LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] naam op tickets ryanair: help!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
jill1234
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 jul 2012 19:20

naam op tickets ryanair: help!

Ongelezen bericht door jill1234 »

Hallo,

Volgende week gaan we met Ryanair vliegen vanaf Eindhoven Airport.
Ik ben ontzettend dom geweest en heb voor ons gezin niet de voornamen opgegeven, maar de initialen (dus bijvoorbeeld ABD, in plaats van Ad Bernard Dirk bijvoorbeeld)
Is dit een probleem? Ik schrik van de kosten van naamswijziging (110 euro per ticket op de site van ryanair)
Ik woon dichtbij Eindhoven Airport, zouden ze me daar verder kunnen helpen?

En ik heb wat betreft mijn eigen naam zowel mijn man's naam (we zijn getrouwd) als mijn meisjesnaam gegeven (dus jansen-pietersen bijv.) terwijl in mijn paspoort alleen pietersen staat.
Wat te doen? Ik hoop toch niet dat we 4x110 euro moeten bijbetalen...

cindyanne76

Re: naam op tickets ryanair: help!

Ongelezen bericht door cindyanne76 »

ik weet het ook niet geheel zeker, maar ik weet dat ik voor mijn komende vlucht wel exact de namen uit het paspoort moet hebben staan. ik zou even contact opnemen met Ryan air, ik heb hier het klantenservice nummer voor je:
0900 0401396 ( 20cpm ) morgen vanaf 9 uur zijn ze weer bereikbaar. succes!

SaritaX
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 nov 2010 15:42

Re: naam op tickets ryanair: help!

Ongelezen bericht door SaritaX »

Gewoon Ryan Air bellen en rustig het probleem uitleggen. Er staan hier al veel posts van mensen voor wie Ryan Air het gratis veranderd heeft.

In het vervolg je naam zoals in je paspoort intypen, indien nodig pak je paspoort er dan even bij als je gaat boeken.

jill1234
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 jul 2012 19:20

Re: naam op tickets ryanair: help!

Ongelezen bericht door jill1234 »

Ik heb dat nummer vanmiddag al geprobeerd te bellen, maar of de verbinding werd verbroken, of ik heb zelf maar de verbinding verbroken omdat het zolang duurde.
Ik ga morgen even langs Eindhoven Airport. Ik heb inderdaad ook verhalen gelezen dat ze het gratis aanpassen, maar ik geloof dat er een enorme willekeur in zit want er zijn ook veel verhalen van mensen die wel moeten bijbetalen.

Ik dacht een keer zelf een reis te boeken in plaats van via het reisbureau...ik hoop echt dat het goedkomt...

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: naam op tickets ryanair: help!

Ongelezen bericht door tenormin »

jill1234, even nog een toevoeging, tenzij de wet gisteren veranderd is: in je paspoort moet gewoon jouw eigen meisjes voor- en achternaam staan, gevolgd door e/v (echtgenoot)ote van. En ja, ze zijn ontzettend op volledige namen; laatst had er iemand geboekt onder zijn roepnaam, als voorbeeld Hans terwijl in zijn paspoort Johannes stond. Dat kostte ook een boel geld. Ben bang dat Ryan Air helaas ook moeilijk gaat doen, d.w.z. duur.

jill1234
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 jul 2012 19:20

Re: naam op tickets ryanair: help!

Ongelezen bericht door jill1234 »

In mijn paspoort staat enkel mijn meisjesnaam, dus geen toevoeging e/v ...

Ik ga morgenochtend naar eindhoven airport, we zullen zien :(

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: naam op tickets ryanair: help!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Idd kan beter even langs gaan dan,misschien wordt het gratid voor je gedaan of kleine vergoeding

Termonin,nee meisjesnaam volledig! Volledige eerste voornamen ( dus absoluut geen roepnaam)en geen naam vd echtgenote dat is juis veranderd.

Succes!!

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: naam op tickets ryanair: help!

Ongelezen bericht door Har06 »

rozemarijntje schreef:Idd kan beter even langs gaan dan,misschien wordt het gratid voor je gedaan of kleine vergoeding

Termonin,nee meisjesnaam volledig! Volledige eerste voornamen ( dus absoluut geen roepnaam)en geen naam vd echtgenote dat is juis veranderd.

Succes!!

langsgaan werkt niet : PAPOORT NAAM GEBRUIKEN

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: naam op tickets ryanair: help!

Ongelezen bericht door bprosman »

Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon je paspoort of ID kaart over te typen :?

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: naam op tickets ryanair: help!

Ongelezen bericht door nevermind »

bprosman schreef:Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon je paspoort of ID kaart over te typen :?
Dat is verboden! :lol:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: naam op tickets ryanair: help!

Ongelezen bericht door bprosman »

nevermind schreef:
bprosman schreef:Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon je naam van je paspoort of ID kaart over te typen :?
//aangepast :wink:

Dat is verboden! :lol:

jill1234
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 jul 2012 19:20

Re: naam op tickets ryanair: help!

Ongelezen bericht door jill1234 »

Ik weet dat ik dom ben geweest, maar het is wel een fout die in mijn ogen te zwaar wordt gestraft.
Maar hoe zit het met de initialen in plaats van voornamen? Ik lees verhalen dat mensen met enkel de initialen gewoon door mochten. Is er sprake van willekeur dan?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: naam op tickets ryanair: help!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Zie hieronder..
Laatst gewijzigd door rozemarijntje op 15 jul 2012 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: naam op tickets ryanair: help!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Alleen volledige voornaam!

Roep naam jan maar volledige naam johannes dan johannes

Wat voorganger zegt precies zeflde wat in je paspoort staat

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: naam op tickets ryanair: help!

Ongelezen bericht door tenormin »

rozemarijntje schreef:Idd kan beter even langs gaan dan,misschien wordt het gratid voor je gedaan of kleine vergoeding

Termonin,nee meisjesnaam volledig! Volledige eerste voornamen ( dus absoluut geen roepnaam)en geen naam vd echtgenote dat is juis veranderd.

Succes!!
Okay, in het mijne staat (nog) gewoon mijn voor en achternaam en e/v. Dus dat is veranderd? Wel, weer iets geleerd, maar heb nog jaar voor vervanging.

b767-300er
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45

Re: naam op tickets ryanair: help!

Ongelezen bericht door b767-300er »

Dat e/v komt er pas bij als je nadat je getrouwd bent een nieuw paspoort gaat aanvragen. Je krijgt geen nieuw paspoort als je trouwt. Bij de eerstvolgende nieuwe staat dit er dus in. Niets aan veranderd.

[frustratie mode on]
En een oproep aan alle mensen.
Stop eens met zeuren over namen en derdegelijke. Wat is er nou moeilijk aan lezen?

VOORNAAM en ACHTERNAAM zoals vermeld in paspoort.

Ik snap wel waarom luchtvaartmaatschappijen hier zoveel geld voor vragen. Ik zou als maatschappij ook doodziek worden van alle mensen die te beroerd zijn om te lezen wat er staat en gewoon maar wat typen en dat achteraf weer te moeten wijzigen. De wijzigingskosten daarop kunnen mij niet hoog genoeg zijn!
Misschien leren mensen het dan eens en zijn we verlost avn dit soort topic alhier

[frustratie mode off]

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: naam op tickets ryanair: help!

Ongelezen bericht door tenormin »

boeing captain, natuurlijk zal het zo zijn zoals u schrijft. Ik weet niet beter, héél lang getrouwd te zijn (geweest) mijn eigen naam en achternaam plus e/v er nog altijd instaat. En ook dat de boekingsfouten zijn toegenomen door het online boeken, wat type fouten veroorzaakt. Ook denk ik dat het zelfs om veiligheidsredenen gaat qua correcte namen: stel dat er een crash plaatsvind en desastreus is: dan moeten er toch nabestaanden gewaarschuwd worden. Stel dat de lijst in het vliegtuig met namen niet correct is: komt er misschien iemand aan je deur die eigenlijk bij iemand anders moet zijn. Ik trek dit nu in het overtrokkene, misschien absurde, maar ik kan me wel voorstellen waarom vliegtuigmaatschappijen de officieële namen wil hebben; waar de vakantieganger absoluut niet bij stilstaat dat een volledige naam belangrijk kan zijn.

jill1234
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 jul 2012 19:20

Re: naam op tickets ryanair: help!

Ongelezen bericht door jill1234 »

Ik ben net langs geweest op Eindhoven Airport. Bij de servicebalie zeiden ze dat het geen probleem was dat ik alle initialen heb gebruikt en ook was geen probleem dat ik mansnaam-meisjesnaam heb gebruik in plaats van alleen meisjesnaam zoals op paspoort.
Ze vroeg of we vanaf Eindhoven vliegen en toen ik dat beaamde zei ze al meteen dat het geen probleem was. Blijkbaar is het ook luchthavenafhankelijk.
Ik heb voor het eerst een ticket zelf geboekt en dan kan men wel zeggen dat het dom is, maar iedereen maakt fouten toch? Zeker als je iets doet wat voor jou een onbekende materie is.
En gezien het grote aantal topics hierover ben ik niet de enige.
Wij hebben allemaal 3 of zelfs 4 doopnamen, dus die initialen heb ik allemaal genoemd in het ticket, dus dan lijkt het me inderdaad zoals ze op Eindhoven Airport zeggen gewoon ok.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: naam op tickets ryanair: help!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

u zegt het zelf al,luchthaven verschillend?
u moet ook nog terug?misschien het land waar u straks weer terug moet naar huis,die gaan wel moeilijk doen...

en geloof me dan gaan ze echt moeilijk doen..gelijk betalen.
makkelijke oplossing want bij iedereen doen ze moeilijk ,u zou een uitzondering op de regel zijn..

Marc1980
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 nov 2008 10:16

Re: naam op tickets ryanair: help!

Ongelezen bericht door Marc1980 »

Als ik jou was, zou ik het toch aan laten passen. Zoals rozemarijntje al zegt, je moet ook nog terug. Misschien kun je eens kijken of 4 nieuwe tickets boeken niet goedkoper is dan 4 * 110 euro. Al lijkt me de kans klein omdat je al snel vertrekt, maar het is het checken waard.

Gesloten