Omboeking Prijsvrij, fout van hun, kosten bij ons

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Skerletidis
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2022 12:11

Omboeking Prijsvrij, fout van hun, kosten bij ons

Ongelezen bericht door Skerletidis »

Wij hebben met vrienden in februari een week naar Kos geboekt. Gelukkig kwamen we er gauw achter dat we de verkeerde week geboekt hadden. Gebeld naar Prijsvrij. Gelukkig kon het omgeboekt worden, maar het zou ongeveer 2 weken voordat we daar bericht voor zouden krijgen, want het was ontzettend druk. Kleine 2 weken gewacht. Weer gebeld en weer werd er gezegd druk maar het komt goed. Na heel veel telefoontjes en mails. Op mails reageren ze gewoon niet. 8 april krijgen wev een herinnering van betalen. We moesten voor 19 april het bedrag betaald. Maar de omboeking hadden we nog niet dus weer gebeld. Ik denk dat we een dagtaak aan wachttijden hebben gehad met alle telefoontjes die we gepleegd hebben. Deze keer werden we serieus genomen. Ik werd in de wacht gezet. Werd gezegd komt goed. En ja hoor na een uur hadden we de omboeking die naar 7 juni tot 14 juni was gezet. Heel blij mee. Verder gelezen. Maar het klopte niet want de vliegtickets stonden op 7 jul t/m 14 juli. En meerprijs 408 euro. Best wel veel geld. Ze hadden ons ook gezegd aan de telefoon. Qua meerprijs kijken we naar de datum dat jullie de omboeking hebben doorgegeven. Maar ja, het is zoals het is. Na zoveel telefoontjes helemaal klaar ermee. Toch moest er weer gebeld worden vanwege dat de omboeking niet klopte. Aan de telefoon werd gezegd, wat vervelend voor jullie, ga gelijk voor jullie aan de gang. Uiteindelijk 12 april bericht. Heel blij mee. De omboeking klop datum vliegtickets datums staan goed. Maar toen keken we na de meer prijs, dat was in een keer 497 euro dat was 89 euro. Daar zijn we zo boos over. Hun fout 8 april en dan 12 april de goeie omboeking en daar dan ook nog meer voor moeten betalen. Ik heb ze daarover een mail gestuurd Na een week daar bericht over gehad. We kunnen niks voor jullie doen. Wij nooit en nooit geen prijsvrij mee. Hebben jullie misschien tips voor ons wat we kunnen doen. M.v.g A. Skerletidis

Seinhuis
Berichten: 2375
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Omboeking Prijsvrij, fout van hun, kosten bij ons

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Mijn advies is om deze casus met de bewijslast voor te leggen aan je rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl. Je kunt naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... es/reizen/ voor bindend uitspraak.


Het lastige aan deze cursus is, omboeken is een gunst.
Ik kan het bewijslast niet inzien, daarom heb ik me twijfels.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Omboeking Prijsvrij, fout van hun, kosten bij ons

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Een week verschil kan best een verschil in prijs met zich mee brengen, zo ook het vliegen op 7 en 14 juni, i.p.v. 7 en 14 juli.

Ik vind het al netjes dat ze het hebben opgelost nadat jullie zelf verkeerd hebben geboekt.

Maaike27899
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 apr 2022 17:49

Re: Omboeking Prijsvrij, fout van hun, kosten bij ons

Ongelezen bericht door Maaike27899 »

Door een foutje van uzelf heeft Prijsvrij moeten omboeken naar een duurdere periode. Dan komen er kosten bij ja, dat klopt.

WZZ
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 mar 2018 13:17

Re: Omboeking Prijsvrij, fout van hun, kosten bij ons

Ongelezen bericht door WZZ »

SLECHTE CONTACTMOGELIJKHEDEN EN SERVICE, WEES WIJS EN BOEK BIJ EEN ANDERE ORGANISATIE

Bij het boeken lijkt Prijsvrij een goede keuze. Maar als er iets in de boeking niet klopt begint de ellende. Wij hadden een boeking gemaakt waarbij uitdrukkelijk stond vermeld dat transfers en ruimbagage waren inbegrepen. In de ontvangen boekingsbevestiging is dan opeens te lezen dat de transfers niet zijn inbegrepen en dat die moeten worden bijgeboekt. Op mails wordt niet gereageerd. Als je belt is er sprake van anderhalf!!! uur wachttijd en dan gebeurt het NB ook nog dat je na 5 kwartier eruit wordt gegooid. Als je dan na een paar keer bellen (elke keer zo'n wachttijd) eindelijk iemand aan de lijn krijgt heeft die persoon geen antwoord en wordt er gezegd dat het wordt uitgezocht en dat er binnen 2 dagen contact wordt opgenomen. U raadt het, na een dag of 5 niks gehoord en dan zelf weer bellen met een wachttijd van inderdaad anderhalf uur. Eindelijk weer iemand aan de telefoon en die gaat het veranderen, te controleren in de aangepaste boekingsgegevens. Die dus niet aangepast blijken te zijn. Weer bellen en dan eindelijk wordt het geregeld onder opmerking dat bij de meeste reisorganisaties de transfer niet is inbegrepen en dus meestal moet worden bijgeboekt. Kennelijk is het voor het bedrijf teveel moeite om de informatie per touroperator goed te vermelden.
Wat een bedrijf, eens en NOOIT meer. En wij zijn volgens de reviews niet de enigen die dit overkomt. Ja, we hadden beter eerst de reviews kunnen lezen.

Plaats reactie