MKB Reizen en MKB Op Reis lijken betaalde lidmaatschap op te leggen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Aquamarina

Re: MKB Reizen en MKB Op Reis lijken betaalde lidmaatschap op te leggen

Ongelezen bericht door Aquamarina » 17 dec 2019 13:40

berndv schreef:
17 dec 2019 11:28
Aquamarina schreef:
16 dec 2019 18:35
Ik weiger te betalen en vraag me af wat het beste is om nu te doen. Simpelweg alle verdere berichten negeren?
Niet betalen is een begin. Simpelweg negeren is niet slim, dat is uw kop in het zand steken. U kunt er op gokken natuurlijk, als het bedrijf van mening is dat er een overeenkomst ligt, dan zullen ze het voor de rechter laten komen en zal die er over beslissen.
Aquamarina schreef:
Indien u wenst kunnen wij u de bandopname waarin u dit zelf bevestigd toezenden.
Dit zou ik in ieder geval doen, mocht het tot een rechtszaak komen, zal deze opname zeer waarschijnlijk wel als bewijsmateriaal gelden. Zo weet u in ieder geval met welke kaarten de tegenstander speelt.
Aquamarina schreef:
Mocht het helpen aangifte doen, dan hoor ik het graag.
aangifte van misleiding zou kunnen, maar ik zou, behalve het opvragen van de voicelog, het initiatief lekker bij hen laten liggen. Zij claimen iets van u tegoed te hebben, niet andersom, als zij iets willen, lekker aan hun overlaten.
Aquamarina schreef:
Dit bedrijf mag zo snel mogelijk gestopt worden.
Dat zou mooi zijn, de gehele markt van telefonische verkoop, maar zo lang er voor hen nog brood te verdienen valt, houdt het op.
Bedankt voor alle feedback! Inmiddels heb ik de bandopname toegezonden gekregen waarop de verkoper heel snel en onduidelijk de voorwaarden van een lidmaatschap mede deelt. Niet duidelijk en zichzelf tegensprekend naar wat er eerder in het gesprek is verteld (wat natuurlijk niet is opgenomen). Heb duidelijk laten weten dat ik niet volledig en helder geïnformeerd ben. Nu maar even laten zijn en zien welk initiatief er vanuit hen komt inderdaad. Mochten er meer zelfde ervaringen zijn in communicatie met MKB op reis, hoor ik het graag. Bedankt voor het meedenken!

Ligny

Ongelezen bericht door Ligny » 02 jan 2020 20:07

Vandaag is mijn vrouw gebeld door dit ‘bedrijf’’ Helaas is ze er ingetrapt, omdat de aardige meneer zei dat ze er binnen 7 dagen van af kon. In blinde paniek heeft ze haar spam box gewist toen ze zich realiseerde dat het niet pluis was, zodat ze de mail direct kon vinden. Helaas ook niet slim want wellicht zat de mail er al niet herkenbaar in. Maar goed vanaf morgen dus nog 6 dagen om op te zeggen, maar hoe doe je dat zonder die mail. Heeft iemand hier een advies voor of ervaring mee. Ik vertrouw de website van Mkb op reis niet en ook de contactgegevens niet. Toevallig iemand die zo’n factuur heeft gekregen die de contactgegevens zou kunnen doorgeven?
Bvd

91rachel

Ongelezen bericht door 91rachel » 03 jan 2020 01:30

Rob_2017 schreef:
20 nov 2019 14:26
hoe heb je het nu opgelost want ik zit met hetzelfde probleem
Onze situatie:

Tijdens een telefoontje is wordt het voordeel van een lidmaatschap voorgelegd.
Er wordt tegen de persoon van MKB Op Reis gezegd: 'het is prima dat jullie informatie via de mail sturen, dan kan ik het nog nalezen'.
Daarna lijkt het erop dat de mail (nog) niet is gestuurd. Pas wanneer de factuur binnenkomt (deze mail gaat wél goed in tegenstelling tot de aanbiedingsmail) wordt duidelijk dat hun eerste mail in de spam is beland.
Na het lezen van deze 'spam' werd pas de consequentie duidelijk van het hierdoor niet kunnen annuleren van deze lidmaatschap.

Dit voelt als voorbedachte rade. De mail met de factuur komt goed binnen, maar de mail die in de spam belandt bevat de bizarre voorwaarde. En er is ook geen duidelijk contract met voorwaarden meegestuurd.

madieke.menger

Ongelezen bericht door madieke.menger » 07 jan 2020 19:06

Ik zou graag in contact komen met chiemke omdat zij het over een e-mail adres heeft ik zou graag dat mail adres willen ben vandaag ook gebeld namelijk
Madieke

DEVENTER1969

Ongelezen bericht door DEVENTER1969 » 07 jan 2020 23:25

Goedenavond,
We zijn begin December van het afgelopen jaar ook telefonisch benaderd door dit bedrijf.
Omdat ik op mijn woorden moet passen kan ik alleen mededelen dat we op een hele vervelende manier in een telefonisch onderhoud in een abonnement zijn getrapt.
Hier hebben we op gereclameerd bij MKB op reis via mail en telefonisch.
Lang verhaal kort, je komt terecht in een heel vervelend proces waarbij een hoop frustraties en irritaties loskomen.

Van het abonnement wilden we pertinent af met de bijbehorende factuur van € 434,39 inclusief BTW.
Daarop hebben we als bedrijf een schikking voorgesteld aan MKB op reis en zijn uiteindelijk terecht gekomen op de betaling van
de helft van de uiteindelijke factuur.
Deze schikking is op advies van onze financieel adviseur uitgevoerd omdat de mogelijkheid bestaat dat je anders mogelijk geconfronteerd kunt worden met hogere kosten indien e.e.a uitmondt in een rechtszaak of te maken krijgt met deurwaarders.
Uiteraard menen we dat deze gang van zaken riekt naar oplichting en fraude dus hebben we ook een zaak aangemaakt bij de fraudehelpdesk.nl, en gaan we een volgende week aangifte bij de politie doen tegen dit " bedrijf ".

De politie geeft duidelijk aan dat er zoveel mogelijk aangifte tegen dit bedrijf gedaan dient te worden om een zaak te beginnen.
Dus als je meent dat je onrecht is aangedaan dan is mijn advies om aangifte bij de politie te doen.
Het kost je even tijd echter besteed een uur ook al is het maar om andere ondernemers te beschermen.
Aangifte doen is de enigste manier om dit bedrijf te stoppen!
Doen we met z'n allen als gedupeerden niets dan kan dit bedrijf ongestoord verder gaan met hun praktijken.

Heb je aanvullende informatie nodig reageer dan op dit bericht en wij reageren zsm.

Verder willen wij als advies iedere ondernemer waarschuwen niet in te gaan op contact vanuit dit bedrijf.
Zoals wij het bekijken, en wat je ook verder in dit forum kunt lezen, zijn er forse risico's waarbij je de kans loopt om aan een abonnement vast te zitten waar je uiteindelijk niet om gevraagd hebt,

Nena.1

Ongelezen bericht door Nena.1 » 14 jan 2020 20:48

Mij is deze kwestie gisteren helaas overkomen. Ik lees hier dat het vaker voorkomt, om deze reden plaats ik een reactie met de volgende vraag: heeft iemand het e-mailadres waarmee de factuur vanuit MKB op reis is verstuurd? Als ik dit e-mailadres heb, kan ik nog binnen de bedenktijd een mail sturen niet geïnteresseerd te zijn.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 15 jan 2020 23:22

Op de site van MKB op Reis staat een mail adres en telefoonnummer.

Connies

Ongelezen bericht door Connies » 28 jan 2020 17:46

91rachel schreef:
    03 jan 2020 01:30
    Rob_2017 schreef:
    20 nov 2019 14:26
    hoe heb je het nu opgelost want ik zit met hetzelfde probleem
    Onze situatie:

Tijdens een telefoontje is wordt het voordeel van een lidmaatschap voorgelegd.
    Er wordt tegen de persoon van MKB Op Reis gezegd: 'het is prima dat jullie informatie via de mail sturen, dan kan ik het nog nalezen'.
    Daarna lijkt het erop dat de mail (nog) niet is gestuurd. Pas wanneer de factuur binnenkomt (deze mail gaat wél goed in tegenstelling tot de aanbiedingsmail) wordt duidelijk dat hun eerste mail in de spam is beland.
    Na het lezen van deze 'spam' werd pas de consequentie duidelijk van het hierdoor niet kunnen annuleren van deze lidmaatschap.

Dit voelt als voorbedachte rade. De mail met de factuur komt goed binnen, maar de mail die in de spam belandt bevat de bizarre voorwaarde. En er is ook geen duidelijk contract met voorwaarden meegestuurd.
    Hoe of wat heeft u gedaan zit in hetzelfde schuitje weet me even geen raad relefoon van hun word niet beantwoord mail contact is dreigend aan t worden

Plaats reactie