LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Niet zoveel met Transavia vliegen touroperators!!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Igor-35
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 dec 2008 17:56

Niet zoveel met Transavia vliegen touroperators!!

Ongelezen bericht door Igor-35 »

Touroperators van Nederland,

Een oproep aan jullie: Jullie zouden eens veel minder met Transavia moeten vliegen. En dat niet enkel omdat Transavia mij slecht bevalt. Vroeger werd er nog met een keur van vliegmaatschappijen gevlogen, nu is het bijna overal Transavia wat de klok slaat, naast wat vluchten van Arke Fly nog die mij overigens beter bevalt.

Allereerst de verschrikkelijke vertrektijden bij 90% van de Transavia vluchten. Vrijwel allemaal met vertrektijd tussen 05:00 en 07:00 uur. Hele nacht ben je kwijt, want je moet dus 2 uur van tevoren al op Schiphol zijn. Daardoor kom je beroerd op je vakantiebestemming aan zeg en mag je wel eerst een dag bijkomen.

Denk eens meer aan chartermaatschappijen die uit het land van de vakantiebestemming komen. Die kennen voor ons veel gunstigere tijden. Ze vliegen eerst vanuit de vakantiebestemming naar Schiphol, waardoor je bij terugkeer op een keurige tijd bijvoorbeeld in de middag op Schiphol land. Dan vetrekken ze weer naar de vakantiebestemming op een prima tijd in de middag.

Ik noem een voorbeeld, voor een paar jaar terug kon je kiezen om met Tunisair naar Monastir te vliegen. Een keurig vertrek om 11:00 uur in de morgen en op de terugreis kwamen we om 10:00 uur aan op Schiphol.

Dan ook nog eens de afschaffing van een maaltijd en een drankje aan boord, ik vind dat maar niks.

Voor mij geen Transavia weer.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Niet zoveel met Transavia vliegen touroperators!!

Ongelezen bericht door G7 »

Dan ook nog eens de afschaffing van een maaltijd en een drankje aan boord, ik vind dat maar niks
Noem jij dan eens een (vakantie)charter waar je nog WEL gratis eten aan boord krijgt?

En ach ja..... te laat weg, zeuren we dat we 1 dag kwijt zijn en te vroeg in de ochtend terug.... tja... weer een dag kwijt.

Je denkt toch niet, dat die buitenlandse vakantiecharters zo vroeg weg gaan om ons op een redelijk tijdstip op te halen? Dat vliegtuig zit dan echt al wel vol met terugkomers die de pech hebben, zoooo vroeg terug te moeten. Die komt hier echt niet leeg naar toe.

Persoonlijk vind ik, zijn er met de tijden van Transavia niets mis mee.

Dit jaar naar Turkije geweest met vertrek s'morgens 5 uur en terug om 23.40 uur, dus 8 volle dagen vakantie genoten en dat vroeg op staan en laat thuis komen, och... kun je makkelijk weer inhalen. :wink: Je hebt toch vakantie? 8)

Igor-35
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 dec 2008 17:56

Re: Niet zoveel met Transavia vliegen touroperators!!

Ongelezen bericht door Igor-35 »

G7,

Er is een Turkse charter die nog wel een maaltijd en drankje gratis serveert, ik weet de naam zo niet exact. Verder het Tunesische Nouvelair en Spanair.

Maar over de vertrektijden, waar het hier om draait hebben we dus een verschillende mening. Ik vind dat verschrikkelijk om om 03:00 uur in de nacht op Schiphol aanwezig te moeten zijn. Hoe kom ik daar met OV?Dit jaar heb ik bij aankomst op Kreta eerst een halve dag op bed gelegen om bij te komen, zo uitgeput. Hoe kom ik om 23:40 bij terugkomst met OV nog ergens buiten de Randstad om?

We zijn ook een keer naar Luxor gevlogen met een Egyptische charter, vertrek om 15:00 uur in de middag, heerlijk.

Misschien voor mij maar met de lijndienst voortaan vliegen.

Igor-35
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 dec 2008 17:56

Re: Niet zoveel met Transavia vliegen touroperators!!

Ongelezen bericht door Igor-35 »

Gelukkig is er 1 touroperator waarbij ik vluchten kan selecteren en dat is Arke, ofwel lastminute.nl . Ik kan daar nu al zien dat als ik bijvoorbeeld naar Taba (Egypte) wil dat ik dan om 14:00 uur vertrek, jawel een uitzondering van Transavia :lol:

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Niet zoveel met Transavia vliegen touroperators!!

Ongelezen bericht door G7 »

Dan mag jij ze noemen, die nog gratis eten aan boord hebben. Misschien de Turkse charter Sunexpres nog. Maar verder geen enkele meer hoor!

Enneh... veel plezier met het selecteren van je Arkevlaaireis. Hopenlijk blijf je binnen Europa, dan vlieg je misschien nog op tijd. :lol:

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Niet zoveel met Transavia vliegen touroperators!!

Ongelezen bericht door MLF »

Jemig wat een gezeik!!!!!
Vlieg dan niet met Transavia.

Ik vlieg altijd met Transavia, als ik op het vliegveld aankom heb ik tijd zat om de huurauto te halen, naar de lokale super te gaan, huissleutel ophalen, huis opruimen enz.
Beter dan 's avonds laat aankomen en geen eten hebben.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Niet zoveel met Transavia vliegen touroperators!!

Ongelezen bericht door eeliane »

Charters vliegen altijd voor en na het lijndienstverkeer, en soms tussendoor dan heb je mazzel.
Dus niet meer met de chartervluchten maar de lijndienst boeken en ook het hotel rechtstreeks boeken dan ben je van het gezeur af.
Alleen hangt er dan meestal een wat duurder prijskaartje aan je hele reis.

lammi
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 jul 2008 16:07

Re: Niet zoveel met Transavia vliegen touroperators!!

Ongelezen bericht door lammi »

ik vind dat nou net goed zo vroeg vertrekken want dan kom je s`morgens vroeg aan en dan heb je nog bijna een hele dag voor je en wat eten betreft, ja het zei zo, maar vind dat niet zo erg. was dit jaar (en ook komend jaar) in turkije met turkse vliegtuigmaatschappij en daar was er wel een gratis maaltijd trouwens. ja ik vind dat nou net goed om zo vroeg te vertrekken, maar goed, ieder zijn eigen mening, dat is zo.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Niet zoveel met Transavia vliegen touroperators!!

Ongelezen bericht door Henri42 »

Igor

Arkefly gemiddeld vertragingen van 20 -36 uur bij vluchten buiten Nederland. Arkefly=Arke

De catering aan boord is bij alle maatschappijen hondenvoer, ik neeem mijn eigen hapjes en drinken mee :D :) :( :?

Igor-35
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 dec 2008 17:56

Re: Niet zoveel met Transavia vliegen touroperators!!

Ongelezen bericht door Igor-35 »

Ik heb alles geregeld en ga inderdaad met de lijndienst vliegen naar Larnaca op Cyprus in april en dat voor maar 398,- euro inclusief alles een retour. Nu via booking.com nog ff een goed hotel regelen en klaar is kees.

En het belangrijkste, ik vertrek om 12:35 uur in de middag. Heerlijk.

kpndrama
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 aug 2007 05:05

Re: Niet zoveel met Transavia vliegen touroperators!!

Ongelezen bericht door kpndrama »

transavia is bagger. Daar is iedereen het over eens.
Dit jaar deden ze alsof het zo bijzonder was dat ze minder valide mensen goed verzorde.
Toen ik zei dat dat door een wetswijziging was, en voorheen transavia het slechte bedrijf op dit gebied was werd het stil.

armiva
Berichten: 124
Lid geworden op: 20 sep 2006 16:36

Re: Niet zoveel met Transavia vliegen touroperators!!

Ongelezen bericht door armiva »

Er zijn ook mensen die het heerlijk vinden om vroeg te vertrekken. Zoals ik. Heerlijk, je hebt de hele dag nog. En het liefst heb ik een late vlucht terug.
Ben je lekker vroeg in je hotel. Heerlijk bijkomen bij het zwembad....

diepezucht
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 mei 2006 13:49

Re: Niet zoveel met Transavia vliegen touroperators!!

Ongelezen bericht door diepezucht »

transavia is bagger. Daar is iedereen het over eens.
En wie is 'iedereen'? Lekker generaliserend weer. Zucht.

bagger
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 jul 2006 17:51

Re: Niet zoveel met Transavia vliegen touroperators!!

Ongelezen bericht door bagger »

transavia is bagger. Daar is iedereen het over eens.
Ik, bagger, ben het er helemaal niet mee eens. Transavia is geen bagger!

Igor-35
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 dec 2008 17:56

Re: Niet zoveel met Transavia vliegen touroperators!!

Ongelezen bericht door Igor-35 »

En ik wil niet graag bekaf aankomen doordat ik een hele nacht niet slaap opdat ik rond 3 uur in de nacht op Schiphol moet zijn of zo. Dan is de eerste vakantiedag voor mij voorbij, want mag eerst weleens uren uitrusten op plaats van bestemming.

meniles
Berichten: 158
Lid geworden op: 17 sep 2008 22:50

Re: Niet zoveel met Transavia vliegen touroperators!!

Ongelezen bericht door meniles »

Jaja Igor "we" (als "iedereen" transavia bagger vindt dan generaliseer ik ook maar even), snappen je punt, het is goed zo...no need om het nog eens honderd keer te herhalen :P..

En volledig terzijde, 50% van alle transavia vluchten vertrekt inderdaad tussen 0500 en 0800, maar de andere 50% vertrekt wel degelijk na 1200 (HV toestellen maken gemiddeld 2 stretches per dag). Dus de kans dat u een middagvlucht krijgt is fifty-fifty..

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Niet zoveel met Transavia vliegen touroperators!!

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Bij Inter Airlines kreeg je nog eten aan boord.

Deze maatschappij kun je niet meer boeken bij Arke want die vliegen nu met ArkeFly :evil:

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Niet zoveel met Transavia vliegen touroperators!!

Ongelezen bericht door Henri42 »

Bij Inter Airlines kreeg je nog eten aan boord.

Deze maatschappij kun je niet meer boeken bij Arke want die vliegen nu met ArkeFly


I A is Turks, nou ja wat je maar eten noemt, neem mgewoon wat broodjes en drinken mee.

Arke biedt ook TRANSAVIA aan, Arkeflij heft een gemiddelde van 14 uur vertraging in december op zijn conto staan .

brimab
Berichten: 43
Lid geworden op: 01 okt 2008 16:28

Re: Niet zoveel met Transavia vliegen touroperators!!

Ongelezen bericht door brimab »

Ik heb ervaring met zowel vroeg op de dag of later vertrekken en wat mij betreft liever vroeger dan later op de dag. Ik heb net weer mijn reisdocumenten bij het reisbureau opgehaald en jammer genoeg weer vertrek (met een HV vlucht ?!) om 17.10 uur, dus laat aankomen, laat de auto ophalen en laat in het appartement aankomen Maar je gewoon een beetje aan de omstandigheden aanpassen is toch het beste voor je gemoedsrust. Verleden jaar kon ik pas s'avonds na tienen naar een restaurant om nog gauw een hapje te eten. Dit jaar neem ik gewoon een paar krentebollen extra mee, dan is ook dit probleem opgelost. Maar toch, voor mij zoals eerder gesteld, liever vroeger dan later.

diepezucht
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 mei 2006 13:49

Re: Niet zoveel met Transavia vliegen touroperators!!

Ongelezen bericht door diepezucht »

Bij Inter Airlines kreeg je nog eten aan boord.

Deze maatschappij kun je niet meer boeken bij Arke want die vliegen nu met ArkeFly
Kweenie hoor, maar volgens mij vliegt Inter al een tijdje niet meer.

Gesloten