LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MKB Reizen en MKB Op Reis lijken betaalde lidmaatschap op te leggen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Ligny
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jan 2020 19:54

Re: MKB Reizen en MKB Op Reis lijken betaalde lidmaatschap op te leggen

Ongelezen bericht door Ligny »

Vandaag is mijn vrouw gebeld door dit ‘bedrijf’’ Helaas is ze er ingetrapt, omdat de aardige meneer zei dat ze er binnen 7 dagen van af kon. In blinde paniek heeft ze haar spam box gewist toen ze zich realiseerde dat het niet pluis was, zodat ze de mail direct kon vinden. Helaas ook niet slim want wellicht zat de mail er al niet herkenbaar in. Maar goed vanaf morgen dus nog 6 dagen om op te zeggen, maar hoe doe je dat zonder die mail. Heeft iemand hier een advies voor of ervaring mee. Ik vertrouw de website van Mkb op reis niet en ook de contactgegevens niet. Toevallig iemand die zo’n factuur heeft gekregen die de contactgegevens zou kunnen doorgeven?
Bvd

91rachel
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2020 01:21

Re: MKB Reizen en MKB Op Reis lijken betaalde lidmaatschap op te leggen

Ongelezen bericht door 91rachel »

Rob_2017 schreef:
20 nov 2019 14:26
hoe heb je het nu opgelost want ik zit met hetzelfde probleem
Onze situatie:

Tijdens een telefoontje is wordt het voordeel van een lidmaatschap voorgelegd.
Er wordt tegen de persoon van MKB Op Reis gezegd: 'het is prima dat jullie informatie via de mail sturen, dan kan ik het nog nalezen'.
Daarna lijkt het erop dat de mail (nog) niet is gestuurd. Pas wanneer de factuur binnenkomt (deze mail gaat wél goed in tegenstelling tot de aanbiedingsmail) wordt duidelijk dat hun eerste mail in de spam is beland.
Na het lezen van deze 'spam' werd pas de consequentie duidelijk van het hierdoor niet kunnen annuleren van deze lidmaatschap.

Dit voelt als voorbedachte rade. De mail met de factuur komt goed binnen, maar de mail die in de spam belandt bevat de bizarre voorwaarde. En er is ook geen duidelijk contract met voorwaarden meegestuurd.

madieke.menger
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2020 18:50

Re: MKB Reizen en MKB Op Reis lijken betaalde lidmaatschap op te leggen

Ongelezen bericht door madieke.menger »

Ik zou graag in contact komen met chiemke omdat zij het over een e-mail adres heeft ik zou graag dat mail adres willen ben vandaag ook gebeld namelijk
Madieke

DEVENTER1969
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2020 18:39

Re: MKB Reizen en MKB Op Reis lijken betaalde lidmaatschap op te leggen

Ongelezen bericht door DEVENTER1969 »

Goedenavond,
We zijn begin December van het afgelopen jaar ook telefonisch benaderd door dit bedrijf.
Omdat ik op mijn woorden moet passen kan ik alleen mededelen dat we op een hele vervelende manier in een telefonisch onderhoud in een abonnement zijn getrapt.
Hier hebben we op gereclameerd bij MKB op reis via mail en telefonisch.
Lang verhaal kort, je komt terecht in een heel vervelend proces waarbij een hoop frustraties en irritaties loskomen.

Van het abonnement wilden we pertinent af met de bijbehorende factuur van € 434,39 inclusief BTW.
Daarop hebben we als bedrijf een schikking voorgesteld aan MKB op reis en zijn uiteindelijk terecht gekomen op de betaling van
de helft van de uiteindelijke factuur.
Deze schikking is op advies van onze financieel adviseur uitgevoerd omdat de mogelijkheid bestaat dat je anders mogelijk geconfronteerd kunt worden met hogere kosten indien e.e.a uitmondt in een rechtszaak of te maken krijgt met deurwaarders.
Uiteraard menen we dat deze gang van zaken riekt naar oplichting en fraude dus hebben we ook een zaak aangemaakt bij de fraudehelpdesk.nl, en gaan we een volgende week aangifte bij de politie doen tegen dit " bedrijf ".

De politie geeft duidelijk aan dat er zoveel mogelijk aangifte tegen dit bedrijf gedaan dient te worden om een zaak te beginnen.
Dus als je meent dat je onrecht is aangedaan dan is mijn advies om aangifte bij de politie te doen.
Het kost je even tijd echter besteed een uur ook al is het maar om andere ondernemers te beschermen.
Aangifte doen is de enigste manier om dit bedrijf te stoppen!
Doen we met z'n allen als gedupeerden niets dan kan dit bedrijf ongestoord verder gaan met hun praktijken.

Heb je aanvullende informatie nodig reageer dan op dit bericht en wij reageren zsm.

Verder willen wij als advies iedere ondernemer waarschuwen niet in te gaan op contact vanuit dit bedrijf.
Zoals wij het bekijken, en wat je ook verder in dit forum kunt lezen, zijn er forse risico's waarbij je de kans loopt om aan een abonnement vast te zitten waar je uiteindelijk niet om gevraagd hebt,

Nena.1
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2020 20:43

Re: MKB Reizen en MKB Op Reis lijken betaalde lidmaatschap op te leggen

Ongelezen bericht door Nena.1 »

Mij is deze kwestie gisteren helaas overkomen. Ik lees hier dat het vaker voorkomt, om deze reden plaats ik een reactie met de volgende vraag: heeft iemand het e-mailadres waarmee de factuur vanuit MKB op reis is verstuurd? Als ik dit e-mailadres heb, kan ik nog binnen de bedenktijd een mail sturen niet geïnteresseerd te zijn.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: MKB Reizen en MKB Op Reis lijken betaalde lidmaatschap op te leggen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Op de site van MKB op Reis staat een mail adres en telefoonnummer.

Connies
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2020 15:56

Re: MKB Reizen en MKB Op Reis lijken betaalde lidmaatschap op te leggen

Ongelezen bericht door Connies »

    91rachel schreef:
    03 jan 2020 01:30
    Rob_2017 schreef:
    20 nov 2019 14:26
    hoe heb je het nu opgelost want ik zit met hetzelfde probleem
    Onze situatie:

    Tijdens een telefoontje is wordt het voordeel van een lidmaatschap voorgelegd.
    Er wordt tegen de persoon van MKB Op Reis gezegd: 'het is prima dat jullie informatie via de mail sturen, dan kan ik het nog nalezen'.
    Daarna lijkt het erop dat de mail (nog) niet is gestuurd. Pas wanneer de factuur binnenkomt (deze mail gaat wél goed in tegenstelling tot de aanbiedingsmail) wordt duidelijk dat hun eerste mail in de spam is beland.
    Na het lezen van deze 'spam' werd pas de consequentie duidelijk van het hierdoor niet kunnen annuleren van deze lidmaatschap.

    Dit voelt als voorbedachte rade. De mail met de factuur komt goed binnen, maar de mail die in de spam belandt bevat de bizarre voorwaarde. En er is ook geen duidelijk contract met voorwaarden meegestuurd.
    Hoe of wat heeft u gedaan zit in hetzelfde schuitje weet me even geen raad relefoon van hun word niet beantwoord mail contact is dreigend aan t worden

    youp wassing
    Berichten: 1
    Lid geworden op: 25 feb 2020 13:51

    Re: MKB Reizen en MKB Op Reis lijken betaalde lidmaatschap op te leggen

    Ongelezen bericht door youp wassing »

    Ik ben ook erg benieuwd naar een oplossing.

    Mij is het zelfde overkomen als Rob, Begin november gebeld, niks toegezegd maar verteld dat ze de info via de mail naar mij toe mogen sturen. tot schrik kreeg ik in december een herinnering dat ik moet betalen. Naar mijn weten heb ik niks afgesloten dus een mailtje sturen om het probleem op te lossen was het minste wat ik kon doen. Op deze mail kreeg ik kort, en onvriendelijk antwoord te moeten betalen en dat ze de band opnames naar mij toe gaan sturen. In deze bandopnames is te horen dat ik toezeg op de informatie die ze naar mij gaan sturen en dat ik dat rustig een keer door neem. Echter heb ik nooit een mail van ze gehad, Deze is blijkbaar in mijn spam box terecht gekomen die zich automatisch leegt (ook niet handig dat weet ik).

    Vandaag, ruim 3 maanden later weer gebeld door het bedrijf MKB op reis, met de vraag waarom ik nog niet betaald heb. Hierbij kreeg ik ook te horen dat hun volgende stap juridische gevolgen zal hebben. Ik heb het verhaal aan de desbetreffende meneer uitgelegd die mijn verhaal volledig begreep (mooi dacht ik). Echter vermeldde deze meneer wel dat ze kosten hebben gemaakt, en ik in de gelegenheid kwam om van hun coulancebeleid gebruik te maken. Ik kon zo gezegd mijn contract "afkopen" voor "maar" 140 euro incl btw.

    Ik wil geen enkele euro aan dit bedrijf spenderen en ben dan ook van plan mijn rechtsbijstand in te schakelen(had ik meteen vanaf het begin moeten doen). Ook zal ik aangifte gaan doen bij de politie, zodat deze casus een keer serieus genomen kan worden.

    Ik ben echter wel benieuwd of andere mensen ondertussen een oplossing hebben gevonden en of er nog tips voor mij zijn.

    TwablaHL
    Berichten: 37
    Lid geworden op: 26 feb 2020 13:29

    Re: MKB Reizen en MKB Op Reis lijken betaalde lidmaatschap op te leggen

    Ongelezen bericht door TwablaHL »

    Dat ondernemers geen consumentenbescherming genieten, betekent niet dat ze vrij wild zijn. Op grond van de Wet Acquisitiefraude (6:194 BW en 6:195 BW) kunnen ook ondernemers zich verzetten tegen misleiding en oneerlijke handelspraktijken.

    Er zijn een aantal oplichters actief die vooral startende ondernemers bellen om van alles te beloven in een verkoopgesprek, gevolgd door een bevestigingsgesprek dat geen correcte samenvatting geeft van het aanbod. De aanvaarding wordt opgenomen in dat bevestigingsgesprek, maar het volledige aanbod ontbreekt. Op grond van die opname stelt de verkopende partij dat er een overeenkomst is ontstaan waardoor de vordering rechtmatig is. Als dat niet duidelijk weersproken wordt, gaat ook de rechter mee in de redenering van de verkopende partij.

    Op het ondernemersforum Higherlevel.nl - mogelijk gemaakt door het Ministerie van EZK - worden elk jaar zo ongeveer drie nieuwe scams aangemeld. Wij brengen gedupeerden (online) samen en helpen als deelnemende ondernemers anderen om zich te verweren tegen deze valse vorderingen. Vrijwel altijd is er bovendien sprake van wanprestatie omdat de aangeboden dienst in geen verhouding staat tot het gevorderd bedrag.

    Ook op het ondernemersforum zijn er uiteraard betweters die gedupeerden erop wijzen dat ze niet zo dom hadden moeten zijn om de verkoper te woord te staan, maar over het algemeen doen wij niet aan ‘blame the victim’.

    Door inspanningen van vrijwilligers bij HL.NL is MKBopReis afgekoppeld van de booking engine waar ze als affiliate hun reisaanbod vandaan haalden, omdat die onderneming zag dat er nooit een reis geboekt werd via MKBopReis. Ook de huurbaas in Hengelo besefte dat het oplichters waren, met als gevolg dat ze daar op straat gezet zijn en nu vanuit een antikraakpand in Zwanenburg opereren.

    Desondanks gaat MKBopReis door met werven voor een niet-bestaande dienst (reizen) met een niet-bestaande korting. De scammer stuurt aanmaningen, maar daar wordt verder geen gevolg aan gegeven. Geen incasso, geen dagvaarding.

    Wij adviseren ondernemers dan ook: stel 1) stel dat je verkeerd geïnformeerd bent, 2) dat je reactie was gebaseerd op dwaling en 3) dat een onbestaande dienst verkopen wanprestatie is. Betaal nooit en negeer na de duidelijke betwisting niet meer op aanmaningen.

    Auto z.z.
    Berichten: 1
    Lid geworden op: 26 feb 2020 14:17

    Re: MKB Reizen en MKB Op Reis lijken betaalde lidmaatschap op te leggen

    Ongelezen bericht door Auto z.z. »

    Vandaag ben ik ook WEER door dit malafide bedrijf gebeld. Ik heb een eigen onderneming in de autobranche. In november stond ik in een supermarkt na werktijd, telefoon van MKB op reis. Ze ware 'verheugd mij mede te kunnen delen dat ik geselecteerd was om vrijblijvend gebruik te kunnen maken van hun diensten'. Dit hield dus in dat ik reizen kon boeken met fikse korting. Geen gebruik maken van de dienst, betekende ook geen kosten.
    Toen het bandje speelde kreeg ik al mijn vermoedens. Had ik moeten afkappen.

    Inmiddels heb ik een factuur €434,39!! ontvangen. (ondanks het opzeggen binnen 14 dagen) en word ik ook bedreigd met de bekende blafberichten en telefoontjes om mij via een deurwaarder te dagvaarden etc. etc.

    Ik ga gauw aangifte doen. Hoop dat iedereen dit doet en wie weet besteedt het programma er wel zendtijd aan. Dit laatste zal wellicht het meest effectief zijn. Ik ben van mening dat dit soort figuren geen recht van ondernemen mogen hebben.

    Gesloten