Onduidelijkheden rondom geannuleerde vlucht, Transavia onbereikbaar

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
fienfloor
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2022 09:05

Onduidelijkheden rondom geannuleerde vlucht, Transavia onbereikbaar

Ongelezen bericht door fienfloor »

Wij hebben via Transavia een retourvlucht geboekt naar Malaga vanaf the HagueAirport voor € 438,00 totaal. Gisteren ontvingen wij een bericht dat de heenvlucht is geannuleerd. In deze mail staat:

In sommige gevallen hebben we geen alternatieve vluchten beschikbaar om u op korte termijn naar uw bestemming te brengen. Als u een andere mogelijkheid ziet om dichter bij uw oorspronkelijke vertrekdatum te vertrekken, kunt u in plaats daarvan die vlucht of reis boeken. U kunt de meerkosten - indien redelijk en naar evenredigheid - declareren. In deze situatie kunt u een restitutie aanvragen voor uw geannuleerde vlucht(en) door hieronder op de knop 'Terugbetaling' te klikken.

Boven deze "knop" staat volgende:
U kunt een terugbetaling aanvragen door op de onderstaande link te klikken. Hierdoor wordt uw volledige boeking geannuleerd.

Wij maken hieruit op dat bij declaratie vanwege meerkosten zowel de heen als terugvlucht worden geannuleerd.

Meest redelijke alternatief is een retourvlucht vanaf vliegveld Eindhoven. Met dezelfde data en dezelfde bagagerechten als onze eerder geboekte vluchten komt dit op een bedrag van € 920,00.

Wij durven er echter niet van uit te gaan dat we het volledige verschil vergoed krijgen.

Nog afgezien van de extra kosten die we moeten maken om met de auto naar Eindhoven te gaan en deze daar twee weken te parkeren. Wij wonen in de buurt van the Hague Airport en hebben nauwelijks kosten om van daar te vertrekken.

We hebben een verblijf bij Airbnb geboekt in Malaga en kunnen deze alleen annuleren met "boete" van € 600,00. We moeten dan wel voor volgende week reageren anders zijn we het volledig bedrag kwijt.

Transavia is telefonisch onbereikbaar. Ik heb een whatsappbericht gestuurd maar dit wordt niet gelezen. Er is haast bij vanwege Airbnb en ook Transavia wil we actie ondernemen binnen twee weken. Anders wordt de volledige boeking geannuleerd en gerestitueerd.

Wat is wijsheid??

J. Deltoer
Berichten: 3085
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Onduidelijkheden rondom geannuleerde vlucht, Transavia onbereikbaar

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik zou lekker op vakantie gaan via Eindhoven. De parkeerkosten zijn lager dan op Schiphol, om deze te omzeilen kunt u vanaf den Haag HS een directe trein nemen naar Eindhoven CS. Vandaar gaat iedere 10 minuten een shuttel naar de luchthaven. Los daarvan kunt u sowieso alle extra kosten van vervoer declareren bij Transavia. Doen. Fijne vakantie

fienfloor
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2022 09:05

Re: Onduidelijkheden rondom geannuleerde vlucht, Transavia onbereikbaar

Ongelezen bericht door fienfloor »

Dank u voor uw snelle reactie.

Mijn eerste vraag betreft de onduidelijkheid omtrent het annuleren van alleen de heenreis. Wat gebeurt er als ik zowel heen en terugreis vervang door een duurdere optie? De terugreis is officieel niet geanuleerd. Het is onduidelijk of ik daar ook een compensatie voor ga krijgen.

Uw tip over de bereikbaarheid van het vliegveld Eindhoven: Ik had uiteraard ook al eea uitgezocht. Mede doordat er momenteel verwacht dat je drie uur tevoren op het vliegveld aanwezig bent, is dit geen optie.

J. Deltoer
Berichten: 3085
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Onduidelijkheden rondom geannuleerde vlucht, Transavia onbereikbaar

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

In dit forum staan legio topics van mensen die een retour hadden geboekt, door eigen omstandigheden de heenvlucht niet hebben gehaald, zelf vervolgens een andere (enkel heen) vlucht hadden geboekt. Toen men aan het eind van de vakantie vervolgens de terugvlucht van het oorspronkelijke retourticket wilden gebruiken kon men daar niet gebruik van maken omdat de maatchappij vanwege "no show" tijdens de heenreis het hele ticket had geannulleerd. Dit bleek redelijk gangbaar te zijn en opgenomen te zijn in de voorwaarden.
Ik mag aannemen dat dit dan andersom ook geldt. Sterker nog, het is niet eens zeker dat u van uw retourvlucht nog wel gebruik kunt maken. Die informatie dient transavia u te verstrekken. Blijf het proberen en volhouden, in deze tijd zijn de centrales overbelast en onderbezet Tel 020 214 6032. Bel eens smorgens om 08.00 uur.

U kunt ook een dag eerder naar Eindhoven gaan en vlakbij de luchthaven een hotel nemen. Als dat ook geen optie is rest gebruik maken van de parkeergarage. Neem dan niet de parkeergarage vlakbij de terminal, die is extreem duur en dat gaat Transavia zeker niet vergoeden.

Seinhuis
Berichten: 2375
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Onduidelijkheden rondom geannuleerde vlucht, Transavia onbereikbaar

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Het hangt af van de precieze situatie.

Als u 2 enkele reizen geboekt heeft dan vervalt alleen de heenreis.

Indien u een retourvlucht geboekt heeft dan is het afhankelijk van wat er in de algemene voorwaarden staat, aangezien u wel op de plaats van de bestemming komt. Ik denk dat het handigste is om dit met klantenservice te overleggen.

Het mooiste zal zijn als Transavia voor u de tickets om boekt naar de alternatieve vlucht. Op www.consuwijzer.nl/reizen-en-accommodat ... rd-mag-dat staan alle regels.

Vervolgschade (zoals de annulering kosten van de overnachting) kunt u niet bij de luchtvaartmaatschappij claimen.

DeZevendeHenk
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Onduidelijkheden rondom geannuleerde vlucht, Transavia onbereikbaar

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

J. Deltoer schreef:
05 aug 2022 12:36
Ik zou lekker op vakantie gaan via Eindhoven. De parkeerkosten zijn lager dan op Schiphol, om deze te omzeilen kunt u vanaf den Haag HS een directe trein nemen naar Eindhoven CS. Vandaar gaat iedere 10 minuten een shuttel naar de luchthaven.
Heb ik ook ooit eens gedaan met het hele gezin en toen sprong er bij Dort iemand voor de trein en kon ik op stel en sprong een taxi laten komen naar Lombardijen om mijn vlucht nog te halen. Was gewoon pech natuurlijk maar ik ga nooit meer met de trein naar Eindhoven airport.

Mart2022voornu
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2022 17:26

Re: Onduidelijkheden rondom geannuleerde vlucht, Transavia onbereikbaar

Ongelezen bericht door Mart2022voornu »

Ik zou proberen om Transavia te vermijden. Mijn vlucht is ook geannuleerd en zou kosteloos kunnen omboeken maar die vlieger ging niet op volgens hen omdat het twee weken voor vertrek geannuleerd was. Ik had pas 4 dagen daarvoor geboekt en heb via Transavia extra kosten moeten maken om met de ochtendvlucht mee te kunnen van 116 euro die ze niet willen vergoeden. Gewoon belachelijk

Plaats reactie