LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Niet vliegen met E+ kaart via Ryanair

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Pamappelman1234
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 aug 2018 19:05

Niet vliegen met E+ kaart via Ryanair

Ongelezen bericht door Pamappelman1234 »

Op 26 juli zouden mijn vriend en ik op vakantie gaan naar Barcelona. Via de vliegmaatschappij Ryanair. Enkele weken daarvoor hadden we ons vanuit thuis al ingecheckt. Alles verliep vlot, tot we bij de gate aankwamen. Ik heb een Belgische identiteitskaart met een Nederlandse nationaliteit. Dus ik mocht met deze identiteitskaart ( E+ kaart) niet vliegen. Dit vonden mijn vriend en ik heel raar. Ik vertelde hun dat ik altijd reis met deze identiteitskaart ( binnen Europa). Maar steeds opnieuw vertelde ze ons dat ik met deze ID kaart niet met hun maatschappij mag vliegen (en bij alle andere maatschappijen wel.)Hoewel dit vooraf bij het inchecken geen problemen gaf.

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Niet vliegen met E+ kaart via Ryanair

Ongelezen bericht door BL2 »

Ryanair is een Ierse maatschappij en voert daarom controles uit, ook voor vluchten binnen Schengen landen. Dit is gewoon toegestaan.
Verder dienen houders van een E+-kaart altijd te reizen met hun nationale identiteitskaart of internationaal paspoort.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Niet vliegen met E+ kaart via Ryanair

Ongelezen bericht door Brainless »

Opgelet: de kaarten E en E+ worden enkel uitgereikt aan EU/EER-onderdanen. Zij dienen te reizen met hun nationaal paspoort of identiteitskaart, het louter bezit van een E of E+ kaart is niet voldoende.
https://sif-gid.ibz.be/NL/lijst_belgie.aspx

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Niet vliegen met E+ kaart via Ryanair

Ongelezen bericht door Radar »

Offtopic reacties verwijderd door moderatie.

Gesloten