LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mijn klacht over Tix.nl

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Michael de Jong
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 okt 2019 10:51

Mijn klacht over Tix.nl

Ongelezen bericht door Michael de Jong »

Bij deze de daadwerkelijke klacht gestuurd naar TIX.NL

Dure reisverzekering en duur klantenservice nummer

Goedemorgen,

Bij deze wil ik een klacht indienen voor de manier en afwikkeling van een annulering van een reisverzekering 
Ik heb bij uw firma een reis geboekt: Trip id xxxxxxxx
Op deze boeking zit ook een reisverzekering van Allianz, deze is nog niet actief en ook niet reeds verstuurd naar mij.
Dus mijn vraag was: is het mogelijk deze te annuleren?

Ik word dan verplicht om een duur nummer te bellen 25 min in de wacht a € 0.70 per min, terwijl er op de klantenservice pagina wordt vermeld dat er een tel nummer aanwezig is op het boekingsformulier in de bevestigingsmail. 
Nergens kunnen vinden. Als ik hier naar vraag bij uw medewerker...zegt deze dat ik hier een ander servicepakket voor moet hebben????

Dan komt er nog is bij dat ik bij de boeking een logo van Virgin zie staan maar als ik uiteindelijk boek wordt het level uitgevoerd door Vueling. En bij Vueling word ik een soort van verplicht om bij online inchecken te betalen voor mijn stoelen à €24. 
Als ik dan na 20 min in de wacht te hebben gestaan zeg tegen de desbetreffende medewerkster dat ik alleen de reisverzekering wil annuleren. Zet ze mij weer in de wacht om na 10 min te horen te krijgen, dat deze optie niet mogelijk is en ik de verzekering die nog niet binnen is niet bekend is niet actief is gewoon moet betalen.

En daarboven op nog eens €21 voor het  dure klantenservice tel nummer 
Daar komt nog bij dat 27 Aug helaas mijn moeder is overleden, ik had haar beloofd om mijn dochter mee te nemen naar Rome, dus vandaar deze trip..

Ik vind het echt een hele nare manier van een verdien model.

De verzekering is 6 x duurder als bij mijn bank: €21 voor een klantenservice tel nummer, €24 voor online inchecken de goedkoopste stoelen zijn €16, en dit alles als het ticket al geboekt is.

Ik hoop dat u toch nog enige coulance gaat tonen

Met vriendelijke groet,
(Naam verwijderd ^SI)
Laatst gewijzigd door Radar op 15 okt 2019 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verduidelijking titel en taalgebruik

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Mijn klacht over Tix.nl

Ongelezen bericht door berndv »

Michael de Jong schreef:
15 okt 2019 11:33
€24 voor online inchecken de goedkoopste stoelen zijn €16, en dit alles als het ticket al geboekt is
Wat raar dan, dan liezen ze op hun website:

https://www.vueling.com/nl/vueling-dien ... -inchecken
Als je geen stoel hebt gekozen tijdens het reserveren: kun je gratis online inchecken door een willekeurige stoel te kiezen (onderhevig aan beschikbaarheid) van 7 dagen tot 1 uur vóór vertrek van je vlucht
Michael de Jong schreef:
15 okt 2019 11:33
De verzekering is 6 x duurder als bij mijn bank
Tja, maar zeggen ze dan ergens dat ze de goedkoopste zijn? U bent toch niet verplicht om deze af te sluiten?
Michael de Jong schreef:
15 okt 2019 11:33
€21 voor een klantenservice tel nummer
Online aanbieders die claimen de goedkoopste te zijn moeten ergens geld mee verdienen. Dat doen ze met (het verlagen van) serivce, of wat daar nog van over is. Vervelend. Wat voor coulance had u in gedachten?

Michael de Jong
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 okt 2019 10:51

Re: Mijn klacht over Tix.nl

Ongelezen bericht door Michael de Jong »

Goedendag

Gaat u mij de coulance aanbieden?

Het is niet mogelijk om kosteloos online in the checken alleen dus bij de balie
Met de kans dus dat een vader en dochter van 12 apart komen te zitten.
De verzekering is nog niet afgesloten er is nog niks verstuurd ook geen contact nummer van Allianz
En over het telefoonnummer wat vermeld hoort te staan
Dat is er helaas dus niet
En het zou coulant zijn als de mevrouw van Tix.nl gewoon zou zeggen.."Ik zie dat de verzekering nog niet is doorgevoerd ik zal hem voor u annuleren en de kosten minus de telefoonkosten restitueren op uw creditcard
U bent tenslotte al klant en wij hebben al aan u verdiend..

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Mijn klacht over Tix.nl

Ongelezen bericht door berndv »

Michael de Jong schreef:
15 okt 2019 13:46
Gaat u mij de coulance aanbieden?
Ik ga u helemaal niets aanbieden. Zou ook niet weten waarom en hoe.
Michael de Jong schreef:
15 okt 2019 13:46
Het is niet mogelijk om kosteloos online in the checken alleen dus bij de balie
Gaven ze hier ook een verklaring voor? Aangezien ze zelf aangeven dat het wel zou moeten kunnen. Afhankelijk van een aantal factoren. Maar dat is dan vaak een prijskwestie, waarbij je met de allergoedkoopste tickets bijvoorbeeld niet vrij kunt inchecken, tenzij je extra kosten betaald. Als dat het geval is, vind ik het terecht dat u extra betaalt. Maar goed, we kunnen hier niet zien wat voor type tickets u besteld heeft.
Michael de Jong schreef:
15 okt 2019 13:46
En het zou coulant zijn als de mevrouw van Tix.nl gewoon zou zeggen.."Ik zie dat de verzekering nog niet is doorgevoerd ik zal hem voor u annuleren en de kosten minus de telefoonkosten restitueren op uw creditcard
Dat zou inderdaad coulant zijn. Helaas, of eigenlijk gelukkig, kunt u coulance niet eisen, coulance moet een gunst zijn van diegene die het u aanbiedt.

Gesloten