LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Naamcorrectie KLM ticket: horror!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
kim.smedts
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 aug 2019 17:13

Naamcorrectie KLM ticket: horror!

Ongelezen bericht door kim.smedts »

Onlangs via reisagentschap Opodo KLM-tickets geboekt naar Zuid Amerika. De heenreis gaat van Amsterdam via Sao Paulo naar Buenos Aires. De terugreis van Rio de Janeiro naar Amsterdam. KLM voert alle vluchten uit, alleen de vlucht van Sao Paulo naar Buenos Aires besteden zij uit aan Aerolineas Argentinas. Tot mijn grote schrik ontdekte ik meteen na het boeken dat ik een letter ben vergeten in de voornaam van mijn medereiziger. Ik heb direct contact met Opodo hierover opgenomen. Zij gaven aan dat ik mij voor een naamcorrectie moest wenden tot KLM. Dit heb ik dan ook direct gedaan. KLM verwijst mij weer terug naar Opodo. Opodo verwijst mij weer naar KLM en zo verder. Na lang over en weer communiceren geeft KLM opeens aan dat het voor de naamcorrectie problematisch is dat een gedeelte van de heenreis wordt uitgevoerd door Aerolineas Argentinas. Contact opnemen met Aerolineas Argentinas blijkt niet zo simpel. Dan maar weer naar Opodo. Zij nemen het wederom in behandeling en komen er binnen 72 uur (hopelijk) op terug. Intussen, na dagen van het kastje naar de muur te zijn gestuurd, dus nog steeds niets opgeschoten. Het gaat hier om het toevoegen van één letter aan een voornaam. Bijzonder is dat KLM en Aerolineas Argentinas beiden onderdeel uitmaken van SkyTeam, wat een oplossing toch zou moeten vergemakkelijken. Zou je denken. Daarnaast is reisagentschap Opodo mede opgericht door KLM. Ik begrijp dus niet waarom een oplossing voor dit ogenschijnlijk kleine probleem nog steeds zo ver weg is. Wij hebben een boel geld betaald voor deze tickets, waar nog niet eens ruimbagage bij inbegrepen zit. Dat komt er dus ook nog eens bovenop. Uiteraard is dit een fout van mijn zijde. Maar voor dat geld mag je toch wel iets van service verwachten? Ik ben zelfs bereid te betalen voor deze correctie. Het gaat om slechts één letter! Ik kan me niet voorstellen dat deze fout niet vaker wordt gemaakt.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Naamcorrectie KLM ticket: horror!

Ongelezen bericht door berndv »

kim.smedts schreef:
06 aug 2019 17:16
Ik ben zelfs bereid te betalen voor deze correctie. Het gaat om slechts één letter! Ik kan me niet voorstellen dat deze fout niet vaker wordt gemaakt.
Ja hoor, deze fout wordt zeker vaker gemaakt. Zoek maar eens hier op het forum. Daarom waarschuwen de meeste boekingssites ook heel uitgebreid dat de ingevulde naam en initialen exact overeen moet komen met datgene wat op het paspoort staat. En ik hoop dat u de mogelijkheid heeft om dit te wijzigen. Veel tickets die via de goedkopere aanbieders worden aangeboden, kunnen niet gewijzigd worden. Vaak is dan annuleren en opnieuw boeken (meestal tegen een veel hoger tarief) de enige mogelijkheid die ze bieden.

Maar goed, opodo geeft hier ook wel info over op hun site:
https://www.opodo.com/customer-service/ ... ngers-name

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Naamcorrectie KLM ticket: horror!

Ongelezen bericht door olaf79 »

Dit is de grootste flauwekul die er bestaat. Technisch gezien is het aanpassen van een naam een geautomatiseerd werkje dat vrijwel niks kost en bovendien zal het ook de maatschappij een hoop negatieve publiciteit besparen. Bij veel maatschappijen kun je overigens tot 24 uur voor vertrek, mits je niet bent ingecheckt, de naam gemakkelijk online wijzigen, soms tegen een kleine administratieve vergoeding.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Naamcorrectie KLM ticket: horror!

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Bij welke maatschappijen heb je dat vaker gedaan tot 24 uur voor vertrek?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Naamcorrectie KLM ticket: horror!

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Theotrucker schreef:
07 aug 2019 13:06
Bij welke maatschappijen heb je dat vaker gedaan tot 24 uur voor vertrek?
Easyjet, kleine aanpassing kun je gewoon gratis online doen (tot 3 letters geloof ik). Telefonische passen ze het gratis aan, ik had per abuis niet de meisjesnaam van mijn vrouw ingevoerd, werd gratis aangepast. Online betaal je hier wel enorm veel voor.

Gesloten