Nog steeds geen refund van Norwegian air

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Kimsmit
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2021 14:06

Nog steeds geen refund van Norwegian air

Ongelezen bericht door Kimsmit »

Hallo,
Ik heb een vraag over Norwegian air.
Januari 2020 hebben wij vliegtickets geboekt naar New York. Super veel zin om die zomer te gaan, maar in mei 2020 toch gecanceld vanwege het Corona virus. Wij kozen vervolgens voor een refund en geen voucher. Na bijzonder weinig contact en informatie zijn we erachter gekomen dat onze refund in juni 2020 is geaccepteerd en in juli 2020 is goedgekeurd. Het is nu januari 2021 en we wachten (na veel chat en mailcontact) nog steeds op ons geld.
Ik heb vandaag gebeld en het antwoord dat ik kreeg was sowieso nieuw voor mij, maar is dus: “we zijn met een reorganisatie bezig en kunnen u niet vertellen hoe lang het nog duurt voordat u uw geld terug krijgt”.

Wie oh wie heeft tips over wat we kunnen doen en/of wie we kunnen benaderen?? Het gaat om best veel geld en we willen het graag terug.

Groetjes Kim

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Nog steeds geen refund van Norwegian air

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Oef....Norwegian is idd 1 van de partijen waar het echt niet goed mee gaat. Kans op faillissement is daar wel aanwezig. Ze hebben nog 6 van de 140 toestellen vliegen ...

Toevallig met creditcard betaald?
Dan kunt u het geld vaak daar terug krijgen.
Anders vrees ik dat dit lang kan duren ... of uiteindelijk mss niet goed komt.

https://www.nu.nl/economie/6094307/norw ... -valt.html

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Nog steeds geen refund van Norwegian air

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Inderdaad wat Stevie zegt. Ik denk dat je je maar alvast op moet voorbereiden dat je niets terugkrijgt. Dan kan het alleen maar meevallen als je toch nog iets krijgt. Norwegian zat voor de coronacrisis al in de problemen, en dat zal niet beter geworden zijn.

Seinhuis
Berichten: 2371
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Nog steeds geen refund van Norwegian air

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering (of deurwaarder).

Ook kan je een klacht indienen bij IL&T. Zie https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis ... ronacrisis voor meer informatie.

marjolein70
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jun 2021 18:41

Re: Nog steeds geen refund van Norwegian air

Ongelezen bericht door marjolein70 »

Hoi Kim,
heb jij ondertussen al een refund? Ik zit met hetzelfde probleem en heb nu wel bericht dat ik een klein bedrag terug kan krijgen. Maar ik vind het nogal ingewikkeld, er zit een bank tussen en die geeft van de beloofde 50% max 10% terug...
groet,
Marjolein

poppeledijn
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jul 2021 22:51

Re: Nog steeds geen refund van Norwegian air

Ongelezen bericht door poppeledijn »

Wij hebben hetzelfde. Via email bericht gehad dat wij maximaal 5% van de originele kosten terug kunnen krijgen, Een eenmalige betaling... full en final payment... en de rest gaat in lucht op....

Gesloten