft Triskel Travel hier ook weer mooi antwoord op.

stofzuigertje

Re: Medegedupeerden Triskel Travel

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als er wegens een makkelijk hier te vinden Topic de omzet in elkaar gestort is zou ik ook een nieuwe naam op mijn bootje plakken en een andere naam voor website nemen!

Verder is onbekend gebied altijd een risico en materiaal boot ook.
Mijn nooit verhuurde Doerak, relatief stompe stalen bak kreeg ooit bezoek van snelle Bayliner, de puzzelstukken verzameld en passagiers laten overstappen maar ik had alleen blikje verf nodig uit vooronder....
Na enig duikwerk de nog waardevolle motor en nog persoonlijke spullen opgehaald maar de boot was dus totaal uit elkaar geknald omdat hij mijn niet zag zitten!

Ik had niet eens een deuk, alleen verf eraf en dus €0,00 want hij heeft het netjes bij mijn hersteld.
Hij had beter een iets tragere stalen of aluminium schip kunnen kiezen, gaan langer mee en geen zwemvest nodig na aanvaring.
De plaatselijke Scouts hebben namelijk met stalen zeiljacht al de steiger tot open haard houd geramd!
Gelukkig niet mijn Doerak want dat had wel schade gegeven....

Ook is hele Middellandse Zee over een risico, je weet niet als er iets stuk ging waar je terecht kunt, in vertrouwde havens weet je mensen en adressen en soms huur boten om tijdens herstel de vakantie door te laten gaan op andere boot... beter iets dan niets.

En als de zware sleepboot nu wraak wil nemen, ik heb dan wel binnen 24 uren een andere boot van mijn familie en dat kan deze commerciële niet zeggen!
Ja ook mijn boot overleeft zeker niet alles.

Ik mag volgens de Doerak Club niet zomaar de Noordzee over maar was best leuk, rondje Engeland Schotland en Ierland... wel ruig in Kanaal tussen de iets grotere!

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Medegedupeerden Triskel Travel

Ongelezen bericht door tttlocke »

stofzuigertje schreef:.......!
Een heel verhaal.
Goed dat het topic 'boot' is: u blijft er in ieder geval 'on'.

stofzuigertje

Re: Medegedupeerden Triskel Travel

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

tttlocke schreef:
stofzuigertje schreef:.......!
Een heel verhaal.
Goed dat het topic 'boot' is: u blijft er in ieder geval 'on'.

Nog erger....
Als je mijn website moet doorlezen......
en net als deze firma heb ik zelf maar 1 bootje...
en nog mijn terug lopende gezondheid,

Dan heb je bij mijn ook totaal geen zekerheid als je een duur betaalde vakantie zou boeken!
Daarom liever bij een grotere organisatie met meerdere boten en personeel, dit lijkt leuk maar ik lees nu veel ellende als het fout gaat en als 1 persoon dat moet oplossen.....

Ik denk dat we beiden hetzelfde denken, niet doen!

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Medegedupeerden Triskel Travel

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Stofzuiger hou op.

BL2
Berichten: 4794
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Medegedupeerden Triskel Travel

Ongelezen bericht door BL2 »

Er gaat echt geen topiconderwerp hier voorbij of Stofzuiger heeft het ook zelf allemaal meegemaakt.
Het blijft bijzonder om zo'n forumlid in ons midden te hebben.......

Namsiuh
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 aug 2018 20:57

Re: Medegedupeerden Triskel Travel

Ongelezen bericht door Namsiuh »

Kijk bij data en kosten adamvoyages
Hij heeft alles op rood gezet (op advies van een jurist, heeft hij mij prrsoonlijk verteld....zodat hem nietverweyen kan worden dat hij de reizen nog langer aanbied!
Hij heeft persoonlijk de reissom teruggestort van de mensen die bij hem boekten!
Zo ook dat hij na de overdrscht de 1e week, eind april mee is gevaren met kennissen als zijnde proefvaart, ook had de kapitein, een vriendin en 2 zoons mee.
Tijdens die week heeft de eigenaar van adamvoyages geconstateerd dat hij niet goed vd gasten zorgde (qua eten) het schip niet schoonmaakte (waardoor hij het zelf maar ging doen.
Advies om met de voormalige turkse kapitein eerst het schip te verkennen afgeslagen. Tijdens die week sloeg hij ook het advies in de wind (leuke woordspeling : P) om het zeil binnen te halen ivm harde wind, waardoor het scheurde
Vervolgens heeft hij hem per mail laten weten dat er onder de maat werd gepresteerd met het dtingende verzoek goed voor ‘zijn’ aangebrachte ‘klanten’ te zorgen! Hij heeft daar 25 jaar met zijn vrouw aan gewerkt.
Geweldig bedrijf met service opgebouwd....wat Triskel Travel in 1 maand teniet heeft gedaan! Bedankt Fred

mewhendriks
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 jul 2018 14:24

Re: Medegedupeerden Triskel Travel

Ongelezen bericht door mewhendriks »

Kijk bij data en kosten adamvoyages
Hij heeft alles op rood gezet (op advies van een jurist, heeft hij mij prrsoonlijk verteld....zodat hem nietverweyen kan worden dat hij de reizen nog langer aanbied!
Hij heeft persoonlijk de reissom teruggestort van de mensen die bij hem boekten!
Zo ook dat hij na de overdrscht de 1e week, eind april mee is gevaren met kennissen als zijnde proefvaart, ook had de kapitein, een vriendin en 2 zoons mee.
Tijdens die week heeft de eigenaar van adamvoyages geconstateerd dat hij niet goed vd gasten zorgde (qua eten) het schip niet schoonmaakte (waardoor hij het zelf maar ging doen.
Advies om met de voormalige turkse kapitein eerst het schip te verkennen afgeslagen. Tijdens die week sloeg hij ook het advies in de wind (leuke woordspeling : P) om het zeil binnen te halen ivm harde wind, waardoor het scheurde
Vervolgens heeft hij hem per mail laten weten dat er onder de maat werd gepresteerd met het dtingende verzoek goed voor ‘zijn’ aangebrachte ‘klanten’ te zorgen! Hij heeft daar 25 jaar met zijn vrouw aan gewerkt.
Geweldig bedrijf met service opgebouwd....wat Triskel Travel in 1 maand teniet heeft gedaan! Bedankt Fred
Namsiuh

Berichten: 2
Geregistreerd: 07 aug 2018 20:57


Was Adams Voyages op de hoogte dat er een vergunning voor Griekenland ontbrak? Triskel Travel dus geen betalende gasten mocht vervoeren...
. Ook voor deze reis (12mei) moeten er meer dan 4 gedupeerden zijn. Waar zijn deze mensen?

hknoop
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 aug 2018 10:41

Re: Medegedupeerden Triskel Travel

Ongelezen bericht door hknoop »

Natuurlijk zitten we hier op een site waar we misstanden aan het licht brengen, dus zullen de reacties overwegend negatief zijn.
Natuurlijk is er niets zo vervelend als een vakantie die niet doorgaat.
Natuurlijk willen we enige vorm van compensatie of genoegdoening voor het geleden leed.

Wij hadden mazzel dat we de vluchten nog niet geboekt hadden toen we de mail kregen over de, aan hem toegebrachte, schade.
Wij zouden ook extra kosten hebben omdat we moesten vliegen ipv met de auto te gaan.

Natuurlijk kies je er als schipper voor je boot te laten zinken zodat je zelf bijna omkomt
Natuurlijk huur je een lompe sleepboot kapitein in om je schip te laten ruïneren.
Natuurlijk heb je je schip graag een aantal weken niet tot je beschikking in het hoogseizoen.
Natuurlijk laat je je gasten stikken want het is immers toch overmacht.
Natuurlijk is het slecht ondernemerschap en oplichting als je gedupeerde vergoedingen en alternatieven aanbied wat helemaal niet hoeft.
Natuurlijk is dat voor een aantal mensen nooit goed genoeg.

Ja ik ken de eigenaar uit het verleden en heb vorig jaar met hem gevaren op zijn helaas gezonken boot, een fantastische ervaring en reden om opnieuw te boeken, en ik verheug me nu al op de komende reis in september. En ik draag er graag aan bij dat hij dan weer wat mensen kan compenseren die er niet voor hebben gekozen een fantastische ervaring te beleven.

Henry Knoop

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Medegedupeerden Triskel Travel

Ongelezen bericht door Theotrucker »

hknoop schreef:Natuurlijk zitten we hier op een site waar we misstanden aan het licht brengen, dus zullen de reacties overwegend negatief zijn.
Natuurlijk is er niets zo vervelend als een vakantie die niet doorgaat.
Natuurlijk willen we enige vorm van compensatie of genoegdoening voor het geleden leed.

Wij hadden mazzel dat we de vluchten nog niet geboekt hadden toen we de mail kregen over de, aan hem toegebrachte, schade.
Wij zouden ook extra kosten hebben omdat we moesten vliegen ipv met de auto te gaan.

Natuurlijk kies je er als schipper voor je boot te laten zinken zodat je zelf bijna omkomt
Natuurlijk huur je een lompe sleepboot kapitein in om je schip te laten ruïneren.
Natuurlijk heb je je schip graag een aantal weken niet tot je beschikking in het hoogseizoen.
Natuurlijk laat je je gasten stikken want het is immers toch overmacht.
Natuurlijk is het slecht ondernemerschap en oplichting als je gedupeerde vergoedingen en alternatieven aanbied wat helemaal niet hoeft.
Natuurlijk is dat voor een aantal mensen nooit goed genoeg.

Ja ik ken de eigenaar uit het verleden en heb vorig jaar met hem gevaren op zijn helaas gezonken boot, een fantastische ervaring en reden om opnieuw te boeken, en ik verheug me nu al op de komende reis in september. En ik draag er graag aan bij dat hij dan weer wat mensen kan compenseren die er niet voor hebben gekozen een fantastische ervaring te beleven.

Henry Knoop

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Medegedupeerden Triskel Travel

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als je alternatieven aanbiedt wat helemaal niet hoeft? Dat zijn de moderne ondernemingsregels!

Lady1234
Berichten: 26930
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Medegedupeerden Triskel Travel

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En nou is het schip ineens ook nog gezonken. Het wordt steeds erger.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Medegedupeerden Triskel Travel

Ongelezen bericht door Theotrucker »

En in september is er een nieuw schip.

Lady1234
Berichten: 26930
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Medegedupeerden Triskel Travel

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Mooi, ga ik meteen boeken.

BL2
Berichten: 4794
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Medegedupeerden Triskel Travel

Ongelezen bericht door BL2 »

Nee, vorige schip was gezonken en dit schip lag op de rotsen van Corfu.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Medegedupeerden Triskel Travel

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Pas maar op lady1234, hij hoeft niets terug te betalen als het niet doorgaat. Dat is ondernemen 2018.

Gesloten