Novasol: afreizen of geld kwijt, maar vakantiereizen zijn niet toegestaan

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
MirandaDV1976
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2021 12:49

Novasol: afreizen of geld kwijt, maar vakantiereizen zijn niet toegestaan

Ongelezen bericht door MirandaDV1976 »

Heeft er iemand ook problemen met zijn vakantiereis naar Frankrijk, geboekt bij Novasol? Vorig jaar april konden we vanwege Corona niet naar Frankrijk. Na veel moeite konden we de boeking verschuiven naar begin mei dit jaar. Ik heb het Ministerie gebeld en alleen noodzakelijk reizen is toegestaan. Vakantiereizen dus niet. Novasol heeft hier echter geen boodschap en wil dat wij afreizen. Zo niet, dan zijn wij onze reissom kwijt. Overboeken naar bijvoorbeeld de zomervakantie is ook niet mogelijk. Graag jullie reactie.

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Novasol: afreizen of geld kwijt, maar vakantiereizen zijn niet toegestaan

Ongelezen bericht door Dirkie »

Zo te zien is Novasol een aanbieder van vakantie huizen en niet van (pakket) vakanties. Ik zie ook geen ANVR of SGR logo op hun site dus daar kun je ook niet op terug vallen. Verder staan er 4 verschillende versies van de Algemene Voorwaarden op de site, afhankelijk van de boekdatum en aankomstdatum. En die voorwaarden zijn echter de 'kleine letterjes'. En op hun pagina met vragen staat het volgende
Ik heb een vakantiehuis geboekt maar de grenzen zijn gesloten. Wat nu?
U heeft altijd de optie om uw vakantiehuis om te boeken, tot 40 dagen voor aankomst tegen een prijs van €75
Kortom al deze zaken zouden voor mij voldoende redenen reden zijn om niet met deze firma in zee te gaan.
Waarschijnlijk zit U nu in de periode binnen de 40 dagen en kunt U, volgens hun voorwaarden, naar Uw geld fluiten denk ik.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Novasol: afreizen of geld kwijt, maar vakantiereizen zijn niet toegestaan

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Er is geen reisverbod richting Frankrijk. Er zijn alleen een aantal zaken waar je je aan moet houden. Dus je zou gewoon er heen kunnen gaan. Of dat verstandig is hangt af van wat je plannen zijn. Als je tijdens de hele vakantie een beetje rond het huisje wilt rondhangen kan dat natuurlijk. Het is dan ook niet gevaarlijker of veiliger dan thuis blijven.

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Novasol: afreizen of geld kwijt, maar vakantiereizen zijn niet toegestaan

Ongelezen bericht door Cro »

Als ik https://www.nederlandwereldwijd.nl/docu ... isadviezen en https://www.nederlandwereldwijd.nl/docu ... es-bindend goed begrijp is het advies om alleen noodzakelijke reizen te maken slechts dat, een advies.

Dat kan mijn inziens betekenen dat wanneer Novasol kan leveren, zegge, het huisje is op gesproken datum beschikbaar voor jullie dat ze jullie daar mogelijk ook aan kunnen houden.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Novasol: afreizen of geld kwijt, maar vakantiereizen zijn niet toegestaan

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering. Misschien zien hun een kans.


Ik denk dat het verhaal is, hun kunnen leveren en de reis is jouw verantwoordelijkheid. Met een PCR test in Nederland (niet bij GGD maar bij een commerciële bedrijf) voor de heenreis en een PCR test voor de terugreis in Frankrijk kan je (misschien) op vakantie.

Echter, als ik https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... reisadvies lees, geld er een inreisverbod voor niet noodzakelijk reizen. Los van dit geld een verbod om verder dan 10 kilometer van je woning te komen. Ik ga vanuit dat je je vakantie anders gepland had. Hierdoor is je vakantie genot weg.
Ook mag je wel erheen rijden volgens de Franse regelgeving? Mij is het niet duidelijk.

Hoe dan ook, zonder een rechtsbijstandverzekering of jurist ga je in ieder geval geen geld terug krijgen, of verplaatsing van je vakantie.
Omdat ik op dit specifieke geval niet heel diep geworteld zit, de regels van dag tot dag (kunnen) veranderen en op de bovenstaande link informatie staat zonder juridische onderbouwing durf ik niet aan te geven wat de kans van slagen is.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Novasol: afreizen of geld kwijt, maar vakantiereizen zijn niet toegestaan

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Als Novasol op deze manier de coronaperiode wil overleven dan gaan ze wel failliet als corona weer onder controle is. Op zo'n manier jaag je toekomstige klanten al gelijk naar de concurrent.

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Novasol: afreizen of geld kwijt, maar vakantiereizen zijn niet toegestaan

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

In het verleden heb ik meerdere keren geboekt via novasol. Met zulke praktijken ben je mij in ieder geval kwijt als klant.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Novasol: afreizen of geld kwijt, maar vakantiereizen zijn niet toegestaan

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik_weet_niet_alles schreef:
10 apr 2021 01:49
Als Novasol op deze manier de coronaperiode wil overleven dan gaan ze wel failliet als corona weer onder controle is. Op zo'n manier jaag je toekomstige klanten al gelijk naar de concurrent.
Hoeveel klachten zijn er over ticketdoorverkoopsites? En niet te vergeten Seats&Sofa? Zodra de grenzen weer open gaan gaan mensen weer overal boeken waar ze kunnen. Dan maakt het echt niet uit hoe klantonvriendelijk een bedrijf is of was. Daar komen, gezien de inhoud van de vele topics, achteraf pas achter.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Novasol: afreizen of geld kwijt, maar vakantiereizen zijn niet toegestaan

Ongelezen bericht door Jablan »

Als Miranda hier tijd in wil steken, loont de directe route naar de kantonrechter, want bij de Oosterburen is er al jurisprudentie.

Novasol heeft sinds maart 2020 de voorwaarden een aantal keren gewijzigd en beroept zich op Deens recht. Fout, zei de Duitse rechter in Hamburg, Novasol is in meer landen actief en dan geldt bij aankoop het recht van het land waar wordt geboekt en betaald. Dat betekent in Duitsland, dat de voorwaarden op het moment van de 1e boeking geldig zijn. Ik neem aan, dat dit argument in Nederland door de kantonrechter wordt overgenomen.
Het andere argument van Novasol, accommodatie is beschikbaar, werd eveneens van tafel geveegd. In die Duitse rechtszaak ging het om de gesloten Deense grens, waardoor iemand uit Duitsland niet het land in kwam en zodoende het huisje nooit heeft gezien. De Duitse rechter heeft Novasol veroordeeld tot terugbetaling.

Zo'n rechtszaak in Nederland is nodig om hier vergelijkbare jurisprudentie te creëren, zodat Novasol zich niet meer achter de eigen voorwaarden kan verstoppen.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Novasol: afreizen of geld kwijt, maar vakantiereizen zijn niet toegestaan

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

NeoDutchio schreef:
10 apr 2021 07:47
Ik_weet_niet_alles schreef:
10 apr 2021 01:49
Als Novasol op deze manier de coronaperiode wil overleven dan gaan ze wel failliet als corona weer onder controle is. Op zo'n manier jaag je toekomstige klanten al gelijk naar de concurrent.
Hoeveel klachten zijn er over ticketdoorverkoopsites? En niet te vergeten Seats&Sofa? Zodra de grenzen weer open gaan gaan mensen weer overal boeken waar ze kunnen. Dan maakt het echt niet uit hoe klantonvriendelijk een bedrijf is of was. Daar komen, gezien de inhoud van de vele topics, achteraf pas achter.
Ik denk er anders over. De grootste groep vakantiegangers zijn degene die elk jaar op vakantie en gaan en nu 2 jaar niet op vakantie kunnen gaan. Zij zien ook hoe de reisorganisaties nu omgaan met klanten, dat zal zeker worden meegenomen in hun beoordeling. Zeker die vakantiegangers waarvan nu wordt verwacht begrip te hebben voor de moeilijke periode van de reisorganisaties en deze begrip nooit hebben gekregen toen de bomen tot de hemel groeide. Toen werden zij voor elke verandering in de reis en/of gemaakte fout getrakteerd op een forse rekening.

WZZ
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 mar 2018 13:17

Re: Novasol: afreizen of geld kwijt, maar vakantiereizen zijn niet toegestaan

Ongelezen bericht door WZZ »

Ik vind dat veel reisorganisaties zich van hun slechtste kant hebben laten zien. Gebleken is dat zij zonder veel eigen kapitaal opereerden en toen het feit ging het risico bij de klant hebben gelegd (vouchers). Ik snap het wel, men wilde overleven, maar als diezelfde klant er niet mee uitkomt en enige coulance verwacht geeft men niet thuis.
IK heb me een goede indruk gevormd van de reisorganisaties en er zijn er een aantal die mij NOOIT meer als klant zullen zien. Andere juist wel.

Gesloten